[AG] Ammoniak, een verborgen gevaar in de stal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:53

Oke, dus ik als stalhulp van stallen die 1x per week uit worden geschept ben dus gewoon de pineut? Goed dat ik maar 1 dag in de week werk. :')
Ik heb overigens ook last van het stof, want volgens mij zijn er meerdere dingen die schadelijk zijn voor je luchtwegen op stal dan alleen die ammoniak geur.

Not all those who wander are lost.


Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:13

LBLGypsyCobs schreef:
Blij met m'n open schuilstallen en ruime uitloop :)

Ik ben bij mijn verzorgpaard ook erg blij met de grote open schuur en dat we allemaal elke dag uitmesten en ze iedere dag buiten is. Veel lekkerder dan op de duurdere pensionstallen heb ik nu geleerd. :)

Not all those who wander are lost.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: [AG] Ammoniak, een verborgen gevaar in de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:19

Het lijkt me dat het sowieso nog onaangenamer ruikt tijdens je zwangerschap, toch? Aangezien je geurtjes beter en anders binnenkrijgt in het algemeen als je zwanger bent. Het is denk ik een betere oplossing om iemand anders uit te laten mensen tijdens je zwangerschap als daar mogelijkheid toe is om meerdere redenen.

Not all those who wander are lost.


Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:41

Maartje1990 schreef:
Ik heb een potstal/inloopstal. Maar alles is open. Ik ruik nooit een amoniaklucht. Paarden van onze buren eens geholpen met mesten.... Ging bijna van mn stokje. Gewoon stal met betonnenvloer. Weinig ventilatie.

Dit is ook op mijn werk het geval. Er is nauwelijk ruimte voor doortochten in de nacht, en de paarden staan naar mijn mening (kiezen eigenaren in de zomermaanden zelf voor) te weinig buiten. Er was 1 stal bij waar een paard veel met haar drinken speelde, en deze stal was de helft van de week om bijna van flauw te vallen. Als de rest blijkbaar al heftig is, wil ik niet weten hoeveel dat paard aan schadelijke stoffen binnen heeft.. :n

Not all those who wander are lost.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers