Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-22 18:21

De afgelopen jaren volgde ik regelmatig topics in de Kraamstal en dit jaar leek het me leuk om zelf een volgtopic starten!

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Kathleen en in 2018 fokte in mijn eerste veulen uit mijn sportmerrie Efeera, iets wat ik al heel lang wilde. Ik had de smaak te pakken, kocht er een merrie bij en breidde samen met mijn vriend onze dressuurpaardenfokkerij uit.

Fast forward naar 2022. Een bizar jaar, want een tweede droom werd werkelijkheid. Samen met mijn schoonouders en mijn partner heb ik een oude boerderij in Oud Gastel gekocht. Er moet veel aan gebeuren, maar het is een plek met veel potentie om te groeien. Ons plan is om hier een kleinschalige dressuurpaardenfokkerij op te zetten waarbij een fijn karakter, gezondheid, een goed lichaamsgebruik en een functioneel model de speerpunten zijn. In januari hebben we een derde merrie aangekocht en zo begon in april de jaarlijkse routine met een drietal paarden. Dit ging niet helemaal volgens planning, want alles drachtig krijgen was nog niet zo makkelijk als dat het de voorgaande jaren was.

De Duitse hengst die ik voor Efeera in gedachte had was niet op zondag beschikbaar, en dus ben ik uitgeweken naar een andere hengst, want hengstig is nu eenmaal hengstig, dat wacht geen dag. Dit werd Giano, een AES en Oldenburg gekeurde hengst van Lord of Loxley, die met zijn ruiter Niels Bax hard op weg is naar de Grand Prix. Eefje was op de eerste poging gelijk drachtig, maar de andere merries hadden niet zo'n haast.

Toen Deja eindelijk hengstig werd, koos ik voor Vivaldi, wetende dat de kans op dracht kleiner was, maar ik wilde het toch een keer proberen. Helaas pakte het niet en zijn we uitgeweken naar de KWPN gekeurde Livius, de grote Bordeaux x Vivaldi die opvalt door zijn nafok en het zelf goed doet onder Danielle Heijkoop. Nadat ze het even spannend maakte met een dubbele eisprong en twee vruchtjes die niet bij elkaar vandaan wilde, is het toch gelukt om één goede te behouden.

Voor onze laatste aankoop Daylene had ik Fürst Romancier gekozen, maar helaas bleek dat geen match. Na meerdere pogingen naderde het einde van het seizoen alweer veel te snel, en dus besloten we opnieuw van hengst te wisselen. Na overleg met het hengstenstation zijn we gegaan voor Escanto PS, een jonge Escamillo die de minitest in Vechta won en is goedgekeurd bij het Oldenburg. Niet de keuze waar ik normaal gesproken voor zou gaan - want ik neig naar hengsten waar ik meer informatie over heb, zeker met een merrie die ik nog niet zo goed ken - maar we gaan zien hoe het uitpakt. Een dekseizoen met curveballs, zullen we maar zeggen!

Mag ik aan jullie voorstellen. Mijn merries en de gekozen hengsten:

Efeera
ster sport prok

~ Zjengis Khan x Montecristo x ster v. Nurprimus
~ Z2 dressuur
~ 1,71 m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Efeera is een lieve merrie met veel ijver en wil om het goed te doen. Ze heeft drie correcte en bewerkbare basisgangen en en sterk achterbeen. Daarnaast kan ze ook makkelijk tot dragen komen en heeft ze talent voor de zware oefeningen. Verbeterpunten zijn romprichting, fundament (kleine voeten, hoge verzenen). Daarnaast let ik ook altijd wel op het verloop van de rug en de lengte van de koten bij haar.

Moederlijn:
Afbeelding
Niet de meest bijzondere pedigree, maar uit deze kleine stam komt o.a. de bij het KWPN goedgekeurde Ufo (Metall x El Corona x Nurprimus) voort. Zelf geeft Efeera grootramige veulens met mooie modellen en veel uitstraling.

Efeera heeft ons eerder al fijne veulens gegeven van:
~ Expression
~ Rubin Royal - in ons bezit
~ Desperado - in ons bezit


Gedekt door:
Giano

~ Lord of Loxley x elite sport d-oc preferent prestatie v. Sandro Hit x staatspremie v. Donnerhall
~ AES en Oldenburg goedgekeurd
~ Lichte tour

Giano is een stoere en lieve hengst die misschien (nog) niet veel gebruikt is, maar aan het handje vol nakomelingen wel veel kwaliteit lijkt te hebben door gegeven. Het is een paard met een super instelling, veel opwaartse tendens en extra beweging in draf en galop. Hij past Eefje goed omdat hij niet persé vergroot (dat doet Eef wel), veel bot en een goed fundament heeft, maar in de bovenlijn eigenlijk een stuk moderner is om te zien. Daarnaast is zijn bloedopbouw erg mooi, met Lord of Loxley als vader en Sandro Hit en daarachter Donnerhall in de moederlijn.

Afbeelding
Foto: Roland Hitze

Afbeelding
Foto: Roland Hitze

Meer informatie over Giano

~~~

Diwanda elite ibop prok
Florencio IN x elite sport d-oc v. Flemmingh x ster preferent prestatie v. Ferro
Z1 dressuur
1,64 m.

Afbeelding

Afbeelding
Foto: Judimage

'Deja', zoals we haar op stal noemen, is het meest zachtaardige paard dat ik ken. Ze heeft veel ras en een sprekend hoofd, en laat in beweging veel lossigheid en lichaamsgebruik zien, waarbij ze het achterbeen goed buigt en onderbrengt. Haar galoppade is haar beste gang, hier scoorde ze op de ibop ook een 8,5 voor, net als voor rijdbaarheid. Bij het kiezen van een hengst moet ik letten op voldoende rechthoeksmodel, maat en formaat. Daarnaast is het belangrijk dat de hengst voldoende bot vererft en goede verbindingen heeft in de rug.

Moederlijn:
Afbeelding
Deja komt uit de Iwanda lijn, opgezet door de gebr. Derksen. Wereldkampioen 5 en 6 jarigen Florencio werd gepaard met de elite sport d-oc merrie Siwanda (v. Flemmingh) en daarachter zien we een ster preferent prestatie merrie van Ferro. Uit deze veelzijdige stam komt o.a. 3e bezichtigings hengst en 1.60 internationaal springpaard Nicky (v. Hemmingway), het Prix St. George paard Gapache (v. Apache) en het internationale Lichte tour paard en 3e bezichtigings hengst Google (v. Apache).

Deja heeft ons eerder al fijne veulens gegeven van:
~ Desperado - in ons bezit
~ Expression - in ons bezit


Gedekt door:
Livius

~ Bordeaux x elite sport ibop prok v. Vivaldi x ster preferent prestatie v. Nimmerdor
~ KWPN goedgekeurd
~ Verrichtingskampioen voorjaar 2019

Livius is een imposante hengst met mooie bloedvoering. De combinatie van Bordeaux met Vivaldi en daarachter de stempelhengst Nimmerdor spreekt me erg aan. Hij heeft een goed afstammelingenrapport en lijkt goed ontwikkelde veulens met een aansprekende voorhand te geven. Zelf is het een nuchter en stabiel paard met een goede instelling en talent voor het hoge werk.

Afbeelding
Foto: Dominique van Dreumel

Afbeelding
Foto: Dominique van Dreumel

Meer informatie over Livius

~~~

Daylene Reina ster ibop prok
~ Jazz x Hurricane x ster v. Sultan
~ M2 dressuur
~ 1,68 m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'Day' hebben we eerder dit jaar aangekocht als fokmerrie. Ze is een mensgerichte, lieve merrie die onder het zadel fijn te rijden is en altijd wil werken. Haar stap is ruim en taktmatig en ze komt met name in galop makkelijk tot dragen. Door haar wat klassieke opdruk passen moderne hengsten haar ook goed. Bij het maken van een keuze over een hengst hou ik rekening met maat en verfijning, met behoud van genoeg bot.

Moederlijn:
Afbeelding
Daylene stamt af van de Grand Prix vererver Jazz met in de moederlijn een mix van Gelders en Engelsvolbloed via Hurricane en Sultan. Door deze bloedopbouw is hardheid en een intelligent en werkwillig karakter verankert. De hoeveelheid sport in Daylene's stam is dan ook groot. Meerdere goedgekeurde hengsten, Grand Prix paarden en een groot aantal Lichte tour paarden komen voort uit de Reina lijn, opgezet door Wim van Arkel. Namen als Oldenburg goedgekeurde Drakdream (v. Donnerhall), internationaal GP paarden Davidoff Ter Kwincke (v. Wynton), Divo (v. Washington) en Chicago (v. Dayano), en de befaamde en preferente hengst Glock's Johnson (v. Jazz).

Gedekt door:
Escanto PS

~ Escamillo x Fürstenball x haubtstudbuch v. Totilas
~ Oldenburg goedgekeurd
~ Winnaar van de minitest in Vechta, voorjaar 2022

Escanto PS is een jonge nakomeling van WK jonge paarden sensatie Escamillo met in de moederlijn top verervende Fürstenball in combinatie met Totilas, de wereldkampioen van WEG Kentucky 2010. Het is een paard met veel lichaamsgebruik en 'go', in Verden gooide hij dan ook hoge ogen. De eerste jaargang van deze hengst wordt in 2023 geboren, waarvan het veulen van Day er één is.

Afbeelding

Meer informatie over Escanto PS

Nog even een lijstje:

(Uitgaande van 335 dagen dracht) uitgerekend op:

~ Efeera: 22 april 2023
~ Deja: 31 mei 2023
~ Daylene: 27 juni 2023

Ik ben super benieuwd wat deze combinaties ons gaat brengen. Niet geheel volgens planning, misschien een beetje tweede keuze, maar je zult net zien daar dat de fijnste paarden van komen!

In dit topic wil ik jullie op de hoogte houden en we gaan ook kijken of er een livestream aan kan tegen de tijd dat de merries uitgerekend zijn. In principe is het de bedoeling dat dee veulens een nieuwe huis krijgen, maar eerst maar eens zien hoe het eruit ziet als ze geboren zijn. Het is niet de eerste keer dat ik van gedachte veranderd ben.

Wie volgt de nieuwe generatie van Hoeve Noordenwind?

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!


Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:01

Gave merries heb jij zeg! Ik volg met plezier (onder een steen) mee :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:19

Ik ga volgen!

_Mars

Berichten: 460
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:23

Ik volg mee! Wat een geweldige openingspost!

horsiiJarig

Berichten: 7509
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:34

Wat een prachtige merries. Ben heel benieuwd.
Wat is efeera leuk.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:12


Lyona

Berichten: 1986
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:09

Ik volg ook! Heb nul verstand van de dressuur fokkerij, maar ik vind het mooi dat je (ondanks dat het een 2de keus is) zo goed kijkt welke merrie bij welke hengst past. Het lijken me allemaal mooie combinaties!

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:48

Leuk, ik volg graag. Ik ben erg benieuwd naar het veulen uit je Florencio-merrie. Je fokt een beetje een modernere versie van mijn ruin daarmee en ik ben heel benieuwd hoe die uitpakt. :) (Florencio x Rockefeller x Nimmerdor is mijn ruin en ik vind het erg jammer dat ie met een slurfje is geboren 18 jaar geleden _O- )

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Orange

Berichten: 1401
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:07

Leuk ik kom ook volgen, ben benieuwd naar de combinaties en met name naar de Day x Escanto.

Balko

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:26

Ik volg mee! We hebben dezelfde smaak qua hengsten :j

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:42

Wat een interessante combinaties ts! Super om te zien hoe je, je erin verdiept, je eerste merrie is wel een plaatje hoor! Ik volg mee, op naar gezonde veulens!

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:02

Prachtige opening van dit topic Kathleen en bedankt dat je dit wil delen. Ik ga ook zeker volgen! Wat is het interessant en leerzaam om mee te krijgen waar je op let en welke afwegingen je maakt.

De oude foto's van Efeera kende ik wel maar wow, die foto van haar nu als fokmerrie. <3
Die is misschien nog wel het mooist...wat een waanzinnig mooie plaat _/-\o_


TROY (2019) & LAYS (2014)

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:03

Ik kan natuurlijk niet achter blijven, wie weet pas ik nog weer eens op ze. Ze zijn allemaal heel verschillend, en allemaal fijne karakters. <3

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:51

Ik volg ook! Wat leuk ook hoe je tot in detail gaat waarom je voor deze keuzes bent gegaan.
Daylene valt helemaal binnen mijn straatje. Die wat klassiekere Jazz types <3

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 15:54

Kabayo: Dankjewel! Jij ook veel succes met Zilver!

Ingrid_ms: Leuk dat je erbij bent!

_Mars: Dankjewel :D



horsii: Ik ben blij dat je dat zegt, gezien Eefje op papier de ‘minste’ van de drie is. Maar het is zo’n fijne merrie!

Boras: Dankje! Ik had het artikel al eens gelezen inderdaad. Het is heel typisch dat zo weinig mensen de hengst maar kennen terwijl hij zo veel invloed heeft gehad met het handje vol merries die hij gedekt heeft.

Lyona: Bedankt! Ik sla er ook wel eens in door hoor. Het is altijd een behoorlijke zoektocht omdat ik met alles probeer rekening te houden. De perfecte hengst bestaat niet, maar ik probeer altijd wel goed stil te staan bij wat ik belangrijk vindt en wat ik wil ‘verbeteren’ aan de merrie.



Muronia: Wat grappig, ook Florencio en Nimmerdor in de lijn. Ik ben ook benieuwd naar de Livius! Helemaal nu Deja elite is verklaard.



Orange: Leuk dat je volgt! Naar de Escanto ben ik ook super nieuwsgierig, zeker omdat daar nog helemaal geen nafok van is.

Balko: Wat grappig! Kunnen we nog eens sparren over hengstenkeuze!



Wildgirl: Dankjewel. Ik ben ook fan van Eef. Haar 2,5 Rubin Royal is net op de foto geweest en met mooie foto’s goedgekeurd voor de sport! Ze geeft echt fijne paarden.

MariekeS: Eefje is een heel paard geworden, he? Het was zo’n popke toen we haar kochten, maar ze is super mooi uitgegroeid!

Annash: Leuk Shan, dat je erbij bent!

princequillo: Day is echt een heerlijk dier. Ik heb ook echt even gezocht voor ik een paard vond wat me paste. Ben zo benieuwd hoe ze fokt!

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:13

Mooie combinaties :j
Ben heel benieuwd, ik volg mee :)

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

MyWishMax

Berichten: 25058
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:19

Ik volg ook! Geweldige merries en lijkt me een heerlijk plekje (heb ooit video gekeken haha) Maar ik ben ook heel benieuwd naar de veulens die je aangehouden hebt allemaal. Wil je daar ook foto's van plaatsen?
Ik heb ook een reina. (Dat is ook de enige overeenkomst :') )

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

supertammy

Berichten: 2230
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:15

Ik volg ook mee. :) Mooie merries heb je. Ik ben wel benieuwd naar de Escanto.

simpie94

Berichten: 829
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:47

Ik volg mee.
Fijn om de afwegingen te lezen. En dat je soms ‘doorslaat’ in het doordenken. Dat herken ik erg!

L' Esprit v. Goodtimes Z1 nu met pensioen
Emy de Woude v. Star van 't Broek
Enjoy H v. Tango (Ster, IBOP, PROK, Sport)
Omi H v. Daily diamond (Voorlopig Keur, PROK)

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 20:32

Fnanne, supertammy: Leuk dat je erbij bent!

simpie94: Ik kan mezelf zo in de hoek werken als ik ga zoeken en hengsten ga bekijken :') Gelukkig heb ik het voor 2023 al redelijk helder. Dit jaar heeft me ook wel geleerd dat ik me niet teveel moet vastpinnen. Je weet nooit hoe het loopt.

MyWishMax: Het is echt een heerlijk plekje. Inmiddels is het ook weer een stuk opgeknapt, met een nieuwe rijbaan en hekwerk. De stallen zijn ook geleverd, maar die moeten we nog in elkaar zetten :D .

Ik heb wel wat foto's van de veulens die ik aangehouden heb, maar ik moet eerlijk bekennen dat het vooral veulenfoto's zijn. Ik zal binnenkort eens wat mooie foto's van de jonkies maken.

Phoenix NW Rubin Royal x Zjengis Khan x Montecristo

Uit 2020, 2e nakomeling van Eefje. Echt een super lief en nuchter dier en een mooi paard on te zien. Ben erg benieuwd hoe hij straks in het werk is.

5 weken oud
Afbeelding

5 maanden oud
Afbeelding


Ruby Rose NW Desperado x Zjengis Khan x Montecristo

Uit 2021, op de foto een dag of 10 oud. Het was net een Schotse Hooglander toen ze geboren werd, maar ze kan wel lopen :D . Ze droogt erg mooi op, moet ik zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Rise And Shine NW Desperado x Florencio I x Flemmingh

Uit 2021, op de foto een dag of 5 oud. Echt een plaatje van een paard, geen witte haar te bekennen. Net zo lief als haar moeder, super slim. Stiekem is ze mijn lieveling <3

Afbeelding

Afbeelding

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:51

Ik volg! Heel leuk om mee te lezen en inzicht te verkrijgen in onder andere je overwegingen.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:52

Je hebt zulke lieve, knappe paarden en ik vind het zo fijn dat je nu je dromen waar kan maken, dat verdien je zo! Ik ga ook hier lekker (vnml in stilte) meevolgen.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Petunia27

Berichten: 203
Geregistreerd: 29-06-17

Re: Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:23

Leuk, ik volg ook! Wij hebben een halfzus van je florencio merrie in bezit gehad, een dreamboy merrie ook uit de iwandalijn. Ook een hele zachtaardige merrie.

"Every flower must grow through dirt"

― Laurie Jean Sennott

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 21:59

Snorlex: Dankjewel!

eva1969: Super lief, Eva :+:

Pertunia27: Wat leuk dat je een halfzus van Deja hebt gehad!

Gisteren heb ik Haven afgespeend, die liep na 7,5 maand nog steeds bij Deja. Ze leed er niet onder, dus ik heb haar veulen er lekker lang bij gelaten. Heb voor het eerst geleidelijk afgespeend en dat is erg goed bevallen. Haven heeft overdag in de gemengde groep gestaan, eerst twee uurtjes, uiteindelijk de hele dag. Ik heb ze wel samen naar de opfok bebracht, daar Haven gelijk gekoppeld aan het veulen en de merrie mee terug genomen. Op een paar keer roepen na was het eigenlijk heel snel rustig. Deja staat nu in de gemengde groep van vijf paarden en trekt veel op met Shine, haar 1,5 jarige dochter. Leuk om te zien hoe die twee elkaar weer opzoeken.

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-22 21:04

Eefje is 200 dagen drachtig, dus dat vraagt om een post. Ze doet het eigenlijk heel goed, ondanks dat haar buik al aardig aanwezig is. Ze werkt nog 3 a 4 dagen in de week, afwisselend aan de lijn, onder het zadel in de bak of op buitenrit. Ze heeft veel energie, zeker nu het wat frisser is. Eigenlijk is ze heel content, ondanks de grote verbouwing die op dit moment in de stal gaande is.

Hier twee foto's na het longeren vandaag. Eindelijk weer zon, daar waren we allemaal aan toe.

Afbeelding

Afbeelding

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JustMyZtje, Linde_C, Oudje en 7 bezoekers