Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 17:06

Liv wilde graag helpen met het fotograferen van de haarzakjes... De focus kwam daardoor iets verkeerd te liggen. :')

Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:20

Dat lijkt me meer dan zat!
Als er maar wortels aan zitten :)

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 17:30

Daar had ik dus nogal wat twijfels over.... Lastig te zien met die vieze stoffige manen. :+

Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:44

Ik denk het wel hoor :)

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:45

Ja hoor! Volgens mij zie ik ook wat wortels! Moet goed zijn!
Haha van voor af gezien heeft ze al een lekker buikje! Geweldige foto :D

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 19:05

Ugh, Ellie zit over 2 dagen op een konijn.... Maar nu wilde ik haar vandaag weer even met dubbele lijnen slingeren. Helaas kwam ik tijdens het poetsen tot de ontdekking dat haar been wel erg dik was. Helaas hetzelfde been als waar ze aan geopereerd is.

Ben meteen gaan kijken of iets kon vinden, maar kreeg het zo snel niet gevonden... Tot ik thv haar schouder keek. Een heel vies smerig klein wondje... Ik maak me alleen wel een beetje zorgen. Gelukkig loopt ze er niet echt slecht op (heeeeele kleine onregelmatigheid, maar of dit van dat wondje komt, of doordat ze sowieso al vaker op dit been onregelmatig loopt weet ik dan niet..), maar de zwelling neemt na het longeren, stappen en koelen niet af. :n

Heb het even goed met betadine shampoo gewassen en dus nog goed gekoeld. Verder kijken ze op stal morgenvroeg even. Als het nog hetzelfde of dikker is dan geven ze meteen een seintje en komt de DA. Het zit me helemaal niet lekker dit.

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:09

Het ziet er gelukkig wel schoon uit. Zwelling krijgen ze best snel. Ik denk dat het meevalt. Even aankijken maar.

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 01:00

Ik vind t idd ook behoorlijk dik... Getver! Maar ook wat Cynthia zegt, zwelling krijgen ze helaas snel... Fijn dat ze niet echt slecht loopt!

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 01:22

Punt is dus dat ik niet weet wanneer het ontstaan is.... En het baart me zorgen dat de zwelling niet is afgenomen na het stappen en longeren. Normaal gesproken doe ik er animelintex met vetwrap omheen zodat de rotzooi eruit gezogen wordt, maar dat is op deze plek een beetje onmogelijk. Ben er wel al uit dat ik morgen sowieso even de DA laat komen. Heb echt te slechte ervaringen met dit soort wondjes. :+

Ook even dubbel check of ik gewoon msm/glucosamine kan geven, dan krijgt ze dat vanaf morgen ook gewoon even bij. Maak me vooral zorgen dat het straks toch een ontsteking is er een risico voor 't veulen is.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:19

Op het filmpje dat ik gisterenavond kreeg, was het een stuk duidelijker zichtbaar :(
Hoe gaat het nu?

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 00:02

Oke, even een update...

Toen ik op stal kwam stond ze net lekker buiten. Even met de stalhouder erover gehad en toch besloten het gewoon nog even te laten voor wat het is. Het been was beduidend minder, de elleboog kon ik alweer goed zien en het pijpbeen was ook duidelijk minder in zwelling. De meeste zwelling zat nog op de kogel (zie je goed op de standfoto), wat opzich logisch is ivm naar beneden zakken. Ze liep gewoon goed en galoppeerde vrolijk de weide door.

Afbeelding

Morgen hebben we dan eindelijk de mijlpaal van een konijn! Wij kunnen ook eindelijk zeggen dat we bijna op de helft zijn. :+

Ze jaagt momenteel echt de hele kudde bij me weg om te komen knuffelen, zo lief! Ik heb nu al de groothoeklens nodig op mijn telefoon om de buik er nog op te kunnen krijgen. Dit is namelijk op de normale camera wanneer m'n telefoon face down op de grond ligt. :')

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:11

Hee Sanne, een volgtopic - wat leuk! Ik hoop zo dat dit verder voorspoedig voor jullie verloopt <3

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:02

Ohw gelukkig! De zwelling is al minder!
Zo heerlijk dat knuffelige karakter nu, Kate is ook zo aanhankelijk op t moment <3

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:14

Ook zo'n heerlijke knuffelkont nu. <3
Die van mij is precies zo, zo leuk. :))

Gelukkig lijkt beentje nu beter!

Telefoon op selfie camera zetten, dan past haar buik er waarschijnlijk nog iets beter op. :D
Hier paste baby buik er ook niet op met de gewone camera, maar selfie camera iets beter. Haha.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:21

*vraagt zich hardop af of de haren nog steeds in je vensterbank liggen*

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 23:58

Ah leuk Denise om jou hier ook te zien! Ik volg jou en Beeb nog steeds op instagram. :j

BL, ja Ellie is momenteel altijd al wel van de aandacht, maar knuffelen heeft ze eigenlijk nooit tijd voor. Niet dat ze dat nu uren kan doen hoor, enkel wanneer het haar uitkomt.... Dan komt ze even knuffelen, dan is het weer tijd voor eten (uiteraard), en als er dan weer teveel andere paarden bij me zijn komen knuffelen dan jaagt zij die weer weg om uiteindelijk de aandacht weer op te eisen. :+

Ah ik dacht altijd dat de selfie juist een minder grote hoek had... ook maar eens proberen dan!

Cynthiaaaaaa, je weet waarom! Ik ben stiekem bang om teleurgesteld te worden dat ze geen vosfactor draagt...

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:16

Haha!! Net of ik Kate haar verhaal lees!! Alleen vond Kate zich (althans dat dacht ik) te goed om te komen knuffelen... de diva :')

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:25

Selenteeeeeeeeee!! Geef hier die haren. Stuur ik ze wel op en ik vertel je alleen de uitslag als ze wel vos draagt.

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 18:15

Hahaha BL, nouja... het is maar wat je echt knuffelen noemt natuurlijk. Als ik haar zelf kriebel dan krijg ik echte kriebels terug. Toevallig legde ze eergisteren haar hoofd echt tegen m'n wang voor weliswaar een halve minuut. :')

Hahahaha deal Cynthia! En dan volhouden tot de geboorte dat je het nog niet binnen hebt als ze geen vosfactor draagt zeker. _O-

Ik heb goed nieeeeeuws! Haar been is weer mooi dun. Kleine kanttekening, ze heeft nu weer een tik gehad op de kogel linksachter, dus dat is nu weer haar olifantenpoot. :+


Afbeelding
Afbeelding

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:04

Ooohw gaat lekker! Wat een muts :(:)

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:59

Hoe is t nu met haar benen? En met de dikke buik? En met de opgestuurde haren? :D

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:00

Ik gok dat de opgestuurde haren nog knus in de vensterbank liggen :+

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 13:19

Mogelijk blijven die liggen tot de baby ernaast ligt, of tot het moment dat ik zeker weet dat de uitslag nog langer duurt dan dat de kleine zich laat zien. _O-
Ben echt veel te gevoelig voor de teleurstelling dat er geen vos uit kan komen. Zeker omdat de volgende hengst die ik uitgekozen heb ook vos is (niet bewust daarop uitgekozen). Terwijl een gezond bruin veulen met voldoende wit ook genoeg is.

Ik heb nu het gevoel dat ik ga betalen voor een teleurstelling. _O-

Haar been weet ik even niet hoe dat nu is... Ze staat net te ver om het met de fiets te doen, en ik heb vandaag en morgen de auto niet tot mijn beschikking. Vrees dat het morgen wordt, en dat ik dan ook alsnog de 5 maanden foto ga maken.


*edit
hahahaha, oke een gezond veulen is gewoon het belangrijkste... Dat wit kan me dan ook nog gestolen worden. Ik las 't na en dacht... Dit kan je echt niet maken (en dat in m'n eigen topic). -O-

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:23

HAHAHAHAHA, ik las het en dacht 'een gezond bruin veulen met voldoende wit is ook genoeg, ok' _O-
Je vergat nog even te zeggen dat het wel een merrie moet zijn :+

Enne, noemen ze dat gebeuren met die haren niet opsturen niet iets van 'je kop in het zand steken'?
Het is niet zo dat als je ze niet opstuurt, je kans op een vos ineens groter wordt (denk ik...)

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 13:30

Ik zit in de ontkenningsfase oke? Wat niet weet wat niet deert is 't gezegde toch?! Nu bestaat er in mijn beleving namelijk nog de mogelijkheid dat ze vos is, en als ik de uitslag heb bestaat die mogelijkheid sowieso niet meer. Ik denk trouwens ook dat ik het eerder gedaan had als ik had geweten dat de kans niet gewoon erg klein was geweest. Het gen moet namelijk 3 generaties doorgegeven zijn zonder tot uiting te zijn gekomen (al is dat bij de laatste 2 lijnen niet zo moeilijk aangezien Namelus en volgens mij dus ook Quasimodo vosfactor vrij is).

Wacht het gaat zo in mijn lijstje van belangrijkste factoren
1 gezond & merrie
2 vos en wit
(3 wit
4 bruin)

Oke nee grapje... Gezond is eerst dan een merrie en dan vos met wit.


edit - zie je wat ik schrijf?!! Dan sowieso niet meer... gadver, de mogelijkheid bestaat natuurlijk ook dat ik het positieve nieuws krijg dat ze dus gewoon NIET vosfactor vrij is. Manmanman