Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:54

Shae schreef:
Yo-Ho-Ho and a Bottle of Rum?



Ayasha schreef:
Zo lang ie af te korten is maakt het mij weinig uit. Is toch de DA (die het moet invullen) en de toekomstige oproeper op wedstrijd zijn/haar probleem. _O-


En de volgende in de ring is Ayasha met Yo-Ho-Ho and a Bottle of Rum

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:59

Wat duurt het nog lang :oo
Maar ik volg mee!

Lastig zeg, een naam met de Y. Wie heeft dat nou weer bedacht _O- Overigens is Rêve echt een prachtig dier, en met Cas erop kan er alleen nog maar een mooier diertje uitrollen toch :))

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 09:01

Het wordt erger als je weet dat de meeste (nieuwe) omroepers die mijn achternaam moeten uitspreken klinken alsof ze net een flesje rum op hebben. _O-

Moet eerlijk bekken dat Yojeux/Yoyeux Coeur momenteel op nummer 1 staat kwa naam. :o
Yoyeux is misschien beter... Ik gok dat de meeste het ide van Yojeux niet perse gaan vatten. :=

Dat heeft het Royal Belgium Palomino stamboek bedacht. :j

Ik hoorde van een vriendin dat veel stamboeken bv de Q overslaan. Nou met de Q kan ik thans zat namen bedenken. Veel meer dan met e Y. En toen ik ging zoeken in hengsten databases kreeg ik het ide dat de meeste stamboeken de Y ook over slaan. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:49

Yojeux - gaat ook raar uitgesproken worden denk ik. Yozjeuks krijg je dan.. niet wat je eigenlijk zou willen :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 09:57

Hoe spreken jullie een J uit dan? _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:10

Ik weet niet wat de Belgen met een Franstalige achtergrond er van zouden maken maar wij Nederlanders zouden hier een potje van maken.

Je wilt het laten klinken als zwajeu en wij maken er waarschijnlijk jojeu van.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:11

Zwajeu? :+ Ik lees het inderdaad als jojeu (en dan probeer ik nog dat Franse accentje)

Ik vind Yo-Ho-Ho and a Bottle of Rum echt hillarish!! *D :j

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:15

_O- Ik gok dat de meeste Belgen dit wel correct zouden interpreteren. :))
Joyeux is één van de eerste franse woorden die wij leren, zelfs al op de lagere school. Gezien "vrolijke kerst" Joyeux Noël is dus als er thema lessen komen zit die er al snel in. :))

En in alle eerlijkheid... :o Ik heb op bokt al regelmatig de vraag gekregen hoe je Rêve uit spreekt dus ik heb het idé dat de franse kennis van veel bokkers echt heel, heel beperkt is. :o

De "j" aan het begin van een frans woord heeft vaak een soort sh klank dus je combineert de ch klank van "charmant" met een J. En dan komt er inderdaad een "wa" klank voor het "o" gedeelte. Yeux is is dan gewoon jeu.

dus chjwajeu..... Weet je, google vertalen heeft ook een functie die het laat horen! Doe dat! _O-

Acohol of drugs wordt overigens pertinent niet in namen verwerkt van paarden hier. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:16

Ik zou m ook wel goed interpreteren :j maar dat is ook meer omdat ik meer met de Franse taal doe dan de gemiddlede NL :j

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:20

Jij schrijft de "Franse" versie van de mogelijke naam nog mooier fonetisch dan ik maar dat is wel wat ik bedoelde, met mijn beperkte kennis van de Franse taal.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:22

Het is bijna niet phonetisch te schrijven eigenlijk. _O- Want mijn versie klopt ook niet echt. :))
Ik vind frans één van de moeilijkste talen om phonetisch te schrijven. Rêve bv valt ook niet echt phonetisch te schrijven.

Ik denk wel dat Belgen meer Frans kennen omdat het simpelweg in iedereens basis opleiding zit. Bij jullie is het een keuzevak toch?

Anderzijds zijn jullie dan weer veel vaker vloeiend in het Duits. Ik kan 0.0 Duits. Ik kan het begrijpen als ik enige context heb en ze niet te snel praten maar zelf spreken? Nee hoor.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:24

Hangt van schoolniveau af, ik heb 3 jaar verplicht en 3 jaar keuzefrans gehad. En nu dan een thuisstudie aan het volgen naar C1 niveau. :D (maar ik hou van de taal)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-20 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:26

Die zou ik eigenlijk ook nog wel willen volgen. Zou je me daar (via pb) misschien info over willen sturen?

Ik probeer nu via duolingo bij te schaven maar ik merk dat dat toch niet zo werkt als ik zou willen. Ik zou zo graag frans even makkelijk kunnen spreken als engels. Wij krijgen vrijwel allemaal een basis van frans maar als je dan echt wil gaan spreken merk je hoe beperkt die basis is. Nu is dat met engels ook zo maar dat horen en lezen we veel vaker rondom ons. Frans is veel makkelijker "uit de weg te gaan" dan engels.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-09-20 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:27

Volgens mij is Frans in Nederland op de middelbare school inderdaad een keuzevak.
Nederlands en Duits lijken wel wat op elkaar dus als een Nederlander en een Duitser laaaangzaaaam met elkaar praten kunnen ze er allebei wel wat van maken.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:30

:)) Ik heb een half jaar geleden oid in Duitsland in een paardenwinkel gestaan. En het uiteindelijke gesprek is geëindigd in zij die langzaam Duits sprak, ik die langzaam engels sprak en gebruik makend van voorwerpen ter hulp. _O- _O-
Maar Duits trekt mij op één of andere manier ook totaal niet. Frans dan weer wel.. <3

Denk dat Rêve daarom ook een Franse naam gekregen heeft. En toen ik Galant een naam moest geven werd dat ook soort van frans. (Galant is een leenwoord van het frans immers)
Dus ik ben na Rêve een beetje in het frans blijven hangen. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:31

Reive d'or is het toch fonetisch? En de ei dan een tikje langer aanhouden en de v heel zacht maken, alsof je laatste letter wil fluisteren.

Yliavait (il y avait) une rêve kan je ook nog maken. Er was (eens?) een droom krijg je dan als vertaling.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:33

Ja maar het is een soort antwerpse "ei" klank, De limburgse "ei" klank (en de oost vlaamse misschien ook?) komt niet helemaal overeen zeg maar. :)) De V is inderdaad bijna een f. Een f uitspreken is beter dan een harde v in elk geval. :j
En als ik het zeg houd ik meer de "f" klank een beetje aan. De "e" spreek ik niet meer echt uit (soort ingeslikt).
En dat is de kern van het frans. Een groot deel van de letters slik je in of spreek je uit alsof je je schaamt dat ze er in staan. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:37

Maflinger_S schreef:
Volgens mij is Frans in Nederland op de middelbare school inderdaad een keuzevak.
Nederlands en Duits lijken wel wat op elkaar dus als een Nederlander en een Duitser laaaangzaaaam met elkaar praten kunnen ze er allebei wel wat van maken.


Verschilt hoor. Ik heb (helaas) nooit Frans gehad... |(

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:37

De ei in A'pen is mss harder dan de Oost-Vlaamse? Kort en krachtig. Hier is een ei best zacht. Zoals je ook verschil hebt tussen G en g. En in Limburg is een ei eerder ei-j, iets langer en iets andere afwerking.

Dus dat wordt reive, reiive en rei-jve. Soort van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:42

inderdaad. En de kempische "ei" of de antwerpse Ei is wat "vlakker" en korter en dat komt veel meer overeen met de klank van Rêve. Maar de limburgse (en nederlandse) ei dus niet.. DAn krijg je inderdaad Reijve en dat klinkt niet. _O- zeker niet als je de laatste E ook nog uit spreekt. :))

Ben wel benieuwd wat ze er op wedstrijd van gaan maken met Rêve. Nu icm mijn achternaam word Royal Samber standaard "Rwajal Sombre" (dus meer die "o" klank die fransen aan hun A's geven). _O-

Op een eerdere club maakte de speaker (die geen zin had in frans en ook niet door had dat het gewoon in het nederlands moest) er voor het gemak "Royal Samba" van.
Ik rol elke keer met mijn ogen en denk "close enough." en langs de kant staan ze dan te gniffelen. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:45

chamion schreef:
Shae schreef:
Yo-Ho-Ho and a Bottle of Rum?



Ayasha schreef:
Zo lang ie af te korten is maakt het mij weinig uit. Is toch de DA (die het moet invullen) en de toekomstige oproeper op wedstrijd zijn/haar probleem. _O-


En de volgende in de ring is Ayasha met Yo-Ho-Ho and a Bottle of Rum

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_


De Dais heeft als wedstrijdnaam ook iets ingewikkelds gezellig allitererend met veel D's, dus ik ben een keer op springparcours omgeroepen als 'Apple met 3D' :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:51

3D is nog best leuk! _O- _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:51

Mijn arabierig typje heeft een mooie stamboeknaam die we niet gebruiken, nou ja, via een omweg soms, dan noemen we haar Knolletje. Ik heb daarom zelf een roepnaam gekozen met een mooie betekenis, die kort en krachtig is en die iedereen kan uitspreken. Die roepnaam heeft de voorkeur bij de dierenarts en bij de club van westernarabieren waar ik lid van ben geworden.

"Apple met 3D", dan mag je nog blij zijn dat ze niet hebben gezegd: "Apple met Dinges".

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 11:01

_O- _O- Dan lig je toch dubbel op je paard als je "Apple met dinges" hoort. :))

Rêve D'or is hier Rêve,Terror,Trut, (en minder nette varianten.) geit maar ook mopke,schatteke,meid/meiteke,muis, mie/mie'ke, Freubel,friemel.... :))

Royal Samber is voor het merendeel van de tijd Sam, Sammie of Sammeke. (Sám!!) als hij zich misdraagt want hij luisterd naar "Sam". En een hele boel andere koosnamen. Friebel/freubel/friemel delen ze. :)) Neuroot, drama-wannabier, ezel, dumbo, idioot, knuppel, boer. :o Afhankelijk van wat hij aan het doen is (of juist niet aan het doen is. _O- )
En een zeer verzuchtende "Saaahaam..." als hij zich weer druk maakt om een stofje.

"Ey dinge'" gebruik ik ook wel als ze iets aan het doen zijn dat niet echt mag maar ook niet direct alarmerend is maar dat is meer een stukje jeugdig dialect dat er dan uit glipt. :))

All in all horen ze hun echte namen enkel deels als ze iets aan't doen zijn dat ze niet mogen en/of als ik ze nodig heb. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:07

Ayasha schreef:
Yahoo, Yahtzee, Youtube, Yolo zijn ook allemaal gepasseerd maar het zijn zulke lege namen. :o

Ik vind Yahtzee echt een gave naam. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissJG, xMathilde en 6 bezoekers