[VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

[VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 14:31

Na onze 2 vorige topics uit 2017 & 2018 waar veel bokkers hebben meegelezen, meegekeken & geleefd, hebben Skaay en ik besloten om toch weer te gaan voor een 2019 topic! :D

Dit jaar voelt het topic als een met een gouden, maar helaas ook een zwart randje |( . Degene die vanaf het begin hebben mee gelezen weten dat we zowel Pien als Gianna hebben moet laten gaan afgelopen jaren.

Helaas hield hier de pech niet op..

Ice had al langer rugklachten waardoor we hebben besloten om met haar naar de kliniek in Utrecht te gaan daar is uit echografie, van Ice haar rug, gebleken dat zij ontstekingen en schade heeft aan haar banden die over de rug lopen. Dit zal hierdoor Ice haar laatste veulentje zijn en zodra het veulen oud genoeg is, zal ik haar moeten laten inslapen Y;( . Ik ben hier echt kapot van en zie er enorm tegenop..

Desondanks en misschien wel júist daardoor, hoop ik dat we de komende tijd enorm gaan genieten van de maanden die Ice nog heeft, en de veulentjes die geboren moeten worden. Ik heb er enorm van genoten om dit met jullie te delen en vol spanning updates te plaatsen en samen te kijken naar de live camera, en hoop dat dit jaar weer te doen!


Zoals elk topic zal ik jullie allereerst voorstellen aan onze dekhengst El Maymoun. Moun is een goedgekeurde dekhengst van het ZSAA stamboek met de prachtige kleur Amber Champagne. Moun draagt 87,5 % Arabisch bloed :)

Afbeelding



Dit jaar hebben wij 2 merries van hem drachtig:

Ice is een 8 jarige merrie paint x KWPN van 1.63m hoog. Ze is Splash met basiskleur vos. Ice heeft 1 bruin en 1 blauw oog <3. Ice is inmiddels alweer 205 dagen drachtig en uitgerekend op 27 mei bij 342 dagen dracht.

Afbeelding

In 2017 heeft Ice een prachtig hengst veulentje gekregen; Gambler. Helaas heeft Gambler maar 5 maanden oud mogen geworden door een tragisch ongeval.. Hij was fantastisch :+: .

Afbeelding

In 2018 heeft Ice een geweldig merrie veulentje gekregen; Given (a Gift From Gambler). Wat waren we blij met haar geboorte *\o/* . Given is van Passorapard hier op bokt!

Afbeelding


Voordat Ice zal bevallen is eerst onze merrie Jolyne uitgerekend. Zij is een Gold Champagne quarter x haflinger merrie van 6 jaar oud en 1.52m hoog. Zij is momenteel 263 dagen drachtig en uitgerekend op 28 maart bij 342 dagen dracht!

Afbeelding

In 2017 heeft Jolyne een prachtig merrie veulentje gekregen in combinatie met een andere Champagne hengst (Kharamel); Elin <3 . Elin woont nog steeds bij ons!

Afbeelding

In 2018 heeft ze opnieuw een Champagne merrie veulentje gekregen; Amy :D . Ook Amy is nog steeds bij ons en staat gezellig samen met Elin groot te groeien!

Afbeelding


Ice beviel in 2017 te laat van haar veulentje en in 2018 te vroeg. Jolyne is tot nu toe altijd 2 weken te vroeg bevallen, dit betekent dat we over minder dan 2 maanden al kunnen rekenen op het veulentje van Jolyne :D Zoals elk jaar zal ik ook nu weer de kleurkansen hier neer zetten:

Ice:
Afbeelding

Jolyne:
Afbeelding

Ik zal regelmatig updates maken over hoe het met ze gaat. Van Jolyne zie je echt dat ze al een flinke buik heeft en ook het uier begint al wat te ontwikkelen.. Spannend!.. Ice heeft nog een bescheiden drachtigheidsbuikje maar die kan ik zeker ook al op de foto zetten! Bij beiden hebben we het veulentje al voelen schoppen <3 .

Naast updates van de drachtige merries, kan het zijn dat ik wat foto's plaats van onze andere paarden. Ik zal ze even kort hier voor stellen om verwarring te voorkomen:

In 2017 hebben wij een Champagne hengst veulentje gekregen die momenteel in de opfok staat: El Dorado.
Afbeelding

En daarnaast hebben wij nog Mae. Een NMPRS Palomino merrie van Don Cremello du Bois x Viva La Bam:

Afbeelding

De camera zal een aantal weken/dagen voor de bevalling opgehangen worden zodat er weer live met ons meegekeken kan worden bij de bevallingen van Ice en Jolyne!

*\o/* Wie volgt er weer gezellig met ons mee? *\o/*
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 10-01-19 14:46, in het totaal 3 keer bewerkt


Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:34

Natuurlijk volg ik weer op de voet mee!

            Jimmy Choo & Given
            20-10-2014 startpas aangevraagd ->
            DR
            B+11 -> L1+11 -> L2+16 -> M1 + 11 -> M2 + 2
            SP B+11 -> L+3
[/list]


AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:46

Uiteraard volg ik ook! Maar wat lees ik nou over Ice?! Wat een klap moet dat voor je zijn...

Gigixponys

Berichten: 2744
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:52

Ik volg ook weer!

Wat erg van Ice.

Heb je Lenthe niet meer?

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

KirstenEsmee

Berichten: 73
Geregistreerd: 18-04-17
Woonplaats: Franeker

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:58

Ik ga natuurlijk ook volgen!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 15:11

Lenthe is verkocht en heeft een heel fijn thuis bij AppleSter; Wellicht zou je af en toe een update van haar willen plaatsen hier? :D

Ik ben er echt helemaal stuk van. Ice is van alle paarden toch echt mijn maatje.. Ik kan het nog steeds moeilijk verkroppen ;(

Leuk Esmee dat je ook volgt en alle andere trouwe volgers! Welkom!! Heel leuk.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:31

Tuurlijk wil ik dat! Lenthe zit nu op 261 dagen dus we tellen af... Gister nog even onder haar buik gehangen voor een foto

Afbeelding

(Ben nog niet zo handig met foto’s plaatsen :) )

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:43

Je hebt toch zo'n mooie kudde staan.

Ik schrik wel erg van het bericht over Ice! Mag ik vragen hoe ze aan die beschadigingen komt, door een val ?
Jeetje ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent.


Het einde van de dracht is in zicht.

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:01

Ik volg natuurlijk weer! *\o/*


Vreselijk zeg, arme Ice. :( Wat een triest nieuws.

Josefien

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 16:22

Wat leuk AppleSter. Wat een buik al, spannend.

Joey; Ze heeft een aantal keren vast gelegen in de stal met rollen. Maar ze konden niet zeggen of dat de oorzaak is.. Kan net zo goed iets anders of aangeboren zijn :(

Gezellig Carnivornia!

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:23

Ik volg ook weer mee!
Wat een rot bericht over Ice :(:) . Hopelijk nog een mooi en gezond veulentje van haar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:38

Ik volg weer!

Tinniie

Berichten: 4676
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:27

Ooh wat erg van Ice!! :( Ik schrik er ook echt van :((

Hopelijk krijgt ze dan nu zeker een mooi champagne splash merrietje als opvolger..

Jolyne is dan ongeveer gelijktijdig met Satinka hier dit jaar, die is 22 maart uitgerekend. We hebben er toch altijd gelijk lopen he :P

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:26

ja ik volg weer *\o/*

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:38

Ik volg ook mee!
Wat verschrikkelijk van Ice ;(

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:39

Ik volg dit jaar ook weer mee!

Wel afschuwelijk, dat van Ice! Hoop dat ze nog een prachtige opvolger mag geven en dat het veulen dan wat troost kan bieden na het afscheid ;(

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:40

Ik volg ook weer! Sterkte met ice :(

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:51

Oh jeetje wat verschrikkelijk van Ice... kan ze wel pijnvrij de dracht door? :(:)


Ik volg uiteraard mee, hopen op een waardevolle opvolger!

hildaxmcr

Berichten: 5
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:08

Vorige topic stilletjes meegelezen en volg nu ook weer!
Wat een sneu bericht van Ice trouwens :(

[o]

HopeMyDay

Berichten: 1281
Geregistreerd: 04-12-16

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:34

Oh wat een verschrikkelijk nieuws van Ice zeg...
Verder volg ook ik weer met alle plezier mee net als de voorgaande jaren!

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:50

Jou merries zijn zo'n beetje de enigen die ik standaard ieder jaar weer volg! Wat een ontzettend rot nieuws van ice.... Ik kruip lekker onder mijn mee lees steen en ga duimen voor prachtige gezonde baby's dit jaar

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 22:21

Tinniie: Ik kan het zelf ook nog niet helemaal bevatten dat ze er straks niet meer zal zijn..

Ik ga jouw topic ook even opzoeken! Leuk dat we weer wat gelijk hebben lopen :D !

Isa, Sureido, koekie, montana & emmely; Welkom en leuk dat jullie (weer) komen volgen +:)+

Anthea; Ik ben heel benieuwd ook hoe dat gaat voelen dit jaar met Ice.. of ik er juist extra van kan genieten en blij mee ben of juist helemaal niet. Ik ben wel heel benieuwd wat ze dit jaar voor veulen gaat geven..

Kimberley; In principe heeft ze hier al een tijd last van en verwacht ik niet dat ze helemaal pijnvrij is eigenlijk maar je merkt niet veel aan haar. Ik ga haar natuurlijk wel zo min mogelijk belasten en we zijn helemaal gestopt met rijden maar veel meer dan dat kunnen we nu niet doen :( ..

Hilda, Hopemyday en mayasfrenk; Leuk dat jullie er weer bij zijn dit jaar! :j

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:37

Ik heb je vorige topics ook gevolgd dus deze ook weer <3

Erg jammer van ice, ze is zo’n leuk paard om te zien!
Ik hoop dat jullie nog een aantal leuke maanden hebben samen en we van kunnen genieten :))

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:56

Zo IceCrystal ik schrik van dat bericht. Wat een dubbel gevoel zul je bij haar dracht hebben...
Ik hoop dat er een mooi merrieveulentje uitkomt die misschien ice haar plek een beetje kan vullen...

Verder volg ik natuurlijk weer mee :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Ilona__, Plus_en_Min, Rijsa en 49 bezoekers