Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 07:45

Armanda is vandaag precies 11 maanden *\o/* Ze is zich wel aan het klaar maken, mijn gevoel zegt dat het nog wel een paar dagen duurt. Vanaf het begin van de dracht heb ik 9 juli in gedachte :o

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:14

Vannacht om 02:00 uur heeft Armanda (vrij onverwachts) haar veulen op de wereld gezet. Het was een zware bevalling, veulen is best flink en manda had nog niet veel melk. Dus de DA is geweest, ze heeft een prik gehad om het stimuleren. En dit heeft goed gewerkt.

Vanmorgen heb ik een Pavo SOS-kit gehaald on het veulen extra kunstbiest te geven. In de loop van de dag ging het drinken bij zijn moeder steeds makkelijker en tegen de avond dronk hij zelfstandig en liet manda dit ook toe. Eerst liep ze steeds weg en wilde ze hem niet laten drinken. Nu heeft ze door dat de druk van het uier af gaat als hij drinkt!

Het is een prachtig donkerbruin hengstveulen met een kolletje en achter twee witte sokken. Hij is precies waar ik op hoopte <3

Foto’s houden je te goed .... ik ga mijn bed in. Was een kort nachtje met slechts 2 uurtjes slaap :O

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:30

Van harte gefeliciteerd!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:53

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat ze niet kunnen tellen met openbaar vervoer?

Ik moet om kwart over 9 op school zijn. Ik heb gisteren 10 minuten gezeten, met een app voor de OV om te tellen Hoelaat ik moet opstaan, en welke bus, en trein ik moet hebben. Maar nu heb ik nog steeds verkeerd geteld, dus kom ik te Laat :n

welmoed__

Berichten: 6558
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:31

LoveGlove schreef:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat ze niet kunnen tellen met openbaar vervoer?

Ik moet om kwart over 9 op school zijn. Ik heb gisteren 10 minuten gezeten, met een app voor de OV om te tellen Hoelaat ik moet opstaan, en welke bus, en trein ik moet hebben. Maar nu heb ik nog steeds verkeerd geteld, dus kom ik te Laat :n


Volgens mij zit je hier ook een beetje verkeerd. :')

Gefeliciteerd TS!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:28

welmoed__ schreef:
LoveGlove schreef:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat ze niet kunnen tellen met openbaar vervoer?

Ik moet om kwart over 9 op school zijn. Ik heb gisteren 10 minuten gezeten, met een app voor de OV om te tellen Hoelaat ik moet opstaan, en welke bus, en trein ik moet hebben. Maar nu heb ik nog steeds verkeerd geteld, dus kom ik te Laat :n


Volgens mij zit je hier ook een beetje verkeerd. :')

Gefeliciteerd TS!

Ja inderdaad. Sorry :')

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:33

gefeliciteerd!!!!!

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:09

Gefeliciteerd!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 11:35

Hier is hij dan .... Nespresso (Incognito x Oscar x Metall) <3

Inmiddels gaat alles goed. Donderdagmiddag liet Armanda hem drinken zonder dat ik haar vasthield en inmiddels is ze een overbezorgde moeder :') Vrijdagmiddag is de dierenarts nog langs geweest voor een controle en ze zijn beide gezond verklaard. Armanda vond het alleen niet heel fijn dat de dierenarts ook in de box kwam en aan haar kind zat. Ik had mijn handjes vol aan haar!

Deze foto's zijn gisteren gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:17

Die is erg knap!! <3

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:53

Chique veulentje!!

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:06

Die is knap, en de merrie ook :j

XNikkie
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:06

Ah, wat fijn dat alles nu goed gaat na de zware bevalling! Super knap veulen heeft Armando op de wereld gezet zeg. Gefeliciteerd! <3
Hoe gaat het nu met Beau en Armani?

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 11:18

Met Armani gaat het erg goed, groeit als kool :o

Vorige week zaterdag zijn we met hem naar regionale keuring geweest. Hij liet zich erg goed zien en hij kreeg mooi commentaar!

Hij werd beloond met een 1e premie *\o/* en stond op een mooie 2e plaats in een sterke rubriek hengstveulens geboren na 30 april. Alle 6 de veulens hadden een 1e premie!

Aanstaande zaterdag 21 juli gaan we naar de nationale keuring in Ermelo!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:08

Zozo helemaal netjes! Nog gefeliciteerd met het veulentje :D

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 12:21

Een beetje Nespresso-spam <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:08

Hemeltjelief wat een lange benen! Prachtig!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 12:10

Gisteren zijn wij naar de CMK van het New Forest te Ermelo geweest. Armani had zich geselecteerd hiervoor en een 3 jarige merrie van ons ook.

Armani liet zich super zien en hij kreeg zeer goed commentaar mee van de jury. Hij werd aan kop geplaatst en hij selecteerde zich daarmee voor het veulenkampioenschap *\o/*

Helaas maakte hij van de kampioenskeuring een feestje .... lekker rond racen :') Dus helaas geen kampioen, was ook te mooi geweest om 2 jaar achter elkaar de Nationaal veulenkampioen te fokken :o

De 3 jarige merrie was 2e en is voorlopig kroon geworden.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 10:02

Hier een tegenslag te verwerken:

Maandagavond stond Nespresso met een dik spronggewricht. Veulens en gezwollen gewrichten kan echt foute boel zijn dus meteen de dierenarts laten komen. Die heeft zijn temperatuur opgenomen, leek iets verhoging te hebben maar dat kon ook van de hitte komen. Maar de DA is uitgegaan van verhoging door een ontsteking en Nespresso is meteen op de AB gezet. Hij heeft maandag een prik gekregen en voor 6 dagen heb ik Sulfatrim pasta gekregen. De dagen erna heeft hij geen koorts gehad, hij is erg levendig en alert. Het been wordt goed belast en hij loopt ook niet kreupel. De zwelling lijkt ook te minderen nu, dus ik hoop maar dat dit afloopt met een sisser .... ik ben voorzichtig positief :o

Links is dinsdag
Midden is woensdag
Rechts is vandaag

Afbeelding

Gisteren is mijn andere merrie helaas leeg gescand -O- die was bij de 6 weken scan leeg, dus we hadden een nieuwe poging gedaan maar die is helaas dus ook mislukt. Ik probeer nu nog 1 ronde, gelukkig zag de baarmoeder er wel goed uit en de eitjes zagen er beter uit dan de vorige x

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 14:10

Met Nespresso gaat het tot nu toe goed, de zwelling is zo goed als weg. Hij heeft er in ieder geval totaal geen last van. Hij rent, bokt en springt in de wei. Het is zo'n lekker ding <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Twee veulentjes verwacht (New Forest en KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:18

Fijn dat het goed gaat! Knap ding!