Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:16

Fotsy schreef:
oh leuk gevonden met last piece ja

ik weet eigenlijk niet of er beperking in aantal letters op staat in men stamboek, mmm moet ik misschien toch eens even nakijken :D


als het een hengstje is kan hetzelfde maar dan met Vittorio

(vittorio wezel)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:16

Ah fijn dat die bult nog zo bijgetrokken is!
Ik denk dat Inte niet mag klagen over hoelang ze bij mama heeft mogen drinken. :P
De buik lijkt hier inderdaad minder dik. Ze heeft haar buikspieren aangespannen. :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:51

Dus ze heeft ze toch, de buikspieren :') :') ik dacht altijd dat ze die bij Flo vergeten waren.

Ben eigenlijk niet zo lekker, kreeg deze namiddag hevige hoofdpijn (wat ik dus eigenlijk bijna nooit heb) en pas nu begint het iets te beteren maar ja heb ik al dafalgan forte binnen en ibuprofen en douche en nu kan ik eindelijk weer iets lezen pfff.

Update is dus iets moeilijker, manlief heeft zelfs de paarden moeten eten geven deze avond zo erg was het maar ik denk dat ik straks toch nog maar eens ga kijken desnoods op handen en voeten :P wat je zelf doet, doe je beter :o

Wel Flo aan het volgen via de cam en jeetje wat een druktemaker is dat veulen toch, het lijkt wel nog erger dan de twee zussen te zijn, al waren die toch ook wel heel aanwezig.
Afbeelding

Had het deze week ook nog eens gefilmd, ik zoek straks even of ik filmpje vind.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:01

Beterschap Fotsy! Ik hoor het veel om me heen.

Ik blijf erbij je krijgt nu een hengstje ;) .
Heerlijk een druktemaker in de buik.

Wel arme Flo dan..

Ik doe ook altijd het liefst alles zelf ;) . Dan weet je dat het goed en naar je zin gebeurd. :o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:06

https://youtu.be/RrDbB3aSl90
Het filmpje

Denk je echt een hengstje, ik hoop het zo maar ik geloof het pas als ik een slurfje zie. :j

Flo vindt het zelf best ok hoor, soms verplaatst ze zich even of schupt ze eens of staartzwieren. Maar meestal eet ze gewoon door of slaapt ze gewoon verder. Mijn da vond het ook wel opvallend actief veulen.

Oh en de nieuweling voelt zich hier ook al goed thuis. Pff weer een platslaper dat beloofd voor volgend jaar als zij hopelijk een veulen gaat krijgen. Gelukkig ligt ze zo geen uren plat zoals Elsa deed.

Afbeelding

Je ziet ook Lily in de andere stal liggen.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:10

Wat leuk!
Ze is al heel snel op haar gemak bij jullie.

Hihi allemaal platslapers :O

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:18

Holy moly :oo arme Flo!!! Dat veulen probeerd dalijk gewoon via de flanken naar buiten te komen :=

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:24

:') ja he die wil er uit maar heeft toch nog even verplicht huisarrest


Joey behalve Flo die gaat nooit plat en ligt sowieso ook al niet vaak, ze staat ook altijd te waken over haar dochters ook al duldt ze hen niet tijdens het eten of wil ze rust als ze buiten staat.

Gisteren mochten ze ook allemaal samen eens op de weide en dat ging heel heel goed. Lily en Jessie zijn echt twee pretmakers en liesje deed gretig mee. En ons racemachinetje melody mocht niet ontbreken. Inte had vooral interesse in Flo maar die was enkel aan het eten eten en nog eens eten.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:29

Klinkt als een echte merriebende samen :)

Beterschap met je hoofdpijn, dat is vreselijk. Moeilijk he, als je iets uit handen moet geven.. Ik kan dat ook slecht. Dit weekend was ik getroffen door buikgriep. Maar ik moest en zou toch zelf gaan voeren, want manlief doet het allemaal net anders dan ik het wil en dat kan echt niet hahaha.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 23:42

Ken dat ook helaas, Oeie griep is ook geen lachertje.
Mijn pilletjes lijken te werken dus net ze allemaal drinken gegeven en nog wat hooi. En alkes klaargelegd voor morgenvroeg. Met zo een rotweer moeten ze helaas meer op stal blijven staan.

Kleintje was ook weer lekker wakker. Nou ja zou ook al bijna zo groot of een lam zijn dus das al behoorlijk. Ik begin toch echt wel benieuwd te worden.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:39

Oei Evelyne migraine? Ik heb het ook soms en het is ellendig als niks helpt. Gelukkig ben je toch nog eens langs de paardjes kunnen gaan. Hier hetzelfde hoor,als mijn man ze moet doen is het toch niet exact zoals ik ze zou voeren bijvoorbeeld. ;)

Veel succes met jouw platslapers. :P

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 20:10

Hoofdpijn was gelukkig dag erna al over.

Pff wat een weer vandaag zeg, gelukkig niet teveel schade en had de dames deze voormiddag laten binnenstaan. Vannamiddag mochten ze dan buiten en de zon kwam er zelfs even door.

Ik voel de lente stilletjes dichterbij komen *\o/*

Mijn dikkiedik in de zon


Afbeelding

Buik is echt al enorm weer
Afbeelding

Ook van opzij is het al duidelijk te zien
Afbeelding

Afbeelding

<3 <3
Afbeelding

Oh en het paneren lijkt wel te minderen nu ze niet meer zo in het zand van de paddock kan rollen, ze staat apart van de anderen omdat ze met jessie het nog niet zo goed kan vinden :=
Jessie is vooral ambetant omdat Inte en Lily toch in de bres springen voor haar, denk ik. Jessie denkt dat Lily de alpha is en zij daarachter komt te staan, maar als Flo erbij komt, schuift ze weer een positie op _O-

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:45

Wat een mooi rond glimmend tonnetje in de winterzon. En wat kijkt ze ontzettend zoet op die laatste foto <3

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:02

Oh wat is ze mooi van kleur zo met die schakeringen,het lijkt wel goud in de zon. 8-)
Is madam blij om alleen te staan? Zo heeft ze ook wel alle rust natuurlijk. Pretty staat ook alleen in haar stuk paddock maar wel omringd door alle anderen in de naastgelegen paddocks. Ik merk dat ze het wel fijn vindt zo en ik hoef niet bang te zijn voor rondgeslingerde shetlanders. :+

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 16:28

Ja he ze glimt echt in de zon en idd lijkt net goud.
Een echt paard van goud, letterlijk en figuurlijk _/-\o_

Ze kan dus toch lief kijken :') was ook naar mij <3

Ze lijkt helemaal blij hoor pretty dat ze nu alleen staat en toch staat ze nog tussen de bende.
Op deze foto staan de stallen links achter me dus ze kunnen helemaal rond haar en toch niet bij haar.

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:42

Perfect geregeld zo toch!
Zo kan ze ongestoord genieten van haar hooi.

Een mooie gouden dame met een lief snoetje op de foto's <3 .
Maar soms is het dat schijn bedriegd :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 22:40

Wegens gebrek aan zand en vermits de nood tot paneren echt heel hoog kan worden en ze de verslaving niet kan weerstaan, gebruikt ze dus nu de vlaslemen van haar stal _/-\o_
Ze is me der eentje <3

Afbeelding

Maar nog steeds heel happy dat ze alleen mag staan buiten, ze volgt me iedere keer gretig tot aan haar plaatsje. Geeft er niks om dat de rest samen staan en zij apart. Alles lekker voor mij alleen, denkt ze vast. Want zelfs als er een te dicht tegen afsluiting komt, krijgt die een aanvallende Flo. :=

Maar man man man wat een actief veulen.
https://youtu.be/8Lc6Lq4Voo0

Hoop dat die toch wel nog wat rustig gaat worden, arme Flo zeg. :D

En deze zegt het allemaal

Afbeelding

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:57

Nog even tijd voor haar alleen is wel lekker denkt ze. Straks weer zo een kind aan haar tiet. :P

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:27

Flo vind het paneren te leuk!
Ze vind wel een manier ervoor. :D

Arme Flo , tjonge het veulen is wel erg bewegelijk.
Hij ( ;) ) stuiterd rond in de buik van mams!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:36

Ik heb dit hele topic gemist! Flo nog een keertje mama! Nou ja beter laat dan nooit :). Ze is weer lekker dik en gepaneerd, maar wel een hyper veulentje zeg!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 21:20

:') joey2010 ;) ik ben echt nog niet overtuigd

Idd pretty zo lijkt het ook wel en wat is ze zoveel rustiger geworden nu ze alleen staat. Ze staat ook mooi te wachten voor haar eten terwijl ze anders alles en iedereen bijna op at.

Djoopie welkom terug, en leuk dat je flo’s laatste dracht ook komt volgen.
Ik begin toch stillekes aan heel benieuwd te worden hoor naar het kleintje in die dikke buik.

Afbeelding

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:46

Kom dit topic binnenvallen. Flo nooit gevolgd, maar vind het wel leuk om te lezen zo :) Ze is mooi bijgetrokken, ze ziet er prachtig uit. Heerlijk dat ze zo samen alleen kan staan bij de rest in de buurt. Heerlijk ook dat het kan! Ik moet wel lachen om de druktemaker in haar buik. Mijn Welsh veulen was ook zo. Werd een hengstje. Naarmate hij minder ruimte kreeg werd het iets minder, maar zijn moeder stond soms letterlijk te schudden op haar voeten. Dus hou je maar vast. Mams heeft het nooit gedeerd, die vond het prima. Baby had na de geboorte twee versnellingen...of nu ja 1. Rondgalopperen tot je omviel van vermoeidheid en dan plat liggen en slapen. Na een week of wat kwam daar overal overheen springen bij (er lagen grote takken in de bak waar ze stonden toen). En moeder er maar achteraan draven om in de buurt te blijven :D Dus ik ben benieuwd. Afgaande op de drukte ga ik voor een hengstje (ook al zegt het helemaal niks...haha) en dan vind ik de kleur van de pappa wel heel erg gaaf!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:06

Welkom elpharo en leuk dat je komt volgen uiteraard
Ohjee ook buiten de buik was de jouwe zo een drukke pfff ik had nochtans hoop dat hoe drukker in de buik, hoe rustiger erbuiten :') maar niet altijd dus _O-

Ze zeggen wel dat het dan een hengstje kan zijn ja, ik hoop het zo.

Nou ja als het maar gezond is en Flo ook is het al ok.
En dan komt de zware beslissing := zal echt moeten want nu met zes waarvan dan nog 2 pony’s is best veel werk zeker in de winter.
Ik zit net in de zetel, heb al twee stallen helemaal leeggehaald en gevuld met nieuwe vlaslemen.
Morgen gaan rijden met de dochter en dan donderdag moeten er nog twee leeggeschept worden.
Zaterdag zijn de andere twee aan de beurt :D
Moest stront geld waard zijn, ik was al lang schatrijk <<)

Allez ik heb een heel rijkelijk gevoel met al men diertjes rondom mij, mijn man en dochter en de boerderij. <3

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 22:09

Nog een een update van men mondermonster :Y)

Ze is nog steeds modder :') en ondanks ze nog steeds op merriebrok staat, vind ik helemaal niet dat ze te dik is of wordt. Vraagt best wat energie precies drachtig zijn. Gelukkig moet ze geen eten delen of energie steken in zichzelf te beschermen.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:14

Haha, studeert ze voor oud omaatje? Ze lijkt wel grijs te worden zo. Volgens mij is ze wel heeeeerlijk zacht met dat vachtje, lekker knuffelmateriaal (maar dan wel als de borstel erover is geweest).