Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 21:24

:') :') :') ja altijd leuk en soms wat onwennig als er een BV naast je zit te bbqen op de reunië :D maar aangename man en een hart voor dieren.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:29

Leuk zeg! En ja das vast een aangename man in omgang. :j

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:39

Leuk Evelyne dat jullie voor een 2 de hond gaan. Ik zou het ook wel willen maar Raymond houd me tegen.
Jammer dat ze de pups verloren heeft.

DideH
Berichten: 7000
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:53

Fotsy schreef:
schnitzelziekte :D , ik kom niet meer bij _O- :')

zou het misschien aan het zand kunnen liggen :x ander zand de volgende keer? := of zal ik alles eens dringend moeten ontsmetten dan :roll: straks krijg ik ze ook nog die schnitzelziekte :wow:


Ik zou maar oppassen hoor :(:)

Elke dag de onbedwingbare behoefte om door de modder te rollen. Als we selfies gaan zien van jou met moddervlekken, dan weten wij voldoende en weten we dat er nog een slachtoffer is gevallen... -O-

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:09

Ouh hoe komt het dat ze de pups heeft verloren? Hoe ver was ze?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:53

Dat is een SKOM kwaaltje evelyne :))
Afbeelding


Ik volg vanaf het begin stilletjes mee, dus ik kruip weer onder de meeleessteen haha

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 02:57

En de pups van Ingrid Evelyne? Of daar zal er geen vrij meer van zijn denk ik...

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 08:22

Ja Ingrid heeft weer super mooie he alleen die 15 weken regel pfff en ze heeft er geen meer denk ik, nestje was ook niet zo groot.

Ze was 3-4weken xlaaraj

Skomdingetje he Margot, knappe elmo ook <3 leuk dat je meeleest.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 20:15

Snitzelziekte is wel ernstig toch? Zou er een medicijn tegen bestaan?

Ik kan dus bijna nooit een deftige foto plaatsen, mijn excuses daarvoor en ik poets ze nu al vaak vind ik en toch helpt het niks.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier doet gelukkig nog helemaal niks
Afbeelding

Paarden zijn eigenlijk net struisvogels toch? Altijd met hun hoofd in de grond :+

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:41

flo heeft een verslaving hoor! _O-
Dit moet je toch wel serieus gaan nemen, deze paneer verslaving.
Anders is er geen weg meer terug voor haar.

En ze staan inderdaad allemaal met hun koppie's omlaag. Heerlijk aan hun maaltijd te eten.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:13

Flo krijgt echte fokmerrie-allures en het gepaneer ga je er toch moeten bijnemen,zij trekt er zich duidelijk niks van aan.
En poetsen wat is dat..? :')

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:38

ja echt een fokmerrie aan het worden, ocharme alles is slap aan het worden, totaal niet meer in vorm :=

en soms lijkt ze zooooo dik en soms valt het best mee

wat ik wel eigenaardig vind, is dat Jessie en ook Inte al zien doen, soms aan haar buik staan te ruiken. Alsof ze het weten dat er nog een bewonertje in haar buik zit. Wel schattig om te zien. <3

heb ze eens goed geborsteld hmmm :roll: maar het heeft dus duidelijk geen zin meer :oo , ik krijg het er gewoon niet meer uit, al dat stof blijft gewoon plakken
heb ze alvast ook een bedje van stro gegeven :):)

Afbeelding

Afbeelding


oh heeft er toevallig iemand ervaring met stalmatten, heb er vandaag ongeveer 40 stuks besteld maar ben nu nog aan het uitzoeken wat en hoe ik het beste doe enz
ik dacht ze te leggen en aan de kanten wat weg te blijven zodat als ze plassen, dat naar de kant loopt en daar zal ik nog wat vlas opdoen want wij hebben geen afvoer. Bovenop de matten met stro werken?Alles is hier beton en wij mochten geen afvoer steken. Wij liggen in agrarisch gebied en rode clusterzone, wil zeggen dat er ook nergens geen riolering ligt en wij hebben een klein waterzuiveringsstation op onze hof in de grond zitten want een septische put mochten we ook niet steken anders hadden we de afvoer van de stallen daarop kunnen steken.
Dus wij moeten alles opvangen.

vandaag ook een duitse brief gekregen, iemand daar ervaring mee? abfohlmeldung fur deutsche pferde :? dus een melding van het veulen? is dit altijd zo met duitse hengsten? ik moet de geboortedatum, geslacht en kleur melden binnen de 28 dagen na geboorte met nummer dus zal snel moeten gaan dan om veulen te melden in het RBP stamboek. Gelukkig krijg je direct een uelnnr via horseid.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:13

ik heb stalmatten, maar mijn stallen staan in een oude koeienstal dus heb er een meetpunt onder, kan je dus niet echt helpen.

Haha ze is echt een stofbal :')

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 05:15

Lief hè Blue rook ook regelmatig aan Set haar buik <3

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:17

Ik kom ook volgen!

En zo’n brief heb ik ook gehad, maar dan van NL hengst. Is gewoon voor het papier dacht ik?

sultan15

Berichten: 601
Geregistreerd: 30-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:40

Ha Fotsy kom bij jou ook weer even spieken! Flo ziet er nog hetzelfde uit als altijd :D mooi gepaneerd! Ze ziet er goed uit, ben heel benieuwd naar deze combi! Wat is Lily al groot geworden! Ze ziet er prachtig uit <3

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:34

Ze ziet er goed uit hoor! En hoe lief, andere paarden weten dat hoor,ben ik van overtuigd. :j

Geen ervaring met matten. Ik had nu in een stal of 3 zand gedaan en daar een dikke laag stro op. Het scheelt heel veel in elk geval met nattigheid maar in 1 stal is het al een beetje aan het uitwerken na 6 weken,en zal er een nieuwe laag zand inmogen. Das wel de grootste plasser. :')

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 18:36

Wat ligt er dan bovenop je matten mossel?

Pretty zand heb ik ook aan gedacht, laat me weten hoe het je bevalt met wegscheppen he want lijkt me dan best zwaar te zijn als het zo nat is. Ik vind die natte vlas al zwaar soms. Nou ja ik heb ook geen geduld dus ik schep er alles uit met een stevige sneeuwschep, kan lekker veel op :P en dan mega grote kruiwagen, alleen slecht voor men nek en sleutelbeen.

Ik hoop dat ze hier dan niet zo een troep van maken als er matten in liggen. Ik had al vooraan in de stal bij sommige matten liggen tegen het schrapen en die bevielen me zo goed dat ik er ineens maar paar bijbesteld heb. :D

Vandaag ging elena even mee de weide op om hooi rond te brengen. Roept ze ineens, oh mama Jessie is net Flo geworden, moet je kijken :') _O-
Zelfs voor kinderoogjes is Flo duidelijk besmet met de snitzelziekte.

Afbeelding

Afbeelding

Al wat ik er gisteren heb afgekuist, hangt er alweer op.

Welkom myrth97
Krijg je dan bewijs erna misschien voor stamboek? Moeten zij dit altijd melden?
Want zelfs al zou de merrie ondertussen verworpen hebben dan nog moet je dit melden. Dus waarschijnlijk moet de eigenares van de hengst het aantal dekkingen opgeven en aan welke merrie’s.
Opmerkelijk, in België bestaat zoiets toch niet of wel? Misschien alleen met buitenlandse dekkingen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:44

Ik kreeg toen een brief thuis, die moest ik binnen een x aantal dagen opsturen (28 klinkt bekend maar kan ook 50 geweest zijn haha). daar moest ik in melden of het verworpen was (of dat het tweeling was, merrie overleden etc.) of dat het een hengstje of merrie was met de geboortedatum. Volgens mij was dat om het papier al in orde te maken. En idd volgens mij moest het aantal dekkingen bijgehouden worden.


Hahaha de schnitzelziekte _O- zal die van mij ook eens bij je langs sturen, die zijn toch al besmet :=

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:06

Niks haha de stallen worden niet meer gebruikt, maar tiende nog wel werden gebruikt begon ik met stro daarna zaagsel en daarna vlas en vlas vond ik echt het meest fijne!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:06

Het paneren blijkt toch besmettelijk voor "nieuwkomers" te zijn.
Ze heeft een crime compagnon ;) .

DideH
Berichten: 7000
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:15

Ik zou toch eens informeren bij de overheid Fotsy, wellicht dat je als mantelzorger voor schnitzelaars overheidssteun kan krijgen?

Voor al die uren die je tevergeefs staat te boenen?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 23:31

_O- _O- :)) <<) :list:

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:22

Haha Elena heeft goeie oogjes :P

Ja uitscheppen zal minder zijn denk ik,hier zijn het natuurlijk ministallen,dat scheelt,én ik ga het mijn man wel laten doen :')
Maar dat het in nattigheid scheelt is zeker zo! Ik ben altijd bang met die matten dat het een zooitje wordt om uit te scheppen ook,maar ik ken het niet in gebruik.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 20:11

beebje was weer heeeeeel actief vandaag, arme Flo zeg, dit is duidelijk het meest actieve veulen van de drie, dus toch hoop op een hengst :')
https://youtu.be/7kX6RR6NXhc

sorry de film staat niet goed, kon hem niet meer draaien


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding