Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 17:49

Mijn merrie is drachtig. Ik kan bijna nergens anders meer aan denken, dus vandaar dit topic.

Toen we Wings kochten, wisten we al dat we ermee wilden fokken. Keuringen waren geen optie, omdat ze te klein is en een bokvoetje heeft. Dus was ons doel: Ze moet Z lopen en dan gaan we ermee fokken.

Maar, zoals dat gaat, wacht je steeds langer. Wings deed het goed in de sport en eigenlijk was het zonde om ermee te fokken nu ze zo fijn liep. Tot ze begin dit jaar kreupel liep. Een flinke blessure, was het oordeel van de dierenarts. En de waarschuwing om zo langzaam mogelijk op te bouwen. Toen, in overleg met de DA, besloten om te dekken. Nadat eindelijk mijn vader ook overtuigd was, mochten we gaan dekken. Maar met wie? Uiteindelijk, na lang wikken en wegen hebben we gekozen voor Dark Pleasure(Ufo x Jazz).

Op 29 juni is ze geinsemineerd. Het was in 1 keer raak, wat een geluk! Op de tweede scan zagen we het hartje tekeer gaan, nu was het echt! We krijgen een veulentje. Over een paar weken krijgen we de laatste scan en zal het al een heel veulentje zijn. Ik heb er zo'n zin in!

Mijn verzorgster, die professioneel fotografe is, maakt bijna elke week een drachtigheidsfoto, zodat we het verschil kunnen zien. Al is ze nu eerder dik van het vet dan van het veulen.

Ik ben wel heel benieuwd wat voor kleur het veulentje gaat krijgen. Ik denk wel dat het een heel mooi hoofdje krijgt!

Ik zal van het weekend een foto maken om te laten zien hoe dik ze nu is.

Om een beeld te krijgen over welke merrie we het hebben: Dit is Wings R!

Afbeelding

Melissaaxo
Berichten: 325
Geregistreerd: 24-04-14

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:51

Mooi paard! ik volg :)

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:53

Mooi merrie en gefeliciteerd met de dracht

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:00

Wat spannend! Ik volg mee. Hoe 'klein' is ze dan?

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:43


Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:47

Omdat mams en paps echt een lust voor het oog zijn en ik dus zeer benieuwd ben naar het veulen, ga ik dit topic ook volgen :D ik ben heel nieuwsgierig!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 19:48

Olympia96 schreef:
Wat spannend! Ik volg mee. Hoe 'klein' is ze dan?


Toen wij haar net gekocht hadden, was ze 1.56 m. Ik denk dat ze nu net wel of net niet de 1.60 m aantikt, maar in combinatie met het bokvoetje, hadden we geen kans op een predikaat en vonden wij het niet nodig om naar de keuring te gaan.

Woodwick

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-09-14

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:54

Spannnend!!

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:58

Wat leuk! Ik heb vorig jaar mijn merrie laten dekken, nadat ze ook een blessure heeft opgelopen waardoor ze niet meer bereden kan worden. Gelukkig een gezond veulentje gekregen dit jaar, maar echt alles is nieuw. Ik moet nog alles vragen. (wat moet ik voeren, is dit normaal, wat moet ik regelen voor bevalling etv.) en stond elke dag wel te voelen aan haar buik of ik het veulen al kon voelen.... Volgens mijn vriend kon ik het veulen er wel uit kijken :')

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:01

Daantjuh88 schreef:
Wat leuk! Ik heb vorig jaar mijn merrie laten dekken, nadat ze ook een blessure heeft opgelopen waardoor ze niet meer bereden kan worden. Gelukkig een gezond veulentje gekregen dit jaar, maar echt alles is nieuw. Ik moet nog alles vragen. (wat moet ik voeren, is dit normaal, wat moet ik regelen voor bevalling etv.) en stond elke dag wel te voelen aan haar buik of ik het veulen al kon voelen.... Volgens mijn vriend kon ik het veulen er wel uit kijken :')


Haha ja dit had ik ook precies. Helaas is mijn merrie inmiddels wel van onregelmatig naar kreupel gegaan. Dus laat haar sowieso niet meer dekken nu.
Gefeliciteerd met de dracht!!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 17:15

Daantjuh88 schreef:
Wat leuk! Ik heb vorig jaar mijn merrie laten dekken, nadat ze ook een blessure heeft opgelopen waardoor ze niet meer bereden kan worden. Gelukkig een gezond veulentje gekregen dit jaar, maar echt alles is nieuw. Ik moet nog alles vragen. (wat moet ik voeren, is dit normaal, wat moet ik regelen voor bevalling etv.) en stond elke dag wel te voelen aan haar buik of ik het veulen al kon voelen.... Volgens mijn vriend kon ik het veulen er wel uit kijken :')


Hahah heel herkenbaar inderdaad! Ik kijk ook regelmatig of ze al dikker lijkt, voel aan haar buik etc. Kom ook telkens met een nieuwe naam op de proppen en heb elke keer een ander beeld in gedachten. Soms weet ik zeker dat het een vos wordt, soms denk ik ineens; nee het wordt hoe dan ook een zwarte hahaha

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:52

Ik heb zojuist twee foto's toegestuurd gekregen van mijn verzorgster. Je kunt hier niet heeel goed haar buik op zien, maar ik denk dat je wel een beeld krijgt. Ik zal vanavond kijken of ik een duidelijke foto kan maken.

Op dit moment is Wings bijna 5 maanden drachtig. Ze staat echter al sinds februari stil, dus ze is niet in haar beste conditie en wordt helaas ook al dik van de lucht. Ze is nog wel altijd vrolijk en bijzonder braaf.

Afbeelding

Afbeelding

sanneveenma

Berichten: 473
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:59

Wat een mooi paard! Ik volg!

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:59

Wat een knappe merrie!

Als je het leuk vindt, kan je mee komen kletsen in het Dikke Buiken Topic 2016. Het kletstopic voor alle bokkers die een veulen verwachten in 2016:
[KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 17:23

Cynthia82 schreef:
Wat een knappe merrie!

Als je het leuk vindt, kan je mee komen kletsen in het Dikke Buiken Topic 2016. Het kletstopic voor alle bokkers die een veulen verwachten in 2016:
[KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016



Oh leuk! ik klets mee! En natuurlijk bedankt voor het compliment :o

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:23

Zelf vanavond maar even een buiken foto gemaakt. Winny zit nu op 118 dagen dracht. Ik vind zelf dat er nog niet zoveel aan te zien is, behalve dat ze duidelijk te dik is. Ik denk dat er over een paar maanden pas echt goed een veulenbuik te zien zal zijn.
Doordat ik alleen in de box een foto kon maken(alleen daar had ik licht) staat alleen haar buikje op de foto. Afbeelding

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:31

Wat leuk! ik volg ook mee :)
Dit topic viel me wel op, ik ga hopelijk volgend jaar mijn merrie laten insemineren :)
Dat zal voor mij ook voor het eerst zijn, alsook voor de merrie

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:48

sadekeshia schreef:
Wat leuk! ik volg ook mee :)
Dit topic viel me wel op, ik ga hopelijk volgend jaar mijn merrie laten insemineren :)
Dat zal voor mij ook voor het eerst zijn, alsook voor de merrie


Wat leuk! Ik kan het je zeker aanraden, het is echt een avontuur! Wat heb je voor merrie?

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:07

Ja ik geloof het haha, dan ben ik er waarschijnlijk al helemaal niet weg te slaan
Mijn merrie wordt volgend jaar 7 en is een nrps x pre kruising.
Ik ga me nog even laten voorlichten over de hengst, maar mijn voorkeur gaat uit naar Five Star :D

Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje eng, want er kan ook iets met de merrie gebeuren natuurlijk -O-

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 22:38

Ja daar was(en ben ik nog steeds) ook wel bang voor, maar heb eens een college gevolgd aan de universiteit Utrecht en daar zeiden ze dat het gemiddeld genomen heel vaak goed gaat. Mijn merrie is gezond(op de blessure na) en ze heeft een breed bekken, dus het zou makkelijk moeten gaan. We hebben ook expres voor Dark Pleasure gekozen, omdat hij wat kleinere veulens geeft die later wel doorgroeien. Alles om het mijn schatje zo makkelijk mogelijk te maken. Five star lijkt me een leuke hengst. Zijn vader doet het ook goed. Ben benieuwd wat voor veulen zo'n combinatie zal geven.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:58

Wings_love schreef:
Ja daar was(en ben ik nog steeds) ook wel bang voor, maar heb eens een college gevolgd aan de universiteit Utrecht en daar zeiden ze dat het gemiddeld genomen heel vaak goed gaat. Mijn merrie is gezond(op de blessure na) en ze heeft een breed bekken, dus het zou makkelijk moeten gaan. We hebben ook expres voor Dark Pleasure gekozen, omdat hij wat kleinere veulens geeft die later wel doorgroeien. Alles om het mijn schatje zo makkelijk mogelijk te maken. Five star lijkt me een leuke hengst. Zijn vader doet het ook goed. Ben benieuwd wat voor veulen zo'n combinatie zal geven.


Oh dat is wel handig idd dat je daar naar kijkt :)
Ja alles gaat ook vast wel goed :D

Marcella2010

Berichten: 56
Geregistreerd: 28-09-15

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:55

Wat leuk! Ben erg benieuwd wat er uit komt!! Wat is de afstamming van de merrie?

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 23:20

Wings is een Parcival x ster prest. Pambala v. Factor x Ureterp :)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:57

Okee, zojuist heb ik een foto binnen gekregen van mijn verzorgster, die haar lachen niet meer kon bedwingen.

Mijn moeder en ik hadden namelijk vanochtend bedacht om Winnys manen en staart een beetje bij te knippen. Nu zijn we niet zo gewend dat ze een wintervacht heeft en dat heeft tot het volgende resultaat geleid:
Afbeelding

Lachen mag

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:04

Haha die laatste foto, dat had ik ook een keer vorig jaar _O- gelukkig werd hij de volgende dag geschoren dus zag je er daarna niks meer van haha.

Paar weekjes zie je er niks meer van :')