Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:33

alicelover schreef:
Janinevv schreef:
Alicelover, heb je gelijk in hoor! Maar vindt 1.60 al groot, maar Tjitske is meer het oudere type dus als ze wel groter word, dan denk ik niet dat ze heel rank word. Maar tijd zal het leren, ouders beiden rond dd 1.65 vader leek wel veel groter.

Ben heel benieuwd hoe ze uit groeit!
En aan grote wen je wel hoor. Ik heb voor Freddy altijd kleintjes gehad van onder de 1,65 en nu alleen maar grote van 1,70 of groter. En ben zelf maar 1,62. :7


Jaa ik zelf ook, ze heeft nu een heel smal lichaam met grote stampers er onder :+

Dat geloof ik wel! Grootste wat ik had was 1.60 ongeveer

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:11

Heel graag Twinkelbel! Foto’s doen me altijd goed. Net of ik haar toch even gezien heb <3

Ik vermoed dat die van mij wel een brokjeseter is. Dat was ze thuis in elk geval wel.

Mooie foto van Nacho weer! Heb je die vlokjes erbij bewerkt of sneeuwde het echt zo hard in Drenthe?

Wat een schatje Barbabientje!

Lekker bolletje wol is het Leonie!

Het ziet er inderdaad grappig uit, je bruintje tussen al die hafjes San_ner! Lekker hoor op fietsafstand en grappig dat hij vlekjes op zijn neus krijgt.

Tjitske wordt al een hele dame (ondanks de viezigheid :P ) ze heeft ook al best veel sok.

Fijn dat moeders het weer zo lekker oppakt Alicelover! Rey redt zich wel even zo, die vermaakt zich vast wel! Komt straks wel weer! Je bedoelde trouwens Twinkelbel in je post denk ik! Nijn is haar veulen.

Ik ben heel blij als die van mij de 160 haalt! Is altijd afwachten met een ponyxpaard kruising. Ze is wel goed onderweg en doet niet ten onder vergeleken met de andere, wel paardveulens in de groep.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:43

Ho sorry Evita, heb ik dat even door elkaar gehaald. Bedoelde idd Nijn.
Maar fijn dat die van jou zo mooi mee groeit met de rest. Zou wel heel bijzonder en gaaf zijn. Zo'n kleurtje als Auryn zie je niet veel in paardenmaat. <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:40

Ik ga zaterdag bij Nijn kijken Alicelover, eens kijken of ze weer wat meer buffeltje is. Na het wat vroeg spenen was ze behoorlijk ingevallen.

salatiga1995

Berichten: 1943
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:45

Hi allemaal! Ik kom me ook melden, ontdek nu dit topic pas...
Misschien kennen jullie me nog wel van het dikke buiken topic 2018, afgelopen jaar is Casablanca hier geboren helaas heb ik hem toch verkocht. Maaaaar ik heb een heel leuk merrieveulen gekocht! Gefokt door stalmilagro die ook in DBT 2018 zat, ze staat nu sinds Oktober in de opfok. Lijkt me leuk om toch nog alle DBT 2018 veulens hier te kunnen volgen!
Dit is mijn merrieveulen Oakley, van Leuns veld's Winston Jr. <3
Afbeelding

Ik zag alweer hele leuke foto's langskomen van alle veulens, ze worden wel echt groot zeg! Had de meesten alleen in DBT gezien haha :))

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:51

Wat een leukerd salatiga! Ookal vond ik je hengst veulen ook wel heel erg leuk!
Evita hoe groot is de moeder van jou veulen?

Serai gaat gelukkig steeds beter. Hij eet lekker brokjes en word al iets tammer. Nu nog even een hindernisje stroomdraad wennen en dan kan hij buiten spelen. Afbeelding
D’leh doet het gewoon goed kleine speklap <3

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:00

Ooooh wat is Serai schattiiiig <3 <3 <3

Salatiga, die van jou is ook heel moo! :D

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:05

Twinklebel schreef:
Ik ga zaterdag bij Nijn kijken Alicelover, eens kijken of ze weer wat meer buffeltje is. Na het wat vroeg spenen was ze behoorlijk ingevallen.

Toch ook een flinke speendip. Hier ook, plus een groeispurt dus die lekkere billen zijn helaas voorlopig even weg. Hopelijk is Nijn zaterdag al wat bij getrokken van haar dip.

Salatiga1995, welkom. En wat een prachtig merrieveulen. Al vond ik je eigen hengstveulen van dit jaar ook heel gaaf! Snap wel dat je dat nog altijd jammer vindt dat hij verkocht moest worden. Lijkt me zo'n moeilijke beslissing. :(:)

Ik ben blij dat geslacht voor mij weinig uitmaakt. Fok als doel voor een fijn rijpaard voormezelf dus een merrie en hengst is beide welkom. Rey gaat wel gecastreerd voor hij weer thuis komt uit de opfok. En dit geld ook voor aanstaande "Frummel". Al hoop ik voor de afwisseling dat het in 2019 een merrieveulen wordt. O:)

Luf_midnight, fijn dat Sarai al wat begint te wennen. Kende hij nog geen stroomdraad? Hopelijk snapt hij snel dat hij erbij uit de buurt moet blijven en kunnnen de twee mannen samen spelen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:15

Alicelover, ze begon de laatste keer dat ik er was al weer wat bij te trekken. Zat in elk geval weer meer pit in dan de keer ervoor. Inderdaad een flinke speendip, wat te verwachten was, aangezien ik vrij vroeg heb gespeend....ik had het graag anders gedaan, maar helaas waren daar de omstandigheden niet naar.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:25

Twinklebel schreef:
Alicelover, ze begon de laatste keer dat ik er was al weer wat bij te trekken. Zat in elk geval weer meer pit in dan de keer ervoor. Inderdaad een flinke speendip, wat te verwachten was, aangezien ik vrij vroeg heb gespeend....ik had het graag anders gedaan, maar helaas waren daar de omstandigheden niet naar.

Nood breekt wet. Je hebt gedaan wat het beste was voor zowel Nijn als Vienna. :(:)

Rey is met ruim 5 maanden gespeend. Was van plan de 6 maand aan te houden, maar omdat hij wat groeipijnen kreeg en te hard groeide in overleg met de da toch eerder gaan spenen. En tsja groeispurt en ineens zonder mama geeft wel een klap op zo'n jonkie. Rey is vrolijk en fit en een echt baasje in de groep. Maar is van brede ronde kont toch naar puntkont gegaan en ook bij zijn schouders flink wat spekkies kwijt. Plus helemaal uit verhouding. Maar goed hij is gezond en doet het goed. En men zegt hier: lelijk in de luier, knap in de sluier. Zie als hij 2,5 is wel of het een knapperd wordt. Voor mij is hij hoe dan ook perfect. :o

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:33

Dat zou zeker gaaf zijn Alicelover! Maar als ze een E-pony wordt is dat ook prima, pas er sowieso wel op :D

Luf_Midnight schreef:
Evita hoe groot is de moeder van jouw veulen?

Bin is 166cm. Wat een cutie is Serai zeg! <3

Ik herinner me Oakley nog wel uit het DBT! Leuk dat je haar gekocht hebt Salatiga!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:43

Belle is met 7 maand pas gespeend, die heeft helemaal nergens last van. Geen gram afgevallen, super in der vel.
Billie met krap 4 maand, die is het wel aan te zien maar doet goed zijn best. Eet goed, dus heb er vertrouwen in dat hij snel weer bij is getrokken.

Iig allebei een lelijke dikke vacht vol modder _O-

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:45

Nym heeft het ook zwaar, en die is nog niet gespeend. Heeft veel ingeleverd tijdens genezen van d'r wond en wilde gewoon niet zo goed brokjes eten. Plus daarbij is ze in een kleine maand ook 7 cm gegroeid, dus eet dat er maar eens bij :')
Nu zetten we Cady even vast zodat die kleine alle tijd heeft, maar ze trekt nu weer goed bij!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:50

Ik voerde al heel snel in aparte stallen. Werkt veel fijner als dat kan. Gewoon een uurtje wat je uit kan bouwen. Gelijk goede oefening voor spenen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:50

Afbeelding
Deze kreeg ik net van een andere bokker. Nijn slaapt prima in elk geval!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:36

Aah slapende mijn <3

Maximus had ook een dip maar is goed bij getrokken.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:12

Evita, lang leve niet zo groot zijn.
Ik heb die luxe ook.

Cio, is Billy nu ook helemaal gespeend? Of 's nachts nog even bij mammie?
Ben wel wat jaloers hoor, heerlijk al het spul aan huis.

Barbabientje, maar een wond en een flinke groeispurt is ook niet niks. Maar fijn dat de wond weer is genezen en ze weer wat bij trekt.

Ah Twinkle, wat een lieve foto.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:40

Cioccolato schreef:
Ik voerde al heel snel in aparte stallen. Werkt veel fijner als dat kan. Gewoon een uurtje wat je uit kan bouwen. Gelijk goede oefening voor spenen.


Ze kan makkelijk uurtje van mama af :j Echter vind ze en van mama af en eten nog wel moeilijk, dus dan maar even zo :j



Ja precies Alicelover :j

Aaah slapende Nijn <3

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:05

Leren ze van zelf als je ze er vanaf haalt, elk voer moment :j beetje hard maken is ook niet verkeerd hoor. Uiteindelijk krijgen ze dan hun eten wel binnen. Billie liet 't eerst ook staan maar was snel om.

Nee Billie is er al een poos helemaal af. Merrie groeit en groeit, obesitas dik. Oeps. En begon toch Billie chagrijnig weg te kijken van het hooi. Dus Billie er af met lekker veel eten en merrie wat minder voer. Is nu mooi afgevallen, dus ook beter voor haar.

Wat een lieve foto van nijn! Lekker veel slapen!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:15

Begrijpelijk Cio. Billy moet wel genoeg krijgen en de merrie wil je ook niet hoefbevangen.

salatiga1995

Berichten: 1943
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:58

Dank jullie wel allemaal! Oakley is inderdaad ook heel leuk, grappig dat je haar nog onthouden hebt Evita! Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar een beetje gemist had tijdens het DBT, ze kwam tijdens een van de veulenbooms geloof ik :o

Dat klopt inderdaad alicelover, was echt geen leuke beslissing.. Maar ik heb echt mijn zinnen gezet op fokken en misschien daarnaast een keer een wedstrijdje weer rijden dus dan is het gewoon zonde om een hengstenveulen te houden die net zo goed met iemand anders volop kan shinen in de sport -O-
Ga jij alles wat je fokt zelf houden? Dan zou ik binnen no time denk ik een hele collectie hebben staan haha

Wow wat een mega leuk veulen is Serai zeg! Wat is je plan met deze? Het is echt een knuffeltje, die mag wel bij mij onder de kerstboom hoor.. :+

Wat handig dat sommige veulens bij dezelfde opfok staan! Kan je elkaar zo op de hoogte houden.. Nijn, Ibbel en Auryn staan bij Vulina toch?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:02

Ik hou van een collectie hebben!! :))

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:13

Hier eten D’leh en ze moeder uit een bak. Gooi alles erin en ze staan samen die bak leeg te smikkelen.
Apart voeren was geen succes maar meer omdat mijn moeder ze ook wel eens binnen zet en het niet kan winnen van D’leh dus heb liever dat ie geen vervelende dingen aanleert dus voor nu doen ze het zo allebij prima.

Ga morgen mijn paddock maar even opnieuw omheinen met band zodat het visueel nog iets duidelijker is. Hoop dat Serai dan gauw aan het stroomdraad went en lekker buiten kan

Cio ik hou ook van collectie haha. En kan nergens afscheid van nemen dus alles blijft lopen
Heb me d pony van 24 nog. Me sportmerrie van inmiddels 18. De schimmel is 10. Die is nu uitgeleend voor de sport met een meisje van 11.
Heb nog een shet en dan nu 2 veulens. Daarnaast 30 weken zwanger van nummer 2 soms denk ik wel eens waar begin ik weer aan :Y)

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:07

Salatiga1995, de bedoeling was om hier maar eentje te fokken. Maar het was zo leuk, dus werden het er twee. Frummel wordt mijn laatste die ik zelf fok. Dus collectie valt wel mee. Heb er dan 4. Freddy een 8 jarige ruin, Enchelina een 9 jarige merrie en Nuevo Rey van dit jaar en volgend jaar komt Frummel erbij.

Ik heb wel altijd gezegd dat zodra ze Z lopen ik er een goed nieuw plekje voor zoek. Ik heb zelf een beperking aan mijn rechterbeen, dus veel meer kan ik zelf niet denk ik. En dan is het zonde om ze op stal te houden, terwijl er misschien nog wel veel meer in zit.

Alleen mijn allereerste pony is gebleven tot ze overleed. Zij was op leeftijd en liep hoefkatrol op, ze is wel even in bruikleen geweest bij een ponyruiter. Maar zodra de sport te zwaar werd is ze terug gekomen en op pensioen gegaan. En Freddy blijft. Maar aan Freddy zit ook een hele emotionele waarde voor mij. Hij is zelf niet alleen geweldig, maar de manier waarop ik hem in bezit heb gekregen betekend heel veel voor mij.

Dus uiteindelijk krimpt de collectie terug naar 3. Al zou het zomaar kunnen dat ik tegen die tijd tegen een nieuw project aanloop. Dat weet je soms nooit. :o

salatiga1995

Berichten: 1943
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:55

Hebben jullie dan ook de paarden aan huis dat jullie zo'n verzameling kunnen hebben? :D
Ik moet helaas alles zelf betalen (ben nog student..) en alles moet op een pensionstal dus 1 paard in pension en een veulen in de opfok is eigenlijk wel mijn max momenteel.. Al zal het mij niks verbazen dat ik het volgende veulen niet meer kan verkopen en alsnog meer houd dan ik nu zeg :+
Het is me 1x gelukt, weet niet of het me de volgende keer weer gaat lukken haha