Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:09

denisesilver schreef:
Wat Elisa net noemde vind hem achter traag, en gezien ik het achterbeen wil verbeteren is dat wat mij het eerste opvalt. Vind hem ook wat balans missen (of misschien is balans niet het goede woord, maar ik kom er zo gauw niet op), dan valt mij een Just Wimphof toch meer in de smaak. En persoonlijk houd ik niet zo van dat hoge knie actie.

Heb het filmpje net nog een keer gezien en dan valt die knie actie minder op. Heb ook het filmpje van Just Wimphof bekeken. Vind hem fijn door de baan gaan, maar vind hem wel wat neerwaarts lopen.

Aangezien jij het eerder over de balans had Janderegelaa, uit interesse, wat vind jij van I'm Perfect STH?

JD heeft een heel goed en snel achterbeen. Kijk maar aan het eind als ze hem een keer aandrukt.

I'm perfect STH: ik wil op alles toegeven maar niet op beweging. Een hengst met een 7,5 voor één van zijn gangen schrap ik direct van mijn lijstje.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:18

janderegelaa schreef:
denisesilver schreef:
Wat Elisa net noemde vind hem achter traag, en gezien ik het achterbeen wil verbeteren is dat wat mij het eerste opvalt. Vind hem ook wat balans missen (of misschien is balans niet het goede woord, maar ik kom er zo gauw niet op), dan valt mij een Just Wimphof toch meer in de smaak. En persoonlijk houd ik niet zo van dat hoge knie actie.

Heb het filmpje net nog een keer gezien en dan valt die knie actie minder op. Heb ook het filmpje van Just Wimphof bekeken. Vind hem fijn door de baan gaan, maar vind hem wel wat neerwaarts lopen.

Aangezien jij het eerder over de balans had Janderegelaa, uit interesse, wat vind jij van I'm Perfect STH?

JD heeft een heel goed en snel achterbeen. Kijk maar aan het eind als ze hem een keer aandrukt.

I'm perfect STH: ik wil op alles toegeven maar niet op beweging. Een hengst met een 7,5 voor één van zijn gangen schrap ik direct van mijn lijstje.

Snap ik helemaal, heb verder zijn cijferlijst niet gezien. Vind hem vooral vlak in het voorbeen, maar vind hem daarbij (en de nakomelingen die ik heb gezien) heel goed in balans lopen. Ik zal straks nog een keer aandachtig naar Johnny Depp kijken.

Pff ik mis net de eerste Gelderse. Die Ibsen heeft zoveel weg van een Kimberley die ik een tijdje heb bijgereden

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:50

Johnny Depp loopt straks mee!

Maar vergis je niet qua amazones, Renate rijdt echt heel lief maar is natuurlijk geen Charlotte Fry die echt het laatste uit die dieren weet te halen.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 19:43

Ik doe even opschrijven hoe ik de hengsten vind, als anderen kijken ik hoor graag jullie mening!

Klasse m combinaties: ik vond zowel Impression als Inclusive tegenvallen op het gebied dat ze beide zodanig maaien met de voorbenen dat ik het storend vind. Indian Rock, maar ook zeker Intro K verraste mij positief. Jammer van de stap bij die laatste

Iconic B en Inverness vind ik beide een erg zware voorhand hebben. Inverness vind ik lichtvoetiger en qua gangenwerk beter, maar als totaal plaatje vind ik Iconic B fijner (al lijkt hij soms niet helemaal zuiver, vertekent beeld?)

I'm Perfect STH valt gelijk tegen met binnenkomen al. Imagine vind ik heel fijn lopen, wel een zwaarlijvig paard.

Dettori een paard dat voor heel ruim draaft maar achter niet altijd fijn mee komt. Sommige stukken komt ie dan wel weer mee. Ik vind m niet fijn galoperen. Vind m ook te weinig paard tonen, maar dat is smaak. In Style, goed paard, fijn om naar te kijken. Verder geen commentaat daarop.

Il Divo vind ik een zware voorhand hebben. Imposantos stapt een spaanse stap :+ . Ik vind die laatste wat achter de massa blijven met de achterhand, wanneer hij verzameld lijkt dit beter, wanneer hij voor los wordt gelaten word dat helemaal beter. Il Divo lijkt niet helemaal tot zijn recht te komen door de spanning.

Samengevat vond ik Indian Rock, In Style, en toch ook Intro K het fijnste lopen. Hoewel die laatste zeker ook onder doet voor de eerst genoemde.

Edit: overigens vind ik Renate zeker niet onder doen voor de rest, een fijne amazone om naar te kijken

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:50

Over Renate haar rijderij is ook zeker niet negatief, maar als je bijv bij andere hengsten kijkt, hoe die draven met de teugels op maat en draven aan de lange teugel, zie je een enorm verschil. Beetje getruukt rijden noem ik dat altijd :D En dat zie je bij Renate niet ( juist positief dus).

In Style vind ik een heerlijk beest, nakomelingen leken ook goed. Gewoon een ongecompliceerd sympathiek paard.
Intro K vind ik niet zoveel aan, heel veel spanning, beetje gedraaid model.
Indian Rock, ik vind het altijd veel beweging over de benen, maar weinig door het lijf. Ook een kwestie van smaak, ik ben niet zo van die modelletjes die apache geeft.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 19:55

Ik word hier helemaal happy van die grote lach van Renate, wat leuk!

Malle1970, ik snap wat je bedoeld met dat getruukt rijden ja. En ik begrijp je ook wat betreft Indian Rock en Intro K. Die laatste was mij opgevallen omdat ik navenant van hem niks had gezien en het toch wel een fijn paard vond.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 20:40

Hermès vind ik een super mooi paard. Ik wou zeggen "hij blijft Jazz bloed voeren", maar het bleek te komen door mensen die opstonden en hij blijft te rijden.

Trafalgar blijft een stoere verschijning. Fijn doortredend achterbeen. Stap is toch wel een minpuntje. Volgens mij kan de ruiter t jury commentaar glad niet verstaan :')

Ik vind bij Henessey toch wel het Jazz bloed door drukken. Hengst met een kort halsje of zoveel front dat de hals kort aan doet. Vind deze hengst toch wel onderdoen voor de rest. Wel mooi dat die ruiter even in de lach schiet van het overspringen. En kaars recht over de middenlijn. Mooi commentaar trouwens "van middestap naar verzamelde stap naar een keertwending maak je het jezelf niet makkelijk mee." Volgens mij wordt dat in het M ook gevraagd :+

Hitmaker, veel spanning. Geoot en lang paard, zeker voor deze amazone. Met vlagen als hij ontspant vind ik hem wel fijn lopen. Galop vind ik minder.

Geniaal vind ik oprecht meevallen. Vond het voorheen een hengst die heel grof, groot en lang aandeed, maar vind het alles meevallen. Goed paard, goede proef. Miste net wat aanspanning.

Samengevat vond ik bij deze groep Hermès en Geniaal het beste. Van Trafalgar weet ik niet zeker of je zodanig onder de indruk wordt gebracht door de draf dat je de galop en stap niet helemaal meemaakt. Durf ik me verder niet over uit te laten.

Ik wou net vragen wanneer de klasse l begon, maar dat werd gelijk vermeld

Edit: die springschoenen van Geniaal heerlijk _/-\o_

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:49

Trafalgar vind ik te getruukt lopen, en altijd ongelijk in het achterbeen en dat zie ik veel bij Totilas nakomelingen ( was ie zelf ook trouwens)

Hermes vind ik een heel fijn paard. Mist wel wat kracht zo.
Hennesy: Vreselijk goede ruiter........paard tja.....hij is mooi zwart.
Geniaal vind ik wat koud en echt een kolos.
Hitmaker vind ik niet veel aan.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 21:00

Durf het bijna niet te zeggen hier op bokt, maar Totilas zelf liep ook getruukt. En ik denk ook dat dat het ongelijke achterbeen in de hand werkt. Maar het bevestigd wel weer dat ik best beïnvloedbaar ben voor dat getruuk en die pow wow. Moet ik zeker aan werken.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:00

denisesilver schreef:
Durf het bijna niet te zeggen hier op bokt, maar Totilas zelf liep ook getruukt. En ik denk ook dat dat het ongelijke achterbeen in de hand werkt. Maar het bevestigd wel weer dat ik best beïnvloedbaar ben voor dat getruuk en die pow wow. Moet ik zeker aan werken.


Haha en ik dacht: Ik zeg het niet over Totilas :D

Maar mijn mening is geen feit he! Het is hoe ik er tegenaan kijk en jij moet daar zelf goed over nadenken wat je vindt en denkt.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:03

denisesilver schreef:
Samengevat vond ik Indian Rock, In Style, en toch ook Intro K het fijnste lopen.

Ik heb In Style vorig jaar op een filmpje gezien waar hij als vierjarige voor groot publiek liep. Indrukwekkend zo rustig als hij er onder bleef. Iets anders: wordt je merrie makkelijk drachtig? Bevruchtend schijnt IS niet de allersterkste te zijn (bron: het alwetende internet, lees Bokt)

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:09

Dat klopt, weet van heel veel mensen dat ze geswitcht zijn omdat het niet lukte. Mijne was wel 2 x in een keer drachtig, heb haar er wel heen moeten brengen omdat wat opgestuurd werd niet veel fut meer inzat.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 21:09

Malle1970, je hebt gelijk ik moet zelf een mening hebben, maar de mening van een ander stel ik zeker ook op prijs

Rex_Rolfo, ik zat het net nog te denken, hmm In Style is misschien ook niet gek, maar daar ga ik later nog even naar kijken. Wel lijnenteelt maar ach, volgens mij ben ik daar tot op zeker hoogte ook wel vanaf gestapt

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 22:28

Klasse l
Wat leuk twee Johnny's in de baan!
Is het nog te laat om mijn mening terug te nemen over Johnny Depp? :D vind hem beter lopen dan op het filmpje:j . Ben nog steeds niet weg van de knie actie. Zijn achterhand vind ik nu wel beter. Commentaar is ook dat hij goed tot dragen komt.
Johnny Cash zit volgens mij als een fauteuil. Vind heb in vergelijking met Johnny Depp wel een stuk jonger ogen.

Jerveaux, vind ik een mooi paard. Lijkt iets neerwaarts gebouwd. Verder niet heel speciaal, kan nog komen natuurlijk. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht.
Jones, niet mijn smaak paard. Vind er niet veel aan.

Jerenzo Texel, bakkaboutertjes := . Kwalitatief lijkt me dit een goed paard, wel jammer van de spanning.
Jamaica, hij lijkt voor niet helemaal zuiver. Ik ben er niet zo stuk van.
Als ik ze om heb gedraaid excuus, ik zie soms door het donkerbruin en lakzwart het bos niet meer :+


For Ferrero, je kan veel van hem zeggen, maar hij is wel meteen herkenbaar met vier witte voetjes en een kol. Hij liet net helemaal in het begin een stukje zien waarvan ik dacht "ja die zou in de hogere klasses zeker niet onder doen straks". Het wijken laat hij ook super zien. Ik vind hem echter wel opkrullen in de hals. Al met al vind ik hem over de benen hele fijne en een goed gangenwerk hebben, dus ik kan me vinden waarom jij hem aanbeveeld Janderegelaa, maar het schort wat op de bovenlijn.
Jheronimus, weer die Jazz opdruk. Vind het wel een paard dat al vrij verzameld wordt voorgesteld. Overigens laat deze hengst wel dat stukje mogelijkheid tot sluiten en ondertreden zien wat betreft als het been aangelegd wordt. Een paard dat mij positief verrast heeft.

Jayson, mooie ruime gangen. Toch wel een paard van een ander kaliber. Wat meer bloed ofzo, maar dat kan door spanning net een paard maken of breken.
Turfhorst Jersey, met binnenkomen vond ik hem spectaculairder dan tijdens de proef. Met het verruimen komt hij wel weer meer tot zijn recht. Vind het nu nog een wat simpel paard, maar ik denk wel eentje met potentie.
Nogmaals, kan zijn dat ik ze door elkaar heb gehaald.

Jameson RS2, ook weer een hengst die je zo herkent :Y) . Lijkt me vrij imponerend om dan met zo'n hengst in de ring te moeten treden. Ik mis toch wel een beetje aanspanning. Ik vind het ook een grof paard. Vind hem verder wel heel vanzelfsprekend lopen. Die galop, dat lijkt me nou niet fijn zitten. Zo hoog opspringen en weinig ruimte of korte passen, ik weet niet wat ik er aan zie. Rechtsom vind ik hem beter.
Joyride, Jazzzzz. Aan het begin liep hij nog wel met wat spanning, maar dat lijkt naarmate de proef vordert wel af te glijden. En dan mis ik weer net even die aanspanning, daar moet toch meer een balans in komen. Ik vind hem niet onder doen voor Jameson hier.

Joop TC, altijd gedacht dat dit een vos was :Y) . Vind hem toch zeker nog wat balans missen. Wel een fijn paard. Karakter paardje wel.
Just Wimphof, vind zijn voorbeen op stukken wat vlak blijven. Vind hem ook iets te veel uit elkaar gereden. Denk dat dat misschien ook wel een puntje is wat betreft het 'lief' rijden van Renate. Ik vind hem eerlijk gezegd wat tegenvallen.

Samengevat, het bakkabouter paard ( :+ ) en Jheronimus vond ik positief opvallen. Johnny Depp ook toch wel. Ik denk dat For Ferrero het gaat doen in de hogere klasses. En ik blijf ook benieuwd naar Joop TC. Over Jameson RS2 is denk ik genoeg te zeggen

Edit: Moet overigens vermelden dat ik aantekeningen maak tijdens de proeven en toch aardig op één lijn lijk te zitten met de jury :j
En sorry voor de spam post }:0

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:31

Je hebt Jerenzo en Jamaica inderdaad omgedraaid, maar dat kwam ook door clipmyhorse, lieten de verkeerde in het begin zien :D

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 22:32

Malle1970 schreef:
Je hebt Jerenzo en Jamaica inderdaad omgedraaid, maar dat kwam ook door clipmyhorse, lieten de verkeerde in het begin zien :D

:+ ik bedoel die van Van Olst volgens mij, met de bles (?)

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:32

Johnny Dep: Lekker los dier, goed stappen, mag nog wat meer in balans komen. Laatste aan souplesse

For Ferrero: Beknopt, zou veel mooier op lengte en door het lijf gereden moeten worden. Veel hectiek in het beengebeuren maar niet door het lijf.
Jameson, fijn paard, zou wat mij betreft meer door het lijf mogen stappen. Maait wel erg.

Just Wimphof, zou wat mij betreft wat resoluter in het achterbeen mogen zijn, maar wel erg fijn stappen en galopperen. En een fijn karakter!

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:34

De rest vind ik niets, dus daar zeg ik ook niets over. For Ferrero zou ik normaal ook niets over zeggen, maar omdat hij hier besproken is, toch maar een mening. Vind het overigens ook een dier die erg pony achtig aan doet. Passage zal ie uiteraard ooit fantastisch doen :+

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:37

denisesilver schreef:
Malle1970 schreef:
Je hebt Jerenzo en Jamaica inderdaad omgedraaid, maar dat kwam ook door clipmyhorse, lieten de verkeerde in het begin zien :D

:+ ik bedoel die van Van Olst volgens mij, met de bles (?)


Jerenzo die schrok nergens van, die loopt ook als een halve dooie erbij :D
Jamaica waar Emmelie scholtens op zat, die was wat kijkerig. Die is niet van van Olst

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 22:39

Ik hoop zo dat ze die Jameson heel houden, wat een paard!

Wat een rust trouwens met de prijsuitreiking, Just Wimphof relaxed op rust :')

Oh ik haal nu ookal Jayson met die twee door de war :')

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:41

Maar weer genoeg inspiratie opgedaan toch?

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 22:46

Zeker! Ik baal trouwens wel van dat zaad van In Style, was/is zeker een kanshebber, maar de merrie is niet bepaald trailermak. Ik zou da dan met de eigenaresse moeten overleggen, maar die stress is ook niet bevordelijk voor de vruchtbaarheid. Van Everdale was ze in een keer drachtig.

Uit interesse, met deze eisenlijst, als jullie zouden moeten kiezen, niet lettend op bloedspreiding, welke hengst zouden jullie gebruiken? (Met uitzondering op de voorgenoemde hengsten For Ferrero en For Gribali)

Edit: bedankt trouwens Malle1970 met het meekijken en reageren!

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:59

denisesilver schreef:
Zeker! Ik baal trouwens wel van dat zaad van In Style, was/is zeker een kanshebber, maar de merrie is niet bepaald trailermak. Ik zou da dan met de eigenaresse moeten overleggen, maar die stress is ook niet bevordelijk voor de vruchtbaarheid. Van Everdale was ze in een keer drachtig.

Uit interesse, met deze eisenlijst, als jullie zouden moeten kiezen, niet lettend op bloedspreiding, welke hengst zouden jullie gebruiken? (Met uitzondering op de voorgenoemde hengsten For Ferrero en For Gribali)

Edit: bedankt trouwens Malle1970 met het meekijken en reageren!

Ik ga spoelen met For Ferrero.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:01

Als je de mogelijkheid kun je met In Style vroeg in het seizoen beginnen, dan is het sperma vaak nog wat beter. En maak van te voren goede afspraken met Joop. Haal eventueel zelf het sperma op met de auto en laat de dierenarts direct insemineren. En zorg dat je onverdund sperma krijgt. Als dat niet lukt, kun je altijd nog overstappen.



Ik zou denk ik Joop ook lief aankijken of Johnny Depp niet beschikbaar is.........

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 23:10

Malle1970 schreef:
Als je de mogelijkheid kun je met In Style vroeg in het seizoen beginnen, dan is het sperma vaak nog wat beter. En maak van te voren goede afspraken met Joop. Haal eventueel zelf het sperma op met de auto en laat de dierenarts direct insemineren. En zorg dat je onverdund sperma krijgt. Als dat niet lukt, kun je altijd nog overstappen.



Ik zou denk ik Joop ook lief aankijken of Johnny Depp niet beschikbaar is.........

:D ze hebben een merrie staan die steeds niet drachtig werd van Totilas, kan hem misschien vragen voor compensatie O:)

Maar dat zou een idee zijn. De merrie is in april uitgerekend en veulent normaal gesproken twee weken van tevoren (volgens de oude eigenaar). Ik zal het overleggen :j

Jaderegelaa, ik had niet anders verwacht iig succes!
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 12-12-18 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt