Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Muzka wordt een

Valk merrie
87 (24%)
Valk hengst
62 (17%)
Bruine merrie
18 (4%)
Bruine hengst
11 (3%)
Palomino merrie
40 (11%)
Palomino hengst
24 (6%)
Vos merrie
11 (3%)
Vos hengst
10 (2%)
Smoky Black merrie
44 (12%)
Smoky Black hengst
32 (8%)
Zwarte merrie
8 (2%)
Zwarte hengst
14 (3%)

Totaal aantal stemmen: 361


JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 20:23

Zelf voeren heeft hier ook heel veel rust gegeven want dat was op de vorige stal echt een strijd. Ze gaan hier nu ook een uurtje eerder naar binnen om het weiland te sparen, maar dat heeft ook een praktische reden (voor het donker naar binnen).
En dromen mag, toch? :D :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:58

Een uurtje eerder naar binnen is ook hier het geval. Aliaa staat me ook echt al op te wachten en die is blij als ze naar binnen mag. :')
Dromen mag zeker! :D

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 13:20

Met dit weer kan ik me dat dan weer heel goed voorstellen. :')

Lieve mensen, weer heel erg bedankt voor jullie stemmen in de veulenverkiezing!
Volgens mij ligt Manari echt maar een paar stemmen achter op de nummer 1. :oo Op een gegeven moment gisterochtend of zo volgens mij zelfs maar 1 stem achter op de nummer 1. Nek aan nek gaat het, al denk ik dat A Gift for Gambler inhalen wel een hele pittige klus is want elke keer als we naderen loopt ze toch weer uit. Toch had ik echt niet verwacht dat we serieus kans zouden maken. :wow:

Binnenkort ook eens bedenken op welke drie veulens ik ga stemmen, want ik weet er nog maar 1 zeker. :Y)

Anoniem

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:25

Vind het naar lastig dit jaar , liefst zou ik op Manari en A gift from Gambler stemmen . Maar die hebben al genoeg stemmen ansich dus op 2 andere dames gestemd die ook stemmen verdienen :)

Ben wel benieuwd hoever Manari komt !

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 19:36

Rebecca: staat je helemaal vrij hoor. :D :D Al is elke stem voor ons *\o/* want dat is toch wel erg leuk dat we niet de enige zijn die haar leuk vinden. <3

Momenteel scheelt het 1 of 2 stemmen dus spannend is het wel met alleen deze week nog stemmen. Stiekem ben ik nu zelf ook wel heel benieuwd op welke plek ons veulentje gaat eindigen.

Een kleine update tussen de bedrijven door...

Manari was vandaag boos. Heel boos.
We zijn aan het oefenen met haar eigen box. Meer voor haar buren want Manari vindt het wel prima. :+
Maar ze werd vandaag erg boos. Op haar mens notabene.
Op dinsdag is altijd paardrijles op stal. Een van de meisjes liep na de les met haar pony richting poetsplaats, langs de stal van Manari. Bij het langslopen viel het zadel op de grond omdat het zadel van de pony er al los op lag. Mijn man, Manari’s mens dus, bood aan het zadel te pakken en naar haar kast te brengen en liep dus met het meisje en haar pony mee. Manari was het daar absoluut niet mee eens. Hoe durfde haar mens aandacht te geven aan een andere pony?! Ze werd woest, begon protestgeluiden te maken en heel boos te slaan tegen de wanden. Ze wilde zelfs uit de stal springen, zo boos was ze.

Heb ik al eens verteld dat Tekes jaloers zijn? Niemand mag aan hun mens komen...
Zes maanden oud, he? :+ :=
Zo lelijk reageert ze niet als haar mens Muzanna aandacht geeft. Dan is het meer zoiets van “moet dat nou? Hier ben ik.”

Het moge duidelijk zijn dat mijn man, die niet zoveel ervaring heeft met Tekes als ik, hier echt van schrok. In eerste instantie had hij niet in de gaten dat ze het tegen hem had. :=

Zo maak je nog eens wat mee met zo’n Teke veulen. :D

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:47

Wauw, zo erg jaloers zelfs. Wat bijzonder.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 19:48

Ja bizar he? Tekes staan er wel om bekend, trouwens, maar zo jong en zo extreem al...
Toen hij eenmaal terug was bij haar box was het meteen weer goed. :+

Anoniem

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:51

:') wauw.. bijzonder idd , en zo jong en dan zit het er al zo in

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:55

Oké, dat zie ik mijn Shetlanders zo snel nog niet doen :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:18

En ik kom klagen over Aliaa, dan is Aliaa nog een doetje tegenover Manari denk ik. :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:51

Pff je man krijgt er nog zijn handen vol aan :'). Zijn er andere rassen die enigzins vergelijkbaar zijn met de teke? Of loop ik nu te vloeken?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:06

Mijn stalgenoten geloofden nooit dat mijn merrie jaloers kon zijn. Dat kent een paard niet. En dit gaat om een Fries, maar nu ik tijdelijk een paard verzorg die naast haar staat op stal geloven ze me wel.
De eerste week heeft ze me niet aangekeken en viel steeds de tralies aan. Maar alleen als ik bij het andere paard in de stal ben. :')

Krijg je nog je handen vol mee als ze met 6 maanden als zo uitgesproken is :+. Is muzanna dan ook zo jaloers als jij aandacht geeft aan andere paarden of is ze iets relaxter dan haar dochter.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:32

Wat bijzonder dat ze dat zo sterk heeft al zeg. Wel mooi ook! Niet altijd handig maar wel mooi!

Mijn merrie (haflinger) kan ook jaloers zijn maar dat is meer tanden langs tralies en boos kijken tot zij de aandacht krijgt. Meer gelukkig niet hahaha

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:50

Hoe durft hij -:(- :+

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:24

Dat is wat je noemt karakter! :oo _O-

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 21:18

Rebecca schreef:
:') wauw.. bijzonder idd , en zo jong en dan zit het er al zo in

Dat ze de rastypische jaloezie zou hebben had ik wel verwacht, maar idd zo jong en dan al zo extreem had ik niet verwacht! :')

gerlindie schreef:
Oké, dat zie ik mijn Shetlanders zo snel nog niet doen :')

Zijn Shetlanders wat dat betreft iig een stuk makkelijker :D :D

Retjethorse schreef:
En ik kom klagen over Aliaa, dan is Aliaa nog een doetje tegenover Manari denk ik. :')

Ja dus ik slik mijn woorden van laatst maar weer in, dat Manari nog niet zo uitgesproken is in haar jaloezie. :+ Ik heb niks gezegd! :x

Xyris schreef:
Pff je man krijgt er nog zijn handen vol aan :'). Zijn er andere rassen die enigzins vergelijkbaar zijn met de teke? Of loop ik nu te vloeken?

Met het risico te klinken als iemand die voor eigen parochie predikt, want je eigen geliefde paardenras is speciaal en uniek omdat blablablabla... Tekes zijn echt een slag apart als je eigenlijk iedereen die nauw met ze heeft samengewerkt moet geloven (met een keur aan ervaring met andere rassen).
Er zijn wel rassen bijv. waar de AT aan de basis heeft gestaan of recenter in is ingekruist die vergelijkbare trekjes of specifiek trekjes van de Teke hebben. Te denken valt aan de paarden van de Zuid-Russische steppe en Centraal-Azië (incl. o.a. Kazachstan) en ook de Caucasus (bijv. Budjonny en Karabagh), verder ook andere tribale oosterse paarden en de beide volbloeden waar de AT oorspronkelijk aan de basis heeft gestaan. Ook Berbers en Iberische paarden zijn gevoelig, intelligent en hechten zich sterk aan mensen - in mijn ervaring (en ook die van anderen) is de Teke echter in alles vele malen extremer in die combinatie van moed, intelligentie, mensgerichtheid en tegelijk zelfredzaamheid. Daarom zijn ze ook echt niet voor iedereen. Ik weet genoeg verhalen van mensen die toch maar moeilijk met ze uit de voeten konden, niet met ze konden rijden of niet met ze naar buiten konden omdat ze de tijd niet namen hun vertrouwen en respect te winnen of het anderszins bloed, zweet en tranen heeft gekost. Tekes zijn erg uitgesproken, zo uitgesproken dat mijn man alles met Muzka kan en ik, met toch wel ervaring met het ras, duidelijk minder. En dat met een veulen!
Ik denk dat de typische karaktertrekken nog het meest te vergelijken zijn met ezels en muildieren. Het is ook niet verwonderlijk dat AT jarenlang de reputatie hadden van moeilijk, koppig en opstandig. Dat terwijl het dus juist het typische dappere, mensgerichte, intelligente karakter is dat maakt dat ze zich enorm aan hun mens hechten, met mensen willen samenwerken en zich juist niet zomaar wat laten vertellen (samenwerken, dwz niet klakkeloos doen wat je vraagt) - wat door sommigen ook als koppig kan worden ervaren.
En ja, er zijn ook Tekes die niet (goed) voldoen aan deze beschrijving, maar dat is NIET rastypisch want om bovenstaande staan ze juist al generaties lang bekend. Op deze eigenschappen zijn ze nl. geselecteerd omdat deze bijdroegen aan het leven en overleven in het gebied van oorsprong. :j En daarom zijn ze ook van invloed geweest op veel andere paardenrassen in de wijdere omtrek en langs de gehele Dry Belt. Dus trekjes zie je daar in meer of mindere mate ook in die paarden. Tekes geven qua karakter en uiterlijk sterk hun genen door, want zelfs met pony kruisingen is vaak nauwelijks te zien dat het halfbloeden zijn.
Nu ben ik klaar met prediken. :+

alice0cullen schreef:
Mijn stalgenoten geloofden nooit dat mijn merrie jaloers kon zijn. Dat kent een paard niet. En dit gaat om een Fries, maar nu ik tijdelijk een paard verzorg die naast haar staat op stal geloven ze me wel.
De eerste week heeft ze me niet aangekeken en viel steeds de tralies aan. Maar alleen als ik bij het andere paard in de stal ben. :')

Krijg je nog je handen vol mee als ze met 6 maanden als zo uitgesproken is :+. Is muzanna dan ook zo jaloers als jij aandacht geeft aan andere paarden of is ze iets relaxter dan haar dochter.

Volgens mij is er sowieso heel veel dat wij niet weten wat betreft dieren en emotie. Het is tegenwoordig erg populair om dat dan maar af te schuiven op projectie en antropomorfisme. Ja, die dingen bestaan maar iets als jaloezie bij paarden twijfel ik niet aan en bestaat m.i. ook absoluut. Dat kan iemand dan claimgedrag vinden, maar mijn eigen (jaloerse) merrie is erg respectvol naar mensen en naar mij helemaal. Die komt echt niet zomaar mijn ruimte in en doet alles voor mij en ook op zulke momenten. Maar jaloers is ze zeker.
Dat deed ze al vrij snel nadat ze in Nederland aankwam, wei of stal maakte niets uit, en geen ander paard mocht zomaar bij haar mens. In de opfok was het jonge grut natuurlijk altijd heel nieuwsgierig als er mensen in de wei kwamen. Wij kwamen voor Muzanna. Dus Muzanna kwam en de rest van de kudde kwam mee. Prima, maar zij moesten van haar op afstand blijven. Deden ze dat niet, dan draaide ze met een oor en stoof de kudde onmiddellijk en met een rotgang weg. Dan ging bij Muzanna het oortje meteen weer naar voren en kwam ze met je knuffelen. :=

Als ik het waag ook maar tegen een ander paard te praten geeft ze al aan dat niet leuk te vinden, als ik daadwerkelijk een ander paard aai en dan mijn aandacht weer op haar vestig is ze beledigd en wil ze niks van me weten. Dan kijkt ze weg of loopt zelfs van me weg. Als ik haar bij me roep komt ze uiteindelijk wel, maar ik kan het niet te vaak doen, want dan is ze te erg beledigd en heeft ze tijd nodig om me te “vergeven”. :')
Ik hoef ook echt niet een dag naar stal over te slaan, want dat vindt ze ook niet leuk. Een dag tolereert ze op zich wel, maar als ik een paar dagen weg ben of meerdere keren in een week niet kom dan duurt het wel een week en soms twee eer ze weer is ontdooit. Dat doe ik dan ook niet meer. Toen ze terugkwam van de hengst heeft het zelfs maanden geduurd voor ze me weer toeliet. Ik was als ieder ander mens voor haar en niet meer “haar” mens. Tekes zijn gevoelig en jaloers. := Ik wilde zeggen dat Muzanna niet zo extreem is, maar misschien toch... :')
En ook dat “geen dag overslaan” zit er bij Manari al in. Mijn man heeft een dag overgeslagen en dat heeft ie meteen geweten want kleine Muzka wilde de dag erna echt niets van hem weten. Toeval? Nee.
Ik heb er menig gezien die door meer dan eens wisselen van eigenaar helemaal in hun schulp waren gekropen en zelfs het verhaal gehoord van een die na twintig jaar en meerdere eigenaren zijn eerste eigenaar zag en heel dramatisch reageerde op die hereniging. Dat is wel echt raseigen. Dat staat los van wat voor eigenaren ze verder gehad hebben.

wendy1987 schreef:
Wat bijzonder dat ze dat zo sterk heeft al zeg. Wel mooi ook! Niet altijd handig maar wel mooi!

Mijn merrie (haflinger) kan ook jaloers zijn maar dat is meer tanden langs tralies en boos kijken tot zij de aandacht krijgt. Meer gelukkig niet hahaha

Het heeft idd zijn charme (dat je blijkbaar zo belangrijk bent voor je paard haha) maar ook echt wel nadelen. Bij het extreem hechten aan een persoon waar Tekes om bekend staan hoort ook jaloezie. Dat krijg je er “gratis” bij. :)) Sommige zijn echt extreem, die doen zelfs lelijk naar onbekende mensen, en dat is nu echt onhandig. Zo weet ik een recent verhaal van een dekhengst die niet de zorg kon krijgen die hij nodig had omdat hij alleen zijn mens duldde (zij was echt alles voor hem) en dat is niet goed afgelopen. Zo extreem kan het dus ook. Dat is mij dan weer te. Onze beide Tekes zijn heel makkelijk door vreemden te leiden, bijv. en ik hoef er niet bij te zijn met dierenarts of hoefsmid mits deze rustig en respectvol met ze omgaat.

amaniblauw schreef:
Hoe durft hij -:(- :+

Ja he? Muzka zou het helemaal beamen. :')

Leo schreef:
Dat is wat je noemt karakter! :oo _O-

Bizar he? :=

Verder heb ik eindelijk fotografisch bewijs van Muzka’s dramatiek zodra haar mens komt. Ik kijk even of ik dat vanavond en anders morgen kan uploaden. Binnenkort maar eens filmen. :))

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:44

Ik wordt echt steeds nieuwsgieriger naar Muzanna en Muzka maar ook naar teke's in het algemeen.
Later als ik groot ben wil ik er ook 1 :+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:48

JoSav schreef:
Retjethorse schreef:
En ik kom klagen over Aliaa, dan is Aliaa nog een doetje tegenover Manari denk ik. :')

Ja dus ik slik mijn woorden van laatst maar weer in, dat Manari nog niet zo uitgesproken is in haar jaloezie. :+ Ik heb niks gezegd! :x
Je weet toch dat je dat soort dingen niet mag zeggen, want vroeg of laat doen ze juist datgene waarvan je zei dat ze het niet deden... >;)

Ik vind het echt leuk om te lezen over de typische AT trekjes bij Muzanna en Manari en dit vervolgens terug te zien bij Aliaa. :D

fleurtjeuh schreef:
Ik wordt echt steeds nieuwsgieriger naar Muzanna en Muzka maar ook naar teke's in het algemeen.
Later als ik groot ben wil ik er ook 1 :+
Wees voorzichtig met wat je zegt! :D Ik was ook nieuwsgierig naar de Teke's en ben gaan kijken bij stoeterij Argamak. Ik kwam met een Teke naar huis, maar hier heb ik nog geen seconde spijt van gehad. :D Ik heb me wel al enkele keren afgevraagd waar ik aan begonnen ben. :P

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:10

Voorlopig is de mogelijkheid er toch nog niet(geen geld), dus ik ben veilig :P

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:50

Mooie tekts Josav, zeer gevoelig zijn, mensgerichtheid samenwerken zonder moeten herken ik heel erg in Matsie, alleen het stukje moed ontbreekt bij hem helaas.
Daar zijn we nu hard mee aan het werk via de trt methode, dat helpt een paard echt zelf te leren relaxen, en ik merk al wat vooruitgang.

Gaaf stel heb je hoor!
Leuk zeg dat het karakter van Manari nu al zo sterk is.
Fijn ook dat ze bij jullie kan blijven zodat je haar elke dag kan zien, wat je zegt is inderdaad zo veel waard.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:03

Oh mijn god, aanstellertje. :')

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 15:25

Nou in de veulenverkiezing hebben we welgeteld 1 dag op kop gelegen. Een dag later is er meteen een heus tegenoffensief ingezet en nu liggen we weer aardig wat stemmen achter. :+
Misschien moet ik onder de stemmers een cadeautje verloten. :Y) Of mag dat niet? :') <<) :))
Een grapje mag wel, toch? :D :D :+

Ik probeer zelf uit te vogelen op welke ik graag wil stemmen. Er zitten wel hele leuke en schattige veulens bij. Wat ik ook wel grappig vind nu ik zo door het stemtopic scroll is dat best veel mensen die voor Manari Nur of de nummer 1 (muv een dag haha) A Gift from Gambler stemmen heel uitgesproken alleen voor de een of de ander stemmen. Stiekem wacht ik op de last minute underdog die op komt zetten en er met het goud vandoor gaat. :D

Helemaal vergeten maar ik heb na dagen twijfelen en worstelen toch een overzichtje gemaakt:
[EJL-ITP] Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Het was moeilijk en ik heb bewust sommige details en dingen ingekort of overgeslagen. En al het andere dat dit jaar verder is gebeurd kan ik gewoon nog niet eens uitspreken maar heeft ook bijgedragen aan onze keuze Manari aan te houden. Ik kijk echt uit naar het einde van het jaar, zodat ik het als het ware kan afsluiten.

fleurtjeuh: je bent nog steeds van harte welkom om eens langs te komen. :j

Retjethorse: ja, zo zie je maar hoe het kan lopen, he? Vind het ook leuk hoe je zo die karaktertrekjes van de Teke ontdekt gaandeweg je je Aliaa leert kennen. <3

ieris: jammer dat ie niet zo’n held is :+ maar wel mooi hoeveel vooruitgang je al met je Tekes hebt geboekt! Komt er een trainer bij jullie aan huis?
Vind het echt bijzonder dat Muzka zo jong al zo’n sterk karakter heeft. Het is zo’n wijs ding. :))

jokari: echt he? Misschien had ze die arme pony zelfs nog opgevroten als ze de kans had gekregen. :+ := Gevoel voor drama heeft ze, maar bang is ze iig voor niks of niemand! Ze vindt zichzelf wel het baasje.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 20:49

Even snel (mobiel) tussendoor...
Vanavond hebben we eigenlijk vrij spontaan besloten Muzka in haar eigen box te laten. De hele week voerden we haar al in haar toekomstige box en het hoefde voor haar steeds niet zo om terug te gaan naar de box van Muzanna.
Met Muzanna ben ik de hele week bezig geweest en hoewel Muzka haar groette wanneer we weer terug de stal in kwamen vond Muzanna haar kind niet zo boeiend := dus als dit verder goed gaat (ze waren heel rustig toen we weggingen) houden we het zo. Overdag staan ze gewoon samen buiten.

Wel uit voorzorg de luikjes van de stallen dicht zodat geen van beide rare fratsen kunnen uithalen. :Y)
Kleine meisjes worden groot...

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:10

Oeh spannend !

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 00:17

Met hoe relaxed beide eronder waren verwacht ik morgen iedereen vol verbazing te horen over hoe er niet eens een hinnik vanaf kon. :+
Maar we gaan het zien. :D