Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 22:22

Afbeelding
Ristretto.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:33

Ben benieuwd hoe Ristretto beweegt!
Hij zou wat meer maat en massa mogen hebben, maar goed, hij is hooguit 2,5 jaar oud en Trakkies zijn altijd laatbloeiers. Op het lijf vind ik hem verder erg aansprekend. Ik had zelf een merrie waar ik het wel mee zou durven (na hem IRL te hebben gezien).

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:40

Hoop beter dan zijn vader, van dat filmpje werd ik nog niet echt blij.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:46

Grappig, ik vind de filmpjes van zijn vader juist niet verkeerd. Het is natuurlijk een Arabier, zo moet je er in mijn ogen ook naar kijken. Net zoals een Fries prima dressuur kan lopen, maar het blijft wel een Fries.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 22:53

Draf van de vader vind ik meevallen.
Maar de stap |(

Maar klopt, tis een Arabier. Zijn exterieur is beeldschoon.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:27

Hele mooie merrie, Hermes zou ik voor kiezen.

Die Ristretto staat wel bijzonder beroerd op zn pootjes.

Jovian is in het echte leven wel een kolos van een paard, die piephakken zijn natuurlijk niet erfelijk, maar mij stoort het wel. En helaas krijg je Eva Moller er niet bij als je er bij fokt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 06:51

Jovian zal een hele goede zijn maar ik heb er niet veel mee.
Dat heb ik ook met Apache. Zeer kwaliteitsvol paard. Maar voor een ander.
Daarnaast WFFS.

Tja een topruiter op een hengst. Je krijgt ze er nooit bij. Het zegt ook iets over de kwaliteit van de hengst. Maar inderdaad....kan je er zelf dan straks op?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:03

Op de nakomelingen van een hengst als Feel Good iig wel ! ;) (en nu zeg ik er niets meer over.)
3.5 jaar ong 20x ohz
Afbeelding

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:59

Ik ben wel echt Jovian fan :D Ik heb hem zelfs gebruikt bij mijn spring gefokte, sport dressuur merrie :j

Ik zag van de week nog een heel fijn jong deens dressuur paard voorbij komen, even zoeken hoe hij ook alweer heet..

Edit; Janeiro Platinum

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:26

Ik stem voor Hermes <<) (mogenwe stemmen O:) Hij was voor mij ook niet mijn eerste keus, moet ik toegeven zeker niet, hij stond ongeveer onder op mijn lijstje. Omdat dit het 1e en laatste veulen van mijn merrie was wilde ik echt een droom hengst (maar dat lukte niet want al mijn dtoomhengste kwamen terug op Negro := ). Dus ik had eerste Instyle of Henkie in gedachten maar ik ben nog steeds heel blij met mijn veulen. En ook de andere Hermesjes die ik live heb gezien bevallen me goed en zijn goede bewegers.

Ook qua karakter ben ik blij met het monstertje want het is wel een pittig ding dat voor de duvel niet bang is (soms helaas 8)7 ) maar ook super braaf. Ze staat met een dik been, tikkie gehad van een van de andere paarden, dierenarts kon temperaturen zonder dat ik haar vast had en onderzoeken zonder halster of iets. Bij het spuiten van de ontstekingsremmer en vochtafdrijver hebben we voor de zekerheid een halster om gedaan, maar echt nodig was het niet. En dat was niet omdat ze pijn had en daardoor suf was ofzo want ze is niet kreupel en danst nog in de wei. Uitzonderlijk braaf veulen zei mijn DA tegen me. Maar goed hoe dat straks onder het zadel is kan ik nu natuurlijk niet zeggen. Wellicht wel van de andere Hermes die ik ken die komend jaar als het goed is onder het zadel komt.

En ik denk dat Hermes ook formaat meegeeft want ze is flink aan de maat met haar 4 maanden, maar goed daar kan ik over 3 jaar pas echt wat van zeggen.

Louis Vutton leuk, maar ik zou dan eerder voor Hermes zelf gaan en die Ristretto is mij te iel (maar dat is persoonlijke smaak denk ik)

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor een merrie van Elegant x Zep x Commandant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 19:54

Ristretto zie ik het ook niet worden. Alleen al om praktische redenen. Ik denk dat die in Duitsland blijft en dat vind ik nogal wat gedoe om sperma hier te krijgen.
Ik denk dat je die hengst echt als een veredelaar moet zien en dus de hengst zelf niet te veel moet veroordelen. Als hij fokt kan zo’n hengst echt iets voor de bloedspreiding betekenen.

Louis Vuitton moet eerst maar eens goedgekeurd worden. Als hij in NL blijft bekijk hem dan eerst nog wel eens in het echt.

Hermes staat op de lijst. Ik heb nog geen volgorde maar hij komt vast niet onderaan :D

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:16

NatasjavE schreef:
Ristretto zie ik het ook niet worden. Alleen al om praktische redenen. Ik denk dat die in Duitsland blijft en dat vind ik nogal wat gedoe om sperma hier te krijgen.
Ik denk dat je die hengst echt als een veredelaar moet zien en dus de hengst zelf niet te veel moet veroordelen. Als hij fokt kan zo’n hengst echt iets voor de bloedspreiding betekenen.


Dat ben ik ook zeker met je eens hij kan zorgen voor bloedspreiding (en veredeling). En wellicht gaat hij nog body en massa ontwikkelen het is ook nog maar een pupske

Citaat:
Louis Vuitton moet eerst maar eens goedgekeurd worden. Als hij in NL blijft bekijk hem dan eerst nog wel eens in het echt.


Dat is altijd slim en hij heeft er wel een mooi Gelders lijntje achter zitten. Ben benieuwd

Citaat:
Hermes staat op de lijst. Ik heb nog geen volgorde maar hij komt vast niet onderaan :D


Dan ben jij slimmer dan ik :') Het was dat mijn kennis zei maak het die merrie niet te moeilijk door voor een Gelder te gaan en Hermes past echt mooi bij je merrie. Op basis van het Kwpn rapport wat voor merries paste (opwaarts gebouwd is de mijne niet echt) en dat er bijna niet mee gedekt werd (volgens mij ben ik zo onderhand de enige op bokt afgelopen jaar) zou ik hem hebben laten staan :o

Leuk hoor! Het is dat ik het mijn merrie niet meer wil aandoen en vooral mijn man niet wil aandoen straks 3 paarden te hebben (bovendien is mijn merrie minder interessant voor de fokkerij en is het dus weer puur voor mezelf) maar heerlijk hengsten kijken en uitzoeken enzo! Ik denk en lees nog even met je mee :j

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:03

NatasjavE schreef:
Ik denk dat je die hengst echt als een veredelaar moet zien en dus de hengst zelf niet te veel moet veroordelen. Als hij fokt kan zo’n hengst echt iets voor de bloedspreiding betekenen.


Zo was ie inderdaad ook bedoeld :)

Vulina en ik kijken er duidelijk hetzelfde naar :D ik vond die Platinum hengst ook gaaf!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers