Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:47

In de opfok krijgt Rey ook gewoon veulenbrok en onbeperkt ruwvoer tot voorjaar 2019. Dan gaan ze dag en nacht op de vette kleigrond. Dan moet je niet eens bij willen voeren zo rijk is dat.

Teveel door handen is ook niet goed. Kun je hele lastige paarden van krijgen. Hoeft niet, maar je bent de eerste niet die problemen krijgt als ze 3/4 zijn. Onderschat een enter/twenter niet. Ik zou hem dus lekker in de groep laten. En natuurlijk is af en toe komen kijken en even vlug een borstel er over geen probleem. Maar ga dit niet frequent een aantal keer per week willen. Ik ben misschien ouderwets en zou wel zeuren. Maar bedoel het goed. :o

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:38

Ik poets hem zeker niet dagelijks. Ik vind ook leuk om alleen te kijken en observeren.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:10

Hier momenteel ook enkel basis dingetjes hoor. Overal aanraken en hoefjes geven is het enige wat hij moet kunnen. Meelopen aan het touw had hij bij de fokker al geleerd. Max 5 min en zeker niet elke dag. Voor de rest wel ongelimiteerde knuffels haha :P
Hij krijgt ook korrels bij, ong een schep per dag nu.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:03

Mijn topper staat in de opfok. -O-
Wat een naar gevoel om ze zo te overdonderen. Al ging het super goed. Merrie op de kar gelaten, Rey eraf en die liep direct braaf mee naar stal. En toen direct vertrokken met de merrie. Toen we van het erf reden wat brullen en verder hebben we haar onderweg niet meer gehoord. Thuis kwam ze er rustig af en ze staat nu buiten op een kaal kampje op de wei. Is nog zulk mooi weer. Wel even rennen en druk, maar al snel de rust er weer in.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:52

Klinkt wel fijn!
Snap je gevoel wel

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:18

Is nooit leuk he. Ik vond het ook verschrikkelijk om Jack op te halen. Maar het komt snel goed he, zeker als ze goed terechtkomen. En de merrie zal ook wel snel wennen :)

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:46

Naar gevoel hè. Harry was gelukkig al bij zijn moeder weg, was ik wel blij mee.
Zag het pas op de opfok toen er een veulen aankwam, was ook flink hinniken.
Fijn dat het verder goed gegaan is met Rey!

Bijvoeren doe ik ook niet. Harry is dik zat. Die draak jaagt alles weg bij het voeren. Had zelfs het ‘alleenrecht’ over 5 bakken. :')
Nu het clubje compleet is worden ze gelukkig aan het halster gevoerd.
Verder doe ik ook nog niet veel met hem. Borstel hem eens per week in de groep. Vind de rest altijd wel gezellig eromheen. Verder vooral veulen laten zijn en er naar kijken.
Laatst bijgewerkt door Kayleigh__ op 18-10-18 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:49

Fijn dat alles goed gegaan is, Alicelover!

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:50

Haha ik had dat met Belle, die ging de merrie bij der voer weg jagen :))

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:00

Alicelover. Fijn dat het goed gegaan is! Blijft toch altijd moeilijk om je 'kindje' achter te laten.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:31

Ik was zijn paspoort vanmorgen vergeten, dus net even bij hem gekeken. Hij staat voorlopig nog even alleen. Even bekomen en op eigen benen komen staan. Dan over een paar daagjes proberen ze hem in te scharen met een vriendje. Rey is behoorlijk van slag geweest en mist een hap haar uit zijn kol. Gelukkig stond hij nu rustig te eten en te klooien met de lepel van de waterbak. Dit komt wel goed. :j

Merrie is vrij rustig gelukkig.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:46

Even alleen is ook wel goed. Die van mij heeft een week alleen gestaan. Na een week kwam er een vriendje bij maar volgens mij is dat veulen nooit even van de merrie afgeweest. Hij probeert te drinken aan de leuter van mijn veulen. Nu hopen dat dat snel ophoud voor je ontsteking oid krijgt.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:55

Dat is minder Pien! Om die reden gaan ze daar waar Rey staat allemaal eerst even alleen. Eerst even goed afspenen en bekomen van alles. De groep waar Rey in komt is er ook al even. Dus als je hem er nu zo moederziel alleen bij in gooit maken ze hem stuk. Staan nog twee die er straks ook bij inscharen. Die staan er nu een paar weken. Dus vermoed dat hij straks eerst bij die twee komt en dan met zijn 3en bij de andere 3. En dan zijn ze compleet, ze staan hier in groepjes van 6.

Ik zie het allemaal wel. Hij is in goede handen bij mensen die jaren lange ervaring hebben. Dus ik hou me mooi aan de zijlijn. Denk dat ik maandelijks even om het hoekje kom kijken en laat hem verder lekker veulen zijn.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:02

Klinkt wel fijn zo!
Ik weet niet of ik ze eerst nog een week uit elkaar haal. Billie wil nog steeds bij Belle drinken, ook al staat de merrie er nog bij. Belle drinkt bij haar merrie, Billie probeert bij Belle en de merrie van Billie kijkt van afstand toe..
Bijzonder gezicht..

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:51

alicelover schreef:
In de opfok krijgt Rey ook gewoon veulenbrok en onbeperkt ruwvoer tot voorjaar 2019. Dan gaan ze dag en nacht op de vette kleigrond. Dan moet je niet eens bij willen voeren zo rijk is dat.

Teveel door handen is ook niet goed. Kun je hele lastige paarden van krijgen. Hoeft niet, maar je bent de eerste niet die problemen krijgt als ze 3/4 zijn. Onderschat een enter/twenter niet. Ik zou hem dus lekker in de groep laten. En natuurlijk is af en toe komen kijken en even vlug een borstel er over geen probleem. Maar ga dit niet frequent een aantal keer per week willen. Ik ben misschien ouderwets en zou wel zeuren. Maar bedoel het goed. :o


Mijn 1,5 jarige komt vanaf dat ze hier is elke dag in handen. Is al veel gewend :) Loopt braaf trailer op en af en schrikt niet meer van verkeer etc. Netjes meelopen aan touw en gewend aan benen optillen etc.
Vind het juist minder als je straks een paard van 500 kilo hebt die jou mee op sleeptouw neemt omdat ie geen manieren kent. Nu zijn mijn ponys maar max 1.21, maar het idee is hetzelfde.

Met 3 of 4 jaar wordt ze beleerd voor de wagen en dan mag ze daarna nog lekker even alles verwerken. Voorzie weinig problemen van dat ze elke dag in handen is

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:04

Fijn dat goed gegaan is alicelover !

Ik doe met Tjitske de midden mood, zo af en toe even lopen, borstelen vast staan etc.

Vandaag voor het eerst samen met Sientje buiten het land gelopen. Heel spannend maar naar 100 m weer terug gegaan.

Als ze dan op het harde staat is ze echt groot! :P

Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:31

Ooh wat leuk! En ideaal om met kleine stukjes te starten he :)

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:52

Jaa klopt! Merkte de spanning heel erg bij haar, en wil niet overprikkelen.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:06

Wat een prachtige veulens hier! :D

Ik ga morgen eindelijk nog eens naar mijn Hugi mannetje kijken! <3

Hij is ondertussen 4 maand, ben zooo benieuwd! :)

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:20

Spannend Elise!

Mini en maxi :D

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:12

Nog even een pennymomentje vanochtend...
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:37

Twinklebel. Mooi momentje! Om te koesteren....

Sarah_fons wat een leukjes

Tjiske <3

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:49

Leuke foto's weer dames!

En Twinkle!!! <3
Die is echt ontzettend lief!

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:20

Fijn dat het allemaal goed gaat, Alicelover!

Prachtige foto Twinklebel. Heel mooi!

Leuk dat ze wat meer op der plek is en een vriendin heeft, Janine! Ze ziet er relaxed uit.

Sarah_fons; het is net een gezinnetje zo :D
Hij groeit flink!

Voor degene die willen meedoen;
[VN] De Bokt.nl veulenverkiezing gaat weer van start!

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:46

Ik heb Pablo net wel opgegeven voor de lol! Morgen lees ik weer even bij. :)