Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:10

Afbeelding
Gisteren had ze al hooi gehad daarna heb ik dit er nog bij gegooit en ze heeft alles opgegeten vanochtend hoeveel gooien jullie er orde grootte in per dag? In kruiwagens :+

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:13

Bij ons onbeperkt hooi, ze eten ongeveer een baaltje hooi per dag weg met z'n tweeën.

Zit in netten die nooit leeg zijn. Worden 2 maal per dag en als er nog heel veel in zit 1 maal per dag gevuld.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:21

namiro schreef:
Zo vandaag bij lelymare wezen kijken, wat een plek zeg! Ook lekker in de winter het land op :)


Ja is een prima plek, aardige mensen ook.
Heb je die champagne jaarling nog gezien?
Jagger, die is van die kennis van mij, al lijkt hij momenteel meer palomino met die blonde manen haha

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:24

Ja die champagne jaarling <3 wat een knap dier en zo heel lief ook

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:47

Absoluut een schatje!
Zij gaat bijna dagelijks langs ze woont nl op loopafstand

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:49

Gezellig mee blijven beppen Janine +:)+

En Namiro, ga je verhuizen naar Lelymare? Het is absoluut een prachtige plek met top verzorging.

Nog 2 weken en dan ga ik Rudi ophalen :):)
Vandaag met mams een beetje geoefend voor de showmanship. Het ging veel beter dan verwacht dus ik ga maar eens een kijkje nemen op de wedstrijdkalender :P

Ik was mijn telefoon aan het opschonen en kijk eens wat ik tegenkwam
Afbeelding
Wat een frotje was het toen nog, nog geen dag oud <3

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:32

Ahh wat mooi en wat fijn dat het zo goed is gegaan he

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:38

Wat een knapperds allemaal hier! Mijn puppy is inmiddels thuis, ik vond dat hij het in de opfok niet zo heel goed deed. Hij was een beetje de laagste in rang, denk ik. Hij werd mager en had ook veel beschadigingen. Geen normale speelplekken, maar echt diepe sneeen. Thuis kwam er een plekje vrij, dus nu is hij lekker thuis.
Ik betaalde overigens 180 euro per maand (om nog even op de prijzen inventarisatie in te haken).
Hij is nu 3 weken thuis en knapt goed op. Er zit weer kleur op en er is ook wel wat gewicht bij. Maar hij mag nog wel ietsje meer. Ik vind m vooral op zijn rug nog te bloot. Uiteraard heb ik m ook ontwormd.
Ik heb m gisteren ook meteen even gemeten - for the record - hij is nu 1.57m.

Afbeelding


Afbeelding

Hij is goede maten met mijn 2jarige, dus de verwondingen zijn hopelijk ook verleden tijd.


Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:30

Morpheus81 schreef:
Wat een knapperds allemaal hier! Mijn puppy is inmiddels thuis, ik vond dat hij het in de opfok niet zo heel goed deed. Hij was een beetje de laagste in rang, denk ik. Hij werd mager en had ook veel beschadigingen. Geen normale speelplekken, maar echt diepe sneeen. Thuis kwam er een plekje vrij, dus nu is hij lekker thuis.
Ik betaalde overigens 180 euro per maand (om nog even op de prijzen inventarisatie in te haken).
Hij is nu 3 weken thuis en knapt goed op. Er zit weer kleur op en er is ook wel wat gewicht bij. Maar hij mag nog wel ietsje meer. Ik vind m vooral op zijn rug nog te bloot. Uiteraard heb ik m ook ontwormd.
Ik heb m gisteren ook meteen even gemeten - for the record - hij is nu 1.57m.

[ [url=m/Rh7jP6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K1Kxfu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is goede maten met mijn 2jarige, dus de verwondingen zijn hopelijk ook verleden tijd.


[ [url=m/xRcZCr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een plaatje! Inderdaad mag er iets gewicht aan, maar hij ziet er gezond uit hoor, mooie glans op de vacht! Fijn dat je hem thuis hebt!

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:06

DonnnavZ schreef:
[ [url=m/sTALwi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gisteren had ze al hooi gehad daarna heb ik dit er nog bij gegooit en ze heeft alles opgegeten vanochtend hoeveel gooien jullie er orde grootte in per dag? In kruiwagens :+




bij ons onbeperkt hooi

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:43

Ik ben nog steeds zoekende naar de perfecte hoeveelheid hooi, ik weet niet hoeveel ze precies eerst kreeg maar als ik zie wat ik er nu ingooi was het duidelijk te weinig...
Ze krijgt nu op de wei sochtends in de namiddag en savonds nog n keer hooi en dan een overvolle kruiwagen voor 2 paarden ze eet het iedere keer nog op dus vanavond weer een keer opschalen :+ of netten halen... Dat ze niet zo snel eet? :?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:05

Hier krijgen ze zoveel totdat ze het niet meer op kunnen :p

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:19

Haha dat probeer ik nu ook :') ik weet niet precies hoeveel ze eerst kreeg van de stal eigenaar iig te weinig dus ik hoop over een week dat dit het dan was en dat ik een verbetering zie in dr fysiek :+
Ik geef dr nu anderhalve kruiwagen p dag en zelfs dat krijgt ze weg ik schaal iedere dag op tot we genoeg hebben _O- +:)+
Mss tovh netten aanschaffen :Y)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:29

Morpheus ziet er veel beter uit als Lily. Hij is knap <3

bij ons ook de hele dag hooi :)

Ik heb van Mooney een adres gekregen om ontwormingsmiddel te kopen dat hier niet verkrijgbaar is, dus dat ga ik uit proberen. Gisteren waren de paarden lekker vrij , maar Lily vond het toch leuker waar ze eerst gras aten, dus is ze gewoon onder de draad gelopen en lekker ergens gaan grazen. Bengeltje stond er maar raar bij te kijken , maar hij had niet in de gaten dat het lint geknapt was en dat hij zo ook naar buiten kon lopen, maar nee, hij stond keurig netjes achter draad naar Lily te kijken. :D

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:42

DonnnavZ schreef:
[ [url=m/sTALwi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gisteren had ze al hooi gehad daarna heb ik dit er nog bij gegooit en ze heeft alles opgegeten vanochtend hoeveel gooien jullie er orde grootte in per dag? In kruiwagens :+


Geen idee.. onbeperkt iig. Hadden eerst onbeperkt gras te eten. Nu onbeperkt hooi.. overdag buiten in de voerhut die nooit leeg is, op stal in hooinetten die nooit leeg zijn.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:29

Morpheus, fijn dat ie thuis is! Dan heb je het voerbeleid nu ook zelf in de hand. Wel zo prettig lijkt me als hij niet echt tot z'n recht kwam in de groep.

Voeren jullie je jonkies meer of anders straks in de winter? Mijn pony trekt aardig bij merk ik, maar zit in een enorme groeispurt.
Pennypony :) <3 :

Afbeelding


Afbeelding

Igniss

Berichten: 985
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:19

Heey allemaal *\o/*

Heb door werk en prive lang niet kunnen reageren maar wat zien ze er goed uit zeg! Makuya gaat alweer richting wintervacht merk ik.

Dit weekend een fotoshoot van haar gehad dus daar hoop ik eind van de maand de foto's van te krijgen.
Ook heeft mevrouw besloten dat ze best (meerdere keren per dag blijkbaar..) Over de draad van 1,40 +/- kan springen voor de wei die eigenlijk op rust ligt. En dan dus ook weer terug als ze dorst heeft of als er gevoerd word. Heeft iemand tips om dat te verkomen? Ik heb het zelf niet gezien maar blijkbaar springt ze ruim zonder de draad te raken (waar ook flink stroom op staat) Denk niet dat het erg goed is voor haar pezen..

Janinevv

Berichten: 13239
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:42

Een verdrietig jaar.
Onze trouwe viervoeter in laten slapen vandaag ;(
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:44

Ahh dat is rot sterkte!!

Ik g maandag Sam verhuizen naar lelymare. Nu al in de stress of hij wel gepakt kan worden en de wagen inwil :=

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:04

Sterkte janine!! Y;(

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:59

Agoss, wat verdrietig. Veel sterkte Janine Y;(

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:15

Sterkte Janine, wat sneu.

Janinevv

Berichten: 13239
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:18

Bedankt meiden.
Het is zo vreemd, ze ligt niet buiten en vanochtend was ze niet in huis.

Zo iets heeft echt inpakt op ons gezin. Net even de spullen van haar in de doos gedaan. Staat alleen nog een lege bench.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:34

het is leeg dan in inene he.

Sterkte

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:44

Ach, wat ontzettend verdrietig nu weer.... Heel veel sterkte met dit verlies....