Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:26

De gemiddelde kwpn jaarling is al 400 kg, zou je shire dan niet wat zwaarder zijn?
Gewichten is wel erg moeilijk schatten vind ik. Voor die van mij hou ik 200 kg aan voor wormenkuur of eerste gok voor voer (daarna meer of minder op het oog). Moeder schat ik op 300, die scheelt qua hoogte niet veel maar qua breedte natuurlijk nog wel een stuk.


Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:59

Afbeelding

Even ego post.

Tjitske is... GOEDGEKEURD!! *\o/*
1 september komt ze waarschijnlijk

[o]

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:00

Gefeliciteerd!

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:05

Gefeliciteerd! Nu nog eventjes geduld dan!

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:53

Dankjewel!

Gaat helemaal goed komen!

[o]

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:26

Super!
Gefeliciteerd :)

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:08

Wat leuk! Gefeliciteerd *\o/*

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 06:47

Gefeliciteerd!!!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:36

Gefeliciteerd Janine *\o/*

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:01

Ja dat gewicht schatten vind ik dus ook een dingetje. Best lastig zonder weegschaal :D Een volwassen quarter weegt vaak zo'n 600 kg. Ik denk dat Nova nu rond de 250 kg zit dan. Ze is nog super smal natuurlijk, en ook niet de grootste. Maarja kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.

Morpheus81 welkom! Wat een gezellig prethoofd heeft je jaarling :D Hij ziet eruit alsof er humor in zit.

Janinevv gefeliciteerd!!

Nog twee fotootjes van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

En wat geoefend met showmanship/In hand trail. 22 september hebben we een wedstrijd :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:59

Wat goed Janine!! Proficiat! :)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:13

Pien, wat gaaf in 40 hectare! Wat heerlijk voor ze.

Britt, hahaha, ze kijkt echt van , huh wat is dat nou? :')

Morpheus, gave jaarling heb je!

Ik vind het ook erg moeilijk om het gewicht te schatten hoor.

Lieve foto van Tjitske, wat fijn dat hij is goedgekeurd. Echt heerlijk voor je!

Nova is erg mooi <3

StalMelyn

Berichten: 2024
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:29

Rocymax,

40 hectare heeft ook nadelen hoor. Soms kan ik hem niet vinden!

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:47

:') :') Dat kan ik me voorstellen :')

mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 01:10

Emita wat oogt die van jou al volwassen zeg! Lekker nuchter ook als je de video ziet. Wat ik me trouwens afvroeg, heb je nog gemerkt dat ze even een dipje heeft gehad door haar grote reis of viel dat mee?

Je veulen vinden op 40 hectare is ook een uitdaging :') mijn merrie (moeder van Vu dus) liep als jonkie op 10 hectare in de begrazing, dat vond ik al best een stuk qua zoeken.

Schrikken jullie er soms ook van hoe snel ze soms opeens lijken te groeien? Hier stond onze pretletter voor de verandering weer eens in een onmogelijke houding mee te kijken hoe ik hoefschoenen aan deed bij haar moeder. Het verschil tussen die twee is echt al bizar klein. Ze lijkt trouwens dikker dan ze is, ze is wel Hollands welvaren maar niet te :')
Afbeelding



amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 01:56

Wat ziet ze er goed uit mooney!! Mooie kleur ook.

Ja dat groeien herken ik wel, laatst is Majid ineens in de lengte gegroeid. Ook wel een apart gezicht.
Zijn rus is nu al langer dan ons volwassen paard. Erg fijn, nu hopelijk minder lastig om een zadel op te leggen later:p

Heerlijk 40 hectare, kan mij wel voorstellen dat het lastig vinden is soms maar lijkt mij ook heerlijk dat ze zo vrij kunnen opgroeien.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

StalMelyn

Berichten: 2024
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:56

Mijn veulen stond ook eerst in een opfok en moest ook wel het een en ander afwegen. Uiteindelijk voor gekozen en het gaat super!
Alles heeft voor en nadelen. Zo had hij een keer een wond en dat wilde ik behandelen en als ik hem dan niet kon vinden lag ik weer een nacht wakker. Moet eerlijk zeggen dat het super geneest in open lucht maar op dat moment wil je het gewoon zelf zien.

Mijn veulen van dit jaar mag er ook in april 2019 bij. Deze winter na afspenen eerst in de opfok zodat ik hem goed in de hand kan nemen. Anders wordt 40 hectare een drama haha. (Dit doet de boer uit voorzorg zo)

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:53

Mijn 2017 veulen is een stuk kleiner als die van jullie maar wat komen er leuke voorbij met mooie kleurtjes ook. Vind het leuk om mee te kletsen hier.
Magic is op 21-5-2017 geboren en gemeten toen ze 1 was toen was ze 83cm en verwachte stokmaat is 92cm. Ze is een kruising shet x mini appaloosa.
Ze heeft een erg koel karakter vind poetsen en tutten heerlijk en gaat af en toe een stukje mee wandelen.


Afbeelding

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:13

Mooney, ik heb niet echt gemerkt dat ze een dipje had, maar ik merk wel dat ze met de dag zelfverzekerder wordt en daarmee dus ook dominanter :D Ik vond haar bij aankomstwel een beetje magertjes (van de stress waarschijnlijk), ze was weer mooi bijgetrokken maar nu vond ik haar gisteren weer wat magertjes lijken. Ik denk dat dat komt door de groei. Ze gaan vaak de lucht in, dus dan worden ze magerder. Daarna groeien ze weer bij in de breedte. Vervolgens groeien ze weer in de hoogte en worden ze weer magerder. En dan groeien ze weer bij in de breedte. Dus ik hoop dat het daar aan ligt dat ze zo magertjes oogde gisteren. Ik ga d'r wel even extra in de gaten houden :) Vu ziet er wel goed uit! Ze heeft leuke krulletjes in haar manen :D Dat ziet er zo schattig uit!

Wat een leuke stipjes CoRiNa1983! Bij ons staat er ook een jaarling shetxappie en die is al net zo groot als d'r moeder. Ik zie soms niet eens welk van de twee de moeder en welke de dochter is. Het lijkt wel alsof kleine pony's harder groeien het eerste jaar (in verhouding) dan grotere paarden haha.

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:33

Mooney, wat mooi 'af' lijkt ze al! Mooi dier!
En Corina, wat een schatje met een heel leuk kleurtje!

In het kader van 'wat doen we allemaal met onze jaarlingen' is er hier gister weer lekker gepoetst samen met onze kleine meid. Zo leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. Supergoede training voor mijn jaarling ook natuurlijk, zo'n meisje die aan 'm zit te plukken, een spraytje in de manen spuit en het krukje tig keer verplaatst naast z'n voeten, etc. Hij doet het knap en braaf! Laten jullie je jonkies al kennismaken met kinderen en hoe gaat dat?

Afbeelding

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:47

Wat een mooie foto Britt! Dat lijkt een gezellig stel.

Ons zoontje van bijna twee noemt ieder paard nu bij de naam van ons veulen, die vind haar fantastisch. Ik heb hem maar een paar keer meegenomen maar blijkbaar laat dat een diepe indruk achter. Veulenlief is su-per met hem, ze loopt rustig achter hem aan met het hoofd laag. Ik heb 'm er zelfs heel eventjes opgezet (met m'n arm eronder), ze gaf geen kik en bleef rustig stil staan. Dus mocht ze onverhoopt klein blijven dan kan ze altijd nog kinderpony worden :P

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:01

Mooi he, hoe paarden toch steeds doorhebben met wie ze te maken hebben en met wie ze voorzichtig moeten doen
Prachtig.

Die van mij staat inneen groep jonge hengsten en dat vind ik net even te link voor kinderen.
Nu zijn ze heel braaf hoor, maar toch....

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

StalMelyn

Berichten: 2024
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:25

Vanavond weer bij de mijne geweest en hoe ouder hij wordt hoe blijer ik word. Hij droogt goed op:
Afbeelding

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:54

Welkom aan de nieuwelingen :wave:

Emita, dat ziet er al best goed uit. Dat hadden ze in Italiƫ ook met haar geoefend toch? Heb je ook les in de showmanship?
Ik zit eraan te denken om dat met Rudi ook te gaan doen maar ik ben nog een totale leek op dat gebied :+

Vu ziet er leuk uit met die krulletjes Mooney :)

Voor nu doe ik ook niks met Rudi maarrrrr, daar komt vanaf 1 oktober verandering in want hij komt naar huis *\o/*
Nu mijn merrie volledig is afgekeurd als rijpaard en als fokmerrie/grasmaaier verder gaat heb ik besloten om hem op te halen. Toevallig was er nog een stal vrij en die heb ik dus besproken. Hij gaat hier de wei op samen met 2 ruinen (1 van 7 en 1 van 18) en ik ga lekker met hem aan het prutsen. Beetje oefenen voor de Halter en de Showmanship :P

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:25

Ik las af en toe wel eens mee en vind het wel leuk om me nu ook te melden. Ik heb een Connemara merrie uit 2017. Ze heeft het als veulen erg goed gedaan op de keuring, ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit.
Ik poets haar af en toe en we gaan soms een klein stukje wandelen. Ze is enorm relaxt, mijn dochtertje van 3 jaar kan haar ook poetsen

Leuk dat je jaarling naar huis komt Noisy, leuk om hem wat meer in de hand te hebben.


Afbeelding
Als veulen


Afbeelding
En deze is van 1,5 maand geleden


Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers