Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 21:59

In 2019 verwachten wij weer twee veulentjes, en dan ook nog eens twee (voor mij) super speciale!
Daarnaast zullen het voor de komende jaren waarschijnlijk ook mijn laatste veulentjes zijn, mede omdat ik minimaal 1 van de 2 aan wil houden, misschien zelfs wel beiden, en omdat ik sowieso ga minderen qua paarden.

Als eerste, bij sommige van jullie wel bekend, Aziza! Inmiddels 21 jaar oud.
Ja, wie had dat nog verwacht? Ik eigenlijk niet meer, al had ik stiekem ergens nog een heel klein beetje hoop.
Gedekt op 4 april, een datum waarop voor ons altijd alles goed lijkt te gaan (en verjaardag van mijn opa, die veel te vroeg is overleden en wat als heel jong meisje altijd mijn allergrootste vriend was). En ondanks dat ik het niet verwacht had, ook omdat ze door mijn jonge hengst gedekt was en ik niet wist of en hoe vruchtbaar hij zou zijn, werd ze niet hengstig, dus op 26 dagen toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en gescand, want niet drachtig en niet hengstig hebben we vaker mee gemaakt. Maar ja hoor, ze was gewoon toch drachtig voor nog één allerlaatste veulentje *\o/*

Afbeelding

Zou het dan toch meant to be zijn? Heel, heel, heel misschien toch nog een zusje voor mijn knappe once-in-a-lifetime-horse Rahnanah (die net voor haar tweede verjaardag helaas is overleden, inmiddels alweer 6 jaar geleden) en een opvolger voor Aziza? Na Rahnanah heeft Aziza regelmatig wat problemen gehad met drachtig worden, en toen ze wel drachtig was 3 hengsten gegeven.
Ik durf echt nergens op te hopen, ik ben al blij dat ze gezond en wel drachtig is, maar het zou wel het allermooiste cadeau zijn..

Afbeelding

Op 60 dagen nogmaals laten scannen, en alles zag er goed uit. Maar daarna kwam de ellende, rond de 80 dagen nog een keer gescand, en de DA kon geen vruchtje vinden, alleen vruchtvliezen. Dag erna nog een keer komen scannen, en weer niks, hij gaf aan 95% zeker te weten dat ze leeg was, wat een teleurstelling -O-
Maar.. 2 weken later nam hij contact op dat hij nog een keer wilde komen scannen met zijn collega, hij vertrouwde het dus toch niet.. Dus zijn collega scant, en ja hoor, daar zwom een heel gezond verstoppertje rond, inclusief hartslag en alles zag er super uit. Jullie begrijpen wel dat ik eigenlijk nog steeds op een wolk zit :D

Inmiddels is het ook zeker wel duidelijk dat ze drachtig is, want mevrouw heeft nogal last van haar zwangerschapshormonen :x



Dan ons tweede speciale veulentje!
Nadat Aziza drachtig bleek te zijn, besloten ook mijn zelf gefokte 4 jarige Aleeyah te proberen te dekken, zodat als het mocht lukken de veulentjes met z'n tweeën zouden zijn.
Aleeyah vond het natuurlijk dekken wel heel spannend, maar liet het uiteindelijk met onze geruststelling wel netjes toe. En ook mijn jonge hengst gedroeg zich weer keurig.
Op 15 dagen werd mevrouw hengstig, dus DA kwam volgende dag scannen, zodat ik wist hoe het ervoor stond. Dus DA scannen, eh.. als ze drachtig is, op hoeveel dagen zit ze dan? 16 dagen.. Nou dan denk ik dat ze toch drachtig is! *\o/*
Dus mijn baby krijgt een baby, zo gaaf!

Afbeelding

En het is een fopmerrie, want ze blijft regelmatig doen alsof ze hengstig is :D
Op 36 dagen is ze nogmaals gescand en zag alles er super uit inclusief hartslag. Omdat ze het scannen niet zo grappig vind, besloten haar niet verder te pesten en er maar vanuit te gaan dat het goed zit.

Na alle jaren met een hoop pech mag het nu eindelijk eens voorspoedig gaan! Nu hopen dat de verdere dracht en bevallingen ook voorspoedig mogen gaan.

En ik ben ook zo trots op mijn jonge hengst! Met zijn pas 2 jaar uit, super netjes en beheerst beide merries gedekt, en beide gewoon in 1x drachtig!

Onze combi's:

Uitgerekend 4 maart 2019
Vandaag 122 dagen

Aziza (Ansata Sinan x C. Samila)
Afbeelding

Afbeelding

Uitgerekend 20 april 2019
Vandaag 76 dagen

AZ Aleeyah (GR Lahab x GR Bint Shadwan)
Afbeelding

Afbeelding

Beide drachtig van:

Unkas (Al Ayal x Usiyah)
Het zullen uiteraard zijn eerste veulens worden, dus we zijn heel benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018



Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 20:58

Wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn!
Hier nog een foto van de dames samen gisteravond, zo van de zijkant valt het nog wel mee, maar van de voorkant worden ze al aardig rond :D
Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:12

Ja, ik ben een beetje vroeg met het aanmaken van een topic, maar bij Aziza kan je er dan ook al niet meer omheen :D

Lekker aan het suffen na een ochtendje op het land met wat meer gras.
Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 22:17

Inmiddels alweer op dag 161 en 115! Nog maar een weekje en dan heeft Aziza de eerste helft er al opzitten. Beetje jammer dat de tweede helft altijd zoveel langer lijkt te duren :+

Vorige week heb ik al mijn paarden weer eens op de foto gezet, en eindelijk ook weer eens wat mooie foto's van Aziza gemaakt. Deze zijn mij heel dierbaar, ik zet haar niet zo vaak op de foto en nu ze toch langzaamaan zichtbaar wat ouder begint te worden, zijn de foto's des te specialer.
Ook Kas heb ik weer eens op de foto gezet, wat ontwikkeld hij zich toch fantastisch! Ik ben echt zo verliefd op hem, zo benieuwd naar zijn veulens ook!
En natuurlijk ook een paar foto's van Aleeyah gemaakt.
Als je alle foto's wilt zien, ook van de andere paarden, kijk dan even in het topic: [ITP] Genieten! Mijn Arabische kudde ITP

Aziza
Afbeelding

Aleeyah
Afbeelding

Kas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 16:27

Ja hè? Mijn collega heeft een drachtige hond (of hoe noem je dat bij honden? :x ), ze weet pas net dat er echt wat in zit en hoeft nog maar een aantal weken te wachten totdat de pups komen, zo oneerlijk :roll: :+

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 09:25

Ja, dan is de kans op een meisje ook veel groter :D Misschien moet ik ook maar honden gaan fokken ipv paarden :x

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 20:22

Nou, tot nu toe in ieder geval geen ideale dracht voor Aziza. Afgelopen woensdag had ze weer koliek (heeft ze op ongeveer 1 maand dracht ook al een keer gehad).
Hetzelfde als de vorige keer, zomaar uit het niks enorme buikpijn. Alleen was het dit keer erger. Ik zag het toen ze ging rollen, en haar ademhaling versneld was, direct een spuit Colosan gegeven, in de hoop dat het over zou gaan (was vorige keer ook zo, toen was het na ongeveer 30-40 minuten ook spontaan weer over). Met haar gaan lopen, mesten deed ze wel, af en toe een beetje. Maar na ongeveer 20 minuten begon ze te zweten, het zweet drupte van haar af, temperatuur was wel netjes 37.7. Nog een paar minuten later begon ze ook enorm te rillen, dus direct de DA gebeld, want het leek erop dat ze verging van de pijn. Hij had nog een ander spoedgeval, maar zou zsm komen. Aziza op stal gezet, aangezien het zweten en die wind me geen goede combi leek. En ja hoor, na een minuut of 5 leek haar ademhaling weer normaal te zijn, het rillen minder te worden, en nog even later wilde ze ineens ook weer eten, het grootste teken dat ze zich weer goed voelt :D Dus de DA maar weer afgebeld. En daarna heeft ze inderdaad nergens meer last van gehad.. Wat het nu precies geweest is, geen idee, maar ik hoop dat dit de laatste keer was deze dracht..

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 11:54

Ja, gelukkig wel! Maar het leek echt even ernstig, dus wel even schrikken ja, vooral omdat ik geen idee heb waar het vandaan kwam. Hopelijk blijft ze zich de rest van de dracht goed voelen.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 20:48

Thanks voor de tip Mariette. Ze hebben hier nog nooit last van zand gehad, maar het is altijd het proberen waard.

StellaMay schreef:
Ach Rahnanah, die kan ik me nog zo goed voor de geest halen. Wat een prachtig meisje was dat. <3
Er was ergens een foto van haar, die sprak me zo aan, ik kan hem zo snel niet meer vinden.
Het was een foto van Rahnanah met haar billen naar de camera, starend naar de ondergaande zon.

Natuurlijk volg ik weer mee en hoop ik op 2 kerngezonde veulens (en mamma's, hoor je dat Aziza!)


Wat ontzettend leuk om te horen dat je je Rahnanah nog herinnert! Ik denk dat je deze foto bedoelt?

Afbeelding

Haar half broer heb ik ook (weer) op stal, ook zo'n knapperd en een fantastisch karakter <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 20:15

Even wat gezelligers, een fotootje tussendoor. Volgende keer weer een foto van voren, dan lijken ze veel dikker :D

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 19:57

Moet zeggen dat Aziza wel wat schraal is, al begint ze weer aardig bij te komen. Maar dat wordt van de winter wel flink voeren om haar op gewicht te houden, ze krijgt nu al aardig wat. Hopelijk kan ik haar mooi op gewicht houden tot de bevalling, en dan na de bevalling weer snel naar de tandarts.

De laatste weken twijfelde ik er door omstandigheden even aan of ik er wel goed aan gedaan had de dames te laten dekken, maar vandaag gelukkig weer wat leuks, ik heb Aziza's baby gevoeld <3
Ik stond eigenlijk meer voor de grap te voelen, met het idee, het zou kunnen vanaf de 180 dagen, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het nog wel even ging duren. Toen dacht ik al een keer iets te voelen, maar dacht het zal Aziza wel zijn die bewoog, totdat ik even later echt een schopje voelde, zo leuk! <3
Voel me een beetje penny haha, maar blijf dat altijd zo'n speciaal moment vinden :)

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:13

Luf_Midnight schreef:
Wat leuk kleine veultjes op komst
Bij mijn ouders thuis kan ik ze ongeveer zien lopen dus ben benieuwd straks!


Oh wat grappig! Je bent altijd welkom om een keer te komen kijken hoor, als je dat leuk vind.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 20:14

Ik kan niet wachten totdat het veulen bij Aleeyah ook te voelen is, aangezien die op 36 dagen voor het laatst gescand is. Al weet ik eigenlijk wel dat het goed zit, gezien haar omvang :x

Aziza vandaag op 207 dagen (foto van gisteren)

Afbeelding

Afbeelding

Aleeyah vandaag op 161 dagen (bijna de helft *\o/*, foto ook van gisteren )

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 20:57

Ja, ze beginnen alweer lekker te buiken hè?
Het wordt nog wel even een uitdaging om Aziza tot het eind van de dracht op gewicht te houden, maar met een hoop voer gaat het wel goed komen.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 00:15

Nou, het is helaas weer mis met Aziza, en dit keer een stuk ernstiger dan de vorige keren..
Om 20.30 uur begon het en ik zit nog steeds op stal. DA is geweest een heeft flinke pijnstillers gespoten, maar helaas is ze daar maar een heel klein beetje van opgeknapt.
De DA heeft haar opgevoeld, en kon zo geen baarmoeder draaiing constateren, maar als het niet verbetert vermoedt ze dat de baarmoeder toch deels gedraaid is, maar niet zo erg dat zij het kan voelen.
Ik hoop heel hard dat Aziza toch nog snel opknapt en anders wordt het de nacht uitzingen en dan morgenochtend met de eerste boot naar de kliniek.
Dat zijn dan helaas toch de grote nadelen van het wonen op een eiland ;(

Ik kan mezelf inmiddels wel voor mijn kop slaan dat ik haar nog een laatste keer heb laten dekken |o

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 00:34

Ik moet zeggen dat ik ook heel rustig ben hoor. Ik kan gelukkig wel heel goed met zulke situaties omgaan, al zie ik wel vaak de slechtste scenario's ook direct voor me. Maar ik ben gelukkig wel iemand die rustig blijft.

Ik vind het alleen zo waardeloos dat ze zich door mijn keuze nu zo voelt. Maar goed, ze was verder kerngezond toen ik haar liet dekken, en heeft andere drachten nooit problemen gehad, dus dit was vooraf niet te voorzien.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 04:43

Nou, het lijkt toch weer hetzelfde te zijn geweest als de vorige keren. Rond een uur of half 1 begon ze spontaan weer te eten, en meteen alsof ze al dagen niet gegeten had. Ik twijfelde eerst nog of het toch de pijnstillers waren die ineens toch werkte, maar dat leek me al stug, want dan hadden ze dat eerder ook al moeten doen.
Dus ik heb het nog een tijdje aangekeken en ben rond 2 uur naar huis gegaan.
Ik heb elk uur mijn wekker gezet (lang leve de camera's) en tot nu toe is ze nog steeds fit :)

Dus ik ben heel blij, ik zou alleen toch heel graag weten wat nou precies het probleem is elke keer. Want vooral deze keer was het wel heel heftig. Het is gewoon zo raar dat het zo uit het niets ontstaat, en ook zo uit het niets weer weg is, terwijl ze daartussen echt vergaat van de pijn.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 07:53

We lijken er toch nog niet helemaal doorheen te zijn, daarnet ging ze weer 3x vrij snel achter elkaar liggen. Wel heeft ze van vannacht gewoon gemest, is de temperatuur nu goed (was gisteravond erg laag) en wil ze graag eten, wat bij haar een heel goed teken is.
Dus we kijken het nog maar even aan, als het de pijnstillers zijn die nu uitwerken kan het natuurlijk zo weer terug zijn.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 12:45

We zijn inmiddels onderweg naar de kliniek.. DA is nogmaals geweest omdat het weer minder ging en dacht nu wel een draaiing te kunnen voelen.. wel een top DA, ze heeft zelfs nog aan haar baas gevraagd of ze achter ons aan mocht rijden naar de kliniek, omdat ze er graag bij wilde zijn, ook voor de ervaring.


DA heeft Aziza verdoofd, hopelijk is de stress op de trailer zo te doen. Ze heeft al vaker een veulen verworpen door de stress van het reizen..

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 13:20

Het zweet loopt er inmiddels in straaltjes af van de stress in de trailer :(

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 17:32

Helaas zijn Aziza en haar baby er niet meer. |(
Baarmoeder is gescheurd in de kliniek bij het opvoelen.. Waarschijnlijk omdat de druk al veel te groot was. Al stond ze er een uur eerder thuis nog eigenlijk super fit bij. Het was echt verschrikkelijk om mee te maken, want ze kunnen dat natuurlijk ook niet direct van de buitenkant zien, dus ze is eigenlijk doodgebloed waar we bij stonden. Toen het duidelijk was dat het echt heel slecht was heb ik de DA gesmeekt haar in te slapen, en dat hebben ze gedaan |(

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 15:26

Ik wil iedereen even bedanken voor de lieve reacties.
Het voelt nog steeds heel onwerkelijk. Na bijna 10,5 jaar is het nu 's ochtends stil op stal, geen luid welkom meer van Aziza.. In 10,5 jaar is dat 2 weken zo geweest, dat was na het onverwachtse overlijden van Rahnanah, Aziza's dochter.

Aleeyah is ook helemaal van slag, 2,5 week geleden heb ik haar moeder weggebracht, die verleast is, en nu is Aziza ook nog weg.. Maar eens zien hoe dat gaat als er wat meer tijd verstreken is..

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 14:07

Met mij gaat het niet zo goed. Ik heb het gevoel dat ik een beetje op de automatische piloot leef na het verlies van Aziza (en daaraan voorafgaand ook nog privé iets vervelends). Na het verschrikkelijke verlies van Aziza, heb ik afgelopen weekend zelf nog een hersenschudding opgelopen en daar overheen nog een flinke griep gekregen..
Dus ik hoop echt dat als ik weer opknap alles eens een beetje de goede kant op mag gaan.

Luf_Midnight schreef:
Jeetje wat schrik ik van je bericht!
Had zo mooi geweest 2 kleine veulentjes samen.
Gaat het goed met de andere merrie die je hebt? Heb je nu alleen haar nog. Mocht het nodig zijn mag je altijd Pb sturen voor een logeerpony


Wat een lief aanbod.
Nee, gelukkig heb ik nog meer paarden. Ze staat nu samen met mijn jonge hengst en ruin, maar ja, die zijn de hele dag aan het spelen en stoeien. Af en toe vind ze dat best leuk, maar ze mist echt een vriendinnetje om de rest van de dag lekker gezellig mee door te brengen.
Dus ik ben ook al een beetje aan het nadenken over mogelijke opties, maar wil geen overhaaste beslissingen nemen in deze situatie.
Ik wilde graag minderen qua paarden, maar niet op deze manier. ;(

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 20:29

Nou, hier ook maar weer eens even een positiever berichtje.

Vorige week enorm verrast door een groepje Bokkers die ineens op stal stonden, met een prachtige verrassing! Een prachtige foto van Aziza op canvas, en een mooie kaart, met mooie woorden van steun en een hele lijst bokkers die aan deze verrassing mee gedaan hebben <3
Iedereen die hieraan mee geholpen heeft, nogmaals ontzettend bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels begint alles hier weer een beetje 'normaal' te worden, al blijft het voor mij echt vreemd zonder Aziza. Haar zoon (die ik begin dit jaar terug gekocht heb, omdat de eigenaar niet meer voor hem kon zorgen, die ik eigenlijk weer zou verkopen, maar dat voelde niet goed. Ik dacht ik wacht eerst totdat Aziza haar veulen er veilig en wel is, dan kan ik hem altijd nog verkopen. Dat was achteraf gezien een hele goede beslissing...) staat inmiddels 2 weken in training bij Michelle en hij doet het echt super goed! Vandaag heeft ze voor het eerst met zadel op hem gezeten en gestapt. Hij staat er vanaf 5 december, en heeft eerst tijd gehad om te wennen, en krijgt ook regelmatig dagen rust. Dus ik denk dat dit de 7e dag was dat hij aan het 'werk' was. Ben zó trots op hem <3 Grote kans ook dat ik hem nu toch aan ga houden, want hij is zó leuk :):) Hij blijft in principe januari en februari nog daar (of hij moet langer tijd nodig hebben, dan blijft hij langer) en dan gaan we van het voorjaar lekker samen aan de gang :)

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 20:36

Ook Aleeyah begint inmiddels weer een beetje zichzelf te worden gelukkig. Ook voor haar was het natuurlijk een hele verandering, eerst haar moeder weg (wat haar dan echt niks deed), toen Aziza ineens, waardoor ze al haar steun kwijt was, en ineens de leiding op zich geworpen kreeg. En toen ging ook Amir nog weg..

Maar inmiddels begint het allemaal weer een beetje rustiger te worden, Kas en Aleeyah samen gaat op zich best goed, al zijn ze niet direct dikke maatjes, maar ze zoeken elkaar op het land wel op.

De laatste maand heb ik me eigenlijk totaal niet met de dracht bezig gehouden, maar haar buikje begint toch wel te groeien. Al lijkt ze van voren dikker haha.
Dus net toch maar eens gekeken, en ze zit al ruim over de 200 dagen ineens. Vandaag dag 217, even een foto.

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CaroR, Charlotte446, Doedatje, Emzel12, flora, Sanet en 7 bezoekers