Waar zijn de klonen van Jazz??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:53

Eigenlijk moet je het zien als get kopen van een veulen. Want je draagt alle risico's van een veulen en niet van een al volwassen getraind paard. Wie heeft er een ton over voor een veulen?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:00

emilyslaluna schreef:
Eigenlijk moet je het zien als get kopen van een veulen. Want je draagt alle risico's van een veulen en niet van een al volwassen getraind paard. Wie heeft er een ton over voor een veulen?
Ligt d'r aan, als het echt een goed veulen is, why not? Sterker nog, mensen betalen heel wat meer dan een ton, voor enkel een embryo.

Je hebt overal mensen voor ;)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:14

En veulens genoeg die ook voor dat geld verkocht worden, maar die zie je niet op een veiling voorbij komen.

Blijft ongelooflijk veel geld, daar niet van. Maar er is ook gewoon ontzettend veel geld in de paarden wereld.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:50

Quir schreef:
En veulens genoeg die ook voor dat geld verkocht worden, maar die zie je niet op een veiling voorbij komen.

Blijft ongelooflijk veel geld, daar niet van. Maar er is ook gewoon ontzettend veel geld in de paarden wereld.

Ja bizar, zeker als je bedenkt dat de paarenhobby alleen maar geld kost... :$

Ach als ik het geld had zou ik best een Vivaldi of Totilas kloon willen hebben... <3

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:42

Ik wil Democraat :')

JHRox

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:44

Leuk dat het topic weer actiever wordt!
Hieronder het artikel dat ik samen met mijn klasgenoot heb gemaakt (aan het begin dat dit topic werd aangemaakt).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:47

Jammer dat het zo slecht leesbaar is. Kan ik het ergens online vinden?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:51

Prima leesbaar hoor. Gewoon iets groter maken op mijn telefoon.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:20

janderegelaa schreef:
Prima leesbaar hoor. Gewoon iets groter maken op mijn telefoon.


Ik lees het op de computer en daar kan ik het slecht lezen :j

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:50

Even je ctrl toets indrukken en tegelijk je scrollwieletje van je muis bewegen dan wordt het groter of kleiner.

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:59

Ik lees dat Jazz IIII clone is overleden. Weet iemand ook wanneer en waarom deze kloon al zo vroeg is overleden?

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:14

Miefje schreef:
Saskia9 schreef:
Ik denk dan altijd dat de prestaties uiteindelijk tegen zijn gevallen?
:Y)


:') :')


Jazz heeft een speciale karakter trekje, ik heb wel gehoord dat ie juist daarom uit de wedstrijdsport gehaald is.
En tegenwoordig ken je via een veiling zijn zaad kopen 2 rietjes vanaf 250 euro (bieden)

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:37

Muztang schreef:
Ik lees dat Jazz IIII clone is overleden. Weet iemand ook wanneer en waarom deze kloon al zo vroeg is overleden?



in G.B is toen jaartje of 25 jaar geleden voor eerst een schaap gekloond, Misschien dat iemand dat nog weet schaap Dolly, haar klonen dolly 2 en 3 . haar klonen zijn niet oud geworden terwijl Dolly 1 wel oud is geworden (voor een schaap dan).
ik vermoed dat de klonen stuk zwakker in hun gezond zullen zijn .

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:01

pompadour schreef:
Jazz heeft een speciale karakter trekje, ik heb wel gehoord dat ie juist daarom uit de wedstrijdsport gehaald is.
En tegenwoordig ken je via een veiling zijn zaad kopen 2 rietjes vanaf 250 euro (bieden)



Ja, de prestaties zijn absoluut niet geweldig van Jazz.
ik bedoel, internationaal GP?
Tot op bijna twintigjarige leeftijd?
Moet zeker wel een lastig karaktertrekje hebben.


En vers is nog steeds bijna 3000 euro.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:09

pompadour schreef:
Muztang schreef:
Ik lees dat Jazz IIII clone is overleden. Weet iemand ook wanneer en waarom deze kloon al zo vroeg is overleden?



in G.B is toen jaartje of 25 jaar geleden voor eerst een schaap gekloond, Misschien dat iemand dat nog weet schaap Dolly, haar klonen dolly 2 en 3 . haar klonen zijn niet oud geworden terwijl Dolly 1 wel oud is geworden (voor een schaap dan).
ik vermoed dat de klonen stuk zwakker in hun gezond zullen zijn .


De technieken zijn er sinds die tijd enorm op vooruit gegaan. Tegenwoordig zijn klonen even gezond als hun voorganger, het probleem met snelle veroudering is opgelost.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 06:37

Wolkje schreef:
pompadour schreef:
Jazz heeft een speciale karakter trekje, ik heb wel gehoord dat ie juist daarom uit de wedstrijdsport gehaald is.
En tegenwoordig ken je via een veiling zijn zaad kopen 2 rietjes vanaf 250 euro (bieden)



Ja, de prestaties zijn absoluut niet geweldig van Jazz.
ik bedoel, internationaal GP?
Tot op bijna twintigjarige leeftijd?
Moet zeker wel een lastig karaktertrekje hebben.


En vers is nog steeds bijna 3000 euro.

En met 2 verschillende ruiters op GP niveau.

Die rietjes waren oude rietjes, dat was de reden van de lage prijs. Bleek dat (een deel van) de rietjes braken bij ontdooien.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:26

Ik vroeg aan kennis of hij wist over het klonen van Jazz.En hij zei Ja daar heb ik van gehoord en ik snap niet dat mensen een kloon van Jazz willen hebben..Ivm het karakter trekje van Jazz.Jazz schijnt heel moeilijk karakter te hebben.Die kennis heeft zelf een Jazz paard gehad.Als hij een zweep bij het dressuren bij zich had,was ie boos.En dan ging hij dwars doen en als hij een wedstrijd had en hij ging los rijden moest iemand met hem mee lopen anders ging het paard niet de rijbak in.Mocht er een andere ruiter ook in los rijbak was met een zweep en hij gebruikte dat .Werd zijn paard dwars.Of hij gaf zijn paard been(sporen).Was ie beledigd

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:35

pompadour schreef:
Ivm het karakter trekje van Jazz.Jazz schijnt heel moeilijk karakter te hebben.Die kennis heeft zelf een Jazz paard gehad.


De kinderen van Jazz zijn in het algemeen niet door iedereen te rijden.
Jazz zelf schijnt erg werkwillig te zijn geweest. En een kloon ís Jazz.

Een kloon van Jazz is heel iets anders dan een nakomeling van Jazz.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:39

pompadour schreef:
Ik vroeg aan kennis of hij wist over het klonen van Jazz.En hij zei Ja daar heb ik van gehoord en ik snap niet dat mensen een kloon van Jazz willen hebben..Ivm het karakter trekje van Jazz.Jazz schijnt heel moeilijk karakter te hebben.Die kennis heeft zelf een Jazz paard gehad.Als hij een zweep bij het dressuren bij zich had,was ie boos.En dan ging hij dwars doen en als hij een wedstrijd had en hij ging los rijden moest iemand met hem mee lopen anders ging het paard niet de rijbak in.Mocht er een andere ruiter ook in los rijbak was met een zweep en hij gebruikte dat .Werd zijn paard dwars.Of hij gaf zijn paard been(sporen).Was ie beledigd



Dat heeft niets met Jazz te maken, doet mijn paard van Special D ook dat soort grappen. Er reageren hier meerdere mensen die ervaring hebben met Jazz zelf, dat lijkt me een betrouwbaarder uitgangspunt. Het probleem met dit soort karakterpaarden is dat veel mensen 'g*ilen op het plaatje en/of de afstamming maar zelf totaal niet flexibel genoeg zijn voor dit soort gevoelige dieren.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:43

Ach we kunnen wel heilig gaan doen over de karakters van Jazzen maar ik ken er echt veel rotzakken van en ook een aantal echt geflipten. En ja, ook wel braven. Maar meer lastige dan brave.
Ik denk wel dat je als je eerlijk kijkt naar de vererving je moet toegeven dat hij over het algemeen moeilijke karakters geeft. En geen amateurpaarden op een uitzondering na.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zijn de klonen van Jazz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:52

Ik ken veel meer fijne Jazz nakomelingen, dan rotzakken en groot deel van de rotzakken zijn nog door de ruiter zelf veroorzaakt ook.

Nee het zijn niet allemaal amateur paarden, naar dat maakt ze gewoon geen rotzakken alleen niet geschikt voor alle ruiters. Zo zijn er ook genoeg rotzakken van Ferro, etc.

Groot deel wordt gewoon door de mens zelf gemaakt, heel simpel. Vrijwel iedereen denkt meer te kunnen dan ze daadwerkelijk kennen.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:57

Quir schreef:
Ik ken veel meer fijne Jazz nakomelingen, dan rotzakken en groot deel van de rotzakken zijn nog door de ruiter zelf veroorzaakt ook.

Nee het zijn niet allemaal amateur paarden, naar dat maakt ze gewoon geen rotzakken alleen niet geschikt voor alle ruiters. Zo zijn er ook genoeg rotzakken van Ferro, etc.

Groot deel wordt gewoon door de mens zelf gemaakt, heel simpel. Vrijwel iedereen denkt meer te kunnen dan ze daadwerkelijk kennen.


_/-\o_

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:01

Quir schreef:
Ik ken veel meer fijne Jazz nakomelingen, dan rotzakken en groot deel van de rotzakken zijn nog door de ruiter zelf veroorzaakt ook.

Nee het zijn niet allemaal amateur paarden, naar dat maakt ze gewoon geen rotzakken alleen niet geschikt voor alle ruiters. Zo zijn er ook genoeg rotzakken van Ferro, etc.

Groot deel wordt gewoon door de mens zelf gemaakt, heel simpel. Vrijwel iedereen denkt meer te kunnen dan ze daadwerkelijk kennen.

Helemaal mee eens... ken veel, heel veel Jazz nakomelingen en ook in Uni en Jam een flinke scheut Jazz bloed.
Hele fijne en intelligente beesten...

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:45

Lynnepinny schreef:
Ik dacht dat er niet mocht worden gefokt met klonen, maar weet het niet zeker meer.


Bij Zangersheide staan genoeg gekloonde hengsten ter dekking. Allemaal voorzien van Alpha Z achter hun naam. Ook Montreal is na de veiling daarheen vertrokken om gekloond te worden.

[VN] Montreal naar Zangersheide om gekloond te worden

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:05

kimmie1 schreef:
pompadour schreef:
Ik vroeg aan kennis of hij wist over het klonen van Jazz.En hij zei Ja daar heb ik van gehoord en ik snap niet dat mensen een kloon van Jazz willen hebben..Ivm het karakter trekje van Jazz.Jazz schijnt heel moeilijk karakter te hebben.Die kennis heeft zelf een Jazz paard gehad.Als hij een zweep bij het dressuren bij zich had,was ie boos.En dan ging hij dwars doen en als hij een wedstrijd had en hij ging los rijden moest iemand met hem mee lopen anders ging het paard niet de rijbak in.Mocht er een andere ruiter ook in los rijbak was met een zweep en hij gebruikte dat .Werd zijn paard dwars.Of hij gaf zijn paard been(sporen).Was ie beledigd



Dat heeft niets met Jazz te maken, doet mijn paard van Special D ook dat soort grappen. Er reageren hier meerdere mensen die ervaring hebben met Jazz zelf, dat lijkt me een betrouwbaarder uitgangspunt. Het probleem met dit soort karakterpaarden is dat veel mensen 'g*ilen op het plaatje en/of de afstamming maar zelf totaal niet flexibel genoeg zijn voor dit soort gevoelige dieren.


Het schijnt wel een Jazz ding te zijn,