Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:46

Ik heb Pleun ook echt onder een vliegendeken staan hoor, van al die steekbeesten krijgen ze ook gewoon jeuk. Ook behandel ik haar met speciale anti itch lotion, dat gaat prima nu.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:53

Britt : knap veulen is het hoor! Heb je geen mogelijkheid om hem op gras te zetten? Denk dat de ribben dan snel weg zijn.

Janine : Hoe oud is deze? Die van mij had oo gegeven moment last van wat broei in de manen van t weer. Misschien dat dat ook meespeelt? Vliegendeken kan nooit kwaad

Celine : jij gefeliciteerd!!!

Rocymax : lastig als ze zo snel groeien om ze op gewicht te houden. Heeft ze 24/7 toegang tot hooi?

Yfke : Vu ziet er goed uit! Hollands welvaart!


Hier gaat caia heel goed. ze groeit niet heel hard in hoogte maar dat hoeft ook niet, dan groeit ze uit de maat :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:32

Nynkster, hij staat op gras, maar op de foto zoekt ie wat schaduw in de paddock waar ie vanuit de weide heen kan lopen :)

Igniss

Berichten: 978
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:13

Zo, eindelijk tijd om even goed te reageren! :')

Evelien_ - Leuke foto's! Hij lijkt ook al mooi aan de maat te worden.

Emita - Hier blijft het vliegenmasker ook goed zitten, maar ik weet niet wat de andere paarden straks gaan doen ermee :') Vind dat ze voor een jaarlin al mooi manen heeft, Makuya heeft ze wat korter denk ik. Maar wel heel dik. En Nova lijkt alles wel oke te vinden zolang ze eerst even goed mag kijken.

Amanda09 - Die manen groeien ook goed door! Wil je ze lang gaan laten? Lekker op het strand ook!

xLoki - Maddox groeit hard zeg! en super fijn dat hij nu na zijn castratie zoveel rustiger is.

Namiro - Sam word licht zeg! dat word veel poetsen en wassen later haha.

Rocymax - Lily ziet er ook goed uit, word het al een racemonster.

Flux - Ik denk dat die nog wel doorgroeit, Dat doen ze tot 5 nog ongeveer :') Dus niet te veel druk om maken. binnenkort komt er vast ineens een groeispurt haha.

Mooney - Vu ziet er goed uit zeg. Denk dat ze haar moeder wel voorbij gaat.

verani - De wond ziet er goed uit, denk dat je er weinig van gaat zien straks.

Noisy - Rudi heeft zo'n zachte uitdrukking zeg, hopelijk houd die dat <3

Britt1 - Hij ziet er goed uit, de ribjes vind ik persoonlijk niet erg om een beetje te kunnen zien bij een jaarling. Liever een beetje schraal dan te dik op die leeftijd.


_________________________________________________________________________________
Voor alle Naarlingen die echt 1 jaar zijn. Gefeliciteerd! Makuya voegt zich vandaag ook bij jullie *\o/*

Verder heeft ze ineens overal kleine plekjes, soort wondjes die een beetje schilferig aanvoelen. Ik vermoed iets van rainrot ofzo, DA zegt was maar eerst eens met betadine shampoo en dan aankijken. Dus dat gaan we deze week doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn een aantal van de plekjes, maar het zijn er meer.

Verder gaan we alweer verhuizen ;( De plek waar ze nu staat werkt gewoon niet, andere wil niet dat haar paard met Makuya staat en ze moet dus alleen. Waar ik dus helemaal niet blij mee ben. Makuya is dus ook op de rebel en slooptoer omdat ze haar energie niet kwijt kan. Nu gaat ze dus naar een plkje waar ze ook 24/7 buiten loopt. Maar dan in een kudde met ook een jaarling, en een 2 jarige. En verder volwassen merries en ruinen. Zelfs 2 op pensioen staan ertussen. Dus hopelijk werkt dit en kan ik haar gewoon daar laten staan voor de komende jaren.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:38

Jaa hij word goed licht :=

Gefeliciteerd! Wel balen dat je moet verhuizen maar klinkt wel als een beter plekje :)

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:34

Gefeliciteerd met Makita, Igniss! Mooie bijleespost ook. Ik ben een stille meelezen, vind het wel leuk jullie te volgen (heb zelf ook een merrieveulentje die in augustus 1 wordt).

Wat een gekke plekjes... Lastig te zien wat het is, zijn het droge plekjes? Ik heb meer gelezen over paardjes met mijt en schimmeltimes, zal met het warme weer te maken hebben...

En rot dat je weer moet verhuizen, hopelijk op het nieuwe stekkie meer geluk! Als ik dit zo lees ben ik weer extra blij dat de mijne gewoon bij de moederkudde kan opgroeien...

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:37

My little pony moet ook nog worden toegevoegd aan het lijstje!
Britt- Gino (geb 23-06-17): 140cm in juni 2018/verwacht 155cm

Zit nu heerlijk vakantie te vieren maar mis m'n knapperd stiekem wel hoor!
Wat foto's nog dan maar, daar is dit topic ook voor bedoeld toch? :D
Ben echt verliefd op 'm!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:20

Zeker n knapperd @britt

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:31

amanda09: wat gaaf dat je hem hebt meegenomen naar het strand! Zo wordt het vast een super cool paard :D prachtige foto's ook. En leuk touwhalster :D

Donnnavz: gefeliciteerd met floki *\o/*

Janinevv: mooi veulen is het!

Flux: Als hij nu ongeveer 1.30 is dan is hij gelijk aan Nova, en die wordt ook ongeveer 1.50... Maar dat is toch juist een mooi maatje? := Hoe groot zijn beide ouders?

Mooney: knapperd! Wat vond ze van die gele auto? :=

Verani: hij ziet er goed uit! En dus ook flink groot als ik je bericht zo lees. Die vlekken <3

Noisy: hij ziet er goed uit! Is hij ook al zo cool van karakter?

Rocymax: 146 cm al? voor een paint jaarling? dat is wel heel erg groot, of niet? :o :o

Celineeloves: gefeliciteerd! *\o/* Mooie foto's!

Britt1: ik vind niet dat het er zorgwekkend uit ziet hoor.. Nova had ook wat ribjes zichtbaar. Nu drie weken later is het weer bijgetrokken. Maar ik denk dat het ook te maken heeft met de groei, ze gaan van dik naar dun en van kort naar lang en van smal naar breed... Die van jou is wel echt heel erg knap hoor!!

Nynkster: ze ziet er zo schattig uit! Echt een plaatje :D

Igniss: succes met de verhuizing, ik hoop dat het beter gaat in de nieuwe kudde! :)



Gelukkig had een stalgenoot een meetstok, dus ik heb d'r eindelijk echt op kunnen meten. Toch niet gekrompen :')

Afbeelding

<3

Afbeelding


En gisteren heb ik zo'n grote paardenbal gekocht. Hij was alleen wat groter dan de bedoeling was := Dus opgeblazen pastte die niet in m'n auto :') Bij aankomst op stal heb ik Nova eerst naar de buitenrijbaan gebracht en haar daar even "los gelaten". Toen gebeurde er dit (geluid aan!!!) :') :')
Ze heeft echt zo'n schattig hinnikje :D

En toen kwam de bal in het spel:

Met andere woorden: €50,- voor niks uitgegeven :Y) want zo leuk is het blijkbaar niet :')

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:20

Haha wat leuk Emita! Niet te snel opgeven hoor! :') Ik vind haar al heel stoer dat ze naar de bal gaat terwijl je hem in de bak gooit. Ik heb gelezen hoe je hem heel rustig moet introduceren namelijk hahaha :D. Misschien leuk om er een hoes bij te kopen, dan kunnen ze hem vastpakken en er mee lopen/gooien.

Flux

Berichten: 2492
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:15

Emita schreef:
Flux: Als hij nu ongeveer 1.30 is dan is hij gelijk aan Nova, en die wordt ook ongeveer 1.50... Maar dat is toch juist een mooi maatje? := Hoe groot zijn beide ouders?



Klopt, hij is dan gelijk aan Nova :j Zijn moeder en tante waren echter op deze leeftijd al 1.35-1.37 en die zijn nu (zijn moeder is 5 geloof ik) rond de 1.48 als ik me niet vergis. 20 centimeter er nog bij vind ik ook nog wel veel? := Ach, waarschijnlijk vergelijk ik veel te veel met andere paardjes :+

Zijn moeder is dus ongeveer 1.48, zijn vader 1.54

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 06:04

Groei blijft toch apart iets.
Ik heb jaarling bekend die 1.47m. Was maar uiteindelijk maar 1.52m. Geworden ofzo.

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:03

Zo, ik heb ook weer even de tijd gehad om bij te lezen.

Donna, nog gefeliciteerd met Floki! *\o/* Hoe doet ie het ondertussen?

Wat is Déjà toch knap, Flux! Hij ziet er echt zo stoer uit, ik zou hem makkelijk een jaar ouder schatten.

Mooney, ook die van jou ziet er al zo mooi in proportie uit! Wel leuk dat ze terug samen staan, gezellig!

Verani, wat ziet Hello er leuk uit! Misschien dat ik er over heen heb gelezen (sorry daarvoor) maar wat is zijn afstamming juist?

Rudi zijn bles vind ik zo speciaal! Hij heeft ook een heel lief hoofd <3 Hoe groot is hij nu Noisy?

Igniss, heel herkenbaar dat je van het ene probleem naar het andere rolt. Ik heb hier hetzelfde met Ravi, ondertussen zijn we ook al aan de 4de stal toe... Wat die kleine plekjes zijn, geen idee. Je nieuwe stal klinkt wel als een hele vooruitgang, ik hoop dat het jullie beide rust brengt!

Rocymax, leuke foto zo met drie op een rij! Lily staat er ook al heel wijs tussenin :D Wel apart verhaal van die fokker, dat ze de geboorte van haar niet weten...

Celineeloves, proficiat met je knappe jaarling! *\o/*

Die ribjes heb ik ook bij mijn jaarling hoor Britt! Ik denk niet dat het iets is om je echt verder zorgen om te maken als je qua voer en ontworming goed zit. Ze groeien nu zo alle kanten op dat het ook gewoon moeilijk bij te houden is.

Nynkster, Caia ziet er echt mooi uit! Op iedere foto die je stuurt, vind ik ze er zo ondeugend uitzien :D

Leuke filmpjes van Nova, Emita! Knap ook dat ze het zo goed doet in de afspuitplaats. Ravi vindt water uit een slang nog ongelooflijk eng, hoe heb jij dit aangepakt? Fijn ook dat je nu zekerheid hebt over de maat ;)

--

Hier hebben we te maken gehad met een zware tegenslag. Naar aanleiding van het ongeluk begin mei zijn we afgelopen woensdag toch naar de osteopaat gereden, better safe than sorry. Hij voelde meteen dat er in zijn achterhoofd iets danig mis was en er zijn foto's genomen. Hierop was duidelijk te zien dat er een breuk loopt over zijn eerste nekwervel (C1)... Dat hebben ze in de kliniek dus gewoon gemist :( Door de breuk op zijn eerste wervel staat er een enorme druk op zijn hoofd en staan zijn ogen niet meer recht op zijn neus. Hij kan nu niet manipuleren maar over 3 maanden moeten we terug, kijken hoe de breuk er dan uitziet. In de tussentijd moet ik elke dag oefeningen met hem doen om de rest van zijn hals soepel te houden en daarnaast ook Symphytum geven voor stimulatie van de botgroei. Daarnaast begon er op 2 andere welven ook kalk te vormen maar dit heeft hij los kunnen maken.

Ondertussen is hij dus ook terug verhuisd naar de stal waar ik met mijn merrie sta maar dit is niet evident omdat hij nog hengst is en castreren kan pas ten vroegste september wanneer het weer terug aflaat. Het is echt slechts een noodoplossing en over 10 dagen moet ik dan ook een andere optie hebben dus momenteel zit ik met de handen in het haar.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:08

Herkenbaar ik had dat ook met die paardenbal :+

Ik lees nog stil mee hoor hah :o
Gisteren weer rijles gehad lekker buitenrit.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:45

Cintaria ik weet niet precies wat je zoekt en waar je woont maar waar de mijne in de opfok staat staat heel toevallig ook eentje in revalidatie. Die staat dan binnen ipv buiten. Weet niet of dat wat voor je is? Is wel in uddel

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:13

Dankjewel voor het meedenken Namiro! Ik heb het zonet even bekeken maar Uddel is ongeveer 2u rijden van mijn woonplaats dus toch iets te ver. Het liefst wil ik hem dicht in de buurt hebben (ik woon in Achel (BE)) zodat ik hem zelf in de gaten kan houden, daarnaast moet hij ook dagelijks oefeningen doen en ik weet niet of stallen dit ook eventueel aanbieden op dagen dat ik moeilijk kan? Er is hier een straat verder een grote weide (met veel schaduw en een stalletje) waar ze niets mee doen. Ik hoop dit weekend te vragen of ik deze wei misschien enkele maanden kan gebruiken tot hij gecastreerd kan worden...

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:16

Ow ja dat is aardig ver! Hopen dat je wat vind idd. Zal ook is zoeken of er wat te vinden is al ben ik niet heel bekend aan die kant

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:09

Jeetje Cintaria wat een verhaal.
Hebben ze enig idee of het wel goed komt?

Mijn vorige paard heb ik in moeten slapen, die had zijn onderste halswervel gebroken.
Waarschijnlijk ooit in de opfok gebeurd.
Er was zoveel Atrose ontstaan dat het geen zin meer had.
Zou dat goed in de gaten houden.
Heel veel sterkte

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:28

Zowel de osteopaat als zijn DA en mijn vaste DA hebben er wel een goed oog op. Hij is nog erg jong en we zijn er vroeg bij maar het moet wel erg kort worden opgevolgd. Natuurlijk blijft het afwachten hoe het gaat genezen en of er gevolgen gaan zijn op lange termijn. Op dit moment zijn er nog geen neurologische afwijkingen en is hij ook niet atactisch dus dat zijn goede tekenen. Verkalking heeft hij me voor gewaarschuwd en daarom moeten we hem nu echt goed soepel houden. Het is echt zo moeilijk, je voelt je een beetje hulpeloos. Je moet wat oefeningen doen maar voor de rest zal de tijd het zeggen en kunnen ze geen zekerheid geven. Mocht de breuk bijvoorbeeld niet mooi genezen of er een stukje bot afbreken dan kan hij alsnog een wobbler worden... :(

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:31

Ohh bah Cintaria dat is niet fijn:(
Ik ken ook geen stallen in die omgeving helaas, hopelijk wordt dat weilandje wat!

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:21

Cintaria wat een rotnieuws zeg! Veel sterkte :(

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:33

Cintaria sterkte!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:03

Cintaria, wat heftig zeg! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je een idee hoe het is gebeurd? Ik hoop op een goed herstel, veel sterkte!

Ik maak me wat minder zorgen om de zichtbare ribjes van mijn veulen. Schijnt inderdaad vrij normaal te zijn. Ik volg het goed. Hij eet goed en we hebben een goed wormbeleid.

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:05

Dankjewel iedereen!

Britt, hij is gevallen op de trailer op het moment dat we hem gingen verhuizen naar de opfok. Hij is zeg maar onder de bar door gevallen en was zichzelf bijna aan het ophangen. Gelukkig is de deur van de trailer open gesprongen door zijn vallen waardoor we het hebben gezien. Meteen gestopt en godzijdank werk ik altijd met panieksluiting dus het was zo los maar toch heeft hij een lelijke klap gemaakt...

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:48

Even vanaf mijn vakantie adres in Italië :D dus ik excuseer mij vast als ik mensen vergeet.

Flux, wat een beer al zeg! Ik heb hem 1x ontmoet toen hij nog een baby was <3 Die maat zal vast wel goedkomen. Rustig afwachten :)

Igniss, dat hoop ik ook. Dat was ook de voornaamste reden dat ik deze hengst had gekozen en vooralsnog lijkt het goed uitgepakt :)

Emita, hij is inderdaad erg relaxed, net zoals papa. Mama daarentegen :roll:

Cintaria, jeetje wat een pech zeg. Ik hoop dat het toch helemaal goedkomt. Ik weet in België zo snel geen opfok of iets dergelijks helaas.
ik heb Rudi niet kunnen meten, had niks bij me om te meten maar hij past precies onder mijn oksel haha. Ik zal dat eens meten, dan heb ik een ongeveer maat :')