[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018 - deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

jobamara

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:00

Tantloze Woezel :D , proficiat!!!

Carmuh, spannend hoor!! Veel succes alvast +:)+

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:01

Neonlight schreef:
Astrid, gefeliciteerd met je mijlpaal. :')

Ja dank je ;(
Ik vind het niet echt leuk meer nee :n

Ze maakt me ook erg onzeker. D’r buik is niet mega, vind ik dan. D’r uier ook niet en net stond ze bij de merrie van de buren net te doen of ze hengstig is. Maar ze is niet hengstig zoals ze normaal hengstig is. Hormonen denk ik dan maar. Maar in mijn achterhoofd toch dat stemmetje of er nog wel wat in zit. |o

Uier vandaag, PH nog steeds 7.5

Afbeelding

Buik vandaag

Afbeelding

En ‘hengstig’ staan plassen (merrie van de buren stond net buiten beeld)

Afbeelding

http://www.level-upmagazine.nl Het horsemanship magazine over paardvriendelijk trainen en omgaan met paarden, werken met lichaamstaal, paardengedrag, welzijn, gezondheid, grondwerk, clickertraining, ect. Volg Level Up magazine op Facebook: https://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
Magazine over western rijden https://www.facebook.com/Paintsandquarters/
Paints & Quarters western riding magazine voor de liefhebbers van western rijden! http://www.paintsandquarters.nl

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:03

Heb al wel eens eerder een hoogdrachtige merrie gezien die echt hardstikke hengstig leek.

Ze mag nu onderhand wel, duurt lang 8-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:06

Gefeliciteerd elfje. Mooie merrie heb je ook, heel sprekend hoofdje.

Dikke knuf voor Astrid, ze mag nu echt wel haar inhoud tonen

Carmuh Ohjee daar zit duidelijk verandering in

Regen _/-\o_ hier net als bij pretty kurkdroog, warm en gras zit in stress nu.

Amai droversrun nu pas chip. Ze is wel al groot en sterk. :D succes

Mire heeft haar chip zaterdag gehad en ze is nog maar net meer dan 1 maand en we hadden drie man nodig. Het is een pittig dametje.
Wij moeten ook binnen de 120 dagen veulen chippen van stamboek anders worden ze niet meer opgenomen.
En als ze naar de keuring gaan in augustus moeten ze inorde zijn met boekjes want als da daar ziet dat er een inenting ontbreekt ofzo mag je direct huiswaarts gaan. =:) ook worden ze daar direct onderzocht en als ademhaling of hart niet goed is, geen keuring.

Hoefsmid was ook geweest maar dat zal pas voor binnen 8 weken zijn. Was nog iets te vroeg.

Arme Armani

Geen ervaring met scheren Nikita, hier hebben ze ook geen dikke vacht
Leuk met je foto in bit

Paardje123 moeilijk te zeggen altijd. Kan je helaas niet helpen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms
[KS-ITP] en het kleurtje van Flo’s veulen is deze keer geworden...
Een ster aan de hemel Kinna & Anka
One life, live it.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:11

Nou Astrid, kom op met die (pis :+) merrie! Je staat al zo lang bovenaan!

Droversrun hoe is het nu met Guusje? Ze eet denk al wat vast voedsel ondertussen? Heeft ze daar geen last van?

Ik wacht nog steeds rustig door.

We hebben het minihokje tegen de stal aan, iets vergroot, zodat er hooibalen in kunnen (eerst maar 1 tegelijk).
Nu hoorde ik van iemand, dat drachtige merries nogal vlug van slag zijn en het veulen dan binnenhouden...
Dan denk ik ‘goh weer wat nieuws’..
Maar daana zet ik het toch van me af merk ik. Er was hier iemand die de merrie had verhuisd en paar dagen later kwam het veulen... (wie was dat ook alweer, ldenboer dacht ik?).

Ze heeft tenslotte ook nog geen uier. Ja... met zucht :roll:

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:45

Oooh wat spannend Carmuh! Klinkt alsof het niet lang meer kan duren. Toen Pip's melk witter werd en de PH gezakt was werd Woezel diezelfde avond nog geboren :)

Hahaha, arme Armani! Het is natuurlijk wel goed voor hem dat ie het nu (hopelijk) meteen geleerd heeft. Bij ons heeft er een tijdje geen stroom op de draden gestaan en Woezel ging dus op eigen houtje andere weilanden ontdekken zonder Pip. En Pip vond het wel prima en at rustig door, ze kon Woezel immers nog zien.. en sindsdien is ze heel goed in ontsnappen :(

Dankjewel Jobamara!

Ik zie toch wel een aardige buik hoor Astrid! Maar ik begrijp jouw stemmetje wel, je merrie laat jou ook wel ontzettend lang in spanning zitten wachten zeg..

Bij het NHPS moeten de veulens minimaal 8 weken oud zijn om gechipt te kunnen worden, en voordat er een paspoort afgegeven wordt moet het veulen gezien zijn door een NHPS jurylid.. dus volgens mij wordt alles op de keuring geregeld.

Forever together, never apart.
Maybe in distance but never in heart.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:20

Draagt ze normaal ook langer, Astrid?
Wij hebben een merrie die minimaal 4 weken over draagt met 1x een uitschieter van 379 dagen.

Wamora kwpn van Orame, M2 +15, geblessseerd Armanda kwpn van Oscar, L2 +9 , moeder van Nespresso (v.Incognito) Fiamora kwpn van Canturano uit Wamora Greenfield Beau Chance NF van Burley Phantom moeder van Forest Dream Armani (v.Sulaatik's Vingino) http://www.stalarendsnest.nl

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:29

astrid :(:) Ik snap dat je je zorgen maakt. Op die plasfoto lijk je dan echt wel een drachtige buik te zien.

Carmuh jazeker dit is een ferme daling van de PH! Verlies ze maar niet meer uit het oog nu. Heerlijk zo in jouw verlof. :j
Succes,deze maal moet het goedkomen hoor!

Sunshinedaan ik denk niet dat ze van zo een verandering het veulen zou binnenhouden,het is tenslotte toch nog steeds haar eigen stal.

Tiny op 331 dagen bevallen van Casanova's Rosie!
Nikita op 334 dagen bevallen van Casanova's Levy!
Lisa op 321 dagen bevallen van Casanova's Poppy!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:24

Moratoetje schreef:
Draagt ze normaal ook langer, Astrid?
Wij hebben een merrie die minimaal 4 weken over draagt met 1x een uitschieter van 379 dagen.

Ze is pas 1x bevallen en dat was met 352 dagen. Ze is nu 365 dagen.

http://www.level-upmagazine.nl Het horsemanship magazine over paardvriendelijk trainen en omgaan met paarden, werken met lichaamstaal, paardengedrag, welzijn, gezondheid, grondwerk, clickertraining, ect. Volg Level Up magazine op Facebook: https://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
Paints & Quarters western riding magazine voor de liefhebbers van western rijden! http://www.paintsandquarters.nl

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:12

Volgens mij denken die merries dat ze ezels zijn. Zoveel overdragers 8)7

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:23

Of olifantjes |o :(:)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:54

draaakje schreef:
Of olifantjes |o :(:)

Hoe is het met jouw Khalies ondertussen? Al wat groei in uier?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:55

Nee nog niet echt..

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:56

-O- -O-

Lesley168

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 01:58

Zo, ik kom ook weer even onder mijn steentje vandaan. Toch wat tijdverdrijf tijdens het waken..

Astrid, ik leef met je mee. Nu op dag 357, sta onder jou en zelfs ik begin al erg gefrustreerd te raken. Niet perse omdat het lang duurt, maar meer ook omdat mijn merrie ook erg weinig buik heeft, nog veel minder dan jouw merrie plus is de uier sinds 2 dagen juist leger gaan lopen :\ de banden zijn mega slap, kling de ene dag platte lange pudding en de andere dag weer wat gezwollen en licht open staand.. ik hoop dat we beiden snel verlost worden want man man man.. wat maakt het je onzeker :n

Even wat recente fototjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 02:41

Ja vervelend is dat hè Lesley als het niet 100% duidelijk is, maakt je erg onzeker. Ik denk ook elke ochtend als de uier iets gevuld is, ja nu gaat het doorzetten, maar dan komt ‘s middags weer die domper van een flubber uier. En als dat zolang duurt ga je overal aan twijfelen.
Ik vind jouw merrie er toch wel echt drachtig uit zien hoor, en die uier komt nog wel. (Zeg ik vol vertrouwen, ook een beetje tegen mezelf :Y) )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:06

En jullie merrie heeft een stuk meer uier als dat draakje van mij.

Misschien dat ik haar deze week van buitenaf nog even laat scannen, dat kan geen kwaad en geeft wel wat meer zekerheid. Als ik naast haar sta denk ik "ja, die is echt drachtig" en als ik dan thuis ben ga ik twijfelen (ondanks dat ze laat in de dracht nog drachtig gescant is)
Ben nog steeds elke nacht minimaal 3 keer wakker door alarm, misschien dat ik daardoor begin te hallucineren :P

Izzy Khaleesi

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:56

Vind ik geen gek idee hoor draakje laten scannen van de buiten kant.
Misschien voor meer mega dragers een optie dan weet je iig weer even waar je op wacht.
Afbeelding
Afbeelding
D’leh en ze mama doen het goed kunnen nu lekker veel buiten overdag en hoop ze volgende week naar het land te kunnen brengen zou voor mams wel fijn zijn dik pak gras

❤️20-6 Kikiquer’s Ceskiyo D’leh ❤️
Cassanova du bois x Olivi
❤️Sierra&Calistha&Midnight&Floor❤️

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:13

Wat houden de dames jullie lang bezig. Bij twijfel zou ik inderdaad ook nog een keer scannen zodat er duidelijkheid isbof je niet voor niets wakker blijft.

Sterkte met waken

Mees zoekt een baasje https://www.bokt.nl/markt/ad/477574/gro ... istro-polo
Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Mees Het Grappigste veulen van Bokt
[KS-ITP] Groninger Mees maakt nieuwe vrienden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:49

Uier is vol en staat strak. Nu wachten op de tjoepkes

Afbeelding

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:58

AstridJ: Little Roxie Remedy 366 dagen
Lesley168: Dobroja 357 dagen
Sunshinedaan: Fleurtje 354 dagen
draaakje: Kaleesi 348 dagen
Carmuh: Humulandra 336 dagen
cp112: Black Betty 331 dagen
Paardje2013: Sita 329 dagen
Moratoetje: Armanda 326 dagen
Knolselder: Oohla 318 dagen

Als er iets niet klopt of je wil op de lijst (mini's vanaf 300 dagen, overigen vanaf 320 dagen) graag even een pb.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

Prachtig veelbelovend hengstveulen te koop
[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:13

D.r zijn er inderdaad een hoop die overdragen. Kan me voorstellen dat het zenuwslopend is, vind ik nu al haha. Van buitenaf scannen is dan helemaal niet zo een gek idee denk ik.

Hier is hum vanacht aardig rustig geweest, rond half 11 nog even ph gekeken maar die was nog steeds 6.4. Vanmorgen aan 1 speen een drupje mek leek het en de ph tussen de 6.4 en 6.0. Ze staat lekker even buiten nu maar wel voor de zekerheid met alarm om.

Afbeelding

Afbeelding

Peer (Ulke X Teake): B+15 --> L1+13-- > L2+15-->M1+17-->M2+14-->Z1+5 Sportpredikaat (Verkocht)
Bo( Negro X Lord Sinclair): L1+14-->L2+10-->M1+11
Humulandra Ren PROK(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+8(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+1

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:44

Dank jullie wel! Hij is van Leunsveld Winston JR. De moeder is Goldwin's Hoeve's Valentina ster, sport (Z2 dressuur+40wp)
v. Hagelkruis Valentijn. Ze is de volle zus van Movie Star. Het is haar eerste veulen.
AfbeeldingAfbeelding

Goldwin's Hoeve's Movie Star Nederlands Kampioen Z2 dressuur Hippiade 2017 met 80,375% en met
Goldwin's Hoeve's Valerion Nederlands Kampioen L2 dressuur indoor 2017!!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:39

Hmm volgens mij zie ik een puntbuik ontstaan...
*krijgt weer hoop *D
Ze trapt ook veel naar dr buik, maar dat kan ook naar de vliegen zijn.
Gisteren vond ik haar ineens bij de flanken een stuk dikker lijken.
Zou het veulen aan het draaien zijn?

Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:12

Fleur doet zowieso wat vreemd vind ik.. ze heeft best een grote stal, maar op 2 vierkante meter slaapt ze. Altijd op hetzelfde plekje :)
En sinds paar dagen mest ze ook én plast ze. Allemaal op diezelfde plek! Ohja her wordt ook nog lekker omgespit door de rondjes die ze draait...
Dus iedere dag een paard met mestplekken 8)7