[LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:01

Duke
Dancer of the world
Defying Gravity

Namen bedenken is niet mijn sterkste punt maar wel leuk! :')

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:08

Wat is het nou geworden? Heeft Mierela's veulen al een naam?

Op de Unacam zag ik net Nicole met een praam en een meneer met een heeele lange handschoen. Wie had nou gedacht dat dat ooit gewoon zo in de box zou kunnen. Is er wat aan de hand of heeft Elise voor volgend jaar een knappe hengst voor haar uitgekozen?

Edit: Lillyfee ook gescand zag ik. En niet hengstig gespoten en Una wel. Klopt dat?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:43

Nogmaals onwijs bedankt dat we mochten komen kijken!
Je hebt een stel prachtige paarden! <3

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:58

Koper schreef:
Wat is het nou geworden? Heeft Mierela's veulen al een naam?

Op de Unacam zag ik net Nicole met een praam en een meneer met een heeele lange handschoen. Wie had nou gedacht dat dat ooit gewoon zo in de box zou kunnen. Is er wat aan de hand of heeft Elise voor volgend jaar een knappe hengst voor haar uitgekozen?

Edit: Lillyfee ook gescand zag ik. En niet hengstig gespoten en Una wel. Klopt dat?


Bij brave wat ervanere merries willen ze dat nog wel eens doen, soms vanwege geen aanwezige opvoelbox of gewoon luiheid, vooral als merrie een veulen heeft hoeft een opvoelbox niet praktisch te zijn aamgezien veulens dan nog loslopen en alle kanten op schieten of onder de merrie door gaan en dan kan je ze niet opvoelen 8)7 en tja als je weet dat t kan bij die merrie omdat ze toch niet trapt ofzo waarom niet, scheelt best wel wat tijd vaak, vooral als er meer gedaan moeten worden

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:08

Maddy_Paola schreef:
Koper schreef:
Wat is het nou geworden? Heeft Mierela's veulen al een naam?

Op de Unacam zag ik net Nicole met een praam en een meneer met een heeele lange handschoen. Wie had nou gedacht dat dat ooit gewoon zo in de box zou kunnen. Is er wat aan de hand of heeft Elise voor volgend jaar een knappe hengst voor haar uitgekozen?

Edit: Lillyfee ook gescand zag ik. En niet hengstig gespoten en Una wel. Klopt dat?


Bij brave wat ervanere merries willen ze dat nog wel eens doen, soms vanwege geen aanwezige opvoelbox of gewoon luiheid, vooral als merrie een veulen heeft hoeft een opvoelbox niet praktisch te zijn aamgezien veulens dan nog loslopen en alle kanten op schieten of onder de merrie door gaan en dan kan je ze niet opvoelen 8)7 en tja als je weet dat t kan bij die merrie omdat ze toch niet trapt ofzo waarom niet, scheelt best wel wat tijd vaak, vooral als er meer gedaan moeten worden

Van wat ik de laatste jaren dacht te hebben gelezen sloeg Una juist iedereen het licht uit de ogen.

Vandaar de verbaasde reactie welke je gequote hebt ;)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:18

Maddy_Paola schreef:
Koper schreef:
Wat is het nou geworden? Heeft Mierela's veulen al een naam?

Op de Unacam zag ik net Nicole met een praam en een meneer met een heeele lange handschoen. Wie had nou gedacht dat dat ooit gewoon zo in de box zou kunnen. Is er wat aan de hand of heeft Elise voor volgend jaar een knappe hengst voor haar uitgekozen?

Edit: Lillyfee ook gescand zag ik. En niet hengstig gespoten en Una wel. Klopt dat?


Bij brave wat ervanere merries willen ze dat nog wel eens doen, soms vanwege geen aanwezige opvoelbox of gewoon luiheid, vooral als merrie een veulen heeft hoeft een opvoelbox niet praktisch te zijn aamgezien veulens dan nog loslopen en alle kanten op schieten of onder de merrie door gaan en dan kan je ze niet opvoelen 8)7 en tja als je weet dat t kan bij die merrie omdat ze toch niet trapt ofzo waarom niet, scheelt best wel wat tijd vaak, vooral als er meer gedaan moeten worden

Ach wat lief, een reactie van iemand die het verhaal van Una niet kent.

Ik heb dat paard gelasso'd en tegen de grond gewerkt zien worden, er moesten een flinke verdoving en een stelletje kerels die er bovenop bleven zitten aan te pas komen om d'r te kunnen bekappen. Dus ja, ik sta er van te kijken dat een veearts dat paard zomaar kan scannen. Zo zie je maar hoe veel er kan veranderen als een paard in kundige handen komt.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 10:29

Vrijdag zijn ze beiden gecheckt of ze weer geïnsemineerd konden worden. Lillyfee is zondag geïnsemineerd en direct ei afgespoten, vrijdag is Una hengstig gespoten en vandaag kijken hoe ver ze is en dan ook insemineren.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 10:31

Foxy heeft naar alle waarschijnlijkheid papa haar koffievos kleurtje mee kregen <3

Afbeelding

Afbeelding

Izar is echt een terror :') Die ontsnapt nog wel eens, liep hier dus ook als enige in de bak en de rest op land
Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:40

Oeh foxy is mooi <3
En dat kleurtje <3


De foto's van Izar heb ik gisteren ook op fb langs zien komen, ik vind hem echt gaaf <3

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:51

Ze zijn echt bizar knap <3 je hebt weer vreselijk mooi uitzicht in je weide lopen <3

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:57

Ik ben verliefd op Foxy. :+:
(Maareh, ik zie heeeel veel vosveulentjes die onder hun veulenhaar koffievos kleur hebben, dat kleurt later weer bij naar 'normaal' vos.. :o )

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:11

Brainless schreef:
mental11 schreef:
Ik begrijp wel dat ze trapt, hoor.

2 dingen.
Una staat gewoon op stal bij TS en is niet van haar.
Daarnaast is Una een ontzettend lieve merrie (geworden?).
Ik ken(de) haar geschiedenis niet qua gedrag; maar ze is super lief.

Mensen in dit topic konden op de livestream zien dat ze zonder problemen werd geborsteld/gehanteerd door een 12 jarig meisje en geen enkel moment van angst/agressie heeft laten zien.
Ze is iets afwachtend naar vreemden, maar ook ik (die af en toe komt buurten) kan haar gewoon aaien en mee lopen.
Ook in de wei is zij super lief en loopt heerlijk met de 2 andere merries en veulens rond.

Het zou ook wel heel gek zijn als duizenden jaren geleden mensen zonder paardenervaring succesvol wilde paarden konden domesticeren en dat iemand met veel kennis, middelen enz. dat niet zou lukken.

Nicole, wat is de naam van het bruine veulen geworden? Daar ben ik eigenlijk nog benieuwd naar. Gaat 't goed met alle merries en veulens?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:47

Er is wel ingegrepen en de tems zijn ook allen beantwoord maar ik had nog geen tijd gehad om grondig op te schonen. Kon dit pas vanmorgen doen. Helaas moet ik ook werken en ik had het ook thuis druk waardoor ik dat laatste stukje werk aan dit topic niet had kunnen afhandelen.

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:37

ik ben verliefd op Mierela; wat een leukerd. Ik mis de livestreams :D

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:43

Hoe is het inmiddels met ze? :)
Heeft het veulen van Mierela al een mooie naam gekregen?