nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:47

10 mei gedekt. Dus half april moet kleine baby komen. Ben benieuwd.
Haar vorig veulen heeft ze op 31 maart 2002 gekregen. Helemaal vanzelf, wisten pas een goede maand toen dat ze drachtig was, dus uitgerekende datum was ook een raadsel. Ons eerste paardje, kenden er niets van. Lag ineens een veulen naast. Was een leuke verrassing.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:22

Nog nieuws over de knappe DC’s in dit topic?

Ik las dat DC door 3 nakomelingen vertegenwoordigd gaat worden op de nrps hengstenkeuring! Ik ben benieuwd! Gaat er nog iemand heen om te kijken?

De beeb zit hier gelukkig nog lekker warm in mama’s buik. Nog ruim 3 maanden en ik word steeds nieuwsgieriger! Het is in iedergeval een druktemakertje!

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:41

Spannend :j . Drie maanden duurt lang als je moet wachten hè? :D

Las het ook dat er 3 nakomelingen worden aangeboden op de HK. Ben benieuwd.

Onze DC doet het heel goed, ontwikkelt zich echt heel fijn. Heel lief en charmant manneke *\o/* . Loopt nu nog bij zijn twee nichtjes en tante, maar dat gaat niet lang meer duren met het voorjaar in aantocht.

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:50

Met de mijne gaat het ook lekker. Voor de zomer lekker een paar maanden opfok geregeld met andere ponyveulens hier in de buurt. Van zijn moeder heb ik dinsdag helaas afscheid moeten nemen |(

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:12

Wat hebben er hier in dit topic al veel mensen een paard verloren...

Is er hier ergens een lijstje met wie wanneer een merrie heeft laten dekken?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:53

Die van mij doet het ook heel goed. Is zadelmak geboren denk ik. Heeft nog geen bok gegeven. Heb zelfs al even gehangen en dat interesseert hem ook niks.
Wel nog wat last van hormonen maar verder is ie doodbraaf.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:06

Gaat hier super goed, altijd vrolijk ,gezellig en heel aanhankelijk.
Wel erg happig, maar dat hoort bij de leeftijd natuurlijk.

Leuk dat het zo goed gaat met die van jullie ook en ik ben benieuwd naar de veulens en de hk!

Jovi is ook bombroof geboren haha
Dekjes en dekens is geen probleem, zadel heeft hij regelmatig op, als ik zn moeder aan het opzadelen ben leg ik het zadel op hem, blijft ie schoon haha.
Ook al een keertje de singel (losjes) vast gemaakt. Ook geen probleem haha
En zelf een hoofdstel heeft ie al in gehad. Ik liep met het hoofdstel om het bij el in te doen en jovi wil dan steeds te teugels pakken, dus ik deed dat bit voor m, en ja hoor, bit er in , hoofdstel om en hij zat me echt aan te kijken van ‘ mooi nu kan ik bijten en het blijft in mn mond zitten’
Haal ik het hoofdstel weer af en hij pakt het bit meteen weer in zn mond haha
En mn kleine neefje (3j) kan op m zitten, hou hem natuurlijk wel vast en het is maar heel even, hij weegt natuurlijk niks dat jochie haha

Hij is ook zo schattig , hij ligt heel veel en dan moet je m ook echt knuffelen, als je dat niet doet is hij echt gewoon verwaand dat je hem niet aait haha
Dus lekker op schoot en kroelen. Ik kan dan ook helemaal over hem heen liggen en alles, zo braaf!
Hij is zoo makkelijk :’)


**ik doe veder nog niks met hem hoor. Allemaal gewoon speels en kennis laten maken.**

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:07

_yvonne schreef:
Met de mijne gaat het ook lekker. Voor de zomer lekker een paar maanden opfok geregeld met andere ponyveulens hier in de buurt. Van zijn moeder heb ik dinsdag helaas afscheid moeten nemen |(


Ah heel veel sterkte!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:25

Ohh Yvonne, wat erg zeg! Veel sterkte met het verwerken hiervan! Kleine troost dat je een prachtige nakomeling van haar hebt.

Wachten duurt zeker lang! Van mij mogen we alvast naar mei skippen, is het weer ook meteen een stuk beter!

Wat super om te horen dat ze allemaal zo goed gaan! Allemaal leuke, brave karakters <3

Volgens mij was er geen lijstje Suzy, die van mij is 30 mei uitgerekend.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:54

Oh Yvonne helemaal overheen gelezen. Sterkte nog met het verlies van je merrie. Wat erg zeg.

Hierbij nog even een foto'tje van mijn mannetje vol in het tuig <3
Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:44

bedankt iedereen, ze is mede gedekt omdat ze geblesseerd was, helaas werd het steeds slechter en kon ze bijna niet meer opstaan.
wat doet hij het knap Myrthee!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:07

Iemand idee wat de crempies gedaan hebben op de hk

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:54

1tje helaas niet aanwezig
En de andere was de beste springer van de dag (hebben ze laten lopen)

En die van ons was in mijn ogen de beste beweger maar die hebben ze ook laten lopen omdat hij zn galop niet getoond heeft in de kooi.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:59

Oke dan! Maar des te meer dekkingen vior crem alleen een springende cremello zien ik dan wel weer zitten voor zwartje. Dat was die ene die niet van jullie kwam?

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:16

ja dat was een Don Cremello x Lamento x kantjes ronaldo. Echt een super springpony wel echt een forest type, maar had zeker meegemogen naar mijn mening

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:48

Helaas dan te weinig bloed waarschijnlijk dev is ook nfx crem en moet al hengst hebben met x procent bloed zo uit mijn hoofd dus voor debora is dat dan niet handig die is vol nf. Wel al eens een nakomeling gegeven van lamento III x kantjes ronaldo hengst die loopt nu eventing in italie

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:46

Wat jammer dat er geen DC door is op de HK :( .

Welke hadden jullie aangeboden Marjolein en heb je foto's? Ben wel nieuwsgierig :D .

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:21

Ah wat jammer dat ze niet door zijn! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar foto’s of een filmpje :D

Zadel staat hem goed Myrthe!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:08

Hier ga ik dinsdag Davino ophalen. Ik klim er dan ook voor het eerst op. Toch altijd de gok of het past.
Mocht ik niet passen op Davino dan gaat Davino de verkoop in.
Mocht het wel passen ga ik heerlijk van hem genieten.
Kwa karakter is hij aan de hand en onder het zadel wat ik zoek. Dus het zou jammer zijn als het niet past.
Maar moet ook eerlijk naar hem zijn, hij is gewoon fantastisch van karakter en ik gun hem het beste.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:11

Spannend :D . Waarom zou het niet kunnen passen volgens jou?

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:30

Ik denk dat ik met mijn benen net te lang ben en dat ik met mijn kont een zadelmaat hebt die voor hem gewoon te groot is.
Maar is inderdaad erg spannend.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:40

Dat zou wel heel jammer zijn. Duim voor je dat het past en dat je hem lekker zelf kunt gaan rijden :j .

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:48

Madje1992 schreef:
Ik denk dat ik met mijn benen net te lang ben en dat ik met mijn kont een zadelmaat hebt die voor hem gewoon te groot is.
Maar is inderdaad erg spannend.



Hoe groot ben jij en hoe groot is hij? Was toch een welsh NWR ? Weet je als het niet compleet gestoord eruit ziet en het qua gewicht kan zou ik m lekker houden. Als je profielfoto nog klopt ziet het er vast niet heel raar uit. Maar het moet natuurlijk wel bij je gebruiksdoel passen.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:17

Ik ben ietjes aangekomen O:) :+ Ik ben nu 1,70 en 70 kg.
Zijn moeder was inderdaad een Welsh NWR.

Ik laat ook foto's maken van als ik erop zit. Dus waarschijnlijk komen er dinsdag avond wat foto's van mij op Davino. En ik heb nog iemand mee die dan meekijkt of het wel of niet wat is. Mocht ik hem de verkopen gebeurd dat pas na volgend weekeinde. Ik geef mezelf eerst de tijd om te kijken of het idee niet alleen in mijn hoofd zit of dat het ook echt hem in de weg zit.
Voor mijn gebruiksdoel is het geen probleem, hoofdzakelijk bosritten en als we er klaar voor zijn misschien is een keer een wedstrijd rijden.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:27

Hoe groot is Davino? Mijn rank gebouwde Haflinger is 1.47m en ik ben 1.76m en 67 kg, dit gaat ook prima. Ben sowieso heel benieuwd naar hoe Davino het gaat doen onder het zadel, het is een geweldige pony met uitraling!