[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:49

glowy zit vandaag al op 286 dagen, schiet mooi op naar veilige zone, en dat mag ook wel , want ze is heel moe, en geregeld staat of zelfs ligt ze binnen, bij mij kunnen ze van de wei af zelf naar binnen als ze willen, ik vind haar ook echt vermoeid uitzien, die gaat vást niet overdragen

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:55

Hier is de "lente" begonnen vanochtend. De eerste 2 zijn er *\o/* <3

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:56

ooooh wat lief , lammetjes zijn toch zo schattig <3

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:57

<3 <3 <3 Wat een scheetje!

Vervelend dat ze het zo zwaar heeft Jolandje.. Gelukkig schiet het op inderdaad. We lopen redelijk gelijk dan alleen bij mij duurt de veilige zone nog iets langer als ik goed opgelet heb ik het topic :9

salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:06

Jemig nu gaat het ineens heel snel..!! Gaat niet lukken om op iedereen te reageren hoor..
Leuk dat er weer nieuwe mensen bijkomen! Ik had jouw verhaal gevolgd vorig jaar Kabayo, heel triest! Je Fries is wel bijzonder knap zeg! (Met die hengst combinatie kan het niet anders dan dat er iets heel gaafs uit gaat komen!)

Ohhh zo lief dat lammetje! Het lijkt zelf ook bijzonder content haha :+

Hahaha ik ga helemaal stuk om die typfouten! _O-

Veulenprik ben ik nog over aan het twijfelen.. ga maar is mijn da vragen

Wat vervelend dat de jouwe het zo zwaar krijgt jolandje! Ik dacht dat bel het ook zwaar zou krijgen maar vandaag heeft ze weer het tegendeel laten blijken, rustig aan doen? Wat is dat? 8)7
Afbeelding
Afbeelding
olifant komt in beweging.. *\%/*
Afbeelding

Ze lijkt nu ineens wel heel snel uit te zwaren.. zit nu op de 273 dagen
Afbeelding

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:14

Ik zeg idd ook vulva :P

Aaah dat lammetje is echt schattig <3

@ Kabayo, vanwaar juli en niet bijv juni? Puur nieuwsgierigheid :D

@jolandje dat klinkt idd alsof ze het zwaar heeft :(:) ze zal vast niet overdragen!

@ Salatiga, olifantje loopt wel mooi :D

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:21

Maris_ schreef:
Ik zeg idd ook vulva :P

Aaah dat lammetje is echt schattig <3

@ Kabayo, vanwaar juli en niet bijv juni? Puur nieuwsgierigheid :D

@jolandje dat klinkt idd alsof ze het zwaar heeft :(:) ze zal vast niet overdragen!

@ Salatiga, olifantje loopt wel mooi :D

Wil een laat veulen (juni) ivm de friesian talent cup. De finale daarvan is in januari en dan kan ik niet met een ballon aankomen haha. Plus eind juni gaat ze naar de keuring, dan kan ik haar niet naar de hengsten houder brengen ivm training

Thanks jolandje!!

Supet lief salatigna <3 prachtig paard heb je. Profiel foto is op stoeterij horsea of niet?

Aaaaawwww wat super cute chantal!!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:21

Wow Salatiga wat een gave merrie heb je! _/-\o_

Juist,vulva is het beschaafd woord. Hier in België zeggen we gewoon vagina denk ik,hoewel ik het ineens niet zeker meer weet. :=
Of achterkant,en dan hopen dat ze de juiste uitgang erbij bedenken. :))

Aah Jolandje,Glowy heeft het zwaar. Hou ze maar goed in de gaten. Ze loopt bijna gelijk op met Tiny en ik merk dat die nu ook zich wat meer begint af te zonderen én sinds deze week haar hooi niet allemaal meer opeet.

Chantall het startschot van de lammetjes! :):)
Hier moeten ze ook nog beginnen,wij zijn laat dit jaar,anders hadden we er soms al net na kerst.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:30

Hier nog een Belgje en hier zeggen we kling of poes :+

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:36

Het paard haar poes _O-

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:50

Ah, schattig die lammetjes!

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:55

Ah vandaar dan zal kling een Belgisch woord zijn :P toch grappig kende het niet terwijl ik toch 3 jaar samen ben geweest met een Belg :+

@ kabayo; ah dan snap ik m :D

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:16

Zo even drukke schooldagen dus moest best veel terug lezen

Spelfouten
Heb ooit naar een klant kom dan prutsmuts getypt, wou kom maar hier typen en had het niet meer gecheckt := gelukkig kon ze er wel om lachen

Kabayo
Heb jou verhaal toen gevolgt echt vreselijk fijn dat je steun hebt aan je mooie fries. Mooie hengst heb je ook gekozen

Veulenprik
Lastig wil sat met de da overleggen ik vertrouw zijn mening en ideeën.

Ik zeg altijd vulva en het onderste gedeelte kling inderdaad

Jolandje
Heerlijk dat ze gelijk lopen onze merries elke keer als jij wat plaatst denk ik ja :D
Jammer dat ze het zwaar lijkt te hebben op jaar een gezond veulen

Chantall
Aahhh <3 zo lief

Salantiga
Wat een mooi paard prachtige aftekeningen <3
Ze ziet er goed uit

Vandaag even het land open gezet want de babies kwamen zo hard door de paddock die wouden duidelijk even racen
Eusja zei daar ook geen nee tegen, heerlijk om ze even te zien showen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar word de vos ook weer gedekt maar jeetje wat lastig om m'n hengstenkeuze te bepalen. Ze is mooi vrij bloed en ik kan er letterlijk alle kanten op en daardoor word het alleen maar lastiger. Bij eusja is het ook niet makkelijk maar dat komt door het jazz x gribaldi bloed

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:47

Twinklebel schreef:
Ben wel benieuwd naar het verhaal achter Koetje? Zo te horen heeft die een moeilijke start gehad?


Klopt, ze is vanaf haar geboorte niet geaccepteerd door de merrie. Heel veel strijd en moeite heeft het gekost om haar erdoor te krijgen. Na paar weken kreeg ze ook nog dikke gewrichten en koorts. Ze heeft toen bij mijn oude merrie met veulen gestaan om toch gezelschap te hebben. Ik zelf had nog 3 veulens, zelf hoogzwanger en dan nog flesveulen. Behoorlijk intensief. Heb veel steun gehad hier toen en vandaar dat ik af en toe nog wat post. Haar bijnaam komt van haar looks als veulen:

Afbeelding

Afbeelding

@chantall; heerlijk die lammetjes. Mijn ouders hebben het er al op zitten voor dit jaar.

@jolandje; niet prettig als de merrie het zo zwaar krijgt. Altijd zo sneu dat gewaggel.

@aniek; jou Darcy blijft gaaf. Heel benieuwd hoe die gaat ontwikkelen!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:50

Ja Koetje !!! Wat een lekker dier... zo dapper .. en jij met de je dikke toeter er alles aan gedaan om haar op de been te houden.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:57

Ah, nu snap ik haar bijnaam inderdaad! Wat goed dat je haar er doorheen hebt kunnen slepen.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:02

salatiga , die is nog in goede conditie haha, mooi paard <3

caesar wat een gedoe, maar super dat ze het gered heeft , wel een heel aandoenlijk koetje :)

seven heerlijk om te zien dat gerace :), hier zijn de merries nu heel rustig maar de "jongens" zijn echt veel aan het spelen samen, ook zo mooi om te zien

ik zeg meestal ook kling :j

Julie, het schiet ook al mooi op he? Glowy eet wel hooi en ook wel haar brok, dus lijkt wel goed

salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:23

Dank jullie wel allemaal Hihi ze kan best showen die gekke olifant
Ben ook heel benieuwd in hoe verre haar aftekeningen terug te zien gaan zijn op het veulen :D
Wat bedoel je met mijn profielfoto kabayo?

Ik zeg ook altijd kling of achterkant haha :+

Ach lijkt me zwaar zeg Caesar! Gelukkig is het allemaal goed gekomen, wat een dotje zeg! Heb vorig jaar wel een beetje merries gevolgd maar heb dit verhaal gemist..

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:27

salatiga1995 schreef:
Dank jullie wel allemaal Hihi ze kan best showen die gekke olifant
Ben ook heel benieuwd in hoe verre haar aftekeningen terug te zien gaan zijn op het veulen :D
Wat bedoel je met mijn profielfoto kabayo?

Ik zeg ook altijd kling of achterkant haha :+

Ach lijkt me zwaar zeg Caesar! Gelukkig is het allemaal goed gekomen, wat een dotje zeg! Heb vorig jaar wel een beetje merries gevolgd maar heb dit verhaal gemist..

Of die gemaakt is bij/door stoeterij horsea :) komt mij bekend voor

salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:43

Kabayo schreef:
salatiga1995 schreef:
Dank jullie wel allemaal Hihi ze kan best showen die gekke olifant
Ben ook heel benieuwd in hoe verre haar aftekeningen terug te zien gaan zijn op het veulen :D
Wat bedoel je met mijn profielfoto kabayo?

Ik zeg ook altijd kling of achterkant haha :+

Ach lijkt me zwaar zeg Caesar! Gelukkig is het allemaal goed gekomen, wat een dotje zeg! Heb vorig jaar wel een beetje merries gevolgd maar heb dit verhaal gemist..

Of die gemaakt is bij/door stoeterij horsea :) komt mij bekend voor


Oh nee die heb ik zelf gemaakt toen ik Libel net een jaar had geloof ik, was op een kleine Pensionstal in Leidschendam :D

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:50

Kabayo, leuk dat je toch weer aansluit. Pff, wat kan ik me je verhaal nog levendig herinneren... Ik ben op een gegeven moment afgehaakt in 2017, dus van het vruchtje van je moeders paard had ik nog niet meegekregen. Hoeveel kan je gebeuren in een jaar, jemig.... Hopelijk volgend jaar een megaknap Bartele-veulen bij je mooie merrie. En wat een gave tattoo! <3 Ben je dit jaar ook bij de Friesian Talent Cup geweest?

Knolselder, dat je dat nog weet! Echt, ik heb een geheugen als een zeef; snap nooit dat mensen dat allemaal onthouden. Maar inderdaad, wij hadden 2 jaar (!) geleden Kr8patser. Hij is toen zelfs algemeen veulenkampioen geworden op de keuring en loopt nog in de opfok, dus normaal gesproken mag hij in december naar de Hengstenkeuring. Vorig jaar hadden we Le4o, dus ja hoor, dit jaar weer een cijfertje voor Bonneke's baby natuurlijk, dit keer met de M. Nog niet echt over nagedacht eigenlijk. M8tig Pr8tig?? :') Maar ja, zit ik weer met de 8; kijken of ik wat creatiever kan zijn.
Ach ja, de punina's en tjoepkes komen alweer voorbij, tekstueel dan in elk geval. Ik voel me weer helemaal thuis 8-) Wij zeggen hier ook kling overigens.
Oh wauw AniekR, wat is dat een plaatje zeg! Dat koppie! <3
Hier inderdaad ook enten in het voorjaar, vóór de veulenboom. Veulenprik doen wij ook niet.
Hahaha, heerlijk, die autocorrecties.
Chantalll, wat een droppie! Superleuk weer.
Salatiga1995, die heeft er nog lekker zin in!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:20

arianne ik lees bonneke, jij had toch bonneke, Lonneke enz? dan herinner ik me je toch nog, ik heb hier een jaar overgeslagen, vorig jaar geen veulens gehad :D

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:52

Haha, en jij ook al zo'n goed geheugen. Hoe doen jullie dat, pfff. Klopt, wij hadden oude Lonneke (die is inmiddels overleden), haar dochter Sonneke en diens dochter Bonneke die als veulen met moeders mee verhuisde naar ons. De laatste 2 lopen hier inmiddels al een jaar of 8, Lonneke konden we er later nog bij kopen maar dat heeft ons helaas geen geluk gebracht :-( Namen zijn trouwens door de fokker bedacht 8-)
Oh vorig jaar helemaal geen veulens? Hoeveel krijg je er dit jaar? Kan me voorstellen dat je er dan weer extra zin in hebt, na een jaartje rust. Was dat gepland of veel pech gehad?

Hier de dames die hier als eerste moeten (april): Sjirkje en Candora

Afbeelding

Afbeelding

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:18

:wave: Hallo dames, na een periode van alleen meelezen wil ik vanaf nu weer actief gaan meedoen.

Het ging hier de afgelopen tijd niet zo lekker. Eerst de zus van mijn man die koos voor zelfdoding en vorige week onze buurman/oud-oom waar wij tot een half jaar geleden naast hebben gewoond, hij was ernstig ziek. Ik was erbij toen hij stierf en heb er toen voor gekozen om er elke volgende stap ook bij te zijn. Heftig, intensief, maar heel waardevol.

Daarnaast speelde op de achtergrond nog de aanleg van de paardenbak mee, die voor enorm veel hoofdpijn heeft gezorgd. Ondanks alle vergunningen is alles stilgelegd omdat er een fout was gemaakt. Het bleek om archeologische cultuurgrond te gaan en wij waren bezig met een economisch delict %) Inmiddels zijn we bijna 4 maanden verder en is de nieuwe vergunning de deur uit, dus hopelijk over 6 weken kunnen we opnieuw beginnen, maar nu aan de andere kant van ons huis en vele euro's armer _-:(

Gevolg van dit alles is dat mijn paarden al bijna 4 maanden "binnen" staan in de paddockstal, want al wil ik ze op het land hebben, ze kunnen niet op het land (zakken een halve meter weg omdat alles is kapot gereden in oktober en daarna die vele regenval) en we hebben een verbod opgelegd gekregen om deze weide te betreden zolang niet alles in oude staat is hersteld. De boetes zijn niet mis en aanklager komt hier regelmatig een kijkje nemen, dus we laten het wel.

Mijn plannen om met Dunja aan de slag te gaan zijn dus ook even uitgesteld, want met een 3 jarige op een maisland aan de slag gaan zie ik niet zo zitten. Die 2 maanden kunnen we dan nog wel wachten. Als het meezit kan de kleine van Lara straks wel meteen gebruik maken van de bak. Carlijn groeit als kool, dat wordt echt een heel mooi paardje <3 En Lara, waar het hier eigenlijk om gaat is tonnetje rond en doet het super. Nog een kleine 2 maanden *\o/*

En dan vergeet ik nog dat ik die vreselijke griep te pakken heb, wat is die hardnekkig -O- :r

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:27

Jeetje, wat een gedoe Suffie. Zijn er dan zoveel fouten gemaakt bij het verlenen van de eerste vergunningen? Daar zou je eigenlijk schadevergoeding voor moeten krijgen vind ik, voor de gemaakte kosten.