Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 18:41

Mer1980 schreef:
Ben je KWPN gebonden of sta je ook nog verder open voor Duits. Voor bwezen bloed kun je eens kijken naar Zack of Sir Donnerhall zelf. Ook een mooie nakemeling van Sir Donnerhall zou goed kunnen passen, geeft veel gummy mee. Je merrie heeft maat genoeg dus dat zou zeker een optie kunnen zijn. Is wel vrij bloed.

Ik sta zeker open voor een Duitse hengst! Maar miet dan wel erg letten op het vaak wat lange achterbeen van Duitse hengsten. Maar suggesties voor een Duitse hengst met een correct gesteld en goed ondertredend achterbeen zijn zeker welkom.

BH Zack heeft ook geen vrij bloed. Sir Donnerhall ken ik wel maar nog nooit echt in verdiept. Ga hem eens bekijken.


Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 18:43

Elisa2 schreef:
Prachtige merrie inderdaad! Totilas bloed lijkt mij een prima keuze wbt je wensen. Toto had hele fijne nakomelingen..ik denk nog even verder na.


De Toto's op de 1e bezichtiging zijn me positief opgevallen. Nadeel is toch wel dat hij zo veel dekt alhoewel ik vooral een goed veulen wil fokken.
Wat vind jij van Total US?

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 19:00

Ailill schreef:
Ik vind dit echt een v.d. mooiste merries hier op Bokt, topic terug gelezen en blijkbaar heb ik het toen al gevolgd. Jakarta is denk ik een goede keuze geweest, komt uit een goede moederlijn met Duits bloed. Qua exterieur en wat je zoekt denk ik ook een goede match, opwaarts en een erg sterk achterbeen. Wanneer verwacht je het veulen?

Ik blijf voor nu met Totilas en enkele zijn zonen in mijn hoofd zitten, welke precies ben ik nog niet uit.


Ze is op 1 april al uitgeteld. Ben echt ontzettend benieuwd naar dit vos veulen.


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:04

FroukjeM schreef:
janderegelaa schreef:
Fontaine TN is helemaal vrij.


Heb al naar hem gekeken! Kon alleen zo snel geen filmpje van hem vinden nu. Waarschijnlijk nog onder zijn andere naam te vinden? Moet hij toch nog een test afleggen in Duitsland?

Hier staat een filmpje als tweejarige: http://www.horses.nl/sport/rechtszaak-w ... denhandel/

Test moet nog maar dan mogen ze al wel dekken net als bij het NRPS.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 20:11

@janderegelaa: Bedankt voor het filmpje! Loopt iig al met lekker veel souplesse, mooi voorbeen en een goed achterbeen! Toch een keer irl gaan bekijken.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:11

FroukjeM schreef:
Ailill schreef:
Ik vind dit echt een v.d. mooiste merries hier op Bokt, topic terug gelezen en blijkbaar heb ik het toen al gevolgd. Jakarta is denk ik een goede keuze geweest, komt uit een goede moederlijn met Duits bloed. Qua exterieur en wat je zoekt denk ik ook een goede match, opwaarts en een erg sterk achterbeen. Wanneer verwacht je het veulen?

Ik blijf voor nu met Totilas en enkele zijn zonen in mijn hoofd zitten, welke precies ben ik nog niet uit.


Ze is op 1 april al uitgeteld. Ben echt ontzettend benieuwd naar dit vos veulen.
Is het voor de verkoop O:)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:25

FroukjeM schreef:
Elisa2 schreef:
Prachtige merrie inderdaad! Totilas bloed lijkt mij een prima keuze wbt je wensen. Toto had hele fijne nakomelingen..ik denk nog even verder na.


De Toto's op de 1e bezichtiging zijn me positief opgevallen. Nadeel is toch wel dat hij zo veel dekt alhoewel ik vooral een goed veulen wil fokken.
Wat vind jij van Total US?


Ik vind Total US de beste Totilas nakomeling die er is, meest compleet en exterieurmatig zit hij goed in elkaar vind ik.
Ik denk wel dat hij wat grootramige merries nodig heeft met voldoende kracht, en dat is natuurlijk gelijk het lastige..je weet nog niet precies hoe hij fokt.
En bij Toto weet je dat wel.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 19:48

@Ailill: een goed merrieveulen wil ik zeker aanhouden. Een hengstveulen moet wel heel erg goed zijn wil ik het aanhouden.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 19:51

@Elisa: Total US heb ik eerder voor mijn andere merrie overwogen maar hem toen laten staan vanwege het luchtzuigen. Maar toch ga ik hem nog eens goed bekijken op de hk. Vind hem wel erg interessant.
Heb je nog andere (Duitse) hengsten die met name kracht kunnen toevoegen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:34

FroukjeM schreef:
@Elisa: Total US heb ik eerder voor mijn andere merrie overwogen maar hem toen laten staan vanwege het luchtzuigen. Maar toch ga ik hem nog eens goed bekijken op de hk. Vind hem wel erg interessant.
Heb je nog andere (Duitse) hengsten die met name kracht kunnen toevoegen?

Ik heb met Trafalgar (v. Totilas) gedekt, die merrie is nu 2 en heeft echt kracht. Zuigt overigens geen lucht terwijl Trafalgar dat wel doet.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:02

FroukjeM schreef:
@Elisa: Total US heb ik eerder voor mijn andere merrie overwogen maar hem toen laten staan vanwege het luchtzuigen. Maar toch ga ik hem nog eens goed bekijken op de hk. Vind hem wel erg interessant.
Heb je nog andere (Duitse) hengsten die met name kracht kunnen toevoegen?


Wellicht Estobar/ Escolar..wat degelijke hengsten om te zien, maar wel goede beweging.

Echt krachtig en actief achterbeengebruik is natuurlijk bij de duitse hengsten over het algemeen wat minder goed te vinden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:16

Wat vind je van Chagall D&R? :)

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 14:19

Resistance schreef:
Wat vind je van Chagall D&R? :)

Ik vind Chagall een erg aansprekende hengst met natuurlijk een fantastische moederlijn. Helaas een zoon van Jazz en dat is nu net wat ik niet wil.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 14:20

janderegelaa schreef:
FroukjeM schreef:
@Elisa: Total US heb ik eerder voor mijn andere merrie overwogen maar hem toen laten staan vanwege het luchtzuigen. Maar toch ga ik hem nog eens goed bekijken op de hk. Vind hem wel erg interessant.
Heb je nog andere (Duitse) hengsten die met name kracht kunnen toevoegen?

Ik heb met Trafalgar (v. Totilas) gedekt, die merrie is nu 2 en heeft echt kracht. Zuigt overigens geen lucht terwijl Trafalgar dat wel doet.


Van de 3 Totilas zonen ben ik het gecharmeerd van Trafalgar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:38

Niet of het meest?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:38

Chagall geeft wel heel fijne gebruikers paarden is mijn ervaring! Over het algemeen erg braaf...

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 18:44

janderegelaa schreef:
Niet of het meest?

Het minst gecharmeerd, bedoelde ik.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:53

FroukjeM schreef:
janderegelaa schreef:
Niet of het meest?

Het minst gecharmeerd, bedoelde ik.

En waarom?

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:58


Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:03

FroukjeM schreef:
janderegelaa schreef:
Niet of het meest?

Het minst gecharmeerd, bedoelde ik.
Daar ben ik het wel mee eens. De hengst is een bonk elastiek, niet perse een propje maar nogal kort in z'n lijf. Wat op zich niet heel verkeerd uit zou kunnen pakken bij de merrie van TS, maar dan denk ik dat bijv. Total US (of evt. Toto. Jr.) beter zou passen.

Zonde dat TS geen Jazz bloed wil, al snap ik de gedachte op bloedspreiding in de toekomst wel. Ik ben er wel groot fan van en zit aan Governor te denken.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:17

Hier had ik dus allemaal mislukte quotes.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-01-18 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:18

Ailill schreef:
Daar ben ik het wel mee eens. De hengst is een bonk elastiek, niet perse een propje maar nogal kort in z'n lijf. Wat op zich niet heel verkeerd uit zou kunnen pakken bij de merrie van TS, maar dan denk ik dat bijv. Total US (of evt. Toto. Jr.) beter zou passen.

Zonde dat TS geen Jazz bloed wil, al snap ik de gedachte op bloedspreiding in de toekomst wel. Ik ben er wel groot fan van en zit aan Governor te denken.

Toch...als je hem nu naast Toto jr. zet dan heeft Trafalgar wel meer massa. De rug is inderdaad niet de langste.
Afbeelding
Zo was mijn veulentje.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:34

Daarom stel ik ook Governor voor, die heeft net wat meer massa én lengte :)

Dat is een extreem mooi veulen, komt jou 'kennende' v. voornamelijk het meelezen, ook uit een goede merrie. Al lijkt de merrie wel een tikkeltje langer en ranker te zijn dan de merrie van TS.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:56

Van Governor zie ik heel verschillende nakomelingen. Ik heb zelf een hele fijne, uit een Flemmingh moeder. Bewegen kunnen ze eigenlijk allemaal heel best.. De mijne, hier een half jaar oud; Afbeelding

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:25

Mij viel de nafok van Governor enorm tegen eerlijk gezegd, hij lijkt inderdaad niet uniform en nogal naar de moeder te fokken. Weinig maat ook..op een paar kwalitatieve uitzonderingen na.

Van Trafalgar moet je afwachten hoe hij gaat vererven, persoonlijk vind ik hem vooral fijn kunnen draven maar exterieurmatig is er inderdaad wel wat op aan te merken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers