Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:36

janderegelaa schreef:
Je kunt toch inloggen? Ga maar kijken.

Gedaan, hengst is niet bekend bij het kwpn........zowel in de hengstendatabase als de gewone database. En daarnaast weet ik zeker dat hij geen GP heeft gelopen. Tenzij het op de havidoff manier is geweest...

Maar goed, jij bent vrij om het een geweldige hengst te vinden en ik ben vrij om het niets te vinden. We leven in een land waarin vrijheid van mening mag, en laten we het daar maar bij houden.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:49

Het is bijna lachwekkend hoe meningen en hengsten opgedrongen worden :D

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:51

Huh der stond net nog een reactie van ene Lauri :D

Wordt niet opgedrongen Jester, ik geef alleen aan waarom ik denk dat Trafalgar geen lengte gaat toevoegen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:53

Ik doelde ook niet op jou haha

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:54

Jester_ schreef:
Ik doelde ook niet op jou haha

Ok Excuses :D

Sowieso begrijp ik niet heel goed hoe je een bewezen vererver als Vivaldi kan vergelijken met een Trafalgar. Dat is echt appels met peren vergelijken.

StinoT
Berichten: 108
Geregistreerd: 20-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 01:30

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
Je kunt toch inloggen? Ga maar kijken.

Gedaan, hengst is niet bekend bij het kwpn........zowel in de hengstendatabase als de gewone database. En daarnaast weet ik zeker dat hij geen GP heeft gelopen. Tenzij het op de havidoff manier is geweest...

Maar goed, jij bent vrij om het een geweldige hengst te vinden en ik ben vrij om het niets te vinden. We leven in een land waarin vrijheid van mening mag, en laten we het daar maar bij houden.


Als je bij prestaties moederlijn kijkt in de hengstendatabase staat idd dat nr 1 nationaal gp heeft gelopen in Duitsland.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 02:08

Heel goed ;)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 07:27

@de ts: even vraag van hele andere orde Hoe is het karakter van jou Desperado merrie?
Voor dekadvies: is het geen idee om je paard te laten zien aan bijvoorbeeld Henk Dirksen van het Kwpn? Dit zijn volgens mij mannen die middenin de bron zitten en je veel kunnen vertellen over jou merrie maar ook over een passende Hengst..

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 08:55

@pol1, het karakter is super! Maar dat kan ik nu alleen nog maar beoordelen op het gedrag op stal en in de omgang. Of ze zo ook zal zijn onder het zadel, moet nog blijken. Ik heb eerder voor een andere merrie advies gevraagd bij het KWPN maar daar ben ik toen niet heel veel mee opgeschoten. Ze vragen aan welke hengst je zelf denkt en deze wordt dan ook geadviseerd. En daarbij nog een paar populaire hengsten maar niet voorzien van een gefundeerd advies. Dit advies was toen overigens niet van Henk Dirksen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:34

Ik vind het ook niks. Je kunt beter in de database kijken met welke hengsten de de moederlijn het best combineert en daar de meest geschikte uit zoeken. Of een aanverwante daarvan.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:23

FroukjeM schreef:
@pol1, het karakter is super! Maar dat kan ik nu alleen nog maar beoordelen op het gedrag op stal en in de omgang. Of ze zo ook zal zijn onder het zadel, moet nog blijken. Ik heb eerder voor een andere merrie advies gevraagd bij het KWPN maar daar ben ik toen niet heel veel mee opgeschoten. Ze vragen aan welke hengst je zelf denkt en deze wordt dan ook geadviseerd. En daarbij nog een paar populaire hengsten maar niet voorzien van een gefundeerd advies. Dit advies was toen overigens niet van Henk Dirksen.


Bij mij ging het juist andersom: henk had wat hengsten opgeschreven en ik ook..Hij liet mij zien wat zijn keuze was en toen mocht ik hem laten zien wat mijn keuze was, beide hadden we Desperado op 1 staan! Dus uiteindelijk weinig aan t advies gehad maar wel erg gesterkt gevoeld in mijn keuze..
Nu nog een goeie 3 wkn te gaan..En dan weten we meer..spannend!
Sterkte met de keuze en bedankt voor de informatie!

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 15:56

Eerder dit jaar advies gevraagd mbt de keuze van een geschikte hengst. Uiteindelijk is ze dit jaar niet gedekt maar zijn we nu gestart met inrijden. We hebben er nu een keer of drie op gezeten en qua karakter, ook onder het zadel, super. Ze zal een Ibop gaan lopen en daarna in 2017 gedekt worden.
Bij de voorgaande reacties eerder dit jaar, ging de discussie vooral over het achterbeen gebruik en over het al dan niet strak zijn in de lendenen.
Vraag opnieuw jullie mening.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:13

Mooi dier, maar een goede standfoto of los bewegingsfilmpje zou makkelijker zijn met beoordelen.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 15:43

Afbeelding
Opnieuw advies gevraagd voor bijgaande merrie. Bij voorkeur vrij bloed! Ze is drachtig van Jakarta, helaas nog geen verrichtingsonderzoek gelopen maar de verwachting is dat hij dat in het voorjaar doet.
Ze is inmiddels ook Elite.

Desperado x Metall x Darwin

Link horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1570256

Verbeterpunten:
achterbeen wat lang, waardoor het voorbeen kort oogt
Iets strak in de lendenen

Pluspunten:
Maat 1.73
Karakter zeer goed
Veel front met erg lange hals
Genoeg lengte in het lichaam
Veel souplesse
Zeer goede stap

Haar moeder had dit jaar een bijzonder goed veulen van Toto vandaar dat ik ook aan hem denk voor deze merrie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:52

Allereerst wat een plaaaaaatje van een merrie <3 hoeft geen strikje omheen die mag zo mee ;) maar zonder dollen. Ik ga even pluizen in mijn grijze massa en kom later even terug met wat ik zou kiezen voor deze buitengewone knappe dame.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:05

Ik vind dit echt een v.d. mooiste merries hier op Bokt, topic terug gelezen en blijkbaar heb ik het toen al gevolgd. Jakarta is denk ik een goede keuze geweest, komt uit een goede moederlijn met Duits bloed. Qua exterieur en wat je zoekt denk ik ook een goede match, opwaarts en een erg sterk achterbeen. Wanneer verwacht je het veulen?

Ik blijf voor nu met Totilas en enkele zijn zonen in mijn hoofd zitten, welke precies ben ik nog niet uit.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:06

Van de jonge hengsten In Style al genoemd? Vind ik een aantrekkelijke hengst en zou denk ik ook mooi bij jouw merrie passen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:36

Fontaine TN is helemaal vrij.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:10

Babootje schreef:
Van de jonge hengsten In Style al genoemd? Vind ik een aantrekkelijke hengst en zou denk ik ook mooi bij jouw merrie passen.

Je kent de bloedlijn van In Style? Dat kan je ten eerste geen vrij bloed noemen en ten tweede zou je dan lijnenteelt hebben op Vivaldi.

Aansprekende merrie TS, ik denk ook nog even na.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:19

Ben je KWPN gebonden of sta je ook nog verder open voor Duits. Voor bwezen bloed kun je eens kijken naar Zack of Sir Donnerhall zelf. Ook een mooie nakemeling van Sir Donnerhall zou goed kunnen passen, geeft veel gummy mee. Je merrie heeft maat genoeg dus dat zou zeker een optie kunnen zijn. Is wel vrij bloed.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:53

Prachtige merrie inderdaad! Totilas bloed lijkt mij een prima keuze wbt je wensen. Toto had hele fijne nakomelingen..ik denk nog even verder na.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:26

Mer1980 schreef:
Allereerst wat een plaaaaaatje van een merrie <3 hoeft geen strikje omheen die mag zo mee ;) maar zonder dollen. Ik ga even pluizen in mijn grijze massa en kom later even terug met wat ik zou kiezen voor deze buitengewone knappe dame.

Dank je voor het compliment!

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:30

Ailill schreef:
Ik vind dit echt een v.d. mooiste merries hier op Bokt, topic terug gelezen en blijkbaar heb ik het toen al gevolgd. Jakarta is denk ik een goede keuze geweest, komt uit een goede moederlijn met Duits bloed. Qua exterieur en wat je zoekt denk ik ook een goede match, opwaarts en een erg sterk achterbeen. Wanneer verwacht je het veulen?

Ik blijf voor nu met Totilas en enkele zijn zonen in mijn hoofd zitten, welke precies ben ik nog niet uit.


Weer zo'n compliment, thx! Ze is ook echt erg mooi....

Ik dacht zoals ik al schreef ook aan Toto vanwege het bloedmooie hengstveulen van dit van haar moeder. Goed achterbeen, apart bewegen, opvallend veel souplesse en lengte in het lichaam. Dit laatste was ik wel wat huiverig voor maar is bij de Toto's die ik gezien heb voldoende.

Total US vind ik minder mooi maar qua beweging en kracht één van de beste hengsten op dit moment. Een overweging.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:32

Babootje schreef:
Van de jonge hengsten In Style al genoemd? Vind ik een aantrekkelijke hengst en zou denk ik ook mooi bij jouw merrie passen.

Mooie hengst inderdaad maar geen vrij bloed. Daarbij bij beiden Vivaldi als grootvader. Geen optie voor mij.

Luca1968
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:34

janderegelaa schreef:
Fontaine TN is helemaal vrij.


Heb al naar hem gekeken! Kon alleen zo snel geen filmpje van hem vinden nu. Waarschijnlijk nog onder zijn andere naam te vinden? Moet hij toch nog een test afleggen in Duitsland?