Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 22:50

Alvast een korte, ik heb er even een klein stukje voor geplakt van een eerder filmpje. Want het lijkt een beetje alsof die arme Pas geterroriseerd wordt door onze kleine draak, maar hij had voor ik ging filmen al lopen stoken waardoor Vu zo'n bui krijgt :+ Maar zodra ik de mobiel erbij pak gaat hij erbij staan alsof hij nooit wat doet :') Schijnheilig geval haha.



Zo nog een langer filmpje waar ze een betere versie laat zien van haar hoge school 4-benen-in-de-lucht sprongen die ze offensief tegen Pas gebruikt. Maar die duurt wat langer voor hij erop staat.

Miefje: Ja ik kon het niet laten haha, die jaarverslagen vind ik altijd wel leuk.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:56

Hahaha die gilletjes, dat is toch wel typisch Vu.
Ze doet echt precies hetzelfde als mijn merrie altijd doet, de billen onder de neus van de 'tegenstander' parkeren en goed uitdagen _O-

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:03

_O-

Ik zou je wel een tip mee willen geven !
Als je vu later gaat inrijden hè.. dan zou ik haar blootsvoets of op normale ijzers zetten :j


Die springveren zijn dan niet zo'n goed idee vrees ik!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:30

Jeetje wat een geweldig veulen toch :') incl piepstem en springveren. Heb je vast en zeker je handen vol aan.
En Ocharme pas, hij stond erbij en keek ernaar :D

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:29

Jeetje dat wordt nog wat als die hengstig wordt. Dat soort piepgillen doet mijn merrie dus ook, maar dat is een echte sletlander.

Ik ga ook even itp-tje kijken. Leuk :)

En waar is het tweede filmpje nou? :o

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 23:32

Haha de tweede is hier :D Die duurde lang en ik moest eigenlijk werken vandaag van mezelf (niet zo goed gelukt nog, dus ik moet zo nog even aan de slag :') ), maar nu ben ik toch op bokt aan het spoken dus kan ik hem wel even plaatsen. Niet heel spannend, maar ik vind de interactie tussen die twee altijd wel leuk om te zien. En een mooie hogeschool sprong van Vu rond 0:40.


Ik ben ook heel benieuwd hoe ze hengstig gaat zijn, begin wel een beetje te vrezen dat het een echte pismerrie wordt haha. De moeder van Kirs was echt ontzettend heftig hengstig altijd, die gilde de hele wei bij elkaar samen met haar lesbische vriendin. Kirs zelf is best wel relaxt, de ruinen worden een beetje geterroriseerd maar in de omgang met mensen is ze niet anders.

Fotsy gelukkig is ze in de omgang eigenlijk best wel makkelijk :+ zou je niet zeggen van de filmpjes die ik post haha. Op de weg heb ik mijn handen er wel vol aan. Maar tijdens het routine werk is ze haast makkelijker dan Kirs :+ Poetsen vindt ze heerlijk, dus gaat prima. Ik kan ook gewoon weglopen terwijl ze vaststaat zonder dat het een probleem is. Voetjes geven doet ze super.
Als ik met Kirs bezig ben heb ik soms wel handen te kort, want onze kleine draak kan singels los maken. Dus dan heb ik de longeersingel net aan 1 kant vast en dan wordt hij aan de andere kant weer los gemaakt door een triomfantelijk veulen... >;)

Mondy: een halfbroer van Vu heet Springveer haha, dus ik denk dat de springveren anatomisch vastgelegd zijn. Ze maakt inderdaad soms sprongen waarvan ik hoop dat ze er in ieder geval niet nog beter in is over een jaar of 3-4 := .

LinSa dat is de nieuwe uitvinding van Vu haha, heeft ze stiekem les gehad van jouw merrie?

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:40

Pas en Vu... PV-TV! Je ziet Pas zo weinig mogelijk doen en toch op de één of andere manier veel effect sorteren. Efficiënt paard.

Werkze nog!

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:55

Oh jee .. dr halfbroer is dus ook zo :')
Wat leuk om te zien hoe pas haar lekker haar ding laat doen maar op t moment dat ie het zat is heel doelbewust zn lijf rustig inzet om haar op haar plek te zetten <3

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:35

Die sprong :oo

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 14:38

Ok had ik een heel verhaal getypt, gooit bokt alles weer leeg nadat ik al 3x opnieuw foto's moest uploaden. Dus een iets kortere versie, want anders gaat mijn computer zo het raam uit (ik heb niet heel veel geduld met stakende elektronica)...

Pas gaat inderdaad netjes met zijn energie om, heeft even geduurd voordat hij die eigenschap heeft behaald. Maar komt nu goed van pas, want anders hielden ze nooit op met klieren denk ik :')
En Vu'tje kan gewoon zo aansluiten bij de Lippizaners in Wenen.

Gisteren een filmpje gemaakt van het goede gedrag van Vu, omdat dat soms ook wel zichtbaar mag zijn haha. In het begin gaan Pas en Kirs aan de kletter omdat er een hele gevaarlijke boormachine aan gaat twee schuren verderop := . Dus daar verschiet Vu even van, maar ze herstelt heel netjes binnen korte tijd.


Daarna nog het zeiltje weer eens tevoorschijn getoverd en in de paddock gelegd. Vu's :wow: :wow: reactie blijf ik stiekem grappig vinden
Afbeelding

Als je dan over de eerste schrik heen bent moet de sloopbestendigheid uiteraard getest worden (om vervolgens heel hard weg te rennen omdat je aangevallen wordt door een zeiltje)
Afbeelding

Het handige aan Vu is dat ze vervolgens weer even hard terug komt rennen omdat ze toch wel ontzettend nieuwsgierig is (de rest was even lunch pauze gaan houden)
Afbeelding

En uiteindelijk nog met het goede voorbeeld van moeder toch even op het zeil gestaan (erop staan en ermee wapperen was het absolute hoogtepunt volgens Vu :P )
Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien ben ik compleet overbodig bij schriktraining, geef het even tijd en ze lossen het prima zelf op :))
En als afsluiter nog even haar onschuldige smoeltje

Afbeelding

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:11

Leuk beeldmateriaal! Ze heeft echt een leuk koppie en het is leuk om haar braaf stil te zien staan met het poetsen! Die schrik bij het zeiltje :+

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:30

Wauw Vu! Je hebt de stop opnieuw uitgevonden. Een voorbeenstop! Dat wordt helemaal een rage, elke quarter en paint zal workshops bij je willen komen volgen! :D

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:20

Nu Vu nog even leren praten, kan ze de workshops nog zelf geven ook. Ga ik wel bij de kassa zitten :$ :+

Kirs is ook wel een doosje hoor. Gaat met alle plezier mee op pad, geeft er niets om dat ze haar veulen dan achter laat. Vu doet vaak nog even een vaarwel hinnikje die Kirsten dan stug negeert. Maar vandaag nam ik Vu heel even mee (welgeteld 20 meter buiten bereik, om even achter de stallen geitjes te kijken), nou dat vond moeders echt geen goed idee :=

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:22

Hahaha wie weet is cutting iets voor Vu :D
Super braaf dat poetsen :j Het valt me wel een beetje op dat ze nog best lomp haar billen gebruikt om jou wat aan de kant te zetten. Misschien iets om bij die boef op te letten.

Wat is ze al baby af zeg....

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:16

Ooooh ja, cutting! Mooney jij hebt een handige vader toch? Die kan de yogabal misschien wat verkleden als koei zodat ze vast kan gaan oefenen?

Ik had vandaag ook ineens een brullende rooie jeweetwelhengst in m'n handen :Y) Het zal het weer wel zijn ofzo :Y)

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 01:01

Haha dan hebben we wel mini koeien nodig, anders moeten we een vlaggetje op een stokje vastmaken op een zadel om Vu te vinden tussen de koeien :+ De grote Holstein-Friesian koeien van de overburen vindt ze in ieder geval nog een beetje imponerend , dus een vermomde yogabal is misschien wel handig als tussenstap := .

Ze is zich nog wat onbewust van haar formaat inderdaad. Ben ik ook mee bezig :j ik maak wel onderscheid in lompigheid en kriebelplekjes aangeven. Voel je niet verplicht om de onderstaande uitleg te lezen :') .
Op 0:40 wil ze draaien zodat ze weer bij het hooi kan, maar sta ik in het beoogde pad van de bilpartij. Daar gooi ik dus bewust mijn eigen kont even in de strijd en zodra ze stopt en het gewicht weer verschuift naar de andere kant (wat je dus niet zo fijn kan zien) stap ik weer weg. Daarom zet ik haar daarna ook achteruit, zodat ze toch naar het hooi kan zonder mij omver te beuken. Want ze mag best wat bewegen en terug naar haar eten, maar ze dient wel rekening te houden met mijn ruimte/veiligheid.
Op 1.20 gaat de bilpartij ook weer mijn kant op, maar dan zit ik net naast haar favoriete plekje te borstelen. Die blok ik dus niet omdat ze alleen maar wil aangeven dat ik net wat opzij moet met de borstel.
Zeker niet bedoeld als verdediging overigens, je opmerking was heel correct. Het is ook best wel een dominant tutje, dus we zijn best veel bezig met dat soort basis dingen. Dus dingen als wijken voor druk en voedselweigeren (je zou zeggen dat dat niet zou hoeven met zo'n kieskeurig veulen :') ) zijn wat dingen die ik af en toe extra aanstip met haar.

Dat voedsel weigeren is trouwens echt een uitkomst. Normaal zou ik nog niet direct gaan clickertrainen met zo'n jonkie, maar Vu heeft natuurlijk nogal moeilijk gedaan met brokjes eten. Ze heeft een periode alleen maar brok gegeten als het uit de hand gevoerd werd, maar daar bouw je nou niet echt de beste manieren mee op. Daarbij is het ook nogal een 'zelfverzekerd' typje dus dacht ze dat het wel ok was om dominant te gaan doen rond voertijd. Dus nu moet ze netjes wachten en ruimte maken voor mij tijdens het gewone voeren en spelen we een beetje met voer weigeren. Vindt ze erg leuk en ze pakt het super snel op en het mooiste is nog wel dat ze de veulenbrok (die ze momenteel toch weer niet heel lekker vindt) wel lekker vindt als beloning. Twee vliegen in 1 klap dus, manieren leren en veulenbrokjes naar binnen werken.
Opvoedkundig zijn ze dus lekker aan de slag, maar dat is nu niet heel spannend of makkelijk vast te leggen. Dus had ik nog niet echt over geschreven.

En het baby gehalte is inderdaad ver te zoeken, ze is een echte peuter ondertussen :P Al weerhoudt dat me niet om haar soms nog baby te noemen :=

Mijn jeweetwelhengst kon zich vandaag wel redelijk gedragen haha, Kirs is sowieso liever degene die weg gaat ipv de achterblijver. Maar kleine dingen zoals het weer kunnen inderdaad wel net het verschil maken :j

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:51

Oooohh, kijk nou..! Dat vind ik eigenlijk ook wel typisch Vu: brokjes met aandacht zijn wel lekker en brokjes uit zo'n onpersoonlijke bak niet.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:15

Fijne uitleg ! Bedoelde het ook zeker niet aanvallend hoor, heb meer t idee dat ze een behoorlijk slimme donder is die dat kontje misschien ooit tegen je kan gebruiken als dat dr uitkomt :))

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 13:29

Koper: Ja is wel een voorspelbaar karaktertrekje he :') Met een beetje aandacht in de mix zijn veel dingen goed bij Vu

Mondy: Je idee klopt ook helemaal haha, meestal is ze erg meewerkend maar het is er wel eentje die erg de grenzen opzoekt. Dus dat zijn zeker dingen die je in de gaten moet houden bij haar :j .

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:36

Ik zou best eens foto's van je 3 knapperds willen maken trouwens :))
Gewoon voor nop, omdat ik ze zo leuk vind :D
Wie weet komt koper ook wel mee... heb je een fanclubdag _O-

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 14:01

Je bent van harte welkom :D
Moet je maar even kijken of je harige pony's in de paddock wil fotograferen of liever wacht tot ze de wei opgaan en we wat mooier weer hebben. Met als disclaimer dat Pas altijd vies is in de winter, we hebben geen warm water dus hij mag lekker smoezelig zijn :') .

Een fanclubdag :') Alsof het ego van Vu nog niet groot genoeg is haha

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:18

Mondy schreef:
Ik zou best eens foto's van je 3 knapperds willen maken trouwens :))
Gewoon voor nop, omdat ik ze zo leuk vind :D
Wie weet komt koper ook wel mee... heb je een fanclubdag _O-

En wanneer kom je bij mij nou eens foto's maken? ^) Zeker wel bij mooney omdat zij een leuk veulen heeft en ik nog niet |(

Maar ik ga grrrraagg met je mee, als mooney dat goed vindt :o Als ik een bijdrage kan leveren aan een blinkend Vu-ego ehhhh aura dan ben ik de beroerdste niet :))

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:10

Jij wilde in het voorjaar pas _O-
Zeker weten dat ik die rooie en prinses op de foto wil !

Ts leuk :D Zou sowieso in t nieuwe jaar pas kunnen. Pb jullie wel.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:11

Ja, het voorjaar van 2 jaar geleden _O-

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:13

2 jaar al .... oeps _O-
Maar hoe rijper hoe beter toch :')