Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 13:56

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Het veulen seizoen 2018 verwacht ik niet 1 maar 2 veulentjes *\o/* <3 Wat eerst voor de leuk veulentje fokken was bij Mierela heb je nu ineens 2 fok merries.. Ik vond dit zo mooi dat er dit jaar een
merrie bij kwam beetje uit de hand gelopen hobby :))

Als alles een beetje mee zit hebben we ze in januari eindelijk thuis staan (boerderij gekocht) en dan zoals voorgaande jaren de camera weer opgehangen worden (helaas waren we bij Lillyfee daar te laat mee haha)

Genoeg gepraat! Hier de combinaties voor dit jaar!

We beginnen met een oude bekende!

Ald Feart's Mierela heb ik laten dekken met de duitse westfalen kampioen D Power AT pony met ontzettend veel swung en beweging.
Afbeelding

Mierela haar uitgerekende datum is 19 mei 2018, haar hengstveulentje kwam 8 dagen later en jaar later van haar merrie veulentje 2 weken te vroeg.

Mierela heeft voorgaande jaren 2 veulentjes gehad die nog steeds in mijn bezit zijn.

Gonna be Famous HS (vader Hesselteichs Golden Dream) een 2 jarige smokey black hengst die dit jaar voor de hengstenkeuring gaat.
Afbeelding

Creme de la Creme HS (vader Dating AT) een 1 jarige Cremello merrie die nu vooral dik en vies staat te worden in de opfok haha :')
Afbeelding

Dan hebben we de ''nieuwe'' troef, nieuw ook niet echt ik heb haar al enkele maanden nu en ze heeft haar eerste veulentje dit jaar bij mij gekregen.

St.Pr.St. Hesselteichs Lillyfee II deze merrie komt bij dezelfde fokker weg als Famous zijn vader lillyfee zelf is een Staats Premium Stute. Lillyfee heb ik gedekt met de duitse hengst Numerus Clausus (FS Numero Uno), een 3 jarige hengst welke kampioen werd op de hengstenkeuring met voor zijn Draf een 10 en zijn stap een 9 en galop een 8! Deze hengst staat alleen dit jaar ter dekking en zal einde dekseizoen over gevlogen worden naar Australia naar zijn eigenaars.
Ik kijk vol smacht uit naar deze combinatie, verschillende mensen uit verschillende landen moet ik bij geboorte al direct een berichtje doen omdat ze het veulen willen kopen :')
Afbeelding

Lillyfee is de eerste van de 2 zij is uitgerekend op 10 mei 2018. Haar eerste veulentje kwam echter 11 dagen vroeger dan de datum

Lillyfee heeft dit jaar haar eerste veulentje gehad, een prachtig geweldig bewegend palomino merrie veulentje Lilly Rose HS van Dreiklang AT (ik blijf wel die AT pony's :') ) Welke ook in de opfok zal gaan #ponyverzameling


Ik ben totaal niet veeleisend kwa geslacht maar kwa kleur heb ik een valkje en palomino besteld.. Nu hopen dat de dames er naar luisteren

Volgen jullie gezellig mee? Ik zal zo goed mogelijk mijn best doen om veel te updaten :D


Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 14:26

saskiaojan schreef:
Ik volg! Zulke gave pony's heb je. Ben ook zeer benieuwd hoe Gonna be Famous het gaat doen op de hengstenkeuring.


Ik ook krijg er nu al de zenuwen van :') Mijn baby haha word al snel groot haha

Needje schreef:
Toffe combi's. Ben heel benieuwd!!


Dank je wel :D


Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 21:37

MerleSimone schreef:
Yes leuk! En wat tof dat je ze aan huis krijgt! Volg graag weer mee, Mierela's veulens beide op de cam gezien en nu stiekem erg verliefd op Lilly Rose <3 Jij fokt echt fantastische paarden :j


Ah dank je wel! De bedoeling is dat beide dames volgend jaar weer vroeg onder de camera komen vind dat zo mooi

CarinaR schreef:
Ik zie nu pas hoe dichtbij je woont.

Wat een prachtige dieren heb je toch!


Wat leuk waar woon jij?

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 16:27

Weinig nieuws eigenlijk, Lillyfee is hartstikke dik eigenlijk te dik misschien wel en houd van de hollandse welvaren hier op het gras, Lilly rose groeit als kool en Mierela is lekker aan werk..
Bij lillyfee zou je bijna kunnen zeggen dat ze met 2 weken weer kan bevallen _O-

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 13:15

Momenteel nog niet veel te vermelden haha, Lillyfee heeft Lilly Rose nog aan de voet die zal eind deze maand eraf gaan.

Echter mijn eerste zelf gefokte 2015 veulentje word erg mooi <3 Gonna be Famous HS nu 2.5 jaar oud
Afbeelding

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 11:21

Super leuk! binnen kort zal ik alvast de eerste buik fotos maken haha.. Hopelijk volgend jaar lekker thuis hebben staan!

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 19:15

Hier is op dit moment Lillyfee 156 dagen drachtig, ze is vooral heel dik en rond en geniet van Hollands welvaren :') Nu ook maar al de aller eerste buik foto's gemaakt voor dit jaar.

Zijaanzicht lijkt het mee te vallen..
Afbeelding

Maar schijn bedriegt want ze is echt tonnetje rond haha _O-
Afbeelding

Onderaanzicht en ja telefoon plat op de grond op selfie stand anders is niet mogelijk.. Dat gaat over aantal maanden niet meer lukken ben ik bang _/-\o_
Afbeelding

Donderdag Lilly Rose naar de opfok brengen :D

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 18:33

Buikjes groeien lekker door, Lillyfee staat momenteel bij mij in de buurt dus vandaar nu alleen even fotos van.

Vorige week met haar nieuwe deken
Afbeelding

Vandaag in de sneeuw <3
Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 11:12

Ianrowan2009 schreef:
Jeetje wat een ‘go’ heeft ze <3
Prachtige foto’s ook in de sneeuw!
Allebei het afdrukken waard :j


Go heeft ze zeker! Denk dat ik van de laatste maar een kerst kaartje maak ofzo :')

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 23:37

Ze zijn lekker dik en rond! We zijn druk bezig ons nieuwe huis aan verbouwen dat ze met 1.5/2 maanden thuis staan *\o/* camera gaat dan ook aan!

Zien jullie de foto’s nog in begin post? Bij mij laad ie niet meer.

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 11:49

Uhm ga ik even vragen aan modje om dit op te lossen met nieuwe foto's

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 20:00

Woehoeeeeee ik kan ook eindelijk af gaan tellen bij de eerste *\o/* Vandaag 240 dagen drachtig!! Nog 100 dagen te gaan en 80 tot veilig

Afbeelding

Eind maart hopen we de ponys te kunnen verhuizen samen met ons zelf en dan komt de camera er ook weer op te hangen :D

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 20:02

De buik past officieel niet meer in een selfie foto.. :')

Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 20:44

Ze kan zo van borstelen genieten haha (is een filmpje)


Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 13:15

Ik heb al tijdje niet gereageerd maar mijn topic ligt beetje uit met de foto's -O- Ga even kijken of nieuwe kan maken deze week incl de camera linkjes erin

Una staat sinds vanochtend ook onder de camera samen met Mierela, we verwachten dat Una eind maart begin april zal bevallen (ze is van een vriendin van mij)

Afbeelding

Al op weg naar een uier!
Afbeelding

Mierela ligt altijd heerlijk uitgebreid te pitten <3 nog 63 dagen te gaan
Afbeelding

En dit was Lillyfee 2 dagen terug! %) maar die moet nog 54 dagen en pas over 34 dagen veilig....
Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 13:21

Ja precies ik schrok er ook behoorlijk van! Lillyrose kwam vorig jaar ook 2 weken te vroeg.

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 13:41

ja klopt dit is Una van Elise :D We doen paarden ruil haha, mijn paarden hengst naar Elise om te rijden en Una bij mij zodat ze straks lekker 3 veulentjes buiten rennen <3

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 17:25

Ja het word zeker een gezellig drukte!! Kijk er ook onwijs naar uit! Haha jap de wel bekende UNA :D

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 00:32

Nog test draaien en linkjes zullen nog af en toe aangepast worden

Mierela


Rest komt morgen :)

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 09:20

Ianrowan2009 schreef:
Joehoe *\%/*
Daar zijn die knappe billen weer :o
Komt er ook weer een waak app voor de liefhebbers?? :9


Ik krijg er veel vraag voor ook via Facebook dus verwacht zeker dat er een whatsapp groep komt! 1 mist nog 2x de kans deze keer :’)

amsterdam10 schreef:
Jaaa wat leuk om Mierela weer op de cam te kunnen zien :):)

Vertrouwd beeld he <3 heb het gemist!

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Niet 1 maar 2 Duitse pareltjes in de maak 4.0 - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 09:21

Ze staan nog uurtje buiten daarna komen de binnen, prachtig weer maar ijs en ijs koud dan vinden ze weer genoeg geweest

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 11:10

salatiga1995 schreef:
Yes! Heb mierela met Famous en Crème gevolgd, leuk om haar weer te zien! <3
Heeft de camera nou ook iets van groothoekbeeld? Of heb je hem een stukje van de stal opgehangen? Ik krijg met mijn camera namelijk niet de hele stal zo mooi te zien in 1 beeld, moet elke keer wat bijdraaien (nou gaat dit gelukkig makkelijk in de app :+)

Hoe gaat het met Lillyfee haar uier?


Nee hij hangt gewoon in stal :D heeft inderdaad een groothoek lens inzitten :) wil altijd de hele stal zoveel mogelijk kunnen zien. Deze zijn helaas niet automatisch draaibaar haha..

Lillyfee doet goed, verwacht dat ze wel eerder zal bevallen dan haar datum.

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 19:36

Nynkster schreef:
Jaaaa we kunnen weer knappe merrie kijken!
Wat een mooi beeld zit erop zeg! Wat voor camera heb je hangen?


Ja echt prachtig beeld!! Deze camera hebben we hangen! Super makkelijk
https://hypostore.nl/foscam-stablecam-hd.html

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 21:51

Neonlight schreef:
En deze camera kun je ook makkelijk live streamen via youtube? En op de computer ook goed te bekijken voa een of andere website? Ik zoek nog een nieuwe, eentje is overleden en de andere gebruiken we vaak in huis. Nadeel van die wij hebben is dat we niet op het werk kunnen kijken op de computer, site is afgeschermd. En via een app op de telefoon is niet zo fijn, klein beeld om daar 9 uur naar te turen.


Wij streamen via dit programma (https://obsproject.com) naar YouTube, je kan de camera ook via een website volgen. Ik kan eventueel een handleiding voor je maken voor YouTube stream het is niet al te moeilijk dus vind niet erg :) zolang je WiFi hebt daar moet goed komen

Nicole

Berichten: 8143
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 21:53

Nynkster schreef:
Ik heb zonet ook even gekeken hoe de mestvork 2 keer uit elkaar viel en Mierela heel kundig steeds haar tong uitstak :+


Oh hou er over op... ik blijf die rot schroefjes kwijt raken _O- water is blijven lopen veel is nat geworden morgen zooi uithalen en weer nieuw erin... en ze was zo lekker schoon..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers