Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 00:54

Haaii :wave:


Leuk dat je in ons topic wilt komen kijken, dit topic open ik voor iedereen die met ons mee wil genieten van het "drachtige pony" avontuur.
Onze Hackney pony Mistery Girl (beter bekend als Mimi of Inimini :') ) hebben we laten dekken door Heartland Rhyme and Reason.

Nadat meerdere factoren een rol gingen spelen hebben zowel mijn vriend als ik besloten om de pony te laten dekken, ons avontuur begon al zo ergens rond April.
We hadden het er wel een keertje eerder over gehad of het niet wat was om eens met de pony te gaan fokken?.
In eerste instantie hebben we dat toen van de baan geslagen omdat we de pony gekocht hadden zodat ik weer aangespannen kon gaan rijden.
Maar de grootste factor speelde toch wel een behoorlijke rol, de pony is een pittige tante die je zeker met de fluwelen handschoen moet behandelen en liet zich door omstandigheden slecht of niet rijden.
Dan toch maar mee gaan dekken? zodat ze een functie heeft en er voor mij licht de handrem erop stond? ~~}>

Afbeelding


Maar dan....?
Mimi was een merrie die echt wel sterk het merrie gedrag toont maar hengstigheid? nu was het dan nog wel erg vroeg in het seizoen maar zat mij één ding niet lekker...
De merrie had sinds november (nadat het vorige veulen was afgespeend) nog steeds een enorm grote uier, maar dan ook een echte melk uier.
Met de combinatie van het geen hengstigheid tonen hebben we een bezoekje aan de kliniek gebracht.
Na de controle bleek de merrie gelukkig gust te zijn en had geen ontstekingen veder in het uier.

We zijn rustig een beetje rond gaan kijken naar een geschikte hengst, een kleine maat hackney met wat meer schofthoogte, veel body en front maar het karakter speelt ook wel behoorlijk mee.
Uiteindelijk zijn we dus bij de goedgekeurde hengst Heartland Rhyme and Reason uitgekomen die met zijn schofthoogte van 1.36m vast (hoop ik) wel wat meer schofthoogte zal gaan brengen tegenover de merrie, die is maar 1.22m :))

Afbeelding


Op advies van de dierenarts zouden we wachten tot Mimi zich hengstig toonde maar dat kwam maar niet.
Zo doende brachten we op 8 mei een bezoekje aan de kliniek om te gaan scannen _/-\o_ als of ze dat aan haar eierstokken voelde :Y) mocht ze direct door richting de hengst.
Alles werd geregeld om haar dat weekend op stal bij de hengst te zetten en haar dan te laten dekken.
Als je het totaal niet van de pony verwacht.... keken we allemaal met open mond naar hoe de pony reageerde op haar date. <3
"de slettenbak" zoals haar bijnaam door de wandelgangen van stal ging wist precies wat er van haar verwacht werd en werkte dan ook zonder tegenwerking mee.
Ze liet dan ook menig hengstenhart compleet op hol slaan in de stalgangen, de laatste dekking was 16 mei en Mimi mocht weer mee naar huis.

Afbeelding


Geduldig wachten tot de 18 dagen om zijn om te gaan scannen, dus ik de dierenarts op gebeld of ze niet langs wouden komen voor het scannen aangezien ik lichtelijk met een trailer probleem zat.
Op 4 juni kwam de dierenarts op stal voor het scannen van zowel onze pony als het scannen op hengstigheid van een andere pony maar helaas maakte deze dierenarts wel een domme fout 8)7
Lang verhaal kort te maken, het scannen ging niet lukken en ik had gewoon dikke pech omdat hun het materiaal niet mee hadden maar een vaccinatie spuit >;)
Als een idioot rond gebeld en gelukkig konden we op het nippertje nog terecht bij de kliniek AA en Hunze in Schoonloo.

"Helaas de merrie werd gust gescand ;( " Oh wat baalde ik ontzettend en ging zo enorm twijfelen of die merrie hormonaal wel helemaal in orde was?!
Maar toch besloten om haar gewoon het aankomende weekend weer naar de hengst te brengen en daarna nog een keer geduldig af te wachten :roll: .

Afbeelding


Daar ging ze dan weer, zo hup de vrachtwagen op en met een strippenkaart op zak naar de hengst toe.
Gelukkig hoefde ze dit keer niet alleen die kant op maar mocht een andere merrie waar onze pony op stal staat zich ook gelukkig prijzen met een stippenkaart voor bij de hengst.
Beide dames hebben daar de periode van 6 t/m 13 juni gestaan en mochten na hun pleziertje met de hengst weer mee naar huis.

EN DAN WEER 18 DAGEN GEDULDIG WACHTEN :O oh wat kan ik dan een ongeduldige muts zijn....

Vandaag (gisteren inmiddels op de klok) :z zijn we naar de kliniek gegaan om de verlossende woorden te horen, "drachtig!!" of niet :(:)
Het verliep heel mooi vlot en het had zeker geen mooiere dag kunnen worden dan vandaag want allebei de dames zijn dan ook drachtig gescand *\%/*


:):) Nu dan ook hopen dat ze door de tweede scan ook zo glansrijk komt en we volgend jaar vol in spanning op een gezond hackney veulentje kunnen wachten +:)+

Afbeelding


Bedankt voor het kijken en lezen en ik hoop natuurlijk dat jullie gezellig blijven meelezen met ons avontuur :wave:
We blijven gegarandeerd foto's en up to date post's schrijven over Mistery Girl en haar baby avontuur.


De verwachte datum is 12 Mei 2016!
Welke datum gokken jullie? 8-)
Wat zal het worden, een hengst of een merrie veulen?
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 01-07-15 01:07, in het totaal 3 keer bewerkt

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D



NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 19:01

Deetjeeuh schreef:
Wat een super knappe combinatie! :D Hele mooie merrie heb je daar. Ik volg mee. :j


Dankje :D ze is vergeleken met November echt totaal anders geworden.
Ze zit momenteel zo lekker in haar velletje *D heerlijk om te zien en volgend jaar mag ze dan hopelijk lekker mama zijn.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 14:10

Ze heeft de laatste paar weken lekker vakantie gehouden :)) maar dat feestje is nu wel weer een klein beetje voorbij.
We zijn inmiddels verhuisd van stal en zo op het eerste oog lijkt ze het allemaal wel prima te vinden.

Afbeelding

Nu de vakantie voorbij is en ze gelukkig voor mij een stuk dichterbij huis is komen staan, kan ik haar zelf weer lekker pesten :+ (eerder andersom)
het begon al met uit het weiland halen..
Er waren mensen op de fiets die gingen staan kijken hoe dit kleine Diva dingetje zich lekker niet liet vangen en behoorlijk uitsloofde in het weiland :')
Maar met 3 man sterk :Y) was het spelletje toch wel gauw niet zo leuk meer en kon ik zo het halster om krijgen.
Lekker even mee naar binnen genomen op stal waar die stomme dazen niet zijn en mooi het glimwurmpje nog even opgepoetst.
Voor het eerst sinds tijden dat ik haar alleen op stal kan zetten en haar los kan poetsen zonder dat ze de toko afbreekt..
Die hormoontjes doen haar kennelijk wel goed *\o/*

Afbeelding

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-15 18:10

JoyenUnory schreef:
Leuke combinatie! Ik volg mee


Leuk, volgende week gaan we voor de tweede keer scannen en dan zal ik weer een mooi verslagje schrijven.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-15 18:44

Afbeelding Afbeelding

Gisteren mochten we weer een bezoekje brengen aan de Kliniek, we zouden op de 36 dagen weer gaan scannen om te kijken of alles nog goed was.
Met twee man aan dierenartsen zouden ze de pony gaan scannen :')
De dierenarts die ingepland stond voor mijn afspraak is werkelijk een boom van een vent met enorme handen, hij had het al eens eerder geprobeerd om met pijn en moeite de merrie te scannen.
Voor zowel de pony als voor hem was het fijner om zijn collega te vragen die wat kleinere handen heeft.
Gelukkig was er nog een collega op de kliniek net voor ze op route gingen en zou ze de pony wel even snel scannen....

Mimi vind het altijd wel een beetje spannend op de kliniek en kan dan van die uitspattingen hebben, maar voor haar doen was ze dit keer echt super braaf.
Ik kan heel goed begrijpen dat het geen pretje is dat opvoelen het is gewoon erg nauw dus ze is dan wat ontrustig.

eenmaal in de opvoelbox heb ik de dierenarts nog wel netjes gewaarschuwd dat zijn collega ook bijna zijn arm gebroken had en ze dus niet het deurtje erachter dicht moest doen.
Als de pony gaat zitten of steigeren en je zit er in met je arm dan breekt je arm zowat op het deurtje omdat je geen kant op kunt.

Maar....... "Wie niet luisteren wil moet maar voelen?!" toch? :+ ze wou het deurtje dicht hebben en probeerde de pony te scannen.
Nu snap ik wel dat je er ook niet graag achter wilt staan met ook op de losse achterbenen maar voor de kleine pony's is die deur te hoog.
De dierenarts heeft wel ondervonden wat ik nou probeerde te zeggen en werd er een beetje geïrriteerd door. >;)
Mimi werd er behoorlijk onrustig van en het was best lastig om te scannen doordat ze bleef verzetten, ze ontving nog een klap van de dierenarts en met de uitspraak " ik probeer nog een keer anders laten we het zitten het scannen" moet je mij niet met een ochtend humeur treffen ~~}>
"zeg volgens mij heb ik je netjes gewaarschuwd en mag je best geïrriteerd zijn maar gooi het niet op mijn pony, dan had je maar geen dierenarts moeten worden"

O:) Het was er echt al uit voordat ik er erg in had, maar ze ging het stilzwijgend toch nog proberen en toen lukte het gelukkig wel in een keer het scannen.
De pony was nog drachtig Y)(^)


Maar drachtig zijn betekend geen vakantie :)) ondanks dat ze dat nu wel een aantal weken heeft gehad.
Door de dekkingen en verhuizen van de hengstenboer, naar een trainingsstal en toen eenmaal bij mij ook nog helemaal op een nieuwe pensionstal kwam te staan hebben we het rustig aangedaan.
Ze hebben we de afgelopen tijd lekker veel aan de fiets getoerd en vandaag sinds maanden de dubbele longeerlijn er maar bij gepakt om haar weer wat aan het werk te zetten.
Ze doet me zo blijven verbazen op de nieuwe stal dat het gewoon puur genieten is :+:
Mistery Girl is zo relax geworden, zo happy en zit goed in haar velletje, de problemen die eerder waren zoals het niet kunnen vangen in het weiland, niet alleen op de poetsplaats of op stal tot heel stress en paniek in het lijf te hebben... dat is er nu allemaal niet meer, tuurlijk het is en blijft een merrie met een te groot karakter }>

Afbeelding

Nog even een paar foto's <3
Afbeelding

Afbeelding

We hebben een paar belgen op stal en het is een komisch gezicht de grootste en kleinste zo te zien.
In het begin was Mimi doodsbang voor ze en vonden de reuzen het leuk om haar na te zitten maar stiekem vinden ze elkaar nu best gezellig en interessant :D
Afbeelding

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-15 23:22

Deetjeeuh schreef:
Ik snap je reactie volledig. :D Jij kent je pony nu eenmaal het beste.


Ja en ik flap het er dan soms een beetje onhandig uit maar goed :o

Ze ziet er overigens best uit al zeg ik het zelf <3
Afbeelding

Dat helemaal vergeleken met November 2014 *\o/* Toen we haar kochten!
Afbeelding


Straks hopelijk nog wat spiertjes erop en een dikke buik :') maar we zijn lekker bezig,
Gisteren zijn we dik een uur het bos in geweest aan de lange lijnen.
Nu is het alleen nog wachten op dat ons tuig terug is van reparatie, de nieuwe wagen is al binnen gekomen.
Ze is al wel beleerd voor de wagen enkel ging dat niet zonder slag of stoot dus we proberen alles met ontspanning en rust weer op de rit te krijgen.


Afbeelding

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 09:30

Haha Irene, niet beginnen over dat nekje :+ het is echt een dun nekje nog.

Die knie actie heeft ze zeker, nu is het echt nog een guppie. Ze maakt zich lang, maar in de hand :wow: zo mooi verzameld, zitten en dan vliegen die benen omhoog.
Maar we werken nu vanuit de rust, ze kan zo heet worden en dan enorm veel spanning opbouwen.
Juist dan klapt ze uit elkaar en dan is er geen land mee te bezeilen.
Plus ze nu drachtig is, wil ik zoveel mogelijk stress vermijden.
Loop er nu achter om de hand - teugel - mond verbinding meer te bevestigen en wil straks inderdaad als me tuig weer terug is := wat veder oefenen.
Maar weken geleden kon ik haar zo niet eens in de dubbele lijnen hebben en mee het bos in gaan.

De omgeving is geweldig, ik hoef eigen maar 50m de openbare weg op en ben direct in het bos met mooie ruiter/men routes :):)
Mimi geniet daar zo van.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 21:04

Ik snap wat je bedoelt, de voorwaartse drang en stemcommando's zitten er gelukkig goed in.

Ze liep op een Liverpool maar ben ondanks dat meerdere mensen het me afraden overgestapt op een sprenger dubbel gebroken trens waar ik ook mee men.

Het Drents Friese Wold waar wij nu nog van kunnen genieten.

Nee ze blijft nu gewoon hier, met behulp van zowel de beleerder en van nog een duo hackney rijders die ik gelukkig om een handje kan vragen wanneer nodig.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-15 12:33

Afbeelding

Het gaat heel lekker met Mimi, ze heeft nu 3 keer weer voor de wagen gelopen en ik kan niet anders dan WAUW *\o/* uitkramen!
Zo voorbeeldig heeft ze zich de afgelopen periode nog niet gedragen, dus ik ben heel blij en het is puur genieten.

Vanmorgen heeft de pony een behandeling gehad van Inge Hoevers.
De eerste keer dat Inge kwam zat de pony aan alle kanten vast, gelukkig kon Inge niet anders zeggen dat ze zoveel verbeterd was met de laatste keer.
We lopen vooral tegen het probleem aan dat ze haar houding heel erg links instelt maar na de controle was wel duidelijk dat het haar 'zelf houding' op het moment is en we hebben huiswerk mee gekregen.
(ja hoe moet je dat uitleggen, daar ben ik zo slecht in.)
De massage vond ze stiekem wel heel lekker, ondanks af en toe een iets wat gevoelig momentje...

Ze is nu 10/11 weken drachtig en ik kan nu al niet meer wachten :Y)

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-15 15:37

testebeest schreef:
Leuk ik ga ook volgen :) mijn 1e menervaring was met the dutch black king. Zelfs op zijn oude dag toen hij nog naar een show just for fun ging.Gooide hij zijn benen in zijn nek,helemaal toen het publiek losging.


Hey wat leuk +:)+

De pony voelt zich momenteel echt goed, ze vreet als een slootgraver :wow: normaal was het een plukje hoor maar twee plakken van de kleine baal zit er in haar slowfeeder s avonds als ze op stal komen en dat is binnen een paar uur toch op Y)(^) waar ze eerder wel twee dagen mee deed 8)7
Dan krijgt ze als ze het land in gaat ook nog hooi bij in de ochtend en de brokken loopt ze ook ineens in te vreten..... ze zal het wel nodig hebben dus ze krijgt gewoon goed hooi en nu ook wat meer brokken.

Afbeelding

We maken mooie ritjes met de kar in het bos, kan me inmiddels helemaal zelf redden..
Met het inspannen duurt het nog wel eens even maar het is inspannen en het bos onveilig maken, heerlijk geniet ervan en de pony is vrolijk en word steeds heter voor de wagen maar wel in de hand en te controleren..

Goh hier had ik de pony toch ook wel voor gekocht, weer plezier hebben en het leuk vinden.
*\o/*

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-15 16:31

KirstenChes schreef:
Top ik volg! Goede keuze gemaakt. Mooie hackney hengst. En zo te zien gezellig bij Lambertus thuis langs geweest hihi.

Ik zit helemaal in de tuigpaardensport, maar daar leer je ook genoeg hackney rijders kennen ;)


Een pot nat :+ haha. Jazeker bij Lambertus geweest wel zo makkelijk opzich willen we nog een keer bij een andere hengst proberen (over een paar jaar) maar moest ineens heel snel bij de hengst en nou ja dan is het lijntje wel kort en Rhyme and Reason was ook wel mijn keuze en voorstel van... ;) haha leuk!

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-15 19:24

Ir1ne schreef:
Wow!!!! wat goed dat het nu goed gaat!!!!!!

Hoe gaat het met de dracht?


Uhm volgens mij is ze nu iets van 14/15 weken, vergeet het gewoon helemaal bij te houden :o
Je ziet nu wel toch een aardig buikje komen, maar ja ze vreet op het moment ook enorm dus wat zal het zijn := nee geintje...

Ja de bosritjes zijn super _/-\o_ kan niks anders zeggen, heel af en toe als er iets te veel spanning in zit is het nog een circus paardje maar goed ik neem het haar niet kwalijk.
Ze vertrouwd mij gelukkig wel heel erg, zoals plassen water? de eerste keer vloog ik tegen een boom aan, ging me kar zo'n beetje omslaan en deed ze niks anders dan zover mogelijk ontwijken, waardoor ik dus regelmatig in de bosjes belande :')
twee weken geleden ben ik met een stalgenootje gegaan, haar fries loopt ook voor de wagen en toen die eenmaal door de plassen ging volgde ze gelukkig.
Daarna de eerste keer alleen was het natuurlijk nog wel eng, ze is gewoon heel erg onzeker omdat ze het niet in kan schatten... toen keek ze echt zo achterom van "Baas, je meent het toch niet serieus dat ik door die plassen moet" maar toch deed ze het..
Voel me af en toe zo'n pennykind :Y) en zowel maandag als dinsdag deed ze het gewoon voor me, de eerste 10 springt ze nog soort van overheen nou ja midden in dat het modder je om de oren vliegt...
maar uiteindelijk ging ze in volle draf zonder aarzeling door alle plassen :):)

Het is heerlijk om te zien hoe Mimi veranderd is.. zo was het begin dit jaar nog maar de vraag of ik er veilig mee rond kon rijden, maar 5 weken strafkamp bij lambertus was wel even goed.
Daarna liep het nog niet helemaal lekker omdat ze zo idioot ging doen en het een keer goed mis ging dat ik mezelf al zag verongelukken dat ik zoiets had van ja voor haar 10 andere pony's...
maar me vriend bleef aandringen en stiekem geef ik nu toe dat we toch wel een wereld pony hebben en als ik zie wat ze nu allemaal voor me doet... Daarmee moet ik wel zeggen dat de stal switch ook wonderen heeft gedaan :)


Oeps beetje lang verhaal.... O:)

Ps. Filmpje van dinsdag, we zijn er zeker nog lang niet en we moeten nog aan heel veel dingen werken. maar we moeten eerst maar eens kilometers maken en hoe kan dat mooier dan in een bos waar ik praktisch niemand tegen komen..
we gaan straks mooi wat lesjes volgen om de basis er goed in te krijgen ;)

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-15 08:45

Omdat hij wel wist dat ik er weer plezier in ging krijgen en het voor elkaar zou krijgen met Mimi.
Plus deze dame haar Oma heeft hij zelf ook gehad en moeder gefokt dat dit trutje wel bij ons hoort.

Het woord rustig staan ergens met hele kleine letters in haar woordenboek maar is niet van toepassing, denkt ze.
Ze is heel voorwaarts, dat ritje op de film ging nog rustig lijkt misschien wat hectisch.
Maar ze is nog jong en leert elke dag bij :) en ik net zo hard, me kennis ook weer even onder het stof vandaan halen :o

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-15 08:59

Ir1ne schreef:
Het is te zien dat ze voorwaarts is hoor :) hahaha... heel goed zelfs :+
Dat ze leert is belangrijk :D en samen lessen is zo leuk!


Stappen is nog heel erg een dingetje. Soms ben ik wel een kilometer bezig om haar te laten stappen wat dan 10 meter lukt en dan dribbelt ze weer veder :') dat kan nog wel eens wat strijd op leveren waardoor ze dan nog wel eens circus fratsen uithaalt. :+
Opzoek gaan naar de juiste verhouding zonder te veel spanning op te bouwen maar ze is al zóveel minder gespannen komt wel.
We zijn nu ook veel met rechtrichten bezig en weet bij deze pony moet je niet tien dingen te gelijk doen maar stukje bij beetje en de fluwelen handschoenen aanhebben maar ze is leuk *\o/*

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-15 12:54

Haha ja Maaike, denk niet dat ik haar in 2016 weer direct ga dekken maar we dachten aan yahooti.
Althans George hebben we gevraagd voor een hengst keuze, die weet daar allemaal wat meer van.

Mimi is een Henchman's Little Perrybridge x Suprice's Lucky Mathie
En de rest moet ik toch wel even checken in haar paspoort vanavond voor ik verkeerde dingen zeg.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-15 14:46

Oh nou ja George zei dat, ik ben er veder niet achteraan gegaan O:) er zit nu een Rhyme and Reason en daar ben ik ook blij mee :)F
Maar wou het advies mogelijk opvolgen, hij heeft daar toch meer kijk op.
Kan nu al niet wachten *\%/* en daarna mooi mee op concours. :x

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-15 22:23

Zondag gaan we een buitenrit maken van 17 km die georganiseerd is op stal.. merk wel dat haar lichaam veel aan het veranderen is :)) .
Ondanks dat haar buikje groeit was ze ook wel weer afgevallen. >;)
Denk dat ik haar rustig af ge trainen na de buitenrit en dan in november wel grondwerk blijf doen want om haar dan stil te zetten? :Y)
Pffff ik wil ook wel weer makkelijk kunnen op trainen volgend jaar, maar vooral haar energie... Ze lijkt alleen maar meer te krijgen :=

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-15 20:41

Ons arme pony :(:) stond vanmiddag met koliek in het weiland. Gelijk de dierenarts maar gebeld, paar spuitjes veder.
Maar gelukkig voelde ze zich snel weer beter *\o/*

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-15 21:57

Ja was echt sneu, Ze had zoveel kramp :(:) ze ging ook soms net staan zoals ze ging plassen maar er dan niks kwam :?
Ik werd toen wel even 30 jaar ouder voor me gevoel.
We voeren voorlopig gekookte lijnzaad erbij (op aanrader van de DA) er zat ook wel zand in haar ontlasting, dus een kuurtje gekregen.
Maar ze stond al weer als een grote te vreten Y)(^)

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-15 20:18

Eindelijk ons trutje weer van de wagen gehad, na dikke twee weken dat dat even absoluut niet meer ging. *\o/*
http://uploadenfoto.nl/pictures/d8b1582 ... 0f5dc7.jpg
De eerste paar honderd meter was ze nog wat heftig maar ze zocht snel me hand snel op en liet zich sturen.
We doen rustig aan ze heeft eigenlijk best al wel een buikje :') zo mooi om te zien.
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van haar.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-15 20:22

Volgende week maandag hebben we een fotoshoot *\o/* je begint toch al wel een buikje te zien bij haar.
Afbeelding
Ik vond het wel leuk om nu een fotoshoot te doen en dan ergens nog maart volgend jaar ook te doen met haar dikke buik :')

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-15 23:10


"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-15 08:05

KirstenChes schreef:
Ze ziet er goed uit! Wij hebben gisteren een Hackney veulen van 4 maand opgehaald. Nu behalve tuigpaardenconcoursen met onze tuigers straks dus ook over een paar jaartjes met de hackney in de baan, tenminste als hij goed genoeg is hihi.

Ik zal je topic bekijken.


Leuk, toevallig Morning Star?
Ja over een paar jaar is dat ook wel mijn planning := als Mimi zich een beetje gaat gedragen.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-15 11:48

Citaat:
Ja klopt :) heeft zo'n mooie zelf houding dus ben benieuwd hoe hij uit groeit

En zijn papier is ook zeker interessant


Leuk ik ben benieuwd naar hoe die uit gaat groeien.

Mioux schreef:
wat een prachtige hengst heb je uitgekozen ! Ben heel benieuwd !

Ja ook een fijne hengst qua karakter en in het tuig zeker niet de minste.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-15 10:32

nobje schreef:
Leuk Nien ik ga proberen te volgen 8-)


Anders hou ik je ook wel via de gewone weg op de hoogte :j

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, leanneXXnona, Lynnieej en 60 bezoekers