Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:21

Ik kom ook net om ‘t hoekje kijken haha. Wel heel blij met ons Lowlands veulen dit jaar. Fok ze ook niet heel commercieel, ik hou ze zelf aan en zie wel wat het wordt. De merrie waarmee ik heb gefokt wordt eind dit jaar ook helaas verkocht, want ik heb er anders teveel.

Wat een geweldig veulen s0173957! Echt heel spectaculair.

En het valkje is ook echt heel cool <3





karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:02

Ik sta nog steeds in de wacht, 361 dagen vandaag -O-

Karinna Ferro x Belisar: 26 april 1992 - 7 oktober 2013
Wyrania Osmium x Belisar: 29 april 2003 -
30 september 2023

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:55

essie_blue schreef:
Ik kom ook net om ‘t hoekje kijken haha. Wel heel blij met ons Lowlands veulen dit jaar. Fok ze ook niet heel commercieel, ik hou ze zelf aan en zie wel wat het wordt. De merrie waarmee ik heb gefokt wordt eind dit jaar ook helaas verkocht, want ik heb er anders teveel.

Wat een geweldig veulen s0173957! Echt heel spectaculair.

En het valkje is ook echt heel cool <3

[ Video ]

[ Video ]


Erg leuk veulen! Uit wat voor moeder komt ze?

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:53

Umeo schreef:
essie_blue schreef:
Ik kom ook net om ‘t hoekje kijken haha. Wel heel blij met ons Lowlands veulen dit jaar. Fok ze ook niet heel commercieel, ik hou ze zelf aan en zie wel wat het wordt. De merrie waarmee ik heb gefokt wordt eind dit jaar ook helaas verkocht, want ik heb er anders teveel.

Wat een geweldig veulen s0173957! Echt heel spectaculair.

En het valkje is ook echt heel cool <3

[ Video ]

[ Video ]


Erg leuk veulen! Uit wat voor moeder komt ze?


Dankjewel! Dit is een Dante Weltino x Escudo I merrie

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:27

Volgens mij zitten hier kenners van afstammingen… shoot me if I’m wrong..

Ik ga morgen kijken bij 2 paarden, 3 jaar en onbeleerd dus proefrijden zit er zoiezo niet in, als opvolger voor mijn “afgekeurde” merrie die met pensioen gaat.

Een gelderse ruin van Jupiler S x Alexander P

Een merrie van Cum Laude x Santano

Van beide heb ik filmpjes ontvangen, de ruin lijkt wat lichtvoetiger, de merrie liep wat vlakker maar wilde wel erg graag aandacht en kwam continue terug bij de longeur (zijn beide filmpjes in de wei en niet de beste kwaliteit).

Wat weten jullie mij te vertellen wbt nakomelingen qua karakter en dergelijke?

Wiwabalia & Piroska <3

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:30

Wiwabalia, ik zou echt de paarden zelf beoordelen, want aan de hand van de afstamming is dat toch lastig te zeggen. Uit welke moederlijn komt de Jupiler?

Karinna, Wauw wt een lange dracht. Ik heb het idee dat er opvallend veel paarden overdragen dit jaar, klopt dat?

S0173098 Mooi veulen hoor! Leuk dat jij een regelrechte Escolar hebt!

Interessant om jullie ervaringen wbt verkoop te horen. Hopelijk hebben wij er volgend jaar niet mee te maken (want: hoop op merrie) maar fijn om ervaringen te horen wat de markt een beetje doet en wat goede manieren van verkopen zijn. Al wordt er wel vaak naar mn merrie gevraagd dus wie weet ook wel naar een veulen eruit.

Kiko: wat een super mooi aanbod, zoiets zou voor mij echt top zijn. Helaas wel een eind uit de richting. Hopelijk kan je iemand blij maken en een mooie win win situatie vinden!

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 00:25

Hier is mijn merrie vanavond bevallen van een prachtig merrie veulen van Extreme.
Ik ben er echt heel blij mee

Afbeelding

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 00:34

Gefeliciteerd Paardje!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 01:14

Van harte!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Orange

Berichten: 1403
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:01

Gefeliciteerd Paardje, ziet er goed uit!

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:43

Gefeliciteerd paardje!

Hier vrijdag scannen op dracht Afbeelding

Lavitabella

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:11

Gefeliciteerd!

Hier merrie drachtig gescand van One Million.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:55

Gefeliciteerd :D

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 15:20

Dankjewel allemaal

Gefeliciteerd lavitabella

Ze zijn vandaag al even naar buiten geweest.


Afbeelding

karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 15:34

Knapperd hoor paardje2013.

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtigheden. Heel fijn.

Karinna Ferro x Belisar: 26 april 1992 - 7 oktober 2013
Wyrania Osmium x Belisar: 29 april 2003 -
30 september 2023


_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 03:40

Ik zit nog in ernstige twijfel over mijn hengstenkeuze. Ik dacht eruit te zijn en weer terug te dekken met Ferguson, maar ik ben mijn keuze toch aan het overdenken. Ferguson is €750 bij eerste inseminatie, alle eventuele volgende inseminaties €500 en dan nog eens €750 bij dracht. Het is diepvries, dus mijn merrie moet dan sowieso naar de hengstenhouder toe en ze is niet altijd even op haar gemak op andere locaties.

Omar Sharif is mooi gefokt, maar ik vind het voorbeen niet bij mijn merrie passen. Als ze NU hengstig wordt ga ik voor Extreme US denk ik, maar wellicht kunnen jullie nog wat suggesties doen? Andere dekhengsten met Ferguson bloed wellicht?

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)

simpie94

Berichten: 833
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:35

First Lewis?
Hengst met veel souplesse en doet het goed in de sport.

L' Esprit v. Goodtimes Z1 nu met pensioen
Emy de Woude v. Star van 't Broek
Enjoy H v. Tango (Ster, IBOP, PROK, Sport)
Omi H v. Daily diamond (Voorlopig Keur, PROK)

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:12

Dat is helemaal geen slecht idee, prima hengst.

Wellicht is Floriscount zelf ook interessant, al weet ik niet of het sperma makkelijk te verkrijgen is.

Gefeliciteerd met de knappe veulens die voorbij komen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 13:15

Mijn merrie loopt altijd wel gemiddeld zo'n 3 weken over, maar ik zit morgen op een maand.
Weet dat ik geduld moet hebben en geen doemscenario's moet verzinnen, maar dat is niet altijd even makkelijk :\

Karinna Ferro x Belisar: 26 april 1992 - 7 oktober 2013
Wyrania Osmium x Belisar: 29 april 2003 -
30 september 2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 13:51

_Roxanne schreef:
Ik zit nog in ernstige twijfel over mijn hengstenkeuze. Ik dacht eruit te zijn en weer terug te dekken met Ferguson, maar ik ben mijn keuze toch aan het overdenken. Ferguson is €750 bij eerste inseminatie, alle eventuele volgende inseminaties €500 en dan nog eens €750 bij dracht. Het is diepvries, dus mijn merrie moet dan sowieso naar de hengstenhouder toe en ze is niet altijd even op haar gemak op andere locaties.

Omar Sharif is mooi gefokt, maar ik vind het voorbeen niet bij mijn merrie passen. Als ze NU hengstig wordt ga ik voor Extreme US denk ik, maar wellicht kunnen jullie nog wat suggesties doen? Andere dekhengsten met Ferguson bloed wellicht?


Wat is er mis met Kyton

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:24

Hoe zit dat nu met klonen eigenlijk? Is zo'n kloon qua DNA nu helemaal identiek?

Ik zag gisteren namelijk Hollywood de Jazz kloon, en nu heb ik Jazz vroeger ook regelmatig irl gezien en zag duidelijke gelijkenissen maar toch ook verschillen. Dus daarom vroeg ik me bovenstaande af.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:22

Elisa2 schreef:
Hoe zit dat nu met klonen eigenlijk? Is zo'n kloon qua DNA nu helemaal identiek?

Ik zag gisteren namelijk Hollywood de Jazz kloon, en nu heb ik Jazz vroeger ook regelmatig irl gezien en zag duidelijke gelijkenissen maar toch ook verschillen. Dus daarom vroeg ik me bovenstaande af.


Hij is genetisch identiek. Maar dat betekent niet dat hij fenotypisch ook identiek is. Aftekeningen kunnen daarom verschillen. Misschien kan iemand anders het beter uitleggen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:24

[***] schreef:
_Roxanne schreef:
Ik zit nog in ernstige twijfel over mijn hengstenkeuze. Ik dacht eruit te zijn en weer terug te dekken met Ferguson, maar ik ben mijn keuze toch aan het overdenken. Ferguson is €750 bij eerste inseminatie, alle eventuele volgende inseminaties €500 en dan nog eens €750 bij dracht. Het is diepvries, dus mijn merrie moet dan sowieso naar de hengstenhouder toe en ze is niet altijd even op haar gemak op andere locaties.

Omar Sharif is mooi gefokt, maar ik vind het voorbeen niet bij mijn merrie passen. Als ze NU hengstig wordt ga ik voor Extreme US denk ik, maar wellicht kunnen jullie nog wat suggesties doen? Andere dekhengsten met Ferguson bloed wellicht?


Wat is er mis met Kyton


Die komt uit de moeder van mijn merrie.

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:32

Suzanne F. schreef:
Elisa2 schreef:
Hoe zit dat nu met klonen eigenlijk? Is zo'n kloon qua DNA nu helemaal identiek?

Ik zag gisteren namelijk Hollywood de Jazz kloon, en nu heb ik Jazz vroeger ook regelmatig irl gezien en zag duidelijke gelijkenissen maar toch ook verschillen. Dus daarom vroeg ik me bovenstaande af.


Hij is genetisch identiek. Maar dat betekent niet dat hij fenotypisch ook identiek is. Aftekeningen kunnen daarom verschillen. Misschien kan iemand anders het beter uitleggen.


Ah dankjewel, ik denk dat ik het begrijp. Genetisch identiek maar qua uiterlijk komt het anders tot uiting. Ik vond hem ook veel smaller en toch ook ff wat anders in elkaar zitten dan Jazz zelf. Best apart hoe dat werkt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:40

Genetisch ook alleen het DNA, het RNA (het genetisch materiaal in de mitochondriën) komt van de merrie die de eicel levert.

Dus voor de beste kloon een eicel van een merrie pakken die via de moederlijn verwant is aan de moeder van Jazz.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ManonGrr en 137 bezoekers