Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:54

Elisa2 schreef:
KahluaB schreef:
Los van of ik hem zou gebruiken of niet,vind ik dit geen zweefdraf,maar een draf met souplesse.

Dat zie ik ook, ik zie er ook geen zweefdraf in. Zie in ieder geval een 6 jarige liever zo lopen dan een 4 jarige in een getruukte passage achtige zweefdraf.

We zullen zien hoe hij zich gaat ontwikkelen en gaat fokken.

Een goede draf met souplesse is electrisch. Dat is dit niet. Dit is gewoon traag. Zo’n paard krijgt moeite in het hogere werk met sluiten.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

janne19

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:02

Helemaal niet
Moeite met sluiten en zijgangen hebben die voorbeenzwaaiers juist

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:28

In de verzameling heeft een paard een krachtig achterbeen nodig dat bewerkbaar is, geen electrisch en hectisch!
Bekijk de GP paarden maar eens!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:54

Ik zie ook veel GP paarden, op hoog niveau, die (op het oog) geen krachtig achterbeen hebben.
Over verzamelen en sluiten gesproken, . voor mij is er nog steeds maar één ultiem voorbeeld van een paard die dat kan. En dat is Ferro. Geeft hij gelukkig ook goed door. Vooral via Negro.Van daaruit kan je verder bouwen, naar een ultiem dressuurpaard, dat ook het voorbeen kan heffen. En souplesse heeft. Een mooie uitdaging was dat. En dat is het nog steeds.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:13

janderegelaa schreef:
. Dit is gewoon traag. Zo’n paard krijgt moeite in het hogere werk met sluiten.

Ach dat zeiden ze over Totilas ook toen hij nog jong was.

De tijd zal het bij deze ook leren.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:26

misterA schreef:
Oldenburg, h.k. nr 64, Veneziano x S.Donnerhall. *\%/* Lijkt Manno wel..

Is geprimeerd.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:53

misterA schreef:
Ik zie ook veel GP paarden, op hoog niveau, die (op het oog) geen krachtig achterbeen hebben.
Over verzamelen en sluiten gesproken, . voor mij is er nog steeds maar één ultiem voorbeeld van een paard die dat kan. En dat is Ferro. Geeft hij gelukkig ook goed door. Vooral via Negro.Van daaruit kan je verder bouwen, naar een ultiem dressuurpaard, dat ook het voorbeen kan heffen. En souplesse heeft. Een mooie uitdaging was dat. En dat is het nog steeds.

Hier ook een echte Ferro fan. :j
KahluaB schreef:
Ferro had ook een hele simpele arbeids draf , maar hij kon sluiten en verzamelen als de beste ,en veel van zijn nakomelingen ook ! Daar heb je veel meer aan als een grootloper !

Ik heb (maar)12 veulens gefokt waarvan 2x Rousseau, 3x Rhodium en 1x Negro.

Kahlua:SterD-OC M1+2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Drachtig van Ferguson*18-04-21*

Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D xSterSport Dr Record

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:23

Benzz schreef:
janderegelaa schreef:
. Dit is gewoon traag. Zo’n paard krijgt moeite in het hogere werk met sluiten.

Ach dat zeiden ze over Totilas ook toen hij nog jong was.

De tijd zal het bij deze ook leren.

Dat zeiden ze niet over Totilas. Ze zeiden dat hij getrixt was.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:02

KahluaB schreef:
misterA schreef:

Hier ook een echte Ferro fan. :j
KahluaB schreef:
Ferro had ook een hele simpele arbeids draf , maar hij kon sluiten en verzamelen als de beste ,en veel van zijn nakomelingen ook ! Daar heb je veel meer aan als een grootloper !

Ik heb (maar)12 veulens gefokt waarvan 2x Rousseau, 3x Rhodium en 1x Negro.

Dan zou ik nu maar met Vivaldizoons/kleinzoons gaan fokken. :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:40

Even voor een leek, als je voldoende krachttraining doet en correct laat verzamelen, moet elk paard toch gewoon kunnen piafferen? Ik zie het ook vaak gebruikt worden als training aan de hand voor gewone paarden van mensen zonder ambitie voor de hogere sport.

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is pursued interest

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 06:59

denisesilver schreef:
Even voor een leek, als je voldoende krachttraining doet en correct laat verzamelen, moet elk paard toch gewoon kunnen piafferen? Ik zie het ook vaak gebruikt worden als training aan de hand voor gewone paarden van mensen zonder ambitie voor de hogere sport.

Dan ben ik benieuwd waar jij vaak bent.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 07:19

Correct piafferen is wat anders dan pi/pa overgangen en het in een GP proef allemaal achter elkaar moeten uitvoeren.
Elk paard met een normale bouw en meewerkend karakter zou je het kunnen leren om z'n benen in een bepaald ritme op te tillen. Maar dan is het nog geen GP paard.

Ik ben maar filmpjes gaan kijken van GP paarden die aan de hengsten keuring mee hebben gedaan. Bij een Toto jr. Zie je heel mooi dat hij een vlug ver ondertredend achterbeen heeft,maar echt nog kracht mist en daardoor soms z'n buitenachterbeen buiten de massa zet.
Echt hectisch kwam ik ze niet tegen. Maar ik vraag me af of dat niet meer er ingereden is om ze snel te krijgen dan dat een hele natuurlijke beweging is.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:28

denisesilver schreef:

Wat pasjes op de plaats kunnen dribbelen aan de hand is anders dan piaffe in een GP oefening onder het zadel.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:57

denisesilver schreef:

Volgens mij moeten ze om goed te kunnen piafferen het bekken kunnen kantelen en de hoeken in het achterbeen kunnen verkleinen. Daarom is de bouw van de rug/ achterhand/ achterbeen imo het belangrijkste. In theorie zou ieder paard het moeten kunnen, maar sommige kunnen echt niet "zitten".

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:03

Voor wat betreft succesvol kunnen lopen in de Grand Prix, volgens mij ligt dat ook aan het sluitvermogen in combinatie met draagkracht. Dus de bewerkbaarheid inderdaad, hij laat met springen en schakelen galop/ draf wel het ea aan schakelvermogen zien. Dus we zullen het zien. :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:15

misterA schreef:
Dan zou ik nu maar met Vivaldizoons/kleinzoons gaan fokken. :j

Helaas heb ik daar niet een meer van...alleen nog de 2 in mijn onderschrift,en op de Negro na ,allemaal uit de oude Jetset merrie.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:17

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:00

Ik ben niet zo´n Henkie-fan, maar ik vind dit wel een lekker paard hoor! Wel echt een typisch Henkie hoofd en Henkie kruis.

Volgen jullie de KWPN merrieveiling nog? Welke is volgens jullie de beste? Ik vind het altijd wel heel interessant hoe er geboden word.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:10

Marjolein schreef:
Correct piafferen is wat anders dan pi/pa overgangen en het in een GP proef allemaal achter elkaar moeten uitvoeren.
Elk paard met een normale bouw en meewerkend karakter zou je het kunnen leren om z'n benen in een bepaald ritme op te tillen. Maar dan is het nog geen GP paard.

Ik ben maar filmpjes gaan kijken van GP paarden die aan de hengsten keuring mee hebben gedaan. Bij een Toto jr. Zie je heel mooi dat hij een vlug ver ondertredend achterbeen heeft,maar echt nog kracht mist en daardoor soms z'n buitenachterbeen buiten de massa zet.
Echt hectisch kwam ik ze niet tegen. Maar ik vraag me af of dat niet meer er ingereden is om ze snel te krijgen dan dat een hele natuurlijke beweging is.

Ah juist, aan die overgangen had ik niet gedacht. Bedankt voor de opheldering!

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is pursued interest

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:38

denisesilver schreef:

Ze worden wat duurder als ze in de piaff het bekken kantelen en hun benen wat hoger op tillen met veel buiging in de gewrichten. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:29

-Kurt Albrecht-

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:38

Elisa2 schreef:
s0173957 schreef:
Wat vinden jullie van de Henkie x Sir Donnerhall x Rohdiamant op de keuring van Westfalen?

https://www.clipmyhorse.tv/nl_BE/ondema ... at=3635217

Begint rond 37:58

Fijn paard, vind de galop de minste gang.

Super mooi type ook! *D ( behalve zijn lange en gebogen ab)De galop zou ik met wat meer rust erin willen zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:41

Ja dat achterbeen viel mij ook op, echt een SD achterbeen. Maar goed, zolang hij hem maar goed gebruikt.

-Kurt Albrecht-

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:37

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje (stil) mee, gezien wij ergens in de toekomst ook willen gaan fokken en het geen kwijt kan om meningen van anderen te horen.

Nu heb ik een vraag en gezien er hier fokkers zitten hoop ik dat jullie daar antwoord op kunnen geven.

Ik heb dit jaar wat rietjes gekocht en die moet ik ergens gaan ophalen. Dus heb ik een vat nodig met (?) stikstof. Kan iemand hier mij misschien vertellen hoe dit gaat? Ik heb al een beetje gegoocheld maar daar werd ik niet perse wijzer van.

Het staat dus nu nog elders op locatie in een stikstof vat.

Mag ook per pb :)

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:02

Iemand Westfalen gevolgd? Of Oldenburg? Heel benieuwd naar een verslagje :-)