Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:39

Ah, jij at dus door hetzelfde voergat als waar jij doorging? Eng hoor, gelukkig goed afgelopen....

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:43

Jaa en ik wilde haar denk ik opzij even drukken wilde er even snel langs en toen hadden we botsing. Leer voor de volgende keer..

Soms maak je echt rare dingen mee

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:47

Schrikken Janine! Gelukkig is het goed afgelopen.

Hier gelukkig weer alles goed met Harry. Bedankt voor alle beterschapwensen :*

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:49

Fijn dat het beter gaat!

En jaa was schrikken..

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:58

Hier hebben ze vanmiddag weer lekker een aantal uurtjes gespeeld <3
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:00

Die onderste is prachtig Chico!

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:00

Prachtige foto’s!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:03

Dank jullie!
Eindelijk 1 ook eens technisch gelukt _O- Moest wel de billen van Billie eraf knippen want die stond er natuurlijk voor. A l t i j d

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:15

Wauw wat een gave foto zeg! Echt een plaatje

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:27

@Luf_Midnight: D’leh is inderdaad ook lekker wollig :)) en groot zeg! Leuk dat die vacht zo verschillende kleuren valk heeft op verschillende plaatsen :D Hoe gaat het inmiddels met Serai?

@Sarah_Fons: die van jou is ook meer haar dan paard zie ik _O- Hoe groot is Jack nu? Hij oogt nog steeds zo mini/baby op de foto’s! En ik laat de tandarts niet komen voor Regreso. Ik oefen zelf wel af en toe met overal aanraken, zo ook aan z’n mond zitten / open doen. Tandarts pas als die 3 is denk ik!

@xLeoniee: Leuk zeg zo’n ‘opfok’ bij je thuis!! Ziet er goed uit!

@Twinklebel: Ahhh Nijn groeit idd echt als kool zeg! Maar een naarling zie ik nog niet hoor :D

@Kayleigh__: Ahh arme Harry :(:) maar super fijn dat hij zo braaf was bij de DA! Dat is toch altijd maar afwachten hoe ze het handelen. Wel raar zo ineens een allergische reactie!

@spotsontop: Had jij geen appaloosa ipv zwarte? :+ Ik vind het domein waar de jouwe staat wel super knap hoor, zag het voorbij komen op Instagram! Blubber heb je nu overal vrees ik.

@Janinevv: Pfoee wat schrikken zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen voor jullie beiden!

@Cioccolato: die foto’s <3 echt supergaaf, vooral die tweede!



Hier heb ik onlangs Regreso nog eens meegenomen naar de binnenbak. Hij vind het ontzettend stressvol om weggehaald te worden bij z’n kudde, dus daar oefenen we nu mee. Lekker losgelaten in de bak en meneer begon meteen te rennen. Moest duidelijk zijn spanning even kwijt :+ Op de wei staat die meestal stilletjes te eten en rustig rond te sjokken, dus was leuk om hem weer eens in actie te zien :D



En zo loopt die er nu dus bij :') doe zelfs geen moeite meer om hem te poetsen _O-
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:35

Ah wat leuk! Mooie toet met dat wit!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:08

Ik heb max vandaag ook even uit de groep gehaald. Eerst wou hij niet mee lopen ging gelijk stoppen. Maar je houdt een mini brokje voor z’n neus en hij loopt mee haha.

Eenmaal uit de groep loopt hij wel mee, beetje gestress ook met poetsen want hij stond 5 meter van ze vandaan (kon ze wel zien)

Daarna nog even in de stal complex gewandeld. Presies waar de loopstal van de merries stopte, stopte hij ook hahaha. Dus weer met een bikjes 3 passen naar voren gekregen en toen omgekeerd en liep hij braaf mee. Vlak langs de kruiwagen was niet eng. Zelf ff z’n neus erin gedaan haha

De stalhond kwam ook nog even kijken toen we aan poetsen waren. Max vond dat beetje apart want normaal staat hij veilig in de loopstal of paddock. Maar was super braaf.

Ze hebben ook soort ‘ tranings’ Dagen. En dan wil ik werken aan mee lopen zonder om te kopen met biks

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:26

Regresso is ook wel echt een dotje hoor! Vind het altijd zo schattig als ze tekeer gaan en zich uitsloven <3

Las ook wat over de tandarts. Bij Harry is er door de dierenarts nu 2x goed in zijn mond gekeken en dat zag er prima uit. Hij krijgt kiezen en er komen ook wat wolfskiesjes door. Wil er volgend jaar een tandarts naar laten kijken. Vind een gebit wel belangrijk om ook bijvoorbeeld koliek te voorkomen.

Maximus is leuk, Plutolover. Wat bij Harry goed werkt met wandelen is dat iemand een hand op zijn kont legt als hij stilstaat. Of als er niemand bij is dan doe ik een stapje zijwaarts waarbij ik eventueel zelf tegen zijn flank iets duw/laat wijken voor druk. Zodra de benen dan weer bewegen ga ik rechtuit. Ben ook erg benieuwd naar die trainingsdagen en ga ook zeker meedoen!

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:54

billionache schreef:
@Luf_Midnight: D’leh is inderdaad ook lekker wollig :)) en groot zeg! Leuk dat die vacht zo verschillende kleuren valk heeft op verschillende plaatsen :D Hoe gaat het inmiddels met Serai?

@Sarah_Fons: die van jou is ook meer haar dan paard zie ik _O- Hoe groot is Jack nu? Hij oogt nog steeds zo mini/baby op de foto’s! En ik laat de tandarts niet komen voor Regreso. Ik oefen zelf wel af en toe met overal aanraken, zo ook aan z’n mond zitten / open doen. Tandarts pas als die 3 is denk ik!

@xLeoniee: Leuk zeg zo’n ‘opfok’ bij je thuis!! Ziet er goed uit!

@Twinklebel: Ahhh Nijn groeit idd echt als kool zeg! Maar een naarling zie ik nog niet hoor :D

@Kayleigh__: Ahh arme Harry :(:) maar super fijn dat hij zo braaf was bij de DA! Dat is toch altijd maar afwachten hoe ze het handelen. Wel raar zo ineens een allergische reactie!

@spotsontop: Had jij geen appaloosa ipv zwarte? :+ Ik vind het domein waar de jouwe staat wel super knap hoor, zag het voorbij komen op Instagram! Blubber heb je nu overal vrees ik.

@Janinevv: Pfoee wat schrikken zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen voor jullie beiden!

@Cioccolato: die foto’s <3 echt supergaaf, vooral die tweede!



Hier heb ik onlangs Regreso nog eens meegenomen naar de binnenbak. Hij vind het ontzettend stressvol om weggehaald te worden bij z’n kudde, dus daar oefenen we nu mee. Lekker losgelaten in de bak en meneer begon meteen te rennen. Moest duidelijk zijn spanning even kwijt :+ Op de wei staat die meestal stilletjes te eten en rustig rond te sjokken, dus was leuk om hem weer eens in actie te zien :D

[ Video ]

En zo loopt die er nu dus bij :') doe zelfs geen moeite meer om hem te poetsen _O-
[ [url=m/Fckqin.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mega lief filmpje zeg! Heerlijk dat ze los mogen in de binnenbak bij jou <3

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:56

Lynn loopt wel braaf mee, als ze zin heeft, als ze iets te spannend vind begint ze te springen en steigeren.

Dat hoort er natuurlijk een beetje bij met een veulen maar als ze dat doet springt ze soms boven op mij. Nog even respect voor persoonlijke ruimte leren :+

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:11

Dat steigeren lijkt mij altijd wel spannend, Spotsontop. Laat je dan het touw vieren of geef je dan juist extra druk?

Hebben jullie ook dat je soms word bedolven onder de andere veulens uit de groep? Soms word je door de groep compleet genegeerd en soms word je aan alle kanten “opgegeten” door de veulens :+
Vandaag gelukkig het eerste en dus Harry fijn kunnen borstelen en kunnen opmeten.
Harry vond het allemaal wel prima.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:16

Kayleigh__ schreef:
Dat steigeren lijkt mij altijd wel spannend, Spotsontop. Laat je dan het touw vieren of geef je dan juist extra druk?

Hebben jullie ook dat je soms word bedolven onder de andere veulens uit de groep? Soms word je door de groep compleet genegeerd en soms word je aan alle kanten “opgegeten” door de veulens :+
Vandaag gelukkig het eerste en dus Harry fijn kunnen borstelen en kunnen opmeten.
Harry vond het allemaal wel prima.
[ [url=m/TAib0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GPjPb6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h5OKn9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha die laatste foto :D heerlijk om te zien! En en en hoe groot is Harry nu dan?

Ik moet Lynn ook weer meten, ben het vergeten vandaag :o ik heb Lynn verhuist naar een plekje zonder blubber. Ik was al weken aan het tubben en heb eindelijk de knoop doorgehakt. Ik hoopte dat het op zou drogen met een paar zonnige dagen maar dat gebeurde helaas niet. Er waren geen droge plekken om te liggen (in de schuilstallen was het ook nat) en bij de voerplekken ook. Dus eigenlijk 24/7 in de blubber. Bij de nieuwe plek is ze gelijk gaan liggen om een tukkie te doen. Dat zegt voor mij alles.

Ehmm als ze steigert wat doe ik dan? Ik moet mijn reactievermogen even trainen want voordat ik kan reageren staat ze alweer met alle 4 de benen op de grond :')

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:21

Met steigeren nooit druk zetten van voren. Dan klappen ze alleen maar achterover. Altijd werken met druk, ontspannen, druk ontspannen.
Mooist met steigeren is als je ze een schop naar voren kan verkopen.
Maar dat wat spot bedoeld is denk ik niet echt ´steigeren´ maar meer even niet weten wat te doen met 4 benen een hoofd en een staart. Denk ik?

Harry ziet er goed uit!

Verstandige keuze spot! Hier heb ik ze eigenlijk nog nooit buiten zien liggen in de winter. Veeeeellll te koud :')

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn veulens niet apart van elkaar pak. Ze hebben altij elkaar om op te bouwen. Vind het nog niet nodig om ze nu alleen moederziel alleen ergens mee heen te nemne. Ze staan amper op eigen benen. Dus daar begin ik later een keer wel mee. Alleen zijn hebben ze al geleerd met de merrie. Ik vind het fijn als ze op elkaar kunnen bouwen en daardoor stoer mogen worden.
We lopen nu met 2 veulens tegelijk naar het weiland, over een poosje gaan we dat omstebeurt doen. Zo begin ik langzaam met dingetjes alleen doen in alledaagse dingen. Dus niks geen spannende aparte dingen.

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:25

Cioccolato schreef:
Met steigeren nooit druk zetten van voren. Dan klappen ze alleen maar achterover. Altijd werken met druk, ontspannen, druk ontspannen.
Mooist met steigeren is als je ze een schop naar voren kan verkopen.
Maar dat wat spot bedoeld is denk ik niet echt ´steigeren´ maar meer even niet weten wat te doen met 4 benen een hoofd en een staart. Denk ik?

Harry ziet er goed uit!

Verstandige keuze spot! Hier heb ik ze eigenlijk nog nooit buiten zien liggen in de winter. Veeeeellll te koud :')

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn veulens niet apart van elkaar pak. Ze hebben altij elkaar om op te bouwen. Vind het nog niet nodig om ze nu alleen moederziel alleen ergens mee heen te nemne. Ze staan amper op eigen benen. Dus daar begin ik later een keer wel mee. Alleen zijn hebben ze al geleerd met de merrie. Ik vind het fijn als ze op elkaar kunnen bouwen en daardoor stoer mogen worden.
We lopen nu met 2 veulens tegelijk naar het weiland, over een poosje gaan we dat omstebeurt doen. Zo begin ik langzaam met dingetjes alleen doen in alledaagse dingen. Dus niks geen spannende aparte dingen.


Dat klinkt heel fijn hoe je dat gaat opbouwen!

Ze steigert inderdaad niet zo hoog dat ze echt omhoog blijft het zijn meer kleine vlugge sprongetjes, slaan met de voorbenen, wel omhoog komen maar niet recht omhoog.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:28

Hier corrigeer ik dat gewoon met een streng geluid. EH zeg maar. Ik kan slecht typen wat ik bedoel, maar jullie snappen het wel _O-
Uiteinde van halstertouw is daarbij mijn hulpmiddel om ze een tik te geven als ze echt mijn kant op springen in combinatie met een streng woord en daarna is zon streng woord vaak wel genoeg. Uitspattingen kun je toch blijven verwachten, altijd met paarden! :j

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:58

Kayleigh__ schreef:
Regresso is ook wel echt een dotje hoor! Vind het altijd zo schattig als ze tekeer gaan en zich uitsloven <3

Las ook wat over de tandarts. Bij Harry is er door de dierenarts nu 2x goed in zijn mond gekeken en dat zag er prima uit. Hij krijgt kiezen en er komen ook wat wolfskiesjes door. Wil er volgend jaar een tandarts naar laten kijken. Vind een gebit wel belangrijk om ook bijvoorbeeld koliek te voorkomen.

Maximus is leuk, Plutolover. Wat bij Harry goed werkt met wandelen is dat iemand een hand op zijn kont legt als hij stilstaat. Of als er niemand bij is dan doe ik een stapje zijwaarts waarbij ik eventueel zelf tegen zijn flank iets duw/laat wijken voor druk. Zodra de benen dan weer bewegen ga ik rechtuit. Ben ook erg benieuwd naar die trainingsdagen en ga ook zeker meedoen!


Hand op z’n kont gaat hij nog meer tegen druk geven. Volgens mij is dat haf eigen.., die ouwe van mij doet dat namelijk met trailer laden.. staat hij er bijna in.. en dan wil je van achter dat hij paar pasjes naar voren doet.. en dan dendert hij in z’n achteruit.

Dat van stap opzei vind ik wel een goede :-)

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:04

Spotsontop; Harry is nu schoft 1,36 en kont 1,41. Heb geen meetstok dus meet het met een bouwmarkt-rolmaat. :')
Klinkt als een goede beslissing om Lynn te verhuizen!
Wat betreft reactievermogen klinkt dat bekend haha. Fijn dat het niet echt dat hoge steigeren is!

Klinkt als een heel fijne manier Ciocolatto!
Ben zelf ook geen fan van trekken, gaan ze alleen maar van terugtrekken. Gelukkig nog geen steigeren gehad, vandaar dat ik even benieuwd ben iedereen dat doet.
Jouw manier kan veulens houden klinkt heel fijn en heel paardvriendelijk. Top!!
Denk dat je in de toekomst fijne paarden krijgt met zo’n aanpak.

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:14

Ik was trouwens enorm flabbergasted dat Lynn binnen 5 minuten op de trailer stond. Haar enige ervaring hiervoor was toen we haar ophaalde bij de fokker en dat ging allerminst vriendelijk. Met een beetje motiveren (en lokken met snoepjes) liep ze er zo in. Onderweg lekker hooi gegeten :D

Ik heb haar een maand geleden met meetstok gemeten op 1.32 ik heb die meetstok nu niet meer dus ik moet het ook met een rolmaat doen nu :')

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:18

Ik heb ook niet echt ervaring met steigerne en veulens, meer steigeren en 3 jarigen etc.

Wij zijn ook vrij nuchter. Ik vind het zadelmak maken en BB en B rijden erg leuk, daarna is mijn uitdaging weg. Ik durf geen M te rijden ofzo, qua hoogte _O-
Daarom ook de keuze gemaakt om zelf te fokken.
Mijn ervaring met zadelmak maken is dat het vrij simpel is, als je vertrouwen hebt. Wederzijds.

Zo heb ik een 3 jarige gekocht uit de opfok waar je niet naar kon wijzen. Vanaf voor af aan begonnen (wat ik dan normaal als veulen zijnde doe) met borstelen, aaien, aanraken. Rustig aan zadelmak gemaakt. Erg fijn paard geworden. Bleef wel ril, zat ook in het bloed.
1 gekocht als 2 jarige, stapte ik zo op weg als 4 jarige.
Vorig voorjaar een 3 jarige gekocht en wouden we eigenlijk snel zadelmak hebben. Die hebben we dus als eerst weg gebracht, vertrouwen ontbrak gewoon van beide kanten en dan ga je dus erop zitten met doel erop blijven zitten, koste wat kost. Die manier ligt mij minder. Ik maak zadelmak op basis van vertrouwen en rust _O- Is desondanks wel een fijn paard geworden daarna hoor. Maar het is een andere manier

Daarom denk ik ook dat vanaf veulen af aan houden erg fijn is. De basis van je hele band is er al. En zal er ook heus wel 1 tussen zitten die ik niet zie zitten en weg breng hoor.
Maar met de pony´s hebben wij hetzelfde gedaan, gefokt en veulens aangekocht. En meestal stapte ik er zo op weg. Al hadik toen iets meer lef als nu :')


Ah dat is fijn spot! Goede ervaring met trailers is altijd handig!

Hier wel een meetstok. Leuk speelgoed hoor! Erg handig met dat waterpasje

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:42

Hier wel ervaring met steigeren. Was Nijn haar hobby. Ik wachtte altijd gewoon tot ze weer op de grond stond en dan weer verder waar we mee bezig waren. Negeren dus eigenlijk.
1 x is ze op het natte gras flink onderuit gegaan omdat ze probeerde weg te rennen en aan het eind van het touwtje steigerde. Donderde ze zo met haar kop in het schrikdraad. Was absoluut niet mijn bedoeling, maar daarna was ze wel opeens heeeeel erg braaf...