[VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

[VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 13:31

Na onze 2 vorige topics uit 2017 & 2018 waar veel bokkers hebben meegelezen, meegekeken & geleefd, hebben Skaay en ik besloten om toch weer te gaan voor een 2019 topic! :D

Dit jaar voelt het topic als een met een gouden, maar helaas ook een zwart randje |( . Degene die vanaf het begin hebben mee gelezen weten dat we zowel Pien als Gianna hebben moet laten gaan afgelopen jaren.

Helaas hield hier de pech niet op..

Ice had al langer rugklachten waardoor we hebben besloten om met haar naar de kliniek in Utrecht te gaan daar is uit echografie, van Ice haar rug, gebleken dat zij ontstekingen en schade heeft aan haar banden die over de rug lopen. Dit zal hierdoor Ice haar laatste veulentje zijn en zodra het veulen oud genoeg is, zal ik haar moeten laten inslapen Y;( . Ik ben hier echt kapot van en zie er enorm tegenop..

Desondanks en misschien wel júist daardoor, hoop ik dat we de komende tijd enorm gaan genieten van de maanden die Ice nog heeft, en de veulentjes die geboren moeten worden. Ik heb er enorm van genoten om dit met jullie te delen en vol spanning updates te plaatsen en samen te kijken naar de live camera, en hoop dat dit jaar weer te doen!


Zoals elk topic zal ik jullie allereerst voorstellen aan onze dekhengst El Maymoun. Moun is een goedgekeurde dekhengst van het ZSAA stamboek met de prachtige kleur Amber Champagne. Moun draagt 87,5 % Arabisch bloed :)

Afbeelding



Dit jaar hebben wij 2 merries van hem drachtig:

Ice is een 8 jarige merrie paint x KWPN van 1.63m hoog. Ze is Splash met basiskleur vos. Ice heeft 1 bruin en 1 blauw oog <3. Ice is inmiddels alweer 205 dagen drachtig en uitgerekend op 27 mei bij 342 dagen dracht.

Afbeelding

In 2017 heeft Ice een prachtig hengst veulentje gekregen; Gambler. Helaas heeft Gambler maar 5 maanden oud mogen geworden door een tragisch ongeval.. Hij was fantastisch :+: .

Afbeelding

In 2018 heeft Ice een geweldig merrie veulentje gekregen; Given (a Gift From Gambler). Wat waren we blij met haar geboorte *\o/* . Given is van Passorapard hier op bokt!

Afbeelding


Voordat Ice zal bevallen is eerst onze merrie Jolyne uitgerekend. Zij is een Gold Champagne quarter x haflinger merrie van 6 jaar oud en 1.52m hoog. Zij is momenteel 263 dagen drachtig en uitgerekend op 28 maart bij 342 dagen dracht!

Afbeelding

In 2017 heeft Jolyne een prachtig merrie veulentje gekregen in combinatie met een andere Champagne hengst (Kharamel); Elin <3 . Elin woont nog steeds bij ons!

Afbeelding

In 2018 heeft ze opnieuw een Champagne merrie veulentje gekregen; Amy :D . Ook Amy is nog steeds bij ons en staat gezellig samen met Elin groot te groeien!

Afbeelding


Ice beviel in 2017 te laat van haar veulentje en in 2018 te vroeg. Jolyne is tot nu toe altijd 2 weken te vroeg bevallen, dit betekent dat we over minder dan 2 maanden al kunnen rekenen op het veulentje van Jolyne :D Zoals elk jaar zal ik ook nu weer de kleurkansen hier neer zetten:

Ice:
Afbeelding

Jolyne:
Afbeelding

Ik zal regelmatig updates maken over hoe het met ze gaat. Van Jolyne zie je echt dat ze al een flinke buik heeft en ook het uier begint al wat te ontwikkelen.. Spannend!.. Ice heeft nog een bescheiden drachtigheidsbuikje maar die kan ik zeker ook al op de foto zetten! Bij beiden hebben we het veulentje al voelen schoppen <3 .

Naast updates van de drachtige merries, kan het zijn dat ik wat foto's plaats van onze andere paarden. Ik zal ze even kort hier voor stellen om verwarring te voorkomen:

In 2017 hebben wij een Champagne hengst veulentje gekregen die momenteel in de opfok staat: El Dorado.
Afbeelding

En daarnaast hebben wij nog Mae. Een NMPRS Palomino merrie van Don Cremello du Bois x Viva La Bam:

Afbeelding

De camera zal een aantal weken/dagen voor de bevalling opgehangen worden zodat er weer live met ons meegekeken kan worden bij de bevallingen van Ice en Jolyne!

*\o/* Wie volgt er weer gezellig met ons mee? *\o/*
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 10-01-19 13:46, in het totaal 3 keer bewerkt



Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 14:11

Lenthe is verkocht en heeft een heel fijn thuis bij AppleSter; Wellicht zou je af en toe een update van haar willen plaatsen hier? :D

Ik ben er echt helemaal stuk van. Ice is van alle paarden toch echt mijn maatje.. Ik kan het nog steeds moeilijk verkroppen ;(

Leuk Esmee dat je ook volgt en alle andere trouwe volgers! Welkom!! Heel leuk.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 15:22

Wat leuk AppleSter. Wat een buik al, spannend.

Joey; Ze heeft een aantal keren vast gelegen in de stal met rollen. Maar ze konden niet zeggen of dat de oorzaak is.. Kan net zo goed iets anders of aangeboren zijn :(

Gezellig Carnivornia!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 21:21

Tinniie: Ik kan het zelf ook nog niet helemaal bevatten dat ze er straks niet meer zal zijn..

Ik ga jouw topic ook even opzoeken! Leuk dat we weer wat gelijk hebben lopen :D !

Isa, Sureido, koekie, montana & emmely; Welkom en leuk dat jullie (weer) komen volgen +:)+

Anthea; Ik ben heel benieuwd ook hoe dat gaat voelen dit jaar met Ice.. of ik er juist extra van kan genieten en blij mee ben of juist helemaal niet. Ik ben wel heel benieuwd wat ze dit jaar voor veulen gaat geven..

Kimberley; In principe heeft ze hier al een tijd last van en verwacht ik niet dat ze helemaal pijnvrij is eigenlijk maar je merkt niet veel aan haar. Ik ga haar natuurlijk wel zo min mogelijk belasten en we zijn helemaal gestopt met rijden maar veel meer dan dat kunnen we nu niet doen :( ..

Hilda, Hopemyday en mayasfrenk; Leuk dat jullie er weer bij zijn dit jaar! :j

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 14:48

Zo leuk dat jullie allemaal weer komen volgen en meeleven met het bericht van Ice.. Leuk om ook weer zoveel bekenden te zien uit de vorige topics! :D

Lieve Ice in de kliniek vorige week..;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ze was zo braaf met alle onderzoeken, scheren, foto's maken etc. Ze hoefde nergens voor verdoofd te worden. Pff.. het blijft zo cru :(

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 21:29

Bedankt voor alle lieve berichten. Ik stond vandaag toch weer even een potje te janken voor de stal maar dat zal vast wel vaker voorkomen de komende maanden :n .

Even wat vrolijkers; Elin en Amy samen in de rijbak! Grappig om te zien dat Amy echt een andere tint Champagne is. Ze is een heel stuk donkerder terwijl je dat in de zomer haast niet meer zag!


Afbeelding
Afbeelding


Elin al bijna 2 <3

Afbeelding
Afbeelding

Amy;

Afbeelding

En Amy afgelopen zomer. Daar lijkt ze wel echt veel op Elin :D

Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 23:19

Dankje Rebecca! :D

Maris; Amy heeft even te koop gestaan maar toch nog steeds twijfel.. We willen toch ook weer even afwachten wat er dit jaar uit komt. Amy en Elin zijn nagenoeg identiek namelijk :')

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 14:49

Bedankt Miefje en leuk dat je komt volgen!

Jolyne heeft alweer een behoorlijke buik <3 . Vandaag heerlijk in de regen in de paddock..

Afbeelding
Afbeelding

Ice even slobber gegeven op stal. Ze is echt compleet verliefd op slobber en likt de emmer tot de laatste korrel leeg :=


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ook Ice haar buik begint al flink te groeien :):)
Afbeelding

Geschoren streepje van de onderzoeken... :(:)
Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 15:15

Eloya; Ze zijn beiden kleur getest en helaas niet HZ.

Ja, je merkt wel aan haar dat ze er flink last van heeft. In Utrecht hadden ze nog maar één keer eerder zo'n slechte rug gezien op de echografie..

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 21:57

Joey; Klopt. Echt heerlijk om ze zo te zien genieten. Ice is echt 'in love' met slobber. Waag het niet om haar emmer eerder weg te halen dan dat hij brand schoon is _O- .

Leuk dat jullie er weer bij zijn Irisx & Welmoed_!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 21:15

Welkom Riianne & Jolandeee :) . Elin is schattig hè?!

Ze is ook zo intens lief en nuchter <3 .

Jolyntje vandaag aan de wandel:
Afbeelding
Afbeelding

:+:
Afbeelding

En Ice even benen strekken in de bak;
Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 17:53

Wat leuk Romy en foto's zijn natuurlijk altijd welkom :D !

Ice heeft even heerlijk door de sneeuw gerend vandaag =:) .

Beetje vies wel :o


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knap kind <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 12:53

Ja dat maakt het heel cru.. Ze lijkt zo goed en vrolijk ;( . Ik zou haar nooit laten inslapen als er een andere mogelijkheid zou zijn. Je merkt wel als je haar poetst of als je haar zonder deken buiten zet dat ze echt pijn heeft. Tijdens het losgooien springt ze ook constant over in galop en veel bokken. Dat zijn de dingen waaraan je het kunt zien. Daarnaast liegt de echo natuurlijk ook niet Y;( ...

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 14:12

Volgens Utrecht is er geen behandeling hiervoor.. Er zitten echt gaten in haar banden op de rug. Hele stukken zijn aangetast :(. Omdat ze aan het compenseren is, is ze momenteel ook kreupel linksvoor.. Zelfs op de zachte volte is dat goed te zien.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 22:10

Ice is pas 8 jaar |( .. Het kan genetisch zijn maar ook door een ongeluk.. Helaas is Ice altijd al heel onhandig geweest en heeft echt tal van ongelukken gehad. Vastgelegen in de stal, in de sloot gevallen etc etc.

Welkom LHS13 en dankjewel Y;(

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:27

Wauw wat is ze mooi hè <3 ?! Zo benieuwd hoe ze uit gaat groeien. Ik kom snel weer is langs hoor!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 18:21

Jolyntje heerlijk genieten in het zonnetje {:}

Afbeelding

Ze heeft al echt een huge buik vanaf onder en de baby beweegt flink! Je kan het goed voelen van buiten af.

Afbeelding
Afbeelding



Uier doet tot nu toe nog niet zoveel maar dat zegt bij Jolyne ook niks.. Kan zomaar ineens vol schieten!

Afbeelding



Het zoontje van haar bijrijdster praat alvast tegen de baby, zodat het zijn stem alvast leert kennen :=

Afbeelding


Ze vindt het tot nu toe nog steeds leuk om rustige stap ritjes te maken :D

Afbeelding



Misschien leuk om voor Jolyne alvast een gokjes lijst te maken? Het komt nu toch al redelijk dichtbij *\o/*

Mijn gokje:

Icecrystal- hengst- Gold Champagne- 18 maart

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 23:58

Welkom Milan! Ik weet nog niet goed of ik het veulen van Ice aan ga houden. Dat ligt denk ik echt aan de klik, het gevoel en wat er uit komt.. Maar ik sluit het zeker niet uit!

Bedankt voor het lijste Sanne, scheelt weer :D


We proberen Ice zoveel mogelijk te laten genieten. Gisteren heeft ze van Fleur(bijrijdster) een heerlijke poetsbeurt en een bak slobber gehad :j .



Afbeelding
Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 07:40

Welkom Sharon. Wat leuk dat je een hengstje bij ons hebt gekocht :) !

Ik probeer ook elke keer wel extra van haar te genieten, maar het blijft daarnaast zo onwerkelijk.. :( Alsof het niet waar is en ze er gewoon nog voor altijd zal zijn.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 23:06

Wat schattig Deracine, Amy & Elin <3 ! Leuke foto!

Lisa: Dat zou leuk zijn!

Passorapard; Splash gaat hem niet worden uit Jolyne :o

Rebecca; Haha, ik hoop toch het minst op jouw gokje hoor O:)

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-19 09:25

Ik moet jullie ook nog even voorstellen aan mijn nieuwe merrie!

Een 2 jarige Total US x Rubinstein merrie met de naam Roxana. Ik noem haar Roxy <3

Afbeelding
Afbeelding

Ze is zo intens lief en staat momenteel in de opfok in Drenthe.


Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-19 12:55

Bedankt meiden, erg blij mee :D

Passorapard; Je mag natuurlijk wel gewoon een nieuw gokje doen O:)

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-19 19:40

Bedankt! Vero moda :)

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 08:54

Annelore; Valt best mee hoor! Ik heb het topic gewoon erg laat aangemaakt :o . Leuk dat je weer komt volgen.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 14:03

Bedankt Sanne!
Nee niet persé. Misschien ooit een veulentje maar ik denk eerder als rijpaard :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BreeWelshies, MallyBelly, Piekosjj en 8 bezoekers