[p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 20:48

kvfoto schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
Een kilo kleurpoeder voor één galopfoto? :wow: Da's best veel, lijkt me?
Ik weet niet hoor, heb sowieso geen idee hoe je bewegingsfoto's kunt maken met dit spul, maar tjonge. Da's bijna 20€ per foto, wel veel geld per model dan :=



precies de reden waarom ik er steeds over begin, het kost nogal wat haha en ik snap best dat dat afschrikt. vandaar dat ik die 5 kilo poeder ook maar had opgezocht dan hebben we in ieder geval genoeg. die kost bijna 100 euro. Voor portret foto's zal je zeker minder nodig hebben, al zal dit nog altijd genoeg zijn om verschillende redenen zoals wind, beweging paard, gooi richting enzovoort.

Ben trouwens ook benieuwd op welke tijd het gaat plaatsvinden :D

ik denk zelf dat het eerlijk en handig is dat zowel fotografen als modellen wat meenemen, dan hoeft niemand zo'n enorme zak te kopen en dan hebben we vast genoeg zodat iedereen een mooie foto kan krijgen van hun paard (en hunzelf)



Hoelang zou er nodig zijn per paard om op de foto te zetten?
En ze allemaal op een tijdstip te laten komen of een voor een? Zodat de een niet moet wachten.
Wat vinden de andere fotografen het handigst ?

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:15

We zijn nu met 6 fotografen (waarvan 1 videograaf) toch? Ik denk dat het handig is voor de fotografen om op te splitsen in tweetallen of groepjes van drie. Er vanuitgaand dat iedereen iets van holi poeder of rook meeneemt hebben we genoeg om te rouleren meestal is het zo'n 15 min per model. tegelijk aanwezig met z'n allen en Ter plekke groepjes maken, als je in tweetallen gaat dan zijn er telkens twee modellen die even pauze hebben en dan zorgen de fotografen er gewoon voor dat ze iedereen op de foto hebben :D

ik kwam deze website ook nog tegen en heb er ook wat bestel 4 kleurfakkel voor maar 12 euro!!!! *\o/*
http://www.fun-en-feest.nl/bengaalse-fakkels.html

Je mag er zijn, de wereld is leuker met jou! http://www.kvfoto.nl

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:04

Helaas lees ik dit allemaal nu pas...

Hoe zit het nu met het poeder?

Ik vind het een beetje dubbel qua mee betalen. Vind het een ontzettend leuk iets, maar de materialen & progamma's voor het fotograferen kosten ook aardig wat geld....

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:44

Ik denk dat het eigen keuze moet zijn, dan? Ik investeer er graag zelf ook wat in dan dat we straks met te weinig spul zitten..
Een paard hebben en de benzine om je je trailer erheen te rijden kost óók geld, ik bedoel; ieder steekt op zijn manier geld in z'n passie. Als er dan voor een speciale meeting gezamenlijk geïnvesteerd zou moet worden, vindt ik dat wel normaal. (als je een studio huurt voor een meeting betaalt ook iedereen een deel..)

Trouwens, moeten we misschien ook ergens toestemming vragen voor zo'n meeting bij Jonkersgat? De toortsen en fakkels etc. kan je natuurlijk makkelijk weer meenemen na opbranden (open vuur, nog een dingetje, mag dat daar zomaar?) maar dat kleurpoeder, geeft dat veel zooi op de grond? Ondanks dat het natuurlijk afbreekbaar is, is Jonkersgat wel een recreatiemeer/hondenpark...

kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:01

Ja dacht ik ook met z'n allen zodat we inderdaad genoeg hebben, zou zo jammer zijn als er niet genoeg is maar iedereen er wel speciaal voor gekomen is. Omdat het zulke grote kosten zijn dacht ik daarom ook als ieder wat meenemeent dan hebben we ook geen rare constructies met geld overmaken maar het is daarnaast ook gewoon eerlijk, want ik geloof niet dat er veel mensen op zitten te wachten dat je veel koopt en iedereen er dan gebruik van wilt maken, wat ik mij goed kan voorstellen. Hoe minder poespas hoe leuker het is hahaha.

Wat vinden alle modellen en fotografen?

ik: heb geen moeite met zelf wat meenemen.
hopedreamer: vind het dubbel, snap ik volledig gezien iemand normaal betaald voor een fotosessie, appartuur onderhoud is niet gratis en inderdaad alle benodigde programma's en tijd kosten ook geld
Amanda: vind het prima om gezamelijk te investeren voor een speciale meeting.
TS: Ik stel voor dat elk model , het materiaal zelf regelt op eigen kosten.
Mochten fotografen het zelf willen kunnen ze een bijdrage leveren door zelf wat mee te nemen eventueel lijkt mij dan handig.
Fauve: wilde wel wat holi zakjes zelf kopen

Maar ik laat dit alles graag over aan de ts! :D


Ik kan inmiddels niet meer zondag avond! zondag ochtend en middag natuurlijk wel

Je mag er zijn, de wereld is leuker met jou! http://www.kvfoto.nl

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 12:04

kvfoto schreef:
Ja dacht ik ook met z'n allen zodat we inderdaad genoeg hebben, zou zo jammer zijn als er niet genoeg is maar iedereen er wel speciaal voor gekomen is. Omdat het zulke grote kosten zijn dacht ik daarom ook als ieder wat meenemeent dan hebben we ook geen rare constructies met geld overmaken maar het is daarnaast ook gewoon eerlijk, want ik geloof niet dat er veel mensen op zitten te wachten dat je veel koopt en iedereen er dan gebruik van wilt maken, wat ik mij goed kan voorstellen. Hoe minder poespas hoe leuker het is hahaha.

Wat vinden alle modellen en fotografen?

ik: heb geen moeite met zelf wat meenemen.
hopedreamer: vind het dubbel, snap ik volledig gezien iemand normaal betaald voor een fotosessie, appartuur onderhoud is niet gratis en inderdaad alle benodigde programma's en tijd kosten ook geld
Amanda: vind het prima om gezamelijk te investeren voor een speciale meeting.
TS: Ik stel voor dat elk model , het materiaal zelf regelt op eigen kosten.
Mochten fotografen het zelf willen kunnen ze een bijdrage leveren door zelf wat mee te nemen eventueel lijkt mij dan handig.
Fauve: wilde wel wat holi zakjes zelf kopen

Maar ik laat dit alles graag over aan de ts! :D


Ik kan inmiddels niet meer zondag avond! zondag ochtend en middag natuurlijk wel


Als fotografen mee willen investeren mogen ze dat zelf weten, ik zal deze dagen eens kijken in de stad of ik zakjes kan krijgen ergens.
Ivm niet online kunnen bestellen.

Over Jonkersgat kreeg ik ook een bericht van een bokker, dit is idd een honden/recreatie park.
Ik zal eens kijken of ik op een of andere manier toestemming kan vragen.
Alhoewel ik hoorde dat manege gasselte er ook wel eens door heen rijd.

Daarom houd ik zeegse als locatie 2 mocht locatie 1 twijfelig blijven.

Holi poeder brengt geen schade aan natuur, het verkleurd idd wel maar na een regen bui is dit weg.
Rook boms niks over kunnen vinden, enkel een filmpje van een buitenlandsefotograaf die dat doet in de natuur. Het rook ging wel weer weg en bleek niet heel lang hangen.
Ik denk dat ook dit geen schade leverd aan de natuur.

Ik stel voor dat we om 11 uur beginnen?

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 13:45

Ik heb contact met de gemeente in die regio, en hoor het zo snel mogelijk!
Het zag er in iedergeval volgens hun leuk uit.
Dus laten we duimen.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 15:03

Afbeelding
Afbeelding

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:38

Duidelijk antwoord! +:)+
Maar geen vuur (in openbare ruimte) wil wel zeggen dat rooktabletten ook niet kunnen, gok ik zo. Die moet je wel aansteken (ze fikken niet echt met vlam, geloof ik, maar toch, aansteken.) en de holi poeder van kleurenpoeder.nl is 100% brandvrij :j
Certificaat daarvoor zal wel aan te vragen zijn via de website? Staat wel een mooi uitlegje: https://www.kleurenpoeder.nl/brandveiligheid/

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:59

Ik ben bang dat ik mij toch af moet melden voor deze meeting, qua kosten wordt het mij echt te veel helaas |( ik wens iedereen veel plezier!

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 14:32

Fotograaf 2 melde zich af i.v.b omstandigheden.
En 1 model^
Hoe denkt de rest erover, heeft het nut om door te laten gaan i.v.b de kosten?...

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:40

FennyPower schreef:
Fotograaf 2 melde zich af i.v.b omstandigheden.
En 1 model^
Hoe denkt de rest erover, heeft het nut om door te laten gaan i.v.b de kosten?...



Voor één model kan ik niet zo ver rijden, maar mocht je er minstens drie hebben ben ik zeker van de partij.

Je mag er zijn, de wereld is leuker met jou! http://www.kvfoto.nl

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:55

Hoeveel modelle zijn er nog?

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 18:46

2 a 3 modellen, met 4 fotografen en 1 filmer

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:23

Misschien is het verstandig eens te kijken wat de kosten nou gaan zijn. Zo kun je ook kijken of er meer modellen/fotografen mee willen/kunnen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:03

Over een anderhalf week is het zover, even los van het weer, gaat het gewoon door? neemt nu iedereen wat mee of?

Je mag er zijn, de wereld is leuker met jou! http://www.kvfoto.nl

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: [p]Special effect fotomeeting Noorden(GR/DR).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 12:07

Ik denk niet dat het echt nut heeft om het door te laten gaan. Ik hoor hier en daar veel over de kosten helaas.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:39

FennyPower schreef:
Ik denk niet dat het echt nut heeft om het door te laten gaan. Ik hoor hier en daar veel over de kosten helaas.


Wat jammer maar ik begrijp je keuze, ik zal hem dan uit mijn agenda halen. Hopelijk tot de volgende keer!

Je mag er zijn, de wereld is leuker met jou! http://www.kvfoto.nl

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:52

kvfoto schreef:
FennyPower schreef:
Ik denk niet dat het echt nut heeft om het door te laten gaan. Ik hoor hier en daar veel over de kosten helaas.


Wat jammer maar ik begrijp je keuze, ik zal hem dan uit mijn agenda halen. Hopelijk tot de volgende keer!


Jammer, maar wie weet een volgende keer ?
ik zal hem ook uit mijn agenda halen...
voor iedereen veel paarden plezier en tot een volgende x
/3 :evaw: /3

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:42

Nou wat jammer zeg dat het niet door gaat.. Ik had het geen probleem gevonden om wat mee te betalen, maar ik ben gewoon niet zo vaak online :+


♥Samira, Forever in my heart!
R.I.P Mr Brown...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers