[M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

[M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 22:17

Een fotomeeting met een twist. Kennisdeling! Eens peilen of hier interesse voor is?

Ik ben inmiddels aardig wat aan het hobby'en, maar merk dat ik het fotograferen van mensen nog eng/lastig vind. Ik heb weinig zelf vertrouwen en probeer maar wat en heb niet echt een duidelijke strategie. Ook merk ik dat op de meeste meetings iedereen vooral zijn eigen ding aan het doen is, om zelf het mooiste shot te krijgen, terwijl ik ook denk dat er zoveel te leren valt van elkaar!

Wellicht zijn er wat meer senior fotografen die het leuk vinden om hun kennis te delen met wat minder ervaren fotografen (op het gebied van mensen modellen). Het idee is in principe een gewone meeting, waarbij de nadruk niet alleen ligt op iedereen toffe foto's maken, maar ook een stukje uitleg van de meer ervaren fotograaf over het hoe en waarom. Een soort fotomeeting meets workshop? Hoe pak je het aan? Waar let je op? Hoe instrueer je je model? Wat werkt wel? Wat werkt zeker niet? Etc. Waarbij het dan achteraf ook erg leuk is om elkaars werk te vergelijken en feedback te krijgen over waar nog te verbeteren is.

Thema:

Ik dacht aan fashion / urban / stads, maar ik sta open voor vanalles :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kwa opzet dacht ik aan bijvoorbeeld 5 modellen, 5 junioren en 5 senioren, en dan elke ronde doorwisselen, zodat je iedere ronde aan een andere fotograaf en een ander model gekoppeld wordt. Mag ook 4 of 6 zijn van elk of zo, dat maakt niet zo veel uit, maar wel van allemaal evenveel.

(Junior/Senior slaat natuurlijk op ervaring en niet op leeftijd :P )

Wellicht zou je bijvoorbeeld ook kunnen afspreken dat iedereen voor elk model een concept bedenkt en dat je elke ronde samen zowel het concept van de senior als van de junior uitwerkt. Uiteraard kan hierbij ook rekening gehouden worden met de ideeen/wensen van de modellen. Kwestie van voorbereiden :)

Het zal er vooral om hangen of er genoeg "senior" fotografen zijn met ervaring met het werken van menselijke modellen, die het leuk vinden om in dit concept hun kennis te delen. Ik kan me zo voorstellen dat niet elke "senior" er zo het nut voor zichzelf van in ziet. Maar ik hoop dat er ook zijn die het júist heel leuk vinden om op die manier met andere fotografen bezig te zijn.

Zon "senior" hoeft trouwens ook niet de meest fantastische top fotograaf te zijn. Maar gewoon als je al vaker mensen shoots hebt gedaan, je er comfortabel bij voelt, wel het idee hebt dat je wat tips en tricks in de vingers hebt die leerzaam kunnen zijn voor een zeer onervaren fotograaf en je het natuurlijk leuk vind, dan is het wellicht iets voor jou!

En natuurlijk genoeg modellen! Maar anders dan dat extra element van kennisdeling is het dan verder ook wel de bedoeling dat het een "gewone" meeting wordt.

Ik heb verder ook niet echt een concrete stad/datum of zo in mijn hoofd.

Ik wilde eerste zien of er voldoende animo is!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:42


Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:55

Ik zou mij willen opgeven als model, maar ik kan nooit op zaterdag, haha.

Onder voorbehoud lees ik eventjes mee.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:03

Is het niet een betere idee om echt een groepsworkshop te organiseren van een zeer goede fotograaf? :D ja dan kost het wel wat, maar krijg je er veel voor terug.

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 23:31

Gianti schreef:
Is het niet een betere idee om echt een groepsworkshop te organiseren van een zeer goede fotograaf? :D ja dan kost het wel wat, maar krijg je er veel voor terug.


Ik snap je opmerking, maar dat is eigenlijk juist niet het idee. Ik vind het juist leuk om van meerdere mensen wat op te pikken en het niet alleen een kwestie is van "dit moet je doen" en dat de ander het uitvoert, maar dat je samen aan de gang gaat. Niet alleen instructie, maar ook de ander bezig zien. Hoor en wederhoor. Juist niet het hele stijve officiële, maar juist het ongedwongen bezig zijn met elkaar, juist omdat je ook dat delen leuk vind.

En juist ook het idee dat het soms ook de fotografen zijn die niet zelf de dure workshops geven die interessante dingen te vertellen hebben. Waar je iets van op kunt pikken.

Misschien is het mijn naïeve beeld uit mijn vakgebied (software Developer) waar kennisdeling vaak zo centraal staat, maar persoolijk vind ik een dergelijke ongedwongen sfeer meestal veel leuker dan een officiële cursus of workshop.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:06

Ik heb als 'junior' fotograaf wel interesse :)

&if=1

[o]

Jespri

Berichten: 9627
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:58

Ik heb wel interesse als fotograaf ovb van datum/locatie. :)

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:19

Afhankelijk van datum en locatie wel interesse als “junior”.

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 13:30

Leuk dat de interesse langzaam binnendruppelt! Laat ik even een overzichtje bijhouden!

Voor wat betreft de modellen, is natuurlijk altijd afwachten hoeveel aanmeldingen er zijn, en hoeveel plek er gaat zijn.

Als de datum eenmaal bekend is, gaan de fotograven die kunnen denk ik gewoon op volgorde van aanmelding, en dat de fotograven samen vervolgens de modellen kiezen, als er meer animo dan plek is. Bij voldoende animo stuur ik een datum prikker rond, en maak ik uiteindelijk de definitieve beslissing. Helaas gebeurd het altijd wel dat niet iedereen kan, het is niet anders, ik probeer zo eerlijk mogelijk te kiezen! Over de locatie kunnen we stemmen, maar de kans is groot dat die ergens in het midden van het land zal zijn.

Jespri, gezien je website, mag ik jou onder de senior fotograven scharen denk ik?

Mochten er mensen geinteresseerd zijn maar twijfelen of ze wel "goed genoeg" zijn om als senior mee te kunnen: het is vooral hoe je je er zelf bij voelt! Het gaat hier niet om de beste zijn of te bepalen die is goed genoeg als senior en die niet. Het maakt niet uit of je professionele fotograaf bent, of niet. Vind je het leuk om anderen te helpen? Denk je dat je iets te delen hebt? Ben je zelf als fotograaf comfortabel in werken met modellen... twijfel niet, je bent niet arrogant, gewoon opgeven! Vind je het een beetje eng, of je wel iets bij te dragen hebt? Gewoon opgeven! :D Misschien juist een leuke kans om eens te ervaren of je een ander begeleiden leuk vind ja of nee en of het je ligt. Er zijn geen verwachtingen, er zijn geen minimale eisen! Anders dan enthousiasme en samenwerken! Juist als je het nog nooit gedaan hebt, is dit een laagdrempelige mogelijkheid om het eens te proberen!

Citaat:
Interesse overzicht (ovb van datum/tijd/locatie, niks ligt nog vast)
(Niet quoten! Ik werk hem zelf met regelmaat bij!)

'Senior' fotograven
Jespri website

'Junior' fotograven
Shiloh Geen website, wel wat foto's
Nooor_
NdV74

[url]Modellen[/url]
Lau Instagram
AlwaysH



Er vanuitgaande dat er zoveel interesse is. Ik denk dat we uiteindelijk voor niet meer dan 6 mensen per categorie/rondes moeten gaan, met dan 30 minuten per ronde? Dan ben je in totaal excl. pauze zon 3 uur bezig, dat is wel een beetje het maximum denk ik?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 21-03-18 13:47, in het totaal 6 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:36

Ik heb ook interesse als junior fotograaf. Heel leuk concept! Ik hoop dat er ook genoeg senior fotografen zijn.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:05


quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:34


Lipydo

Berichten: 4201
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:58

Lijkt mij leuk als ervaren fotograaf! :)

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:05


Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:13

Ik heb wel interesse als model! ("junior" model :') geen ervaring, maar misschien juist ook leerzaam voor jou omdat je dan wat meer kan misschien? :) )
Afbeelding

Afbeelding

Z2 + 3, pr 216

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 08:49


"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:56

Moet ik dan toch foto's plaatsen?
Ik wacht nog op antwoord op mijn pb namelijk. :P

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Anoniem

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:00

Ik heb wel intresse als model! Bezig met een sleeve die volgende week afgemaakt wordt, past ook wel on het thema denk ik :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 09:03

AlwaysH schreef:
Moet ik dan toch foto's plaatsen?
Ik wacht nog op antwoord op mijn pb namelijk. :P


Sorry vergeten, uiteraard!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:41

Oké, hierbij!

Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn wel wat verouderd.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:02

Oh dit lijkt me echt tof! Ik zou graag meedoen als junior fotograaf :j

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:30

Ik heb interesse als 'junior' fotograaf! Nauwelijks ervaring met modellen. Ik zie wel dat de junior fotografen al aardig volloopt, dus dan wordt het op de reservelijst denk ik, graag! :j Ik zat er tijd terug ook al aan te denken dat zoiets leuk zou zijn, maar het organiseren vind ik zelf wel een dingetje :o
Ik heb alleen een instagram, maar hier staan dus weinig/geen modellenfoto's op www.instagram.com/photo_iselda

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 12:25

Iselda schreef:
Ik zie wel dat de junior fotografen al aardig volloopt, dus dan wordt het op de reservelijst denk ik, graag! :j


Gewoon opgeven inderdaad! Je weet nooit. Het is ook nog afwachten wat er overblijft als er eenmaal een datum/locatie gekozen wordt. Ik zal op een gegeven moment een datum prikker maken en hak vervolgens zelf de knoop door van wat de uiteindelijke datum/locatie wordt. Gezien de senior fotograven daarin de essentieelste factor zijn, zal een datum waarop die het meeste kunnen uiteindelijk de voorkeur krijgen, mensen kunnen nog afzeggen. Kortom, het kan nog alle kanten op gaan :)

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [M] junior/senior kennisdeling: fashion/stad/mensen/portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:36

Ik wil mij wel aanmelden als ''junior model''
verschillende shoots gedaan. Heb ook wel wat ''tuttige'' kleding (jurken, tutu etc.) misschien ook wel leuk als afsteekbeeld. Ook eventueel een Chihuahua die erg fotogeniek is.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:50

Ik zou me ook wel willen opgeven als ' junior' model, Afhankelijk van datum en stad natuurlijk. als het ver van te voren gepland word kan ik elke dag behalve woensdag en vanaf half mei tot half juni kan ik dan niet.

foto 1
foto 2
foto 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers