Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-14 16:25

Fotomeetings zijn over het algemeen gewoon leuk, leerzaam en bovenal gezellig, maar helaas komt het ook wel eens voor dat er minder leuke ervaringen zijn.
Dit kan zijn door onverwachte afmeldingen of omstandigheden, maar ook door fotografen die zich vervelend opstellen tijdens een meeting. We gaan er natuurlijk allemaal van uit dat iedereen met dezelfde goede bedoelingen meedoet aan een meeting; namelijk leuke foto's maken voor je portfolio, een gezellige dag hebben en van elkaar leren. Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat iemand andere intenties heeft, of zich anders opstelt dan je had verwacht. En dat kan vervelende situaties opleveren.

Bokt is in principe nooit verantwoordelijk voor meetings of het verloop er van, en iedere organisator heeft daarom de vrije hand in het wel of niet toelaten van deelnemers (model of fotograaf) bij de meeting. Wij willen vanuit het moderatorteam echter wel de organisatoren van meetings er op attent maken en houden dat zij zich bewust zijn van wie ze toelaten bij de meeting.
Scan altijd de achtergrond van de persoon die zich aanmeldt; is de persoon een bekende van je? Is het een vaste gebruiker van Bokt (meer dan 1 bericht / langere tijd lid / toegang tot de Kudde en dus het FM topic, etc.)?

Natuurlijk is het altijd mogelijk om mensen buiten Bokt mee te laten doen, bijvoorbeeld via Facebook, of mensen die niet zoveel berichten hebben en dus niet mee kunnen kletsen in het topic maar wél graag mee willen. Maar ga dan wel duidelijk na of je deze persoon kent, of dat iemand anders die mee doet deze persoon kent. Is de persoon niet meer dan een (vage) kennis of ken je de persoon niet; wees dan verstandig en weiger dit soort vage aanmeldingen liever dan dat er vervelende situaties ontstaan op een meeting.

We gaan altijd uit van de beste bedoelingen van iedereen, maar blijf alert. Bij twijfel; niet doen.
Mocht je twijfels hebben bij een gebruiker op Bokt kun je altijd contact opnemen met het moderatorteam.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite


BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:29

Erg goed dat jullie hiervoor waarschuwen, juist door het overgrote deel jonge dames die hier op Bokt zitten. Dat trekt soms verkeerde mensen aan.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:35

Goed bericht!
Toch altijd alert zijn inderdaad.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:07

top bericht!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:31

Is er iets gebeurd dat jullie hier opeens mee komen dan?

Anoniem

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:48

Zo komt het op mij ook over inderdaad...

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:48

Goed dat er zoiets wordt geplaatst :j

Veel bokkers organiseren een meeting maar hebben absoluut geen idee wat dat bij komt kijken.

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:52

Heel goed dat er zo'n bericht geplaatst wordt om gebruikers nog eens een keer attent te maken.
Zelf heb ik nog nooit deel genomen aan een meeting, voornamelijk vanwege de genoemde redenen.

Lara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:27

+:)+ +:)+

Heel goed !

Ik kan eerlijk zeggen dat ik zelf al weet van bepaalde mensen die zich vaak aanmelden maar net zo vaak weer afmelden. Zo heb ik voor mijzelf al een lijstje van mensen/bokkers die ik liever niet meer meeneem :j



"The more you use the reins, the less they use their brains."

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:53

Bellatrix schreef:
Is er iets gebeurd dat jullie hier opeens mee komen dan?


Onlangs is er een incident geweest inderdaad. Er is opzich overigens niet ernstigs gebeurd, maar enkele gebruikers hadden er wel een vervelend gevoel aan overgehouden. Mede daardoor leek het ons verstandig dit toch nog eens onder de aandacht te brengen. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:48

Ach nee he. -O- Goed dat je mensen attent maakt. :j

Als je personen niet vertrouwt, of in het verleden nare ervaringen mee hebt gehad op andere meetings, mag je die dan nu ook weigeren of moet dit in overleg met een mod gebeuren? Even afkloppen, dit is mij nog nooit overkomen maar de vraag kwam wel in mij op.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:56

Mods staan volkomen buiten de organisatie van fotomeetings. Het is je eigen feestje. Als jij mensen wil weigeren, enkel shetlandpony's op de foto wil, roodharige fotografen niet ziet zitten... allemaal jouw besluit als organisator van de meet.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:04

magda_90 schreef:
Ach nee he. -O- Goed dat je mensen attent maakt. :j

Als je personen niet vertrouwt, of in het verleden nare ervaringen mee hebt gehad op andere meetings, mag je die dan nu ook weigeren of moet dit in overleg met een mod gebeuren? Even afkloppen, dit is mij nog nooit overkomen maar de vraag kwam wel in mij op.


Zoals Iris82 al aangeeft, is het inderdaad niet aan ons als mods om betrokken te zijn bij de organisatie van FMs. Bokt faciliteert enkel het 'platform' (dit subforum) voor organisatie.

De enige situatie waarin het wel handig om een mod aan 't jasje te trekken, is als iemand via Bokt vervelende/opdringerige berichten stuurt. Dat is overigens ten alle tijden het geval en niet specifiek voor FM. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:20

erg fijn dat er een bericht over is geplaatst! :)

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:33

Fijn bericht! En zoals lara inderdaad zegt, ik organiseer ook vrij vaak meetings en heb al een mooi lijsje met mensen die zich te oas en te onpas aanmelden en afmelden. Ook mensen die niet op zijn komen dagen zonder enig bericht.. mooi op de lijst!

En via facebook laat ik nooit iemand meer komen. Wij hadden er laatst eentje die zich via facebook aan had gemeld maar wel bokt had, maar niet kon reageren. Op de dag zelf kwam mevrouw een grote bek geven waarom wij geen vervoer voor haar haddem geregeld (en ze had duidelijk de afspraken en plaats enzo niet doorgelezen) waarna ze ook nog even de medeorganisatie heeft uit staan maken voor vanalles en nog wat (via de telefoon toen) en nu heeft zovee nog niemand foto's ontvangen, en ze laat niks meer van zich horen

Is het niet een idee dat mensen die veel meetings organiseren de handen in een slaan en een centraal lijstje maken (niet openbaar) maar dat er wel een lijstje is van mensen waar van veel meetings veel klachten over zijn?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:04

XxJustinexX schreef:
Fijn bericht! En zoals lara inderdaad zegt, ik organiseer ook vrij vaak meetings en heb al een mooi lijsje met mensen die zich te oas en te onpas aanmelden en afmelden. Ook mensen die niet op zijn komen dagen zonder enig bericht.. mooi op de lijst!

En via facebook laat ik nooit iemand meer komen. Wij hadden er laatst eentje die zich via facebook aan had gemeld maar wel bokt had, maar niet kon reageren. Op de dag zelf kwam mevrouw een grote bek geven waarom wij geen vervoer voor haar haddem geregeld (en ze had duidelijk de afspraken en plaats enzo niet doorgelezen) waarna ze ook nog even de medeorganisatie heeft uit staan maken voor vanalles en nog wat (via de telefoon toen) en nu heeft zovee nog niemand foto's ontvangen, en ze laat niks meer van zich horen

Is het niet een idee dat mensen die veel meetings organiseren de handen in een slaan en een centraal lijstje maken (niet openbaar) maar dat er wel een lijstje is van mensen waar van veel meetings veel klachten over zijn?


In reactie op je laatste alinea: dat zien we eigenlijk liever niet. Dit omdat het een subjectieve lijst zal zijn: het zou niet te controleren zijn waarom iemand besluit een bepaalde gebruiker op die 'lijst' te zetten. Het maken van 'blacklists' is zodoende dus niet de bedoeling hier op Bokt.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:14

Ik had al eens eerder op een andere site gelezen dat er in de fotografie best nog eens het een en ander aan de hand kan zijn.
Jonge dames worden uitgenodigd door iemand die er hele andere ideeën over heeft.
Dus ga als meisje nooit alleen naar een locatie, zeker als het een studio is.
Ben je met meerdere dan lijkt mij dat probleem al minder groot.
Helaas lopen er meer gekken los dan dat er vast zitten, altijd iets om in het achterhoofd te houden en niet alleen bij meetings.

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:42

Hanmar schreef:
XxJustinexX schreef:
Fijn bericht! En zoals lara inderdaad zegt, ik organiseer ook vrij vaak meetings en heb al een mooi lijsje met mensen die zich te oas en te onpas aanmelden en afmelden. Ook mensen die niet op zijn komen dagen zonder enig bericht.. mooi op de lijst!

En via facebook laat ik nooit iemand meer komen. Wij hadden er laatst eentje die zich via facebook aan had gemeld maar wel bokt had, maar niet kon reageren. Op de dag zelf kwam mevrouw een grote bek geven waarom wij geen vervoer voor haar haddem geregeld (en ze had duidelijk de afspraken en plaats enzo niet doorgelezen) waarna ze ook nog even de medeorganisatie heeft uit staan maken voor vanalles en nog wat (via de telefoon toen) en nu heeft zovee nog niemand foto's ontvangen, en ze laat niks meer van zich horen

Is het niet een idee dat mensen die veel meetings organiseren de handen in een slaan en een centraal lijstje maken (niet openbaar) maar dat er wel een lijstje is van mensen waar van veel meetings veel klachten over zijn?


In reactie op je laatste alinea: dat zien we eigenlijk liever niet. Dit omdat het een subjectieve lijst zal zijn: het zou niet te controleren zijn waarom iemand besluit een bepaalde gebruiker op die 'lijst' te zetten. Het maken van 'blacklists' is zodoende dus niet de bedoeling hier op Bokt.


Dat snap ik! Het was ook niet de bedoeling om het zo zwaar op de te vatten als jij het neerzet, maar meer van pas op met deze mensen.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 04:03

Ik heb een meeting gestart en hierin geen ervaring, hebben de ervaren personen tips via pb voor me? Oa dat er geen ongepaste materialen worden gepubliceerd of fotografen die uit de hoogte doen...daar gaat het nl niet om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:18

Ik kreeg laatst ook een heel opdringerig berichtje van een meid die op mijn fotomeeting wou komen met haar paard, ze stuurde me telkens 3 berichten achter elkaar dat ze zo graag wou komen.
Ik had al gezegd dat ze op de reserve lijst stond en als er een plekje vrijkwam dat ik haar een pb zou sturen.
Ze had nog geen 25 nuttige berichten geplaatst dus ze kon niet mee praten in het topic.
Even een paar quotes wat ze mij gestuurd heeft:
Citaat:
Wil graag model staan heel graag.

Citaat:
Ik wil echt heeeel graag mee doen

Citaat:
Ik kan en ik wil heel graag! Echt en ik heb het nog nooit gedaan! & ben nog niet zolang een combi met dit paard echt ik wil echt heeel heeeel heeel erg graag! Als er een plekje vrij komt hoor ik het graag!

Citaat:
Ik wil echt heel graaag!! En ik weet zeker dat ik kan!!

Citaat:
Je zou me echt heel gelukkig maken!!
Wtf?
Citaat:
ik wil echt heeeel erg graag!!


Citaat:
Zijn er al uitvallers?

Na deze pb dus gezegd dat dat nog niet het geval was en ik haar ook een berichtje zou sturen. En dat ze echt niet zoveel pbtjes hoefde te sturen.
Kreeg ik terug:
Citaat:
Ja sorry maar ben een beetje ethousiast ;p

Citaat:
Sorry maar ik wil echt heel graag!


Dit heeft ze mij dus allemaal gestuurd, plus nog wat andere rare smekende berichten.
Ook zei ze dat ze het paard van haar moeder wel mee wou nemen.

Uiteindelijk was er dus een model dat niet meer mee kon, had ik haar gepb't, krijg ik terug:
Citaat:
bij deze meld ik me dus weer af, mijn moeder kan me niet brengen. ze heeft allemaal lessen gepland zondag middag. Sorry, had graag gewild
:roll:

In haar profiel staat dat ze 17 is, sorry maar als je 17 bent stuur je toch niet zulke debiele berichten? Ik had er al een raar gevoel bij en had misschien beter een berichtje naar een mod kunnen sturen. Maar ja.

Sorry voor dit mega bericht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:20

Dat is inderdaad wel apart zeg!
Wel al langer lid van Bokt?


EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 06:27

Pff ik erger me zo aan al doe afmeldingen! Ok ziek oid kan gebeuren. Maar nu 3 meetings achter elkaar waar iedereen opeens afzegt, bij 1 de dag van te voren.

Hoe leuk ik het ook vind hoe graag ik ook mee wil, dan wel als fotograaf dan wel met paard. Ik begin er een beetje klaar mee te zijn. Maanden hou ik de datum vrij of regel ik alles voor mijn paard om er te kunnen komen en dan zonder pardon wordt er afgemeld.
Ook meetings waar een goede opzet is!

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers