Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 20:37

...en heb je wat aversie tegen grote meetings? (ivm al het geregel over data, locatie, ideeën, prestatiedrang wat leidt tot minder creativiteit imo, druk tot leveren (ik wil best vlot uitwerken maar dit hangt wel samen met tijd en zin, geen gezemel over geld vragen per foto etc)).

Onlangs hadden Agossie en ik wat concepten en ideeën besproken en vonden we het jammer dat we zover uit elkaar woonden, anders hadden we een en ander samen kunnen hobbyen. Zodoende kwam ik met het idee om een topic te openen, misschien lopen meer mensen tegen dit probleem?

Dus:
Heb je leuke concepten/thema’s of series in je hoofd, wil je dit uitwerken met iemand anders maar heb je niemand in je vriendenkring met dezelfde hobby?

Is de druk van een ‘grote’ meeting niet wat je wenst? (denk aan aflevertijden van de foto’s, denk aan verplicht geld vragen, tijdrovend etc)

Ben je nog onzeker over je continuïteit (nodig bij grote meeting) maar wil je je wel ontwikkelen? (voor beide partijen; zowel als model of als fotografe)

Wil je niet weken van tevoren vastleggen en plannen voor een meeting, maar een spontaan idee eens op een avond uitwerken/iets proberen?

Wil je niet stad en land afreizen maar een maatje in je omgeving vinden met gelijke ideeën?

Kortom wil je lekker hobbyen en wil je een hobbypartner? Misschien kunnen we in dit topic elkaar vinden. Niet per se om vaste koppels te vormen, maar dat je per concept iemand kan vinden die dat ook een leuk concept vindt!
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 20-06-13 20:53, in het totaal 3 keer bewerkt


Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:40

Sounds interesting! :D

TS: jij komt uit het noorden, als ik je woonplaats zo bekijk :P

Nora <3
Meike <3

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 20:42

Jep, in Lemmer maar ben ook elke dag in Groningen. Jij ook in het noorden?
Ik heb wel fotomaatjes voor urban/landschap/stad, maar soms heb ik een serie met mensen ofzo in gedachten maar zijn de ideeën nog pril en niet de smaak van de anderen :)

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:46

Leuk initiatief! Ik zou graag ook iemand vinden die mij misschien wil begeleiden met foto's maken en zodat we samen is op stap kunnen om te oefenen! Dit ook omdat ik net pas serieuzer bezig ga met fotograferen :D
Op het moment woon in nog in Rohel, aan het Tjeukemeer in Friesland. Richting Augustus woon ik in Elst, Gelderland. Naast Arnhem :)

Veni, Vidi, Vici
Ik kwam, ik zag, ik overwon

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:49

*\%/*
Jaaaaa!!! Wat een geweldig idee, F_Orumster!! Dit topic!

Ik ben namelijk ook (geen haast) op zoek naar mensen die eventueel model willen staat voor weer een projectje van me (weer voor mijn opleiding) en een mua. Ik woon zelf in de omgeving Utrecht (ten westen) en heb een studiootje aan huis. (en die moet gebruikt gaan worden!!)

Ik wil graag ook de mua's (Make Up Artist) aan het rijtje toevoegen. Die zullen het vast ook leuk vinden om eens te bomen over mooie en gekke make up ideeën, die willen uitproberen op een model en mooi vast laten leggen door een fotograaf. Je kunt het zo gek niet bedenken!

Top idee, dit topic! +:)+

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:57

Oh ja, ik kom uit de omgeving van Lwd trouwens :)

Nora <3
Meike <3

NikkivanOlst

Berichten: 7801
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:58

Oh, het lijkt me heel leuk om hier eventueel ook in te kunnen helpen!

Lees; een heel groot netwerk aan paarden die VD kunnen :))

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2092059
Info over vrijheidsdressuur, klassieke dressuur en positief trainen?

http://www.visibreteam.nl

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:00

Oh dit vind ik ook wel heel leuk! Ik ga dan wel naar fotomeetings maar daar heb je toch altijd wel beperkingen wat betreft creativiteit. Ik denk dat dit nog wel eens heel leuk en leerzaam kan zijn :D Ik doe (nog) geen fotografie opleiding maar wil me er wel verder in ontwikkelen. Ik kom uit de omgeving Arnhem

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:13

Ik ben trouwens ook wel geïnteresseerd in model staan voor eventuele fotografen die hun portfolio uit willen bereiden, lijkt me erg leuk om een keer mee te maken!

Veni, Vidi, Vici
Ik kwam, ik zag, ik overwon

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 21:17

Mooi zo!

Agossie, klinkt leuk die visagisten. Precies iets waar ik totaal geen verstand van heb maar er altijd wel tof vind uitzien.

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:20

Goed idee, ik heb altijd ideeën waar ik geen modellen voor kan vinden :( ik ga hier zeker volgen :)

(Omgeving Noord Nederland)

Hakuna Matata

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 21:22

Annuuh, dat is wel interessant, ben dagelijks in Groningen. Wat voor ideeën heb je? Ben momenteel iets te zwaar, dus wil ff niet voor de camera maar later wel weer! Ik wil een keer een dramatische serie gaan maken, waar het verlies van een dierbare centraal staat. Maar dan heel mooi...
Ben overigens liever de fotograaf, maar misschien kunnen we wisselen en elkaar fotograferen?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 20-06-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:23

Ik wil ook wel :D Ik wil wel als model of als fotograaf :)

Miriam91

Berichten: 2822
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:39

Wát een leuk idee! Ik wil me graag beschikbaar stellen als model.
Agossie: ik woon in Zeist, misschien kunnen wij wat voor elkaar betekenen? :)

Mahone <3

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:43

Ja, dat kan zeker!! Leuk!! Zeist is zeker te doen.
Ik zal het idee even uitwerken en eens kijken of jij dan leuke ideeën hebt. :j
Hoe ben je met make up? (als in: zet je het vaak zelf?) Ik wil namelijk wat aparte beauty-detail foto's maken...

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:53

Oh wat leuk!!
Mochten jullie behoefte hebben aan modellen (paard, hond, kat) dan zitten wij in de omgeving van Arnhem.
Evt. zou ik ook wel een keer willen helpen, maar ik ben niet zo knap en fotogeniek. :+

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:55

ik wil ook wel als fotograaf, klinkt als een goed plan!
ik ben trouwens veel met Make-up en beauty bezig, maak ook vaak anderen op, zou je wel willen opmaken als je dat wilt?
lijkt me allemaal leuk !! :j

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:55

als model zou ik ook wel willen maar ik weet niet of ik dat moet doen :p

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:59

Haaai,

Wat een geweldig idee zeg! Ik wil zowel op fotografisch gebied mijn kennis en skills uitbreiden , als het model staan zelf zodat ik tijdens het fotograven er meer gevoel voor heb omdat ik dan zelf ook ervaring als model heb.Ik hou van themashoots, horror, fantasy en dat soort dingen ik ben eigenlijk voor alles in en kan heel vaak dus zou het wel leuk vinden om vaker model te staan, ik woon in beverwijk, omgeving noord-holland, maar voor vette shoots wil ik best verder reizen.

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:01

Het is misschien een stomme vraag, maar hebben jullie iets aan mij voor de fotos ? Want anders ga ik als fotograaf :)

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:05

voor mij hetzelfde ;p

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:19

Super leuk idee! Ik zou best als fotograaf mee willen doen. Heb soms hele wilde ideeën maar hoe ik die ga uitvoeren.. Geen idee :+



daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:20

Marit schreef:
Super leuk idee! Ik zou best als fotograaf mee willen doen. Heb soms hele wilde ideeën maar hoe ik die ga uitvoeren.. Geen idee :+

haha precies hetzelfde hierzo :j :')

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Fotomaatje(s) voor concepten, thema's en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:24

Ik ook en ik heb vaak modellen nodig daarvoor, of "een assistent", maar het is moeilijk te vinden. Een klein groepje is nog goed te overzien (3 of 4 personen, 1 model, 1 fotograaf/asisstent, 1 visagist en 1 assistent/fotograaf).
Ook iemand om mee te denken, dat je het echt samen doet, daar heb ik ook wel behoefte aan, omdat ik soms vastloop met een model...

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:28

Wat een leuk idee Forumster!

Ik zie veel dingen in het noorden,
Is het misschien een idee om een lijst te maken waar iedereen woont om het overzichtelijk te houden, zodat we elkaar makkelijk kunnen benaderen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers