[P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

[P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 18:28

*D Omdat ik altijd veel gevraagd wordt door fotograven of ze mijn paarden op de foto mogen zetten, dacht ik dat er wellicht ook wel interesse is voor een meeting bij ons aan huis. :D (Omgeving Leeuwarden)
Andere champagne paarden / pony's met hun eigenaren zijn ook welkom.

Momenteel lopen er bij mij 5 champagne paardjes rond, met allemaal weer een ander tintje.
We hebben op het weiland een weids uitzicht en eventueel kunnen we voor portret foto's in de tuin waar nu allerhande mooie gekleurde bloemen bloeien.

Even een paar foto'tjes om de dames en heer voor te stellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat maar weten of er interesse voor is! We kunnen er dan een leuke gezellige middag van maken en ik kan uiteraard voorzien in wat drankjes en hapjes! :D
Voor de rest kunnen we van alles in overleg wel regelen :j
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 17-07-17 00:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: OP en titel aangepast naar regels.


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 19:33

Friesland, vlak bij Leeuwarden xD

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 19:44

Ja jij zit wel op 2 uur hier vandaan ofzo volgens mij, dan maak je idd wel kilometers!
Wie weet kun je nog gaan carpoolen en anders moeten we onderling eens wat gaan regelen :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 20:30

Qua datum ben ik erg flexibel! Is maar net wat voor jullie allemaal het beste uit komt! :D
En het weer moet natuurlijk meewerken! :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 12:55

Topic is weer open! :D
Ik was me er niet van bewust dat meetings organiseren met paarden van 1 eigenaar niet was toegestaan. :oo
Maar uiteraard zijn andere champies ook van harte welkom! :D
Moet nog wel even melden dat we hengsten niet kunnen hebben ivm veiligheid.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 15:14

Leuk leuk! :D

Om maar vast een aantal data voor te stellen, dit zijn de komende weekenden:

Juli 22/23 en 29/30, Augustus 5/6 en 12/13
Ik kan alle data wel, dan moeten we even een lijstje maken met wie wanneer allemaal kan denk ik.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 18:19

We houden even in de gaten welke data iedereen gaat doorgeven!
Komend weekend wordt hier weer slecht weer verwacht, dus dat lijkt me dan beter om een andere datum te prikken.
Als iemand gewoon zo een keer langs wil komen is trouwens ook prima hoor, ze zijn meestal wel aardig schoon behalve Rose haha. Maar als ik het op tijd weet, dan haal ik daar even een borstel overheen en met wat yellow spot remover is ze zo weer ok. Voor de meeting gaan ze allemaal natuurlijk even onder de douche! :D
In principe kan ik elk weekend wel, dus roep maar gewoon wat voor jullie handig is! Dan komen we er vast uit. De hele maand augustus is het over het algemeen nog wel mooi weer.
Wat we ook kunnen doen is in de gaten houden wanneer er goed weer wordt voorspeld en dan de datum vast zetten, maar dat is dan op korte termijn natuurlijk pas duidelijk.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-17 18:52

Goed idee!
Ik stel voor 19 of 20 augustus. :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 13:30

Zullen we dan de 20e doen?
Ivm de zon en achtergrond is in de ochtend het mooiste, dan kun je mooi plaatjes schieten met weidse achtergronden, maar in de middag is de stand van de zon zo dat je het hekwerk op de achtergrond krijgt en da's veel werk om weg te shoppen als je het weg wilt hebben.

Mocht de ochtend nou echt niet lukken kan ik wel even kijken om ze op de grote wei te zetten, maar dan moet het denk ik wel even worden afgezet, want dat stuk is 3 hectare groot dan worden het stipjes in de verte op de foto :')

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-17 19:42

Leuk! :D
Gaat vast super gezellig worden!
Ik heb de hulptroepen al geregeld om paarden te poetsen en wassen dus dat komt helemaal goed :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 22:12

Is met zn allen tegelijk handig, of is het handiger in groepjes?

En qua tijd wat ik al zei, in de ochtend is het mooiste ivm de achtergrond op de weide, maar ik heb de hele dag de tijd, dus we kunnen ook gewoon 2 rondes doen. :D

Ik heb weidse achtergronden, dat is in de ochtend het mooist en we hebben ook wel een mooie bak waar we ze in kunnen doen, langs 1 lange zijde hebben we mooie groene begroeiing. En in de tuin kunnen we nog mooie portretten maken met allerhande bloeiende planten als achtergrond. :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 22:24

Zolang ze op het weiland of in de bak lopen en een beetje spelen, valt dat wel te doen voor ze.
Portret foto's in de tuin zullen ze vermoeiender vinden, daar komen ze normaal nooit. Maar goed, in de tuin kan trouwens ook alleen als het niet heeft geregend, dus dat is even onder voorbehoud. Vorige jaren met veulen shoots hadden de fotografen op alleen het weiland al een hele rits aan prachtige foto's :D

Het weiland is ook mooi ruim, dus je loopt elkaar niet snel voor de voeten.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 10:52

Website vind ik wel leuk hoor kan ik eens even voorbeelden zien :D

We hebben al een mooi groepje zie ik! We kunnen de ochtend altijd nog opdelen in 2 groepen. De zon staat tot een uur of 12 sowieso nog wel goed. En dan kunnen we de middag reserveren voor de portret fotos.
Hopelijk wordt het mooi weer! Zag net weeronline en die heeft geen goede voorspellingen maar die hebben het soms 1 dag van te voren nog fout :+
Als het echt rotweer wordt moeten we misschien een weekje later plannen maar voor nu gewoon hopen op goed weer voor komende week! :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-17 16:40

We moeten wat beter ons best doen wbt zonnedansen! De voorspellingen zijn nog altijd niet zo goed :oo
En in het zonnetje krijg je met champies toch de allermooiste foto's met die aparte glans van ze :D

Ik zat te denken om van 10 tot 13 foto's op de wei te maken. 3 uren moet wel genoeg zijn denk ik. Eerder mag trouwens ook, maar dat is misschien qua reistijd niet handig voor iedereen?
Voor de portret foto's kunnen we in groepjes van 4 en dat kan wel tegelijk. Ik heb wel mensen die de paardjes kunnen vast houden.
Het is alleen even afwachten of de tuin te doen is, we hebben vandaag veel water gehad en dan is de grond te zacht om er paarden op te laten.
Maar het kan ook in de bak. Daar hebben we 1 lange kant met groen voor een achtergrond.
Of achter de boerderij, daar staan en hangen heel veel gekleurde planten :D

Oh Ja, ons adres http://artidrive.nl/contact/ staat daar wel :D
Is handiger dan iedereen een bericht te sturen haha
Als je trouwens met ov komt vanaf Leeuwarden lijn 70 of 71, die stoppen best ver van ons huis. Ik kan dan wel even zien of iemand jullie even met de auto wil ophalen van de halte. :j
Laatst bijgewerkt door Faline op 17-08-17 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-17 17:02

Ik hou het weer even goed in de gaten, zoals het nu lijkt wordt zaterdag erg nat, maar zondag lijkt veel beter met meer zon. (Zaterdag over een week lijkt ook goed te worden) Is er veel bezwaar tegen om het evt te verplaatsen bij rotweer?
Morgen eind vd middag (of eerder als dat prettiger is) kunnen we evt een definitieve beslissing maken.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-17 17:49

Als het goed is staat het adres er gewoon bij, tenminste zoals ik de pagina zie, staat het adres boven het kaartje :D

Ja ik wil zaterdag ook nog wel besluiten hoor, maar dat leek me zo laat. Kan het ook vrijdagavond doorgeven, dan is het weerbericht voor de volgende dag meestal wel redelijk duidelijk.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-17 21:03

Beetgum inderdaad! (of Bitgum op zn fries haha)
Ja 3 uur is ook wel lang haha, we kunnen ook gerust eerder stoppen hoor en dan verder gaan met portretfoto's. :j
We hebben 5 paarden om te fotograferen, maar de moeders zijn natuurlijk samen met de veulens. Die kan ik ook nog alle 4 bij elkaar los gooien, dan krijg je misschien ook nog een paar mooie speel foto's van de veulens! :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 15:19

Zo ziet zaterdag er nu uit
Afbeelding

En dit is de voorspelling voor zondag
Afbeelding

Zondag lijkt toch een stuk beter en droger te worden dan zaterdag. Dus mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar zondag. Wat vinden jullie?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 17:52

Nou de meerderheid is voor zondag zie ik! :D
Dan doen we dat gewoon en ga ik even horen of mijn helpers zondag ook kunnen!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 20:57

Nu je het zegt :') Ik zat maar met zaterdag in mn hoofd haha :+
Nou dan komt het allemaal goed uit :D

Wat voor drinken vinden jullie trouwens allemaal lekker? Ik haal morgen even wat!
Heb ook even bolletjes,beleg en koek gehaald, dan verhongert er ook niemand :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 12:43

Nou vandaag (tot nu toe) helemaal zo slecht nog niet met het weer, hopelijk morgen ook Zo!

Ik haal wel ff wat sapjes en prik dat lust iedereen vast wel. :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [P] Is er interesse voor een champie fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 13:37

Ja wij ook :D
We gaan zo lekker beginnen met paarden boenen en poetsen :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 14:14

Het is iets van 2 km schat ik..

Even een kaartje gemaakt :')
71 stopt in het dorp (daar heb ik ook 70 van gemaakt zie ik xD) en 70 langs de N weg
Waar het stipje voor artidrive staat is wel wat verder dan het echt is xD het is waar mijn pijl ongeveer stopt.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Faline op 19-08-17 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 20:42

Oh Ja als jullie nog leuke dingen hebben om aandacht van de paarden te trekken, neem vooral mee :D
Rose is wat dat betreft een echte uitdaging hihi :')

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 20:55

Tussen 10 en half elf als iedereen er is, kunnen we beginnen met Auri en als iedereen tevreden is met wat ie heeft, kunnen we doorgaan met Rose en veulen en dan Nina en veulen doen. Daarna kunnen we ze alle 4 nog bij elkaar doen.
Eventueel kunnen we dan een pauze inlassen, maar we kunnen ook meteen door met portretfotos. Ivm alle regen van vandaag moeten we die in de bak doen. Ik heb het nog wat opgefleurd met wat kleurige bloemen en planten. :j
De veulens lijkt me zonder halster het mooist om te doen en die kunnen we vast wel beetje verleiden met wat lekkers om leuk te gaan staan.
Ik had nog ergens een mooi show halster, hopelijk kan ik die nog even vinden maar sowieso heb ik nog wel een mooi nieuw hoofdstel. :D

Het enige wat we dan nog nodig hebben is droog weer! Duimen draaien dus! :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers