[HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

[HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 09:49

Goedemorgen Bokkers!

Vandaag is het zover, de eerste dag van HorseEvent 2019 is net van start gegaan. Vandaag zijn pre_pegaso en ik de hele dag voor jullie op pad om live verslag te doen van het evenement. Vandaag zullen we verschillende clinics en stands bezoeken om deze voor jullie in beeld te brengen. Zo kan je mooi op de hoogte blijven als je dit jaar niet naar Horse Event komt of als je later dit weekend komt.

Dit zijn wij! Als je ons ziet lopen en zin hebt in een praatje, spreek ons gerust aan!

Afbeelding

En dit is de Bokt stand, te vinden helemaal achterin. Rechts achter de tribune van de SportPiste.

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:02

Me is volging! Ofcourseeee! Ben benieuwd, heb er suuuuuuperveel zin in morgen *\%/* :):)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:06

Ik volg ook!
Ik loop vandaag ook rond op het evenement :)

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 10:33

Leuk dat jullie volgen! Blij om te lezen dat je zin hebt in morgen Pepperrr!

Leuk dat je er vandaag al bent nardxash, ben je ook echt al aanwezig of nog onderweg?

Het begint hier rustig op gang te komen, ik heb net een eerste verkenningsronde gedaan over een groot deel van het evenementsterrein. Op veel plekken is het nog stil, lege piste's, bezoekers druppelen rustig aan binnen. Bij de Aeres Barneveld Lounge was het al wel wat drukker. Het zonnetje schijnt, de temperatuur is goed, dus we mogen wat dat betreft niet klagen.

Dalijk beginnen de eerste clinics in verschillende piste's.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:38

Leuk! Ik ben er zondag dus moet even geduld hebben nog!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 11:16

Zojuist is er rond 10.40 uur een demonstratie gestart van de IJslanders in de Sport piste. In deze clinic werd er met 2 IJslanders laten zien wat voor bijzonder paardenras dit is.

De IJslander heeft namelijk andere gangen dan een "normaal" paard. Zo hebben ze in plaats van de standaard, stap, draf en galop ook nog de tölt en de telgang. Deze werden hier duidelijk uitgebeeld, verderop in de demo is er ook een Welsh de piste ingekomen om de verschillen tussen de gangen duidelijk te laten zien.

Mocht je dit interessant vinden dan zijn er komend weekend nog verschillende mogelijkheden om deze demo bij te wonen op Horse-Event.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:40

Ooewhh ik ga volgen!! Zondag is het mijn beurt! Kan niet wachten! Ik doe samen met mijn haflinger mee aan de kennismakingclinic boogschieten!

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:46

Ooh wat super leuk dat je daar zondag aan mee komt doen! Ik ga daar als het lukt straks even kijken en wat foto's maken. Lijkt me super leuk om dat te paard te doen! Veel plezier en succes alvast! Jammer dat ik er zondag niet ben anders had ik wel even komen kijken.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 14:24

Crafty Ponies

Afbeelding
Crafty Ponies

Dat moment dat je op Horse Event loopt en in je ooghoek opeens een stand ziet die je nog nooit eerder hebt gezien. Dat moment beleefde ik zojuist, in de buurt van de ondernemerspiste zag ik een stand met knuffelpaarden, althans, dat dacht ik.

De stand waar ik tegenaan liep was de stand van de Crafty Ponies. Dit is een redelijk nieuw iets hier in Nederland, twee maanden geleden werd het geïmporteerd, Horse Event is het eerste grote evenement waar ze staan. Crafty Ponies zijn informatieve ponies en knuffelpaarden, zo verteld standhouder Rob Wip. Deze zijn bedoeld voor jonge kinderen. Ze leren hierbij alles over de omgang van het paard en de gevaren hierbij.

Afbeelding
Een Crafty Ponie bij zijn stal

Ook kunnen ze leren over verschillende type paarden. De paarden worden geleverd met een instructie boekje, hierin staat als het ware alles over de verzorging van het paard. Ook is er naast het boekje een online pony club, hiervoor kan je registreren op het moment dat je een Crafty ponie hebt aangeschaft. Deze online omgeving kan je zien als een soort van e-learning omgeving speciaal voor kinderen. Hier zijn onder andere video's te vinden en spelletjes waarmee geleerd kan worden over paarden.

Afbeelding
Een Crafty Ponie met een deken om. Met daarvoor het bijbehorende instructie boekje.

Er zijn onder andere accesoires te koop zoals dekens, halsters, poetssets en bandages. Maar dat is niet alles, er zijn zelfs zadels te koop voor je Crafty Ponie. Ook met deze accessoires kan veel geleerd worden, zo kan bijvoorbeeld het halster volledig uit elkaar gehaald worden en opnieuw in elkaar gezet. Net zoals dit bij echte halsters zou gaan. Ook bij het omdoen van dekens kan veel geleerd worden, zo kan je een knuffel natuurlijk makkelijk omdraaien om te kijken hoe je het onder de buik door vast maakt, dit zal bij een echt paard een heel stuk lastiger gaan.

Afbeelding
Een klein poets setje bij een ponie

Met dit kleine knuffelpaardje kan je alles leren wat je op de manege ook leert. Sommige maneges gebruiken dit zelfs als verlenging van de lesstof, dit is momenteel voornamelijk in Engeland het geval. De verwachting is dat hier in de toekomst ook samenwerkingen voor opgestart worden met maneges in Nederland.


Afbeelding
Een ruitertje in zijn zadel op één van de Crafty Ponies.

De lesstof is gewaarborgd in kwaliteit door de samenwerking met een hoge dressuurruiter en een instructrice. Ook is de kwaliteit van alle accessoires gekeurd voor het gebruik door kleine kinderen. De komende tijd is de bedoeling dat de Crafty Ponies in verschillende ruitersport winkels te verkrijgen gaan zijn.

Als je nog naar Horse Event komt, is deze stand zeker een aanrader om eens te gaan kijken!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:39

Ohhh wat superschattig inderdaad! Leuk bedacht! :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:24

Ojee die wil mijn dochter vast ook echt superschattig idd.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 15:48

Bokker Peerke_ op Horse Event

Op Horse Event kan je genoeg Bokkers tegen het lijf lopen, natuurlijk is de Bokt stand hier een hele mooie locatie voor. Hier kan je veel Bokkers ontmoeten en mee in contact komen. Dit uiteraard naast de activiteiten die hier georganiseerd worden.

Maar niet alleen in de Bokt stand kan je Bokkers ontmoeten, ook is er een Bokker te vinden die hier met zijn stands staan. Bokker Peerke_ staat hier met maarliefst 4 stands. In het echt heet hij Sjoerd, hij is jaren geleden als een soort van dolletje begonnen met het verkopen van oornetjes, niet zomaar oornetjes maar rendier oornetjes. Dit is uiteindelijk uitgegroeid tot zijn 4 stands met paardenspullen die hij nu op Horse Event heeft staan.

Afbeelding
Bokker Peerke_ in zijn snoepstand

Sjoerd heeft zelf lang paardgereden, daarnaast heeft hij ook op een manege gewerkt en gewoond. De paardenwereld is dus voor hem absoluut geen onbekende wereld.

Misschien is zijn meest bekende stand wel de paardensnoepjes stand. Hij is de enige die op deze manier paardensnoepjes verkoopt. Hij heeft een uniek concept waarbij men een emmertje kan kopen en deze helemaal zelf naar eigen wens vol kan scheppen. Hiervoor staan verschillende bakken uitgestald met de snoepjes, in het totaal wel tientallen verschillende soorten. Sjoerd is met zijn producten vooral te vinden op beurzen en evenementen. Maar zijn snoepjes zijn als enigste product ook online te krijgen op zijn website.

Afbeelding
De sokken stand, met daarachter de snoepjes stand.

Naast de snoepjes heeft hij ook een sokken stand, hierin verkoopt hij de Stapp paardensokken. Niet de goedkoopste maar wel erg goede kwaliteit sokken waar hij zelf heel erg achter staat. Sjoerd verteld ons dat de lage prijs niet altijd het belangrijkste moet zijn, maar dat de kwaliteit ook erg belangrijk is. Dit is dus waar de nadruk erg op ligt bij zijn sokken stand.

Afbeelding
Een paspaard met een halster in één van de vele verkrijgbare kleuren

Natuurlijk heeft hij ook goed geprijsde artikelen, hij heeft een grote stand met halsters. Waarover hij verteld dat hij veel verschillende kleuren heeft. "Als je hier je kleur niet kan vinden, dan vind je hem nergens" verteld Sjoerd in het interview met ons. Ook heeft hij dus nog een vierde stand staan, hierin verkoopt hij verschillende stalbenodigdheden.

Afbeelding
De stand met stalbenodigdheden

Het is zeker de moeite waard om snoepjes te halen bij Sjoerd. De snoepjes die hij verkoopt zijn zo natuurlijk mogelijk gemaakt en hier zijn geen extra stoffen of suikers aan toegevoegd. Je vind hem vlak bij de ingang van Horse Event.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:07

Ook dit jaar ga ik weer een emmertje halen bij Sjoerd *\o/* Paardjes zijn er altijd blij mee. Soms wat scheve gezichten door de vreemde smaakjes :+
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 13-09-19 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:08

@ricie toen waren wij net aangekomen op horse event!
Heerlijke dag gehad!

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 16:41

Haha, jaaa de Craftie Ponies waren echt heel schattig inderdaad. Ben bijna zelf in de verleiding om er één mee te nemen hahahaha.

Jaaa LoveUggs het is dat ik geen paard/pony meer heb anders had ik zeker weten ook wel een emmertje gehaald bij hem!

Nou, net even bij de Q&A wezen kijken van Britt Dekker en Esra de Ruiter. Alleen Britt was er helaas niet bij, zo vertelde Esra toen ze het podium op stapte. Britt is zich volledig aan het voorbereiden op de show van vanavond. Vanavond zal ze voor het eerst uitkomen met haar showpaard George, daar ligt momenteel haar volledige focus. Vandaar dat ze helaas niet bij de Q&A kon zijn. Verder kwam er veel vragen voorbij over het youtube kanaal PaardenPraat TV. De Q&A was goed bezocht, het zat veel met allemaal kinderen die vol interesse aan het kijken, luisteren en vragen waren.


Afbeelding

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 17:53

Sinds een aantal jaar is het heel erg in opkomst, het boogschieten te paard. Ook dit jaar kan dat natuurlijk niet ontbreken op Horse Event.

De clinic is verzorgd door "Kessen - Moving Mounted Archery". In de recreatiepieste is een parcour opgezet waarin men kon laten zien wat het boogschieten te paard inhoud. Verschillende deelnemers hebben laten zien hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Eigenlijk klinkt dit heel moeilijk en voor gevorderde, maar dit zou voor alle niveau's ruiters mogelijk moeten zijn. Op de baan op Horse Event werd geschoten met pijlen zonder punt, dit omdat er rondom publiek staat en er natuurlijk geen risico's genomen kunnen worden.

Ook staat Kessen met een stand op Horse Event, dus als je de komende dagen nog komt is er genoeg informatie te vinden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:32

Helaas zijn we er dit jaar niet bij. Wel het jaar dat het zo regende ,is dat alweer 2 jaar terug? :=

Idd , ook snoepjes bij Sjoerd gekocht, en die zijn nu natuurlijk helaas op :\

Veel plezier voor allen die gaan!!

Weet iemand al de data voor volgend jaar??

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:10

rocymax schreef:
Helaas zijn we er dit jaar niet bij. Wel het jaar dat het zo regende ,is dat alweer 2 jaar terug? :=

Idd , ook snoepjes bij Sjoerd gekocht, en die zijn nu natuurlijk helaas op :

Veel plezier voor allen die gaan!!

Weet iemand al de data voor volgend jaar??


Indien je uit omgeving den Haag komt neem ik zondag met liefde een bak snoepjes voor je mee hoor :) :+ je kan er een heel jaar mee vooruit dus ideaal

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:18

Hihihihi, heel lief LoveUggs, maar ik woon in Spanje. Ben 2 jaar terug speciaal ervoor over gekomen en volgend jaar willen we er ook weer bij zijn. :) Maar het is een heel lief aanbod.

JesdaJinn

Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:21

Zijn er ook mensen die er alleen heen gaan?

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:25

rocymax schreef:
Hihihihi, heel lief LoveUggs, maar ik woon in Spanje. Ben 2 jaar terug speciaal ervoor over gekomen en volgend jaar willen we er ook weer bij zijn. :) Maar het is een heel lief aanbod.


Dat is idd iets te ver rijden :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 19:47

Aan het begin van de avond is er een demonstratie geweest van het Horse Rescue Team. Hierin is verteld hoe je het beste om kan gaan met paarden in nood. Denk hierbij bijvoorbeeld aan paarden die vast zitten tussen de stal of die te water zijn geraakt.

Het belangrijkste is om niet in paniek te raken en vooral rustig te blijven. Wat makkelijker gezegd is dan gedaan. Daarnaast is er verteld dat je het beste met een noodhalster kan werken van touw dan een normaal halster als je een paard red. Een normaal halster trek je een heel stuk sneller kapot dan een noodhalster.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:03

Oh die horse rescue is interessant! :))

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 20:08

Aan het einde van de eerste dag was er een heel bijzonder moment. In de Penny Piste heeft niemand minder dan Britt Dekker voor het eerst haar George uitgebracht. Britt heeft George van John de Mol gehad voor haar werk voor Talpa. Toen Britt haar contract getekend heeft voor Talpa besloot ze niet om te onderhandelen over loon maar over een paard, uiteindelijk is dat gelukt en is dit haar George geworden.

Ze schrijft altijd vol enthousiasme over George op al haar Social Media kanalen. Daarnaast heeft hij onlangs gespeeld in haar eigen film die volgende maand in premiere gaat en daarna volop te zien is in vele bioscopen. Na lang en veel trainen was het vandaag zover, voor het eerst heeft ze zich laten zien voor het publiek met George. Tijdens de eindshow op Horse Event heeft ze gereden op het eindnummer van haar film Whitestar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: [HE19] [BoktReport] De vrijdag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:17

Ik wil zó erg die palomino craft pony met sterrendeken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers