Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:36

Het is lastig om je paard hierop voor te bereiden. Mijn pony’s mochten twee jaar mee jaar HE, destijds nog in Deurne. Oefenen met applaudisseren vooraf lukt eigenlijk niet. Wat mij betreft moet de clinicgever dat ook een beetje sturen: beste mensen, jullie mogen zo applaudisseren, maar als ik *dit* doe, direct stoppen (‘stop’ oid roepen in zo’n situatie werkt niet, je komt soms niet boven het applaus uit).
Mijn pony’s konden we op die manier trainen. Publiek applaudisseert, ik en mijn stalgenootje waren daarop voorbereid en konden dus positie innemen en tijdens het applaus onze pony’s helpen. Toen de clinicgever zag dat ze niet meer in “oh help” modus zaten, maar juist richting het publiek bewogen, zette zij het applaus stil. Daarna nog twee keer zo gedaan en dan zie je bij de derde keer dat de pony’s bijna niet meer reageerden. Het publiek werd dan door ons weer hartelijk bedankt voor de medewerking aan deze schriktraining :)

Oy with the poodles, already


JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:50

Ik hoorde indd achteraf dat ik het terug keek indd pas iemand stop roepen. Daar in "live " hoorde ik het niet.

Volgens mij ging dat inderdaad ook netter dan tegenwoordig met applaudisseren

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:54

Palmera schreef:
Ben ik nu de enige die vind dat paarden en pony's die meedoen aan een dergelijk evenement toch enigszins publiek en applaus-proof moeten zijn?

Men noemt een te kleine piste, en natuurlijk is dat niet goed. Maar meedoen op je paard aan een rassen defilé terwijl dat paard dergelijke hectiek niet gewend is noem ik ook onhandig. :)

Ik denk dat, als ik het zo lees, de beide punten wat aandacht verdienen.


Natuurlijk mag je dat vinden! En deels heb je ook gelijk. Maar vergis je niet dat deze paarden geen doorgewinterde showpaarden zijn en dat er heel wat op hen afkomt in zo'n weekend. Mijn paard bleef de vrijdag en de zaterdag keurig stilstaan maar de zondag verschoot hij ook even toen de hele groep in beweging kwam. Je kunt niet alles trainen en het blijven vluchtdieren. Wel vind ik dat je er zelf zeker van moet zijn dat je kan blijven zitten als er iets gebeurd. Maar buiten dat wees blij dat er toch mensen het risico nemen om de ring in te gaan want zonder deze mensen is er niet eens een rassendefilé

<3 Galanto <3

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:03

Van mijn kant dus de welsh A pony's van zaterdag.
Het zijn bij mij wel wat gewend want ik doe ook mee met de in tocht van de Sint. maar het is ook meer hoe je ze er op voor berijdt. Ze hadden de hele dag al in de stand gestaan en toen direct de bak in . Had ik meer geweten had ik haar eerst even een half uurtje los laat en rijden voor dat de show begon.
Maar als ze me vragen voor volgend jaar zeg wij zo weer ja . *\o/*

.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:56

sanso schreef:
Maar ECHT vol! Dat dat goed is gegaan is een wonder. Zeker met die stuiterende NRPS..
Ik vond de groningerhengst die bitloos door een kind werd gereden ook onverantwoord, zeker toen ze nog een keer een rondje ging gas geven met alle andere paarden op de AC lijn.
Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.


Wil hier even op inhaken. De groninger hengst werd niet door een kind gereden, maar door een volwassene. Zijn eigenaresse die hem vanaf veulen af aan heeft al. Dus niks onverantwoord aan, deze hengst heeft al voor hetere vuren gestaan in zijn leven, dit is een peule schilletje voor hem hoor. Als we ook maar denken dat 't niet zou lukken dan laten we hem niet mee doen/halen we hem eruit voor 't applaus. Maar in alle jaren (!!) dat ie nu mee doet, nog nooit een hoef verkeerd gezet. ;)

keep calm, I'm engaged!!! <3

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:36

De Groninger hengst is er ieder jaar bij en ieder jaar valt het me weer op hoe extreem braaf hij is! Ik heb bij hun werkelijk nog nooit het idee gehad dat zij er geen controle over had. Ik vind het eerder onverantwoord dat mensen met een wat grotere pony aan de hand de ring ingegaan terwijl daar makkelijk iemand op kan. Dat ging er zaterdag ook mis, een pony die schrok en tegen de begeleider aan liep.

<3 Galanto <3

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:52

Kelly_Taco schreef:
De Groninger hengst is er ieder jaar bij en ieder jaar valt het me weer op hoe extreem braaf hij is! Ik heb bij hun werkelijk nog nooit het idee gehad dat zij er geen controle over had. Ik vind het eerder onverantwoord dat mensen met een wat grotere pony aan de hand de ring ingegaan terwijl daar makkelijk iemand op kan. Dat ging er zaterdag ook mis, een pony die schrok en tegen de begeleider aan liep.


Dat kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn. Ik heb zondag mijn merrie ook aan de hand meegenomen. Dit jaar waren we op zondag maar alleen en dan heeft ze dus geen ander paard waar ze al de hele dag bij gestaan heeft om zich aan op te trekken. Daarnaast neemt ze onder het zadel nog wel eens spanning van mij over, terwijl ik weet dat ik het aan de hand nog kan reguleren en wat spanning van haar kan laten afvloeien. En dan werd er nog wel gedraaid en gewiebeld met het applaus hoor, maar ik was blij dat ik er niet op zat, zodat ik het beter kon handelen.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:43

BernetteO schreef:
Kelly_Taco schreef:
De Groninger hengst is er ieder jaar bij en ieder jaar valt het me weer op hoe extreem braaf hij is! Ik heb bij hun werkelijk nog nooit het idee gehad dat zij er geen controle over had. Ik vind het eerder onverantwoord dat mensen met een wat grotere pony aan de hand de ring ingegaan terwijl daar makkelijk iemand op kan. Dat ging er zaterdag ook mis, een pony die schrok en tegen de begeleider aan liep.


Dat kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn. Ik heb zondag mijn merrie ook aan de hand meegenomen. Dit jaar waren we op zondag maar alleen en dan heeft ze dus geen ander paard waar ze al de hele dag bij gestaan heeft om zich aan op te trekken. Daarnaast neemt ze onder het zadel nog wel eens spanning van mij over, terwijl ik weet dat ik het aan de hand nog kan reguleren en wat spanning van haar kan laten afvloeien. En dan werd er nog wel gedraaid en gewiebeld met het applaus hoor, maar ik was blij dat ik er niet op zat, zodat ik het beter kon handelen.


Jij had de mooie grijze IJslander bij je zeker?
Misschien had ik mijn Verhaal anders moeten formuleren. Geen mensen de ring insturen waarvan je op voorhand al weet dat ze hun paars niet kunnen houden haha
Jij had je paard prima onder controle.

<3 Galanto <3

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:09


The Dancing Arabian

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:11

Ja die komen echt nog!! Ben nog moe van het weekend en heb er nog geen puf voor gehad.

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:19

Bellatrix schreef:
Ja die komen echt nog!! Ben nog moe van het weekend en heb er nog geen puf voor gehad.


Snap ik, was zelf al bekaf na 1 dag :')
Ik wacht rustig verder haha

The Dancing Arabian

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:37

Kelly_Taco schreef:
Jij had de mooie grijze IJslander bij je zeker?
Misschien had ik mijn Verhaal anders moeten formuleren. Geen mensen de ring insturen waarvan je op voorhand al weet dat ze hun paars niet kunnen houden haha
Jij had je paard prima onder controle.


Oh zo, ja dat ben ik met je eens. Het is wel handig als de begeleider het paard enigszins bij zich kan houden ;)

En ik had inderdaad de grijze IJslander bij me. Dank voor je complimenten!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:43

Kelly_Taco schreef:
De Groninger hengst is er ieder jaar bij en ieder jaar valt het me weer op hoe extreem braaf hij is! Ik heb bij hun werkelijk nog nooit het idee gehad dat zij er geen controle over had. Ik vind het eerder onverantwoord dat mensen met een wat grotere pony aan de hand de ring ingegaan terwijl daar makkelijk iemand op kan. Dat ging er zaterdag ook mis, een pony die schrok en tegen de begeleider aan liep.



Thanx Kelly! :j :)

keep calm, I'm engaged!!! <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:14

Bellatrix schreef:
Ja die komen echt nog!! Ben nog moe van het weekend en heb er nog geen puf voor gehad.

Had je misschien foto's van het meisje op de witte welsh op zaterdag bij de sportring bij de clinic van marion Schreuder?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:41

Volgens mij heb ik daar net 1 foto van gedaan. Vandaag komen ze online!

Mira283Jarig

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:21

Ben heel benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:08


Mira283Jarig

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:14

Leuke foto's, wat kan ponylief zuur kijken als ie in opperste concentratie is haha

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:33

obelix schreef:
sanso schreef:
Maar ECHT vol! Dat dat goed is gegaan is een wonder. Zeker met die stuiterende NRPS..
Ik vond de groningerhengst die bitloos door een kind werd gereden ook onverantwoord, zeker toen ze nog een keer een rondje ging gas geven met alle andere paarden op de AC lijn.
Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.


Wil hier even op inhaken. De groninger hengst werd niet door een kind gereden, maar door een volwassene. Zijn eigenaresse die hem vanaf veulen af aan heeft al. Dus niks onverantwoord aan, deze hengst heeft al voor hetere vuren gestaan in zijn leven, dit is een peule schilletje voor hem hoor. Als we ook maar denken dat 't niet zou lukken dan laten we hem niet mee doen/halen we hem eruit voor 't applaus. Maar in alle jaren (!!) dat ie nu mee doet, nog nooit een hoef verkeerd gezet. ;)


Ik haal dit toch weer even aan nu de nieuwe fotos van Bellatrix geplaatst zijn. Op die fotos rijd er inderdaad een volwassene op maar op zondag zat er echt een kind op. Niet een van de twee van die fotos.
Ondanks dat hij tot nu toe nog geen hoef verkeerd heeft gezet wilt niet zeggen dat hij dat nooit zal doen. In een krappe piste met veulens en merries. Ook liep er kort een andere hengst bij in de ring. Paard blijft een paard.
Wel fijn te weten dat je goed op hem let wat wel en/of niet teveel voor hem is.

Edit; om deze combinatie heb ik het. Ze heeft hem knap gereden hoor daar hoor je mij niet over maar ik vind het een risico. (Ieder voor zich uiteraard)
Vanaf de tribune zag het eruit alsof er een jong meisje op reed, jaar of 12/13 zou ik haar geschat hebben.

Afbeelding

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:42

Volgens mij is zij wel ouder, had haar 17/18 geschat. Maar ben wel slecht in schatten :')

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:45

Ik ook hoor, daarom vind ik het alleen maar fijn dat er iemand in het topic zit die er meer van weet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:32

Echt waar ja?? hahahahahah das dezelfde als degene die 'm het hele weekend heeft gereden, zijn eigenaresse die de 20 al voor bij is hoor. :)) Maar zal de complimenten doorgeven.

Tuurlijk blijft het een hengst, daar zijn we ons ter dege van bewust,maar ook dit is weer heel tekenend voor het ras, braaf en super nuchter.
Nogmaals, als wij het niet vertrouwen komt ie niet de ring in. Neem van mij aan dat er dus dan ook echt GEEN kind op z'n rug zit maar alle 3 de dagen gewoon zijn eigenaresse.

keep calm, I'm engaged!!! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:36


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:38

Nog niet. Ik ga vt weekend even kijken. :j ik laat het je weten! :#

keep calm, I'm engaged!!! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:38

Ze staan in mijn album op FB en op mijn site. :D Mooie groen jurken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker