Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 08:52

Een hele goede morgen!

Vandaag zijn wij jullie reporters op Horse Event. We gaan er een mooie dag van maken!

We zijn nu bezig met de voorbereidingen en laatste dingetjes en gaan dan beginnen.
Van 10.15-10.45 zijn wij te vinden bij de recreatie piste voor de demo From principles to purpose.
Hiervan zal ook onze eerste update zijn in dit topic.

Dus volg ons allemaal mee!!!!! *\o/*

Iemand een Kerstmuts gevonden?


StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:34

Goedemorgen! Veel plezier en succes!

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:40

Veel plezier. Super leuk altijd, ik ga lekker meegenieten op het werk, natuurlijk enkel in mijn pauze haha.

Heb al zin in morgen!

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:49

Succes en veel plezier gewenst :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:50

Leuk dat we met jullie mee kunnen kijken, ik ga zelf ook morgen :)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:52

Bij deze wat foto’s van het scherm van me camera.
Zo hebben jullie alvast een kleine impressie van From Principles to Purpose.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik wat filmpjes maar deze kan ik helaas niet meteen toevoegen.
Deze volgen later!
En uiteraard de rest van de foto’s dit onderdeel volgen ook nog :D

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:56

Voor de zoetenkauwers onder ons :+:
Ook aan jullie is gedacht
Afbeelding

Afbeelding
Y)(^)

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:58

StillAngel schreef:
Goedemorgen! Veel plezier en succes!


Dankjewel! We gaan ons best doen voor jullie!


JoycexEnya schreef:
Veel plezier. Super leuk altijd, ik ga lekker meegenieten op het werk, natuurlijk enkel in mijn pauze haha.

Heb al zin in morgen!


Jij kiest voor een hele goede pauze,
ik hoor het al!
Super leuk dat je mee leest :D

En heel veel plezier morgen!


henny_w schreef:
Succes en veel plezier gewenst :)


Dankjewel!! :D


NienkeV1994 schreef:
Leuk dat we met jullie mee kunnen kijken, ik ga zelf ook morgen :)


Wij hopen natuurlijk ook dat jullie hiermee vandaag ook een beetje gaan ervaren :)
Veel plezier morgen!

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 11:01

Form priciples to purpose.


Een demo gegeven door Parelli Nederland. Zij zijn met maar liefst vijf instructeur vertegenwoordigd op Horse Event. De demo word aangekondigd en Humprey Dirks komt de piste binnen lopen. Vergezelt met twee dames met hun paarden. Een mooie vos en een knap bruin paard. Zij komen allebei helemaal uit Italië om hier mee te doen aan de demo.

Humprey begint met een korte uitleg van de Seven games of Parelli. Je hebt een lead rope om het paard te leiden en een carrot stick ter verlenging van je arm. De Friendly Game wordt gebruikt om het paard vertrouwen te geven in jou en de stick. Bij de Porcupine Game wortd het paard geleerd om te wijken voor druk op aanraking. Dat is vergelijkbaar met de Driving Game. Hierbij moet je paard reageren op suggestie in plaats van op aanraking. Verder heb je dan nog de Yoyo Game, om je paard achterwaarts of voorwaarts te vragen, de Sideways Game voor je zijgangen en de Squeeze Game. Deze gebruik als het paard over, in of tussendoor moet.

De Circling Game werd iets uitgebreider uitgelegd. Je vraagt een bepaalde gang aan het paard en dan is het de bedoeling dat het paard zelf uitzoekt waar het loopt. Je grijpt dus alleen in wanneer het paard niet meer doet wat er gevraagd is.

Tijdens de uitleg van Humprey laten de twee dames zien wat de oefening precies inhoud. De spanning is te lezen bij de paarden maar ze letten erg goed op. Het is bijzonder om te zien dat de paarden reageren op een zeer kleine aanwijzing. Tempowisselingen of overgangen worden soepel gemaakt. Het donkerbruine paard is erg fotogeniek. Je ziet duidelijk dat hij er lol in heeft.

Nadat de paarden een beetje gewend zijn stijgen de dames op. De verschillende games worden ook getoond onder het zadel. Ik sta langs de rand van de piste en opeens ben ik toch wel heel eng. Nadat het bruine paard even aan mij geroken had was ik toch niet zo eng meer.

Natuurlijk kan dit ook prima zonder hoofdstel dus al snel worden die bij Humprey ingeleverd en gaan de dames verder zonder. Sturen doen ze met hun zit en eventueel met de carrot stick wanneer nodig. Ze maken een aantal rondjes en laten oefeningen zien als schouder binnenwaarts, wijken en pirouettes.

Aan het eind van de demo was er ruimte voor vragen. We hebben nog even een interessant gesprek gehad met Humprey. Hier later meer over! Wil je nu alvast meer informatie over Parelli? Ga dan even naar http://www.parelli.nl.

Wij gaan snel door naar de volgende demo! Laters!

Iemand een Kerstmuts gevonden?

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:09

Waarom moeten die meiden helemaal uit Italië komen?

<3 Sneakers <3

Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:12

Wauw, wat een goede eerste blog al! Meestal stellen de Bokt reporters me best wel teleur (sorry) maar je bent een natuurtalent!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 11:29

Iris82 schreef:
Wauw, wat een goede eerste blog al! Meestal stellen de Bokt reporters me best wel teleur (sorry) maar je bent een natuurtalent!


Omg, dank je! Heb dit nooit eerder gedaan dus vind best spannend.
Laatst bijgewerkt door Koekeroekus op 14-09-18 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iemand een Kerstmuts gevonden?

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:33

nine1987 schreef:
Waarom moeten die meiden helemaal uit Italië komen?


Dit is inderdaad een hele goede vraag!
Hier weten wij het antwoord nog niet op.
Maar wij gaan dit uitzoeken!


Iris82 schreef:
Wauw, wat een goede eerste blog al! Meestal stellen de Bokt reporters me best wel teleur (sorry) maar je bent een natuurtalent!


Dit vinden wij echt super leuk om te horen!
Ik ben meer van de foto’s. En Bertina doet de grote stukken tekst voor jullie verzorgen :D
Daar gaan wij voorlopig ook nog lekker mee door vandaag, maar nu eerst Lunchen! +:)+

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:48

Zo leuk zeg! Gaan jullie ook nog naar de Hunter equitation clinic? Lijkt me erg leuk om te zien. Baal dat ik niet kan komen..

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:06

Goed bezig collega reporters! Jullie zijn zo druk dat we jullie nog niet in de lounge zijn tegengekomen.
Voor Evita en mij een eervolle rol als soort van semi collega de Mod's bij staan waar nodig.
Vele bezoekers aangesproken om kennis te maken met de workshops.

De bezoekers zijn tevreden en de nieuwe locatie lijkt een groot succes.

Voor de vrijdag -thuisblijvers: hebben jullie nog vragen voor alle organisatoren in de Bokt lounge? Wat zouden jullie graag willen weten en met welke antwoorden maken wij jullie blij?

Laat het ons gerust weten, al jullie vragen worden beantwoord :)

Take a smile :)

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 12:14

Begrijp je paard, begin bij jezelf!


Deze demo wordt gegeven door Q4 Horse Profile. Wanneer de demo begint worden de twee dames voorgesteld. Twee mooie bruine KWPN’ers komen de ring binnen, uitgerust in een keurige dressuur outfit.

Hoe goed ken jij jezelf eigenlijk? En wat zijn de voorkeuren van je paard?


Soms heb je momenten dat je vast loopt in je trainingen. Je raakt gefrustreerd, wordt boos en je snapt niet waarom je paard niet goed reageert op jou. Of wil je juist nog meer uit je training of wedstrijd halen? Q4 horse profile helpt je om inzicht te krijgen in jouw voorkeursgedrag en dat van je paard.

Citaat:
Jouw persoonlijke Q4HorseProfile wordt gemaakt op basis van twee vragenlijsten die je online invult. Het resultaat is een rapport van bijna 40 pagina’s. Hierin staan onder andere jouw persoonlijke beschrijving, je communicatiestijl, jouw ruitertype en een uitgebreide beschrijving van jouw paard. Daarnaast wordt de combinatie van jou en je paard beschreven. Jullie sterkten en valkuilen, en tips hoe je goed op je paard kunt afstemmen.


Eén van de dames is helaas slecht te verstaan dus daar kon ik geen naam van horen. Zij houd zelf erg van structuur en wil graag alles altijd hetzelfde doen. Als ze ’s avonds naar bed gaat moet dat precies zo gaan als anders. Zo ging ze dus ook met haar paard om. Toen ze nog B/L reed had ze veel moeite met rijden omdat haar paard alles leuk vond behalve wat zij vroeg. Via, via kwam zij in contact met Q4 Horse Profile. Uit het profiel dat ze terug kreeg bleek dat haar paard in zekere zin ook behoefte had aan structuur. Maar ook afwisseling was erg van belang en hij moest aan het werk gehouden worden. Door het profile begrijpt ze nu beter waarom haar paard bepaalde dingen doet en nu gaat het rijden ook weer stukken beter.

Dame twee is Mikella met Amore. Amore is een vrij dominant paard en dat leverde problemen op tijdens het rijden. Hij kan zomaar ontploffen zoals hij ook een aantal keer laat zien in de piste. Mikella heeft op het punt gestaan om Amore te verkopen omdat ze niet meer wist wat ze met hem aan moest. Ook Mikella is via via in contact gekomen met Q4 Horse Profile. Uit de resultaten bleek dat zij veel consequenter moest zijn tegen Amore. Tegenwoordig rijden ze soepel en harmonieus rond en zijn de ontploffingen van Amore goed onder controle. Alleen als hij heel erg gespannen is wil hij nog wel eens steigeren.

De twee dames worden omgewisselt voor Annemiek met haar men paard. Ook zij heeft dankzij het profiel meer inzicht gekregen in de behoeftes van haar paard. Zo moet hij heel veel afwisseling hebben, denk aan buitenritten, springen of gewoon iets spannends doen. Wat ook erg interessant was is dat Annemiek met kinderen met een beperking werkt. Aan de hand van Q4 Horse Profile kan zij bepalen welk paard het beste bij het kind past op dat moment.

Q4 Horse Profile staat ook met een stand op Horse Event dus ben jij nou geïnteresseerd? Loop dat even langs de stand. Wil je nu al meer weten? Kijk dan even op http://www.q4horseprofile.nl/

Wij gaan zo verder met de bokt kennismakingsclinic Working Equitation. Om 13.45 in de recreatie piste.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:17

Hee... zo’n verslag heb ik jaren geleden al eens gelezen van een vriendin. Zij heeft het door Parelli laten maken in samenwerking met een psycholoog.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:26

sterreke98 schreef:
Zo leuk zeg! Gaan jullie ook nog naar de Hunter equitation clinic? Lijkt me erg leuk om te zien. Baal dat ik niet kan komen..


Deze staat niet op ons programma voor vandaag.
Sorry!
We zitten ook al echt vol :=


Only2Bianca schreef:
Goed bezig collega reporters! Jullie zijn zo druk dat we jullie nog niet in de lounge zijn tegengekomen.
Voor Evita en mij een eervolle rol als soort van semi collega de Mod's bij staan waar nodig.
Vele bezoekers aangesproken om kennis te maken met de workshops.

De bezoekers zijn tevreden en de nieuwe locatie lijkt een groot succes.

Voor de vrijdag -thuisblijvers: hebben jullie nog vragen voor alle organisatoren in de Bokt lounge? Wat zouden jullie graag willen weten en met welke antwoorden maken wij jullie blij?

Laat het ons gerust weten, al jullie vragen worden beantwoord :)


Haha , we lopen precies langs elkaar heen.
Wij zijn nu in lounge voor de workshop van schets je paard.
Waarna wij ook een interview doen met Tineke :D

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:26

Wat mij ook erg positief opgevallen is:
Is dat je eigenlijk overal kan pinnen!
Afbeelding

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:39

Topreporters!
Afbeelding

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:57

Dyonne schreef:
Topreporters!
[ [url=m/L92Qul.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha O super leuk!
Dankjewel

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 14:27

Working Equitation


De kennismakingclinic van Bokt! Gegeven door Christel Provaas. Zeer gewaarde bokkers Anneke met Fenja, Mira met Feliz en Jennifer met Apollo doen met deze clinic mee. Voor de clinic kon ik even door de ingang glippen om de dames moed in te spreken. En waren nog wel wat zenuwen bij zowel ruiter als paard. Geen van de dames had ervaring met Working Equitation, alleen Jennifer rijd Trec dus die kent al wat onderdelen.

Feliz en Mira mogen bij de pionnen beginnen, het is duidelijk te zien dat het enorm veel indrukken zijn voor Feliz. Gelukkig laat hij zich braaf rond sturen door de piste. Ondertussen gaan Anneke en Jennifer naar het L figuur met de bel. Voorwaarts erin, bel luiden en dan achterwaarts weer terug. Beide doen het erg goed, al is de bocht om achterwaarts toch wel erg lastig, oh daar gaat al een balkje bij Anneke. Apollo is al wat meer gewend en doet de oefening eigenlijk vrij simpel.

Halthouden is belangrijk voor een WE paard.


Feliz heeft wat meer moeite met de L. Hij vind het maar spannend en kan moeilijk stil staan. Christel legt uit dat halthouden erg belangrijk is. De paarden moeten geduld hebben en wachten op de ruiter.
Anneke en Jennifer gaan door naar de slalom. Ze pakken een bekertje en gaan door de slalom om vervolgens aan het einde het bekertje weer terug te zetten. Dit kan zowel voorwaarts als achterwaarts. Dit levert verder weinig problemen op bij de dames.

We gaan door met het ringsteken. Er staat een ton met twee stokken in de hoek van de piste. In het midden staat een zwarte stier en een ring boven zijn hoofd. Anneke en Jennifer pakken allebei een stok en stappen een rondje om te paarden even te laten wennen. Wanneer ze er aan toe zijn proberen ze allebei de stok door de ring te steken. In stap is het een eitje! Dat doen we nog eens! Maar dan in draf.

Draf is toch wel een stukje lastiger, door het stuiteren missen Anneke en Jennifer regelmatig de ring. Christel beloofd een abonnement bij de Pearl te regelen voor ze. Het publiek moet lachen om die opmerking. Uiteindelijk lukt het de dames toch om de stok door de ring te krijgen.
Ondertussen went Feliz ook langzaam aan de stok en nemen ze voor de afwisseling af en toe het sprongetje mee. Christel legt uit dat je in de WE1 de hindernis vanuit galop aan moet rijden. Dat laten Anneke en Jennifer zich geen twee keer zeggen.

Christel stelt voor om het ringsteken ook eens in galop te proberen. Jennifer begint, het ziet er gecontroleerd uit en ze pakt soepel de stok uit de ton. Op naar de stier, ze rijd erop af, maar helaas, ze mist. Bij poging drie lukt het haar de ring om de stok te krijgen en kan ze de stok terug in de ton doen.

Anneke gaat ook een poging wagen. Ze galoppeerd aan, lijkt mij best lekker zitten op Fenja. Ze rijd op de ton af maar Fenja neemt de binnenbocht iets teveel. Daar gaat de ton! Bij poging twee raakt ze nogmaals de ton maar gelukkig blijft deze staan. Poging drie is gelukt en ze kan op naar de stier. Ook Anneke mist de ring en rijd nog een rondje van de zaak. Gelukkig lukt het ook Anneke om de ring te pakken en kan ook zij de stok terug doen.

Jennifer doet nog even het ringsteken voor zoals het hoort, in één keer alles goed. Hiermee is het half uur alweer voorbij en mogen de dames de piste weer verlaten. Ze hebben erg veel lol gehad en vonden het een leuke clinic.

Wil je meer weten? Neem dan even een kijkje in de stand of op http://www.workingequitationholland.nl/

Wij gaan snel terug naar de Bokt lounge voor een interview met Tieneke. De uitwerking komt later!

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 15:56

Had net volgende update klaar is alles weg ;(

Work in progress!

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 16:35

Grand Prix: een bijzondere ontdekkingstocht.


De zusjes meulendijk kennen we van youtube, ook hebben ze deel uitgemaakt van het talententeam. Lotte heeft het woord en Anne zit op Avanti, haar toppaard. Anne is Avanti aan het losrijden in de piste.

“Het is belangrijk dat avanti even de baan kan zien zodat hij zich kan ontspannen”

Avanti is 7 jaar van Anne, ze zijn begonnen in het Z en zijn inmiddels op Grand Prix niveau. Avanti is erg belangrijk voor Anne vanwege zijn karakter. Hij wilde heel graag werken maar niet iedereen kan zijn talent eruit rijden. Avanti vertrouwd Anne voor 100%. Alles wat hij doet in de ring doet hij voor mij.

“Dat vind ik wel echt belangrijk, wederzijds vertrouwen en wij zijn echt maatjes.”

Thuis hebben ze veel afwisseling in de trainingen. Ook buitenritten of springen worden meegenomen. De paarden worden hier erg makkelijk van en hierdoor hou je ook het koppie fris. Je kunt ook echt zien aan Avanti dat hij het werk leuk vind. Hij heeft regelmatig zijn oren erop en laat zijn kan erg goed showen.

Ondertussen rijd Anne verschillende oefeningen van de Grand Prix. Galopwisselingen om de twee of één passen. Je ziet dat Avanti wat foutjes maakt, Anne verteld dat Avanti daar niks aan kan doen. Als alles niet 100% is dan sluipen foutjes er snel in.

De galopwissels zijn erg moeilijk voor Avanti. Vaak lukt één of twee wissels achter elkaar nog wel. Maar zes achter elkaar is echt heel moeilijk. Als je eenmaal bij de zes ben dan wordt het steeds makkelijker om ook bij de tien uit te komen. Maar het kan soms lang duren omdat natuurlijk elk paard anders is.

De basis is erg belangrijk bij het trainen van een paard.


Het paard moet op kleine hulpen te kunnen rijden, voor het beeld, de harmonie. Zorg dat je thuis alles voor elkaar hebt voordat je de ring in gaat.

Anne rijd inmiddels een foutloze piaffe en passage. Ze doet een aantal tempowisselingen vlak achter elkaar om te laten zien dat controle erg belangrijk is. Avanti schakelt snel van een uitgestrekte draf naar een verzamelde draf.

Terwijl Avanti even een rondje mag uit stappen wordt er tijd gemaakt om vragen te stellen.

Één van de vragen was: Tijdens een training doe je veel met stemhulpen, hoe doe je dat dan in de ring?
Ja, het mag niet zegt Anne, maar veel Grand Prix ruiters doen het en als ik in de ring rijd doe ik het binnensmonds. In de hoop dat Avanti het wel hoort en de jury niet. Veel Grand Prix ruiters doen het wel, ik heb eigenlijk nooit commentaar gehad.

Anne mag nog een ereronde rijden onder een luid applaus. Avanti showt zich nog even flink en ze verlaten de piste.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 16:36

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een Kerstmuts gevonden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers