Bokt.nl op Horse Event

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

 
 

HEBokt
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-07-18

Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 16:01

In dit volgtopic zullen we jullie een kijkje geven in de organisatie van Bokt.nl op Horse Event.

Bokt.nl op Horse Event, zo noemen we dit grote project achter de schermen.

Horse Event wordt sinds 2008 georganiseerd vanuit Academy Bartels, bekend als thuisbasis en topsportstal van Tineke en Imke Bartels. Het evenement werd van 2008 tot en met 2015 georganiseerd op het Hippisch Centrum in Deurne. Toen het centrum haar deuren sloot, verplaatste Horse Event in 2015 voor drie jaar naar het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Afbeelding
Foto door Amanda

Sinds 2008 is Bokt.nl ook te vinden op Horse Event met een heuse eigen “Bokt Lounge”. Horse Event is een mooi evenement waar veel Bokkers heen gaan. Als team willen we de Bokkers mogelijkheid bieden om elkaar en ons te ontmoeten en leuke en interessante activiteiten in onze Lounge bij te wonen. Jaarlijks komen bekende en minder bekende personen vrijwillig een clinic verzorgen of een presentatie geven in de Lounge. In het verleden hebben namen als Imke Schellekens-Bartels, Annemarie van der Toorn, Emiel Voest, Lammert Haanstra en Tim Lips hun bijdrage geleverd.

Annemarie van der Toorn te gast in de Lounge in 2013, foto door Amanda
Afbeelding

Naast de bekende namen maken we ook heel graag gebruik van de expertise van Bokkers. In de loop der jaren hebben veel Bokkers al bijgedragen. Zo is er eens door bokker Ibonn een workshop gegeven waarin de kwaliteitsverschilllen tussen zadels werden blootgelegd tijdens het ontleden hiervan. Ook heeft bokker Katja een clinic gegeven over verschillende bitten, San heeft verteld over gedragsproblemen bij paarden en Jolliegirl heeft verteld over hoe het slachten van een paard gaat. In 2012 zijn de kennismakingsclinics aan het programma van Bokt toegevoegd en zijn er onder andere SGW-clinics gegeven door bokkers Lielle en Katja en vrijheidsdressuur door Amable. Daarnaast zijn er ook fotowedstrijden georganiseerd, zadeldrukmetingen georganiseerd en creatieve workshops gegeven.
Interactie vinden we belangrijk, daarom zorgen we dat er ruimte is voor dialoog met bezoekers en om vragen te stellen.



Sinds Horse Event 2015 heb ik, Jessica, de leiding over dit project. Samen met Bart en een groot deel van ons team proberen we Horse Event elk jaar weer een succes te maken. Ik kan wel zeggen dat Bokt.nl op Horse Event zonder onze vrijwilligers niet bestaat. We hebben een team dat in staat is met een flinke portie flexibiliteit veel te regelen en organiseren, óók adhoc, soms middenin de nacht, zoals afgelopen jaar nodig was toen de zaterdag werd gecanceld. En dat is denk ik een grote kwaliteit in ons team.

De organisatie voor dit jaar begon kort na Horse Event 2017. Bart en ik gaan meestal binnen een maand na afloop langs bij Academy Bartels voor een evaluatie en een doorkijk naar het volgende jaar. We vragen vooraf ook altijd wat input van de Bokkers die erbij waren. Verbeterpunten, maar ook dingen die goed gingen, zijn altijd prettig om mee te nemen.

Na de evaluatie brengen we verslag uit achter de schermen en ook ervoor indien nodig. En dan begint het denken over het jaar erop. We doen ideeën op en bekijken wat er in ons programma echt een succes was. Vanaf januari begint het dan echt. Eerst hebben we weer een overleg met Academy Bartels over wat de plannen voor dit jaar zijn.
Horse Event verhuist dit jaar naar Expo Haarlemmermeer te Vijfhuizen. Academy Bartels zegt daarover:
Citaat:
Horse Event was de afgelopen drie jaar op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo, waar het groeide van 30.000 naar 42.500 bezoekers. Op deze enorme aantallen bleek de locatie in Ermelo niet berekend. Door de smalle toegangswegen ontstonden er files en er was onvoldoende parkeergelegenheid. Dit jaar kreeg de organisatie ook nog eens te maken met extreme regenval, wat ertoe leidde dat de zaterdag moest worden afgelast. Voldoende aanleiding voor organisator Academy Bartels Event Management om de koers bij te stellen.

Voor Bokt.nl betekent dit ook weer een spannende tijd. Hoe zal het terrein eruit zien? Waar komt onze Lounge? Hoe zal het evenement verlopen? Maar voor we antwoord krijgen op de vragen gaat er een flinke voorbereiding aan vooraf.

Rond april en nadat de verhuizing van Horse Event naar Vijfhuizen een feit was, begon het benaderen van mensen voor ons programma. Dit doe ik niet alleen. Samen met Bokker en teamlid Amaryllis proberen we een gevarieerd en interessant programma neer te zetten. Daarvoor vragen we hulp van het team en zoeken op Bokt naar wat men interessant vindt. Onze doelstelling bij het maken van het programma is zoveel mogelijk “voor en door Bokkers” en een aantal bekende mensen. Iedereen in ons programma draagt vrijwillig bij aan het programma van Bokt, supertof! In het benaderen en contact onderhouden gaat veel tijd zitten. En hoewel we elk jaar weer weten wanneer de deadline voor het aanleveren van het programma is, is het toch elk jaar een uitdaging die te halen. Dit jaar lag de deadline half juli. Het programma is inmiddels aangeleverd bij de Academy.

Naast het vullen van het programma en de clinics en workshops, werken we ook al enkele jaren samen met Academy Bartels aan verslaglegging van Horse Event. Hiervoor werken we met reporters en fotografen die we via Bokt werven. We zoeken duo’s voor elke dag. Een duo, bestaande uit een fotograaf en reporter, gaat op een van de dagen op pad op Horse Event. Bokker en teamlid Leo is degene die zich vanuit ons team hiermee bezighoudt. Zij zal daar zelf wellicht wat over vertellen binnenkort. Er loopt in elk geval al een oproep voor de fotografen en reporters voor dit jaar, zie [VN] Bokt.nl zoekt reporters en fotografen voor Horse Event 2018

Reporters 2015 aniek1985 en MaiNat, foto door Amanda
Afbeelding


Nu het programma af is, kunnen we door. We zullen het programma bekend maken op Bokt en een topic starten voor de inschrijvingen voor de kennismakingsclinics. Samen met de clinicgevers worden uit de aanmeldingen een aantal deelnemers geselecteerd. Hiervan verzamelen we alle gegevens en die sturen we naar de Academy. Zij zorgen dan voor de benodigde informatie. De clinicgevers hebben allemaal zo hun eigen voorwaarden, naast onze eigen standaard voorwaarden. Iets voor ons om goed rekening mee te houden.

Als de kennismakingsclinics zijn gevuld, gaan we verder met inschrijvingen voor de workshops in onze lounge. Ook dit kost best wat tijd. En in de tussentijd komen er ook allerlei vragen voorbij van mensen die in ons programma staan, maar bijvoorbeeld ook vanuit Academy Bartels over de kleur van de vloerbedekking, hoeveel tafels we willen, etc.

Daarnaast moeten we gaan denken aan dingen die besteld moeten gaan worden, bijvoorbeeld relatiegeschenken en teamkleding. Voor de aankleding van de Lounge hebben we een aantal posters, deze moeten uitgezocht worden. Ook moet er een rooster gaan komen voor de teamleden die komen helpen op Horse Event. Daarnaast spelen er altijd adhoc dingen, zoals een workshopgever die plots niet kan komen, een deelnemer aan een van de clinics die afzegt of een wijziging in tijden in het programma.
In de laatste weken voor Horse Event houden we ons bezig met de echte regeldingen. Het draaiboek moet af en programmaposters moeten gemaakt worden. Er moet uitgezocht worden wat er aan benodigdheden voor in de Lounge is en nog moet komen, denk aan een waterkoker, een stofzuiger, maar ook de pc’s en het tv-scherm. We zorgen dat het Lounge-programma klaarstaat om op Bokt te verschijnen en op basis van het aantal teamleden dat komt helpen, maken we ook boodschappenlijsten. Er moet tenslotte wel eten en drinken zijn voor iedereen. Ik vergeet nu vast veel dingen, maar Amaryllis zal hier ook haar neus laten zien, dus dan vult zij het vast aan!

En dan is het de woensdag voor Horse Event. In mijn kleine Ka-tje passen maar weinig spullen, dus ik regel een grote auto (meestal met paps erbij ) voor een ritje naar het terrein met de spullen die vanuit hier mee moeten. Het is altijd weer spannend hoe alles erbij staat. Fijn dus om even goed te kunnen kijken. Ik bel Bart even over waar hij uithangt en begin met het uitladen van de spullen. In de Lounge staat het meubilair vaak al klaar, dat ga ik op de juiste plek neerzetten.

Afbeelding
Foto door Jessica

Afbeelding
Foto door Jessica

In de tussentijd komt Bart aan met een lading spullen in zijn gehuurde bestelwagen. Deze laden we uit zodat Bart aan de slag kan met de pc’s. Ik zet samen met mijn vader en eventueel andere hulp de stellingkasten vast in elkaar. We maken het niet laat.

Op donderdag gaan we terug. Ik zet samen met teamleden die die dag komen helpen de rest van de spullen klaar. We plaatsen de programmaposters voor de vrijdag alvast in de daarvoor bestemde houder. We hangen posters op, richten de ruimte achter de schermen en hangen roosters op. Bart test ondertussen of de pc’s het doen en internet werkt. We regelen wat nog geregeld moet worden, doen boodschappen en pakken nog wat adhoc dingen op.

En dan is het vrijdag. Een uur voor openingstijd zijn we aanwezig. Leo gaat aan de slag met de reporters en fotografen en ik ga samen de aanwezige teamleden alles in orde maken, zodat we keurig op tijd onze Lounge open kunnen gooien. En dan begint het echt…

Lounge 2017 Ermelo, foto door Jessica
Afbeelding


Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
khirshanta

Berichten: 5485
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: In de provincie die je zoekt

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:25

Leuk! Erg gaaf om dit te zien. Ik ben heel benieuwd hoe het dit jaar gaat worden

Succesfully disproving indestructibility since 1985

Duality

Berichten: 3759
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:01

Leuk om bokt te volgen in de aanloop naar horse event! Ik heb er in elk geval al superveel zin in! :D

EquiallyNL - Positive Reinforcement training!
Instagram | Website | Facebook | Youtube

LoveUggs

Berichten: 7340
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:22

Ik ga volgen! Leuk!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Schoentje

Berichten: 3812
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:25

Volgens mij was HE 3 jaar in Ermelo. Vanaf 2015.

Jessica
Community Manager

Berichten: 19066
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:39

Je hebt helemaal gelijk! Time flies! :D Aangepast!

http://www.equisani.nl > Mijn praktijk voor paardenosteopathie
http://www.pssm.eu
The soul would have no rainbow if the eyes had no tears ~native american~ :#

Only2Bianca

Berichten: 431
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:51

Leuk topic! Succes met alle voorbereidingen, nog maar een maandje! Nou ja... 6 weken bedoel ik O:)

Take a smile :)

Schoentje

Berichten: 3812
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:02

Jessica schreef:
Je hebt helemaal gelijk! Time flies! :D Aangepast!


Zat echt even in twijfel hoor, maar dacht toch echt dat ik al 3x met HE in Ermelo was geweest. Klopt dus :D

Amaryllis
Coordinator Horse Event

Berichten: 9832
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:16


VII.XII.MMXVII

Lielle

Berichten: 65209
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:03


BartVB
Eigenaar

Berichten: 38688
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:33

Voor mij is Horse Event een tijdje terug al begonnen, de tijd van lijstjes is weer aangebroken :) Ten opzichte van de eerste keer dat we op Bokt hebben gestaan loopt alles nu heel erg veel soepeler. Tijdens die eerste edities lag er geen draaiboek klaar, moesten er flink wat zaken worden geregeld en besteld en was het net voor het weekend altijd flink stressen om alles geregeld te krijgen.

Nu kost de deelname aan Horse Event nog steeds een flinke hoeveelheid tjid, maar er is wel heel veel beter overzicht en daardoor ook een betere spreiding van het werk. Onder andere Jessica en Amaryllis zijn bijvoorbeeld heel druk bezig geweest met het vinden van mensen en organisaties die leuke workshops, presentaties en clinics kunnen geven. Daar hebben ze mij gelukkig vrijwel niet voor nodig. Ondertussen ben ik bezig met een aantal financiële zaken; overnachtingen tijdens Horse Event, bedankjes voor clinicgevers en vrijwilligers, verzekeringen, meubilair voor de stand en meer van dat soort zaken. Ik heb nog nooit op een rij durven zetten wat Horse Event ons in totaal kost ieder jaar :=

Ook weet ik nu al dat het over een paar weken toch weer even stressen wordt en ik me dan afvraag waarom we ons dit allemaal op de hals halen. Maar de ervaring leert dat het op de zondagavond van Horse Event vooral heel erg jammer is dat het evenement maar drie dagen duurt. Overigens deelt de rest van het team die mening over het algemeen niet, die willen vooral weer een normale nacht slaap (en hun paarden weer zien ;)).

De komende tijd staat er voor mij vooral nog een hoop logistiek op de planning. Posters bestellen, spullen van zolder halen en klaarzetten, auto huren, etc, etc. Ook zijn er een aantal technische plannen op Bokt, moeten de internet PCs worden aangepast aan de nieuwe locatie, de labelprinter getest, programmaposters gemaakt, en nog een flink aantal kleine en tussendoor dingen. Over die nieuwe dingen binnenkort meer!

Ik ben iig erg blij met het programma dat er nu staat, erg benieuwd naar de nieuwe locatie. Weer veel zin in een gezellig weekend Horse Event!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een slechte paashaas" - Loesje

khirshanta

Berichten: 5485
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: In de provincie die je zoekt

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:56

Leuk om het ook van jouw kant te horen! Het moet een gigantische organisatie zijn

Succesfully disproving indestructibility since 1985

Jessica
Community Manager

Berichten: 19066
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:59


http://www.equisani.nl > Mijn praktijk voor paardenosteopathie
http://www.pssm.eu
The soul would have no rainbow if the eyes had no tears ~native american~ :#

Ricie

Berichten: 1857
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Gouda

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:09

Wat leuk om alles weer te zien en te volgen! Helaas weet ik nog niet of ik naar Horse Event kan en wil dit jaar.

Maar, ik mag zeggen dat ik heel enthousiast ben over hoe Bokt aanwezig is op HE! Mijn complimenten naar het team hiervoor. Zet m op, jullie gaan er weer wat moois van maken. Ik geloof er in! +:)+

Als ik toch naar HE kom, kom ik zeker even langs op de stand!

Jessica
Community Manager

Berichten: 19066
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:13

Dat is een mooi compliment om te krijgen Ricie! Dankjewel! Het is een flinke klus en Amaryllis en ik spreken elkaar soms dagelijks en bijna middenin de nacht. :D Maar we doen het graag, het geeft ook zoveel energie als we zien hoe enthousiast iedereen is!

http://www.equisani.nl > Mijn praktijk voor paardenosteopathie
http://www.pssm.eu
The soul would have no rainbow if the eyes had no tears ~native american~ :#

LoveUggs

Berichten: 7340
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:00

Leuke workshops weer! Toevallig was ik Bart zijn bericht aan het lezen en bedacht ik mij; ze moeten een workshop paardenfotografie meenemen als workshop!
En toen las ik verder en zag ik wat de workshops waren :+

Jammer dat ik nog niet weet op welke dag ik kom, want ben het zeker weer van plan dit jaar. Ondanks dat ik al jaaaaaren fotografeer zou ik toch graag een workshop van Nikki volgen. Je kan tenslotte altijd bij leren :j

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

ladypaard

Berichten: 3698
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:41

stom vraagje,
WAAR is de boktlounge :D

kan m op de plattegrond van HE niet vinden :+

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

Jessica
Community Manager

Berichten: 19066
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:20

Ik heb het even nagevraagd, ik krijg zsm een plattegrond waar onze Lounge ook op staat. Ik zal hem delen zodra ik hem heb.

http://www.equisani.nl > Mijn praktijk voor paardenosteopathie
http://www.pssm.eu
The soul would have no rainbow if the eyes had no tears ~native american~ :#

ladypaard

Berichten: 3698
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:49

fijn, scheelt dan toch even zoeken

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

Paris_

Berichten: 1852
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:28

Over de workshops in de boktlounge; die van fotografie lijkt mij wel interessant. Ik behoor niet tot de deelnemers maar kan ik dan wel van een afstandje meekijken en luisteren? :D

Leo
Coordinator Horse Event

Berichten: 44681
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:42

Natuurlijk kan dat! Leuk juist :j Indien er nog plaats is zou je misschien zelfs ter plekke nog aan kunnen sluiten :)

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

Leo
Coordinator Horse Event

Berichten: 44681
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:40

Afbeelding

Dit jaar is voor mij al weer de 11e keer Bokt op Horse Event. Voor de snelle teller: dat houdt inderdaad in dat ik er tot dusverre ieder jaar dat Bokt aanwezig was, bij ben geweest.
In 2008 startte dit project als een heel groot, nieuw en spannend iets. Een soort experiment, een 'meeting-spot', en vooral heel erg zoekende hoe dit concept vormgegeven zou worden. Naast meeting-spot moest de Bokt Lounge ook podium gaan geven aan 'live discussies'. Met de teamleden als live 'moderators' of, zoals we het toen maar noemden, discussie-leiders. Op die manier hebben we heel veel, hele interessante bekende namen uit de paardenwereld aan het woord gehad in de Bokt Lounge. De live-discussies werden vooral ontzettend boeiende 'vraag en antwoord'-sessies en geregeld stroomde de lounge vol met mensen die mee kwamen luisteren. In de loop der jaren hebben we het discussie-concept los gelaten en zijn we meer gaan denken aan lezingen en workshops, en niet te vergeten: kennismakingsclinics. Een concept wat ook dit jaar weer vorm heeft gegeven aan ons programma.

In 2008 stapte ik op vrijdagochtend in de trein van 6.45 uur vanaf mijn dorp in de Kop van Noord Holland richting Deurne. Geen idee wat me te wachten stond. Ik was zo'n twee jaar teamlid op dat moment maar ik had nog nooit een mede-teammie ontmoet. Daarbij had ik nog amper voorstelling van Horse Event, ik was überhaupt nog nooit naar een paardenevenement geweest. Met mijn weekendtas werd ik op Eindhoven station opgepikt door twee teamleden, ook nooit eerder ontmoet, en zo begon mijn Horse Event avontuur. Ik logeerde samen met onder andere bokker en destijds teamlid Olympia bij Bart thuis, allemaal wildvreemden op dat moment. Ik vond het dóódeng, maar het werd een geweldig weekend. Het Bokt Team was een warm bad en Horse Event was hard werken, mega veel indrukken, maar zo bijzonder en mooi om deel van uit te maken. Dat eerste jaar maakte ik kennis met Monty Roberts, en wat vond ik het bijzonder om deze grote paardenman live te aanschouwen. Daarnaast heb ik aan de lippen gehangen van vele ontzettend boeiende paardenmensen en ik was Hooked aan Horse Event. Als Bokt volgend jaar weer welkom was, was ik er zeker weten weer bij!

We zijn nu tien jaar ouder en wijzer, maar Horse Event in september is nog steeds vaste prik. De Lounge is groter en mooier geworden, we gingen van Deurne naar Ermelo en dit jaar voor het eerst naar Noord Holland (één keer raden wie er niet meer in Noord Holland woont ;) ). Het team is verandert maar nog steeds net zo enthousiast. Ook voor teamleden is het ieder jaar weer een bijzonder uitje, ook al is het hard werken: ieder jaar zijn er weer nieuwe teamleden bij om te ontmoeten, maar ook zie je weer oude bekenden terug. En ieder jaar is het weer hartverwarmend om met zoveel enthousiaste en mooie mensen het weekend door te mogen brengen en er weer een succes van te maken. Het is gek dat er dit jaar voor het eerst geen logeerpartij vast zit aan Horse Event: ik slaap gewoon in mijn eigen bed. Voor de oververmoeidheid en op het laatste tandvlees naar huis toe rijden, is dat misschien wel lekker ;)
Ver weg of dichtbij, Horse Event blijft een belevenis en vooral een heel gezellig weekend waar ik al vele hele leuke herinneringen aan heb. Met elkaar paardenbenen prepareren achter de Lounge, als voorbereiding op een clinic 'paardenbenen ontleden'. Het jaar dat de tapijttegels voor in de Lounge niet geleverd waren en we zand als bodembedekking hadden (vraag niet hoe dat er uit zag). Jauke van Amable die zijn kunsten in de Lounge kwam vertonen. Hoe ik op het podium wilde springen met mijn camera om dat vast te leggen, maar missprong en languit in de Lounge lag voor de neus van Tim Lips. Op de foto met Anky van Grunsven (want we zijn allemaal een beetje een Pennymeisje diep van binnen). Gesprekken met mensen die je in het dagelijks leven niet zo zou aanspreken of zelfs tegenkomen. Hoe vorig jaar de zaterdag afgelast werd wegens de zware regenval, en we met elkaar op het bed van Jessica alles zaten te regelen. Eigenlijk staat één gevoel altijd centraal: hoe fijn de samenwerking met elkaar is tijdens het weekend. Een warm nest, iedere keer weer.


Afbeelding
(Paardenbenen prepareren in 2016)


Mijn eigen rol in het geheel is gedurende de jaren ook veranderd. In 2014 werd ik voor het eerst gevraagd om voor de Bokt Reporters een Kick-off dag te helpen organiseren, en voor hen iets te vertellen over fotograferen op Horse Event. Dat eerste jaar werden we verwelkomd op de stal van niemand minder dan Tristan Tucker en gaf hij speciaal voor ons een demonstratie van zijn trainingsmethode. Wat was dat gewéldig om mee te maken. Ook in de jaren die volgden heb ik deze rol op me genomen, en heb ik achtereenvolgens mijn presentatie gegeven op de stallen van Anky van Grunsven, Rieky Young en Academy Bartels. Ik voelde me iedere keer weer bevoorrecht om voor mijn
vrijwilligerswerk op zulke plaatsen te komen.


Afbeelding
(Eerste Kick-off dag in 2014: op stal bij Tristan Tucker)

In 2014 zag ik voor het eerst mijn eigen naam op het programma van de Bokt Lounge staan: ik mocht een workshop Paardenfotografie geven. In de jaren die volgden heb ik die workshop meermaals gegeven. Hiermee ben ik over heel wat drempels van mezelf heen gestapt, want: publiekelijk praten is niet mijn ding. Desalniettemin ben ik nog altijd trots op dat ik daar heb gestaan voor een volle Bokt Lounge. Omdat de stress die het met zich meebracht, me toch wat te heftig werd, heb ik besloten om het mezelf niet meer aan te doen.

Afbeelding
(2014, toen nog in Deurne)

Afbeelding
(2015)

Dit jaar was, net als vorig jaar, mijn taak in de voorbereiding om de Bokt Reporters te werven en te begeleiden. Voor het eerst was het vrij lang onduidelijk of we dit jaar reporters zouden gaan inschakelen. Toen de kogel door de kerk was: we gaan het doen!- kregen we te maken met een uitdagende planning, met name met oog op de Kick-off dag, reeds geplande vakanties, etc. Uiteindelijk besloten we dit jaar geen verplichte Kick-off te doen, wat erg jammer was maar wel meer ruimte gaf. Toen begon het echte werk: het afstemmen hoeveel reporters we op pad gaan sturen, het schrijven van het Voorpagina artikel, het vormgeven van het concept voor 2018. We kregen op onze oproep overweldigend veel reacties dit jaar. Na de beperkte reacties in het voorgaande jaar, was dat echt ontzettend gaaf. Maar ook moeilijk, want ga er maar aanstaan om uit zoveel enthousiaste sollicitaties en zoveel talent een selectie te maken! Selecteren betekent namelijk mensen teleurstellen, helaas! Ik kon mijn keuze nog even uitstellen omdat ik eerst kon gaan genieten van mijn eigen vakantie, maar bij terugkomst moest ik er toch aan geloven.
Uiteindelijk hebben we dit jaar weer 6 talentvolle mensen geselecteerd om tijdens Horse Event voor ons verslag uit te brengen, en zal ik hen vooral op de achtergrond bijstaan indien nodig. Voor het zover is, moest er nog veel achter de schermen gewerkt worden om alles voor de reporters rond te krijgen.
Voor mij betekende dat: veel mailverkeer met onze contactpersonen vanuit Academy Bartels, onder andere over de toegangsbewijzen voor de reporters, afstemmen van wensen, het opstellen van een programma van verplichte clinics welke de reporters moeten bezoeken op hun dag en natuurlijk het informeren van de reporters en het beantwoorden van hun vragen. Omdat ik in het dagelijks leven werkzaam ben als Ergotherapeut, was ik hiervoor vooral aangewezen op de avonduren. Soms even lastig om na een drukke werkdag ook nog even de laptop aan te slingeren, maar inmiddels zijn we bíjna rond.
Door het missen van een Kick-off dag dit jaar, moest er ook een online Hand-out worden opgesteld om hen zo goed mogelijk voor te bereiden op het weekend. Voor fotograferen kan ik dat wel, schrijven is echter niet mijn kennisgebied. Gelukkig hebben we via Jessica gebruik mogen maken van de kennis en ervaring van Astrid Peters, die voor de reporters een aantal zeer bruikbare tips heeft opgesteld.

En dan nu, nu is het aftellen tot het echt zo ver is en ik voor de 11e keer het Bokt shirt aan kan trekken. Ik mag nog even de laatste hand leggen aan de puzzel die het programma per reporters-duo heet, zodat zij zich daar op hun beurt weer mee kunnen voorbereiden. Donderdag wordt de Bokt Lounge opgebouwd en vrijdag gaan we echt van start. We gaan er ongetwijfeld weer een prachtige editie van maken. We gaan uiteraard voor mooi en droog weer, geen herhaling van vorig jaar. Aan het programma in de Bokt Lounge zal het niet liggen. Kom vooral langs om een van de lezingen of workshops mee te beleven! Ik heb er zin in. Tot op Horse Event!

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

Jessica
Community Manager

Berichten: 19066
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:41

Jahaaaaa, leuk stuk Leo! Wat hebben we t toch gezellig elk jaar! Top team!

http://www.equisani.nl > Mijn praktijk voor paardenosteopathie
http://www.pssm.eu
The soul would have no rainbow if the eyes had no tears ~native american~ :#

mvdbijl

Berichten: 2520
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:44

Leuk, wij zijn er alle dagen met de paarden maar ik mag ook aan een workshop van jullie meedoen, tof!

♥ Moby(fjord), Pandora (kwpn), Storm, Boots, Elsa, Brendey (nmprs), Pride and Joy, bada boom (amha) Rocky & Little Rockstar + (fjord) ♥

Olympia

Berichten: 54758
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:12

Leo.. die bewuste dag in 2008. Een vrijdag waar een mooie vriendschap ontstond. Een dag die ik dankbaar ben dat we door Bokt in elkaars leven zijn gekomen. Je woonde toen nog aan het einde van de wereld. Nu woon je om de hoek en zien we elkaar nog minder. Maar na al die 11 jaren heb ik wel geleerd in onze vriendschap dat het niet uitmaakt. Jij bent op 2 heel moeilijke momenten in mijn leven geweest en dat is misschien het allermooiste aan ons vriendschap. En misschien wel op de moeilijkste dag in mijn leven was jij er.

En dat het alweer 11 jaar geleden begon met een vrijdag op het station. Ik had het niet willen missen en ben Bokt daar heel dankbaar voor :+:

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: birte en 1 bezoeker