Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:41

Jooliieen schreef:
knollentuin schreef:
Is het misschien een idee om een horse event junior editie te doen en een senior editie, twee verschillende weekenden (dan is dat kinder gedoe mooi geregeld... :))



Vind ik een goed plan, gewoon 2 weekenden inderdaad, is de drukte een stuk beter verspreidt! :)


Snap het idee, maar ik ben juist heel erg blij dat ik programma kan switchen! Zodat ik zelf ook wat boeiende clinics kan zien, om daarna weer die penny piste in te duiken met dochterlief! Zo heb je ook echt een leuke gevarieerde dag, en hebben we beide er iets aan.

Penny Piste was gewoon zeer slecht opgezet. Echt veel en veel te klein!

Geluid vonden wij in alle pistes slecht.


BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:42

mvdbijl schreef:
Ja dat is Pride and Joy, leuke foto! Volgens mij heb ik die met je telefoon gemaakt?


Dat klopt :j

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:44

mvdbijl schreef:
Citaat:
Ik was nog naar je op zoek maar zag je steeds alleen in het rassendefile haha. En dan zat ik zelf te paard haha


Wij stonden binnen bij de pennypiste, je paard zag er prachtig uit!


Zeker! Ook die staat op de kiek :D

Was zo leuk om je na al die jaren weer eens te zien Kel :*


Afbeelding

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:00

poes schreef:
Ik vind het juist veel beter te doen op deze locatie, alleen dat gegil van de penny piste idd en signeersessies met de locatie van de bitstand. Ik hoop dat kinderen hier veel van oppikken. Het is niet allemaal wedstrijd en prestatie, het belangrijkste is juist welzijn en plezier maken. En dat is precies wat de penny piste doet. Dat maakt mij wel erg blij.

Klopt. Ik ga ook bewust met mijn 12 jarige dochter zodat ze met verschillende takken van paardensport kan kennismaken. Nu is dat geen pennymeisje en al helemaal geen fan van Britt, dus wellicht niet het doorsnee kind wat er rond loopt. Maar ze kan op deze manier wel van alles leren. Ze heeft al echt zicht op wanneer een paard zelf ook plezier heeft in datgene wat er gevraagd wordt. De volgende dag wil ze ook altijd dingen uitproberen bij onze pony.
Door Joyce en Jaydee heeft ze een aantal jaren geleden kennis gemaakt met vrijheidsdressuur en dat heeft naast het rijden ook echt haar interesse gekregen.
Dit jaar vond ze het Horse Agility ook interessant maar ook toen Diederik van Silfhout reed, zag ze al precies wanneer het paard ontspannen liep en wanneer het spanning opbouwde en hoe hij dat weer probeerde af te laten vloeien. Bij Tristan Tucker lag ze dubbel bij zijn opmerkingen. (Toch handig dat TTO VWO ;) )
Maar ik moet je gelijk geven dat het kindergehalte heel hoog is. En de signeersessies bij de stands, wellicht dat ze een apart plek in kunnen richten waar dat gedaan kan worden zonder dat het andere publiek daar hinder van ondervindt.

Enne Poes, gefeliciteerd met je verjaardag!
Laatst bijgewerkt door Mickey op 17-09-18 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:04

Delphi schreef:
Zo was er zaterdag een korte demo van Matt Harnacke (model met paard dat overgevlogen is uit Australie). Erg mooi en lief paard. Ik vond het een hele leuke combinatie. Hij gaf aan dat zijn paard dit niet gewend was en of het publiek zachtjes wilde aplaudiseren. Dat werd ook netjes gedaan. Aan het eind was het toch de presentator die vond dat er harder geklapt moest worden. Toen schrok zijn paard echt, terwijl het juist zo goed ging.
Matt Harnacke heeft toen zelf gevraagd of iedereen nog eens heel zacht wilde aplaudiseren, zodat zijn paard het positief af kon sluiten.

Er kwam inderdaad heel veel geluid van de Pennypiste af. Maar ik vond dat niet aan vervelende penny meisjes te wijten, maar meer aan de te overenthousiaste presentator.

Klopt het is een leuke presentator voor de kinderen maar in de hal was het niet heel handig.

De combinatie waar jij het over hebt was inderdaad een mooi voorbeeld dat de kinderen leerden dan je het voor het paard ook goed moet afsluiten en dat het zachtjes klappen voor dit paard een veel betere afsluiting was.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:40

Dat zacht applaudisseren werd ook tijdens de clinic met Tineke en haar Japanse leerling gedaan. Wás mooi om te zien. Prachtige merrie was dat ook overigens!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:17

BloemBloem schreef:
Dat zacht applaudisseren werd ook tijdens de clinic met Tineke en haar Japanse leerling gedaan. Wás mooi om te zien. Prachtige merrie was dat ook overigens!


O wat hou ik van dat soort applaus trainingen! Hoe een grote massa het heel goed aanvoelt.

Edit: yay voor mijn quizprijs!
Afbeelding

En godverdegodver daarna ging hij lopen! Bijna 20 jaar en dan 20 min als een hertje over de hooiweide }> ^)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:44

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Femke! En de deken staat je paardje echt heel goed :D.

Wij zijn er ook super blij mee!
Afbeelding


Over het algemeen vond ik het een superleuke dag, maar voor volgend jaar hoop ik op meer springclinics, meer pistes en meer standjes :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:53

Dank je Vera! Mooie paarden hebben jullie ook :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

knollentuin
Berichten: 10385
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:24

xVerax schreef:
Nog gefeliciteerd met je verjaardag Femke! En de deken staat je paardje echt heel goed :D.

Wij zijn er ook super blij mee!
[ [url=m/pgaGr7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Over het algemeen vond ik het een superleuke dag, maar voor volgend jaar hoop ik op meer springclinics, meer pistes en meer standjes :)


Het terrein is er groot genoeg voor, de twee buitenpistes blijven liggen heb ik begrepen , misschien volgend jaar een uitbreiding?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:59

BloemBloem schreef:
Zeker! Ook die staat op de kiek :D

Was zo leuk om je na al die jaren weer eens te zien Kel :*


[ [url=m/rujbyW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke foto!!!
Hij was zo blij met al die kindjes <3

<3 Galanto <3

Jooliieen

Berichten: 1999
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:50

En wij zijn er ook heel blij mee!
Ik hoop inderdaad volgend jaar ook op wat meer springclinics, meer pistes en meer stands!
Voorgaande jaren was er in Ermelo gewoon een springpiste, waar alleen maar springclinics gehouden werden en een BIT-piste waar voor dressuur werd gehouden, nu moesten ze de Sportpiste delen met het springen / dressuur / shows etc. Alleen het terrein is helaas te klein om nog meer ringen te kunnen aanleggen.. Erg jammer dat het de komende 5 jaar al vast staat in Vijfhuizen. Locatie is hier eigenlijk te klein voor.
Ook het aantal stands vond ik wat tegen vallen.


Dulana L+10 & B+42
Merel

knollentuin
Berichten: 10385
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:55

Jooliieen schreef:
En wij zijn er ook heel blij mee!
Ik hoop inderdaad volgend jaar ook op wat meer springclinics, meer pistes en meer stands!
Voorgaande jaren was er in Ermelo gewoon een springpiste, waar alleen maar springclinics gehouden werden en een BIT-piste waar voor dressuur werd gehouden, nu moesten ze de Sportpiste delen met het springen / dressuur / shows etc. Alleen het terrein is helaas te klein om nog meer ringen te kunnen aanleggen.. Erg jammer dat het de komende 5 jaar al vast staat in Vijfhuizen. Locatie is hier eigenlijk te klein voor.
Ook het aantal stands vond ik wat tegen vallen.

Nou joolien, hetzelfde terrein wordt door Mysteryland Leander en de mudmasters gebruikt en dan zijn er meer dan 75000 mensen in een weekend compleet met campings en al. Het terrein is groot zat, jullie hebben maar een heel klein deel gezien, t voorste puntje..... Verderop in het bos liggen nog twee banen van Achterberg, een van 20/60 en een 100/100 schat ik in, maar dan moeten we gaan lopen....

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:04

Lopen heb ik wel over voor meer clinics en pistes :D. Kun je tenminste echt een leuke leerzame planning maken.

En dankjewel Femke! Ik vond jouw paard ook al zo cool :=, jammer dat ie de benen nam :')

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:15

Dan zou ook de jeugd/volwassen gedeeltes beter op te splitsen zijn als er verder op meer banen liggen. Zie zeker wel potentie in deze locatie alleen voor nu was het mwahh.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:24

in het bos zijn inderdaad nog 2 banen, maar dat is echt een flink eind van het terrein af. :')

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

Jooliieen

Berichten: 1999
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:49

knollentuin schreef:
Jooliieen schreef:
En wij zijn er ook heel blij mee!
Ik hoop inderdaad volgend jaar ook op wat meer springclinics, meer pistes en meer stands!
Voorgaande jaren was er in Ermelo gewoon een springpiste, waar alleen maar springclinics gehouden werden en een BIT-piste waar voor dressuur werd gehouden, nu moesten ze de Sportpiste delen met het springen / dressuur / shows etc. Alleen het terrein is helaas te klein om nog meer ringen te kunnen aanleggen.. Erg jammer dat het de komende 5 jaar al vast staat in Vijfhuizen. Locatie is hier eigenlijk te klein voor.
Ook het aantal stands vond ik wat tegen vallen.

Nou joolien, hetzelfde terrein wordt door Mysteryland Leander en de mudmasters gebruikt en dan zijn er meer dan 75000 mensen in een weekend compleet met campings en al. Het terrein is groot zat, jullie hebben maar een heel klein deel gezien, t voorste puntje..... Verderop in het bos liggen nog twee banen van Achterberg, een van 20/60 en een 100/100 schat ik in, maar dan moeten we gaan lopen....


Aha vandaar dat wij dus maar een klein deel gezien hebben. Misschien dat ze volgend jaar dan wel gaan uitbouwen! :)
Lopen heb ik er inderdaad wel voor over.


Dulana L+10 & B+42
Merel

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:51

Lopen moet toch kunnen, en wellicht is er wel iets te bedenken met van die elektrische golfkarretjes (met wat meer zitplaatsen) voor mensen die het lopen te ver vinden.

Oy with the poodles, already

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:17

Of ze laten die kassen achterwegen en maken er gewoon een groot outdoor evenement van.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:19

Denk dat ze de kassen ook doen net oog dat HE of heel zonnig is, of regenachtig..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:49

Hilary schreef:
Lopen moet toch kunnen, en wellicht is er wel iets te bedenken met van die elektrische golfkarretjes (met wat meer zitplaatsen) voor mensen die het lopen te ver vinden.


Of de huifkar om in paardenstijl te blijven :D

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:59

Heel creatief en leuk bedacht. :D
Maar dat gaat met die drukte allemaal niet lukken ben ik bang.
Opstoppingen, geïrriteerde mensen, gevaarlijke situaties...

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:28

Zit hier in dit topic iemand van 't Welsh pony stamboek?

keep calm, I'm engaged!!! <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:49

Als je al ziet hoe lang het duurt om iedereen de parking op te loodsen hoe wil je dat dan met golfkarretjes doen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:32


Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers