Mijn laatste Horse Event...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:06

Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik vond het ook nogal krom dat van de 3 westerndingen op zaterdag er twee tegelijk waren :+ (Ranch Riding en Trail voor koudbloeden).

Verder vond ik het wel weer erg leuk, maar het is niet iets wat ik perse elk jaar hoef te doen. De afgelopen twee jaar door vakantie niet geweest, dus voor mij nu ook wel weer wat nieuwe dingen.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:28

VisibreTeam schreef:
arno8 schreef:
Interessant topic dit! Ik weet zomaar een paardensport die ik daar best wel eens met mijn vriendin wil laten zien om voor wat meer afwisseling in de clinics te zorgen O:)



Jaaaa! Zal je gelijk voordragen bij de organisatie!


Cool! Dankjewel!

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:41

Caira schreef:
Bellatrix schreef:
Onze chauffeurs reden prima. Mensen moeten zich gewoon goed vasthouden als ze staan.


Zelfs zittend was het echt niet ok, ik ben wel wat gewend, maar dit was gevaarlijk

De onze ook.
Er hingen om de meter 1 handvat aan het plafond om aan vast te houden, maar de meeste mensen die stonden hadden geen/amper houvast.

De terugweg was het wat rustiger qua rijden, maar remde de chauffeur ook ook paar x zo flink dat ik bijna van mijn stoel afschoof.
Was blij dat ik mocht/kon zitten, want staan in de bus kan ik niet.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:57

Overal stonden ook van die grote houten watervaten voor de hond. Stond ook duidelijk op dat het drinkwater voor de hond was. Vanwege de dure drankprijzen en de hitte vulden mensen massaal hun flesjes met water. Vond dat erg grappig om te zien..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:04

Brainless schreef:
Bellatrix schreef:
Wij hoefden gelukkig niet heel lang op de bussen te wachten maar dat het duur is ben ik met je eens. Maar ja, iemand moet die chauffeurs betalen en de benzine in de bus...

Even een reken sommetje...

Zaterdag ruim 18000 mensen.
Gemiddeld 3 mensen per auto... = 6000 Auto's.

6000 x 7 = 42000 E aan inkomsten voor parkeren voor 1 dag!.
Daar kunnen ze heel veel bussen voor laten rijden hoor.


Toen ik een offerte vroeg voor een bus voor 1 dag kwam dat op 1500 euro gemiddeld. Wordt geld voor gevraagd zi.

Gratis tasjes en zooi maak je mij niet blij mee. Ben je toch niks mee?

Clinics veel hetzelfde snap ik. Het moet ook toegankelijk blijven. Voor mij zit de charme in dit event erin dat er voor iedereen op elk niveau een plek is. Ik mis dus ook wel eens meer diepgang maar ik snap het ook. Intussen weet ik ook dat het heel erg afhangt van de clinic. Britt en imke bvb is wel grappig maar minder boeiend.

Wel vond ik het aanbod eten zeer beperkt als je drie dagen gaat. Volgende keer pak ik zeker drinken mee en wat te eten.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:09

Het is hetzelfde als het WK jonge dressuurpaarden. In Verden kostte de entree amper wat, het parkeren amper wat en kon je zeer gevarieerd eten voor netjes geld. Koffie gaf je rustig een rondje weg zonder failliet te zijn enz enz.

In Ermelo schrok ik mij wezenloos.............Broodje met de goedkoopste ham en kaas voor 5 euro. Ik weet wat dat aan inkoop kost, dat gaat echt 10 keer over de kop. Koffie niet te betalen en bij de toiletten een plaatje met : Geen drinkwater, maar de leiding ging wel naar het drinkwater :D

Prima dat iedereen wat verdiend aan zo'n evenement, maar het kan ook een beetje overdreven zijn. In Duitsland ging ik 3 dagen incl hotel en savonds uit eten en dan was ik minder kwijt dan 3 dagen Nederland en naar huis rijden en zelf koken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:42

Als je wilt klagen over de prijzen, moet je naar de bron: KNHS.
Die rekenen alsof hun grond in hartje Amsterdam staat.
Reken er maar op dat die standhouders grof hebben moeten betalen voor de mogelijkheid om op het "nationaal hippisch centrum" te mogen verkopen. Ongeacht het evenement.

Beetje een Nederlandse attitude: het moet zo duur mogelijk en klanttevredenheid of elkaar iets gunnen is daarbij géén factor.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:04

Dees ik heb prijzen gehoord van 900 tot 1200 euro voor een plekje.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:35

meggiemeg schreef:
Dees ik heb prijzen gehoord van 900 tot 1200 euro voor een plekje.

Doe maar gerust verdubbelen voor een beetje stand. Ik heb er gestaan dit weekend.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:38

jacqueline_Y schreef:
Ik heb ook een klacht ingediend bij Horse event, want hoe het zaterdag ging was natuurlijk belachelijk! dat je misschien in de file komt is te verwachten, maar 3 uur later dan gepland op het terrein aankomen kan echt niet. Issues met de bussen... wat een drama. Op het terrein was het zo druk dat je niet eens normaal een clinic kon volgen. stands vond ik ook tegenvallen. Wij zijn eerder naar huis gegaan. zonde van het geld.

Dat is jammer want juist door de vertraging in de ochtend is Horse Event langer open gebleven.

De organisatie had niet verwacht dat er zoveel meer mensen zouden komen dan vorig jaar. Alle bussen die ze konden krijgen hebben ze laten komen. De reden van de vertraging was overigens een defecte bus die in de weg stond.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:53

janderegelaa schreef:
jacqueline_Y schreef:
Ik heb ook een klacht ingediend bij Horse event, want hoe het zaterdag ging was natuurlijk belachelijk! dat je misschien in de file komt is te verwachten, maar 3 uur later dan gepland op het terrein aankomen kan echt niet. Issues met de bussen... wat een drama. Op het terrein was het zo druk dat je niet eens normaal een clinic kon volgen. stands vond ik ook tegenvallen. Wij zijn eerder naar huis gegaan. zonde van het geld.

Dat is jammer want juist door de vertraging in de ochtend is Horse Event langer open gebleven.


Ik snap het wel, wij zijn ook eerder weg gegaan omdat we absoluut geen zin hadden in een herhaling van de ochtend.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:02

janderegelaa schreef:
jacqueline_Y schreef:
Ik heb ook een klacht ingediend bij Horse event, want hoe het zaterdag ging was natuurlijk belachelijk! dat je misschien in de file komt is te verwachten, maar 3 uur later dan gepland op het terrein aankomen kan echt niet. Issues met de bussen... wat een drama. Op het terrein was het zo druk dat je niet eens normaal een clinic kon volgen. stands vond ik ook tegenvallen. Wij zijn eerder naar huis gegaan. zonde van het geld.

Dat is jammer want juist door de vertraging in de ochtend is Horse Event langer open gebleven.

De organisatie had niet verwacht dat er zoveel meer mensen zouden komen dan vorig jaar. Alle bussen die ze konden krijgen hebben ze laten komen. De reden van de vertraging was overigens een defecte bus die in de weg stond.


Ja en daar had je niks aan, clinics die gemist waren in de ochtend werden in die tijd niet herhaald.
Voor de verkochte waar had je geen extra tijd nodig, want dat was allemaal 1 pot nat.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:11

mystery1980 schreef:
Ja en daar had je niks aan, clinics die gemist waren in de ochtend werden in die tijd niet herhaald. Voor de verkochte waar had je geen extra tijd nodig, want dat was allemaal 1 pot nat.


Heb ook meerdere mensen gesproken die van heel ver kwamen om te zien hoe hun kids deelnamen aan de zitcompetie, die al extreem vroeg weg waren gegaan, die dat allemaal ook gemist hebben, dat is ook niet over te doen.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:29

Ik heb op de heenweg geen defecte bus gezien,hoor.De bussen hadden last van het aankomende verkeer bij het parkeerterrein, rond de afrit van de smelweg,én ook bij de VIP parkeerplaats.Kortom, de boel lag plat. Veel te druk. De bussen moeten een eigen lus kunnen rijden.

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:34

Er schijnt idd een ongeluk/pech geweest te zijn (defecte bus zou ook kunnen iig iets van pech) en daardoor is er een vertraging gekomen waar ze gewoon niet tegenop konden om weer op te lossen.. net als dat er op de snelweg ook nog file staat terwijl de oorzaak al lang weg is..

Op zondag heb ik eigenlijk niemand horen klagen over de bussen..

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:47

Ik ga voorlopig ook niet meer. Vrijdag was het qua vervoer en parkeren prima te doen, maar idd tegenvallende kraampjes met dito prijzen en de clinics en shows...tja...niet heel veel nieuws geleerd...

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:57

RuthenRoos schreef:
Ik heb op de heenweg geen defecte bus gezien,hoor.De bussen hadden last van het aankomende verkeer bij het parkeerterrein, rond de afrit van de smelweg,én ook bij de VIP parkeerplaats.Kortom, de boel lag plat. Veel te druk. De bussen moeten een eigen lus kunnen rijden.


laat dat nu echt niet mogelijk zijn met het gekozen P terrein in Kootwijk.

sandra83
Berichten: 249
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Hollandscheveld

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:16

Ik heb gefietst :D Dat ging prima. Fiets achterin mijn busje, en in Uddel geparkeerd. Ideaal!

Wat bijzonder dat een demo door velen hier zo slecht wordt gewaardeerd, terwijl die demo de enige was waarvan ik dacht"wow, dáárvoor heb ik die moeite gedaan!", de demo van Pignon.

Bijzonder om te lezen hoe verschillend mensen naar een demo kijken. Dat bedoel ik niet denegrerend, in geen geval.
Ik ben een NH-er, dus natuurlijk herken ik mezelf meer in grondwerk-demo's. Maar wat Pignon deed, was écht heel erg bijzonder. Ik heb al zo ontzettend veel verschillende NH-demo's gezien, maar dit was fenomenaal. 4 groepen van 3 paarden tegelijk hun eigen cirkel laten lopen in groepsverband, een shet tegengestelde richting laten draaien om de cirkel van 11 paarden heen, 11 paarden met hun achterhand naar elkaar toe op de cirkel een zijwaartse draai laten maken, écht probeer het eens.

Afijn, ik irriteer me dan weer aan andere dingen. En dat is denk ik ook goed. Het geeft je een duidelijk beeld wat je wél of niet zou willen bereiken met je paard.

Ik vond de organisatie vele malen beter dan vorig jaar. De ruimte werd veel beter benut, de dubbele doorgang van het ene naar het andere terrein was veel vloeiender en daardoor veiliger. Gratis toiletten en op vrijdag gewoon zonder rijen. Petje af!
Het zou wel fijn zijn als bij de horsemanship-ring het geluid ook gericht is op de tribune met stoeltjes. Nu hoorde je op de stoeltjes niets. Het witte huisje van de ringmeester had ook beter ergens anders kunnen staan waar hij het zicht niet ontnam van degene die (nu zonder geluid) daar zaten te kijken.


Dat Horse-even overweldigd werd door de hoeveelheid bezoekers (facebook)... vind ik verwonderlijk. 90% heeft immers al in de voorverkoop een ticket gekocht en komt dus.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:30

Eens, ik was ook echt onder de indruk van wat pignon deed in de eind show. Vond hem ook prettiger om naar te kijken dan de vorige keer, toen was het veel meer spektakel en macho gedoe, paarden die zuurder waren. Nu was hij heel ingetogen, sereen bijna. Paarden leken meer met concetratie hun werk te doen. En diep onder de indruk hoe hij ze allemaal tegelijkertijd verschillende dingen kon laten doen, echt heel knap!

Overigens was dus achteraf niet 90 % in de voorverkoop verkocht, maar zeg 60 % oid. Dat is oa waarom het dus mis liep. Omdat ze minder verkoop aan de deur verwacht hadden dan er uiteindelijk was.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:34

Ik ben niet geweest omdat het niet in Deurne meer is. Ik moet met ov komen en dat is gewoon niet te doen daarheen. :(

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:44

Atalja schreef:
Ik ben niet geweest omdat het niet in Deurne meer is. Ik moet met ov komen en dat is gewoon niet te doen daarheen. :(

Vanaf het treinstation in Ermelo reden er ook pendelbussen van en naar het HE.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:08

Brainless schreef:
Atalja schreef:
Ik ben niet geweest omdat het niet in Deurne meer is. Ik moet met ov komen en dat is gewoon niet te doen daarheen. :(

Vanaf het treinstation in Ermelo reden er ook pendelbussen van en naar het HE.


valkenswaard-ermelo is al 2,5 uur en dan nog een bus en file, zou ik ook niet doen!

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:36

Tja,
Ik moest vanuit Friesland ook 2 1/2 uur in de auto zitten om naar Deurne te rijden.
Nu ligt Ermelo veel centraler en komen er nu ook meer mensen vanuit andere delen van Nederland.
Vandaar dat de toeloop veel groter is.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:21

Ben het eens met je OP, en ga volgend jaar ook alleen heen als ik vrijkaartjes heb/win of een deelnemer ben. :)

In Deurne was is er altijd de hele dag, en het was geweldig, overzichtelijk en ruim.
Ik vond het dit jaar nogal chaotisch en veel te druk...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:22

Ik vind de keuze Ermelo ook (veel) beter dan Deurne. Ben 1x in Deurne geweest en dat was kwa opzet echt vergelijkbaar.
Kwaliteit van stands is in Ermelo wel afgenomen. Denk dat Deurne voor de standhouders 'vriendelijker' was, waardoor standhouders op hun beurt weer leuker met de klanten konden omgaan.