Mijn laatste Horse Event...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 20:36

...tenzij ik nog vrijkaartjes krijg of als deelnemer mee mag doen :D

Niet dat ik nu een groot zeiktopic wil openen en het plezier van veel mensen wil verzieken, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie er tegenover kijken en of ik wellicht veel gemist heb :P

Vandaag voor de 8e keer naar HE geweest, eigenlijk standaard prik met mijn moeder. In 2008 zijn we voor het eerst geweest en sindsdien eigenlijk ieder jaar. Vorig jaar als deelnemer met Winston meegedaan aan de SGW-clinic en dit jaar weer als bezoeker.
Heel lang getwijfeld wel, uiteindelijk toch maar gegaan. Toch altijd leuk om een dagje met moeders op stap te zijn :D

Maar, we zijn het er wel over eens dat dit de laatste keer was.. Ik vind het jammer dat er weinig vernieuwend is en ook de stands vielen dit jaar erg tegen. De eindshow vond ik nogal saai en de shows en acts die we gezien hebben, waren niet heel bijzonder. Maar misschien hebben we veel gemist?
Als ik kijk naar het rassendefilé, was dat in het begin echt keileuk. Veel rassen werden voorgesteld, elk ras liet zien waar die goed in is en kreeg ook echt even een paar minuten de spotlights. Vandaag werd het afgewisseld. 5 rassen die een rondje door de ring deden en daarna 1 ras die individueel wat liet zien. Dat concept is opsich wel leuk, maar als je dan eerst de stoere IJslanders door de baan ziet gaan en daarna na een soort van Kür op muziek zit te kijken, valt dat toch tegen. Maargoed, dat is natuurlijk aan de mensen van de rassen om in te delen. Ik vind het wel veel leuker om een onbekend ras als de Camargue langer te zien en daar meer over te weten te komen dan een proefje van een Welsh pony.

De eindshow vond ik ook erg tegenvallen. We hebben meneer Pignon natuurlijk al eens eerder gezien, en dat was spectaculair. Staand op 2 paarden springen. Oke, hij is er af gevallen toen maar dat liet enkel zien hoe lastig het is om met paarden te werken toch?
Vandaag leek het niet meer dan de paarden rondsturen met een zweep, een paar grapjes uithalen met een veel te dikke shet op korte pootjes (oke toegegeven, die was géniaal :') ) en een veulen de ring in halen om het hele publiek enthousiast te krijgen.

Ben ik nu de enige die het jammer vind dat er weinig vernieuwends is? Ik zou graag juist meer takken van de sport terug willen zien. Denk aan TREC op hoog niveau? In volle galop onder de balken door... gaaf!! Of Polo? Ik durf te wedden dat het halve publiek van HE nog nooit een polowedstrijd heeft gezien...

Tsja en dan de stands... Weinig stands met kleding. Ik was min of meer op zoek naar een leuke winterjas maar heb maar 3 of 4 stands gezien waar kleding verkocht werd. Héél véél voerbedrijven. Overal stonden ze met hun beste supplementen en voeding etc. Ja daar heb je niks aan als je geen eigen paard hebt natuurlijk :+ . En ik vind het heel jammer dat er nog maar weinig dingen gratis weggegeven worden.. De eerste jaren dat ik ging kwam ik thuis met tassen vol. Magazines over dit, folders over dat, pennen, petjes, noem maar op... Dit jaar? Een gratis blad Ros en een Horseman. Erg jammer vind ik het dat Bit en Hoefslag niet wat gratis bladen uitdeelt. Of het nieuwe blad Level Up. Vorig jaar nog gratis wat bladen meegenomen, dit jaar helemaal niets... Maargoed, daarin ben ik misschien te Nederlands om gratis dingen te verwachten :P

Meer mensen die dit zo zien? Of heb ik gewoon het hele programma gemist en ben ik straal voorbij de leuke stands gelopen??

Overigens: Als deelnemer met je paard naar Horse Event raad ik iedereen aan, want dat is zó vet :D Dat was echt het hoogtepunt van mijn paarden-2015!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:39

ik ben er nog nooit geweest, maar ik mis voor mijn gevoel helemaal niets.

ik kan namelijk niet goed tegen druktes :) :) :)

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 20:40

Ketaki schreef:
ik ben er nog nooit geweest, maar ik mis voor mijn gevoel helemaal niets.

ik kan namelijk niet goed tegen druktes :) :) :)

Dan kun je maar beter thuis blijven inderdaad!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:40

Ik ben het met je eens. Voorheen sjouwde ik mezelf een ongeluk met gratis boekjes en paardenvoer. Dit keer enkel met mijn gekochte leren halster en peeskappen :+
Clinics zijn ook veel hetzelfde van thema.
Door de topdrukte ook weinig shows van dichtbij kunnen zien. Geen eens een touwhalster kunnen kopen door de giga drukte.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:43

Ik ben gisteren naar HE geweest. Ik had een vrijkaartje omdat ik mee heb gedaan aan de regiofinale van de zitcompetitie. Maar ik vond het ook erg tegenvallen. Sowieso vond ik het vorig jaar al een stuk minder leuk en ik zei ook. het is dat de kaartjes gratis zijn voor mij, maar als ik er voor moet betalen weet ik niet of ik nog eens zou gaan.

Veel te druk bij de pendelbussen, maargoed tot daaraan toe, maar idd weinig standjes en weinig gratis dingen. Normaal loop ik dat terrein af met een stuk of 5 tassen van standjes met dingen er in. Dit keer 0.

De shows ging nog wel. Niet heel veel gezien, maar naar het einde toe werd het wel wat leuker.
Die eindshow met het veulen.. Tja, ik zei meteen al ik vind niet dat een veulen dit hoort te kunnen, maar vind dat een veulen ook niet echt op zo'n evenement thuis hoort.

Dus ik ben het er inderdaad mee eens dat het wat tegenviel dit jaar. Ondanks dat heb ik best een gezellig dag gehad en ik moet toegeven het weer werkte niet echt mee. Ik vond het voor het leuke net iets te warm. Kan normaal vrij goed tegen hitte, maar ik heb soms dagen dat ik er echt niet tegen kan. Helaas was gisteren zo'n dag.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:45

Tja, de meeste evenementen zijn na een tijdje niet zo verrassend meer als "de eerste keer".
Dat is ook een onmogelijke opgave.
We zijn een verwend volkje :+

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:46

De eerste en tevens laatste x dat ik er was 2jr terug vond ik t al erg tegenvallen!

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:49

Als ik eerlijk ben. Ben ik het wel met je eens. Het was dat vriendin med mocht rijden in een clinic anders was ik niet eens geweest (of had zelf mee moeten rijden).

Hier wel leuke show gezien over de spaanse paarden. Met danseressen en zo er bij. Verder vond ik de volgiege show ook werkelijk goed.

Verder weinig shows kunnen zien. Maar vond de stands ook tegenvallen. We waren op zoek na een frontriem en springschoenen dat was heel moeilijk te vinden. Ik hou dr wel van. Van die beurs aanbiedingen, maar eerlijk zegt zag ik ze niet echt.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:53

Ik ben dit jaar gegaan omdat ik reporter was, maar de vrijkaarten voor een 2e dag heb ik weggegeven, na 1 dag vind ik het ook wel prima. Veel stands, waar je als bijrijder vaak toch niks te zoeken hebt, dus de enige 'stands' die ik bezoek zijn de eettentjes. Eindshow vond ik ook minder :o Voor 5 min leuk, maar leek een halfuur hetzelfde. Die van vorig jaar vond ik wel erg leuk! Ik weet niet of ik volgend jaar weer ga. Ik ga eigenlijk meer voor de gezelligheid dan om iets te leren of kopen dus ligt eraan of een vriendin gaat :)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:53

ik ben 2 keer in deurne geweest. Eerste keer was super om te zien. De 2e keer was het al zoiets van weinig vernieuwend. Nu het in ermelo is, trekt het me nog minder. Ook de entreeprijzen zijn absurd als je geen knhs korting krijgt. En inderdaad, destijds kreeg je links en rechts nog eens wat mee.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:11

Ik heb maj0 op sleeptouw genomen. Als ik niet mee had mogen rijden in de clinic was ik absoluut niet gegaan. Vind de entree echt absurd hoog. Shows veel hetzelfde tenzij je van aaaaah Jesse Drent ed houd :')

Dit jaar op vrijdag geweest en dat was wel echt super chill. Was gezellig druk. Maar als ik de verhalen hoor van zaterdag dan ben ik helemaal blij dat ik geen kaartjes had. Met mijn 1.58 had ik echt geen steek kunnen zien. Weet niet hoe het vandaag was maar nee. Ik was anders niet te vinden geweest op Horse Event

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:22

Gister deed mijn pony mee, maar anders was ik niet gegaan.
Jou gevoel kan ik mij helemaal bij aansluiten.

Volgende keer ben ik er alleen bij als deelnemer (of begeleider van een deelnemer zoals gister).

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:23

Ik denk niet dat je Horse Event als showevenement moet zien, maar als plek om kennis uit te wisselen. Ik ging vandaag voor de 5e keer en ja er zijn veel dingen hetzelfde - dat rassendefilé ken ik nu wel en ook de clinics van Rieky en Annemarie kan ik dromen. Maar er waren ook veel leerpunten! Neem het ontleden van een paardenbeen, Dinja, van dressuurproef naar marathon, rijden vanuit de biomechanica.... Het ziet er misschien niet spectaculair uit, maar het is leerzaam. Zo moet je het zien.

Ik heb wel het idee dat er in Ermelo veel meer kinderen/Penny's komen. Bij de Pennypiste was het één grote hysterie, erg fijn aangezien dat op een doorstroomplek lag. In Deurne was minder jeugd, wat ik persoonlijk liever heb :+ Sowieso snap ik de hysterie rondom Britt niet.

Duur? Ga eens naar een festival, je betaalt je scheel. En rommel gratis krijgen is niet meer van deze tijd. Het kost die mensen tijd om moeite om daar met een stand te staan (ik heb er vorig jaar ook gewerkt, je maakt dagen van 14 uur) en dan moeten ze ook nog van alles gratis weggeven?

Er moet tegenwoordig altijd maar gezeken worden. Eerst is er alleen maar friet, zijn er broodjes zijn ze te duur. Eerst loopt je auto vast op de parkeerplaats, nu moet je met de bus. Eerst kost t toilet geld, is t gratis zijn de rijen weer te lang.

Het enige wat van mij weg mag is die hele Penny piste. Of organiseer een heel nieuw evenement voor ze. :')

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:25

Die keer dat ik in Deurne geweest ben, vond ik het erg leuk, dat was toen een echt leuke dag.
Echter vorig jaar viel het me in Ermelo zó tegen dat ik dit jaar niet eens overwogen heb te gaan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:32

Ik ben tot op heden alleen nog maar als deelnemer geweest, dan wel met gewonnen kaarten heb nog nooit kaartje hoeven kopen :D . En als deelnemer heb ik daar in ieder geval een doel, dan wel het ras dat ik heb promoten of iets leuks bijleren voor mijn paarden, mooiste is de combinatie van die 2 ;)

Eten ligt altijd in de auto, gisteren heerlijke salades van de Jumbo opgegeten, wel een ijsje gekocht, want die zijn niet mee te nemen natuurlijk.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:37

Dat is precies de reden waarom ik dit jaar niet gegaan ben. Als ik jouw bericht lees TS heb ik (weer) niks gemist. Gelukkig maar :)
Elk jaar had ik weer zoiets van nou wat heb ik nou echt gezien, gedaan of gekocht vandaag. Outlet prijzen zijn er ook allang niet meer. EJ is goedkoper als die 25% korting heeft. Alles is alleen maar gericht op verkopen en gezien worden. Niks mis mee, iedereen moet geld verdienen. Maar vorig jaar stond ik bij Havens in de stand en de twee verkopers hadden de ballen verstand van paarden. Ze lieten je de basismuesli zien (terwijl ze door bleven praten met elkaar) en een woord extra kon er niet vanaf. Terwijl ik door liet schemeren een eigen paard te hebben en nieuw voer te willen. Kan HE niks aan doen, maar dat gebeurt bij meerdere stands helaas.

(Moest alleen wel even lachen om je stukje dat je het jammer vond dat er weinig gratis weggeven werd := )

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:53

Ik zou niet gaan dit jaar, vind de entree/parkeergeld veel te hoog. Toen had een bokker een chauffeur nodig om aan een clinic mee te kunnen doen. Uiteindelijk was haar paard ziek en kon ik in haar plaats meedoen. Schrok me rot van de stalprijs maar goed, was wel gratis binnen.
Was stervensdruk en stond in de file met trailer om binnen te komen. Stalmeester was erg behulpzaam waarvoor complimenten.
Had helaas ook hoefsmid nodig en dat was in no time geregeld waarvoor ook complimenten.
Weinig demo's gezien helaas en door de drukte niet echt kunnen shoppen.
Volgend jaar opnieuw bezien of ik ga.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:58

Het is weer veel van het zelfde inderdaad. Ik vond het terrein ook erg rommelig en onlogisch qua indeling. Het is ook niet handig dat er smalle doorgangen zijn waar je moet wachten totdat de paarden gepasseerd zijn voordat je door kan lopen. Ik snap het wel, een stukje veiligheid maar handig is het niet als er veel mensen zijn. Het stokte vrijdag al hier en daar dus wil niet weten hoe het de rest van het weekend was.

De kwaliteit van de clinicgevers vond ik eigenlijk wel goed. Nu kies ik ze daar op uit aangezien ik liever iets leer van een Imke dan een Britt. Gewoon omdat daar veel meer kennis en ervaring in zit. Juist de kennisoverdracht vind ik leuk aan dit evenemet en dat wordt steeds minder. Die keer dat er korte workshops werden gegeven in tenten was echt super. Gewoon korte stukjes theorie gegeven door goede ruiters/docenten. Zoiets mis ik wel.

Daarbij vond ik zeker bij de rassenparade dat sommige mensen er verschrikkelijk onzerzorgt bij liepen. Steek ook energie in je eigen kleding. Als je paard tip top is en je die wilt showen is een opvallende streepjes broek en een flodderend tshirt echt njet charmant. Zeker als je nagaat dat meer dan de helft van je collega's wel moeite heeft gedaan om paard en ruiter/voorbrenger netjes te krijgen.

De rit naar het parkeerterreinen is echt veel te lang. De volgende keer parkeer ik wel bij het station want na een rit van bijna 2 uur nog 30 minuten met de bus moeten is niet leuk.

Op vrijdag was verder alles netjes geregeld en geen lange wachtrijen en gillende (ok eentje maar dat was ook echt een gillend meisjd) meisjes. De stands zijn voor niet paarden eigenaar niet boeiend.

Ohw en de honden piste mag wel weg. Verschrikkelijk ik ga naar een paarden evenement en niet naar animal event. Sowieso vind ik dat honden hier passen. Ondanks dat er een aanlijnplicht was liep er nog genoeg los rond. Kortom van mij mogen honden voor dit evenement liever nieg worden toegelaten hoe lief ze ook zijn.

Of ik volgende keer weer ga? Als de gelegenheid en het programma is aansprekend dan wel. Al ga ik er niet de volle mep voor betalen dat vind ik het evenement niet waard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:04

Ik ga al jaren en altijd met veel plezier. Buiten eten koop ik daar nooit wat want ze hebben voor western niet heel erg veel en ik koop meestal bij Arthur zelf in december. Dus de kraampjes boeien mij al niet. :+ Er zijn zoveel verschillende soorten clinics, er is echt genoeg voor iedereen. En het is idd heel leerzaam ook al lijkt het saai.

Ik vond het zaterdag wel erg druk en ik kom om foto's te maken en kan er dan slecht bij omdat het het rijen dik staat. Dat was wel erg jammer. Vrijdag was het meest rustig en ik kon heerlijk foto's maken. Vandaag was het weer slechter en het was voor mijn gevoel ook minder druk dan gisteren.

Wc's waren gratis en je was met 5 minuten aan de beurt dus prima. Er stonden er ook genoeg.

Ik heb niet enorm lang op de bussen moeten wachten, vrijdag kon ik gelijk instappen in de ochtend en bij het weggaan iets van 20 min moeten wachten, vond ik meevallen. Zaterdagochtend ook iets van 20 min moeten wachten en we zijn halverwege de eindshow weggegaan dus konden toen zo in de bus stappen. Vanmorgen waren we lekker vroeg en konden ook gelijk instappen. Alleen 5 minuten vertraging bij het terrein zelf. Vandaag niet tot de eindshow gebleven, rond kwart voor zes weggegaan. Er stonden al 4 bussen te wachten dus ook dat ging vrij snel. :D

Ik vind het wel een prijzig evenement en de parkeerkosten zijn ook niet mals. (iemand moet voor de bussen, chauffeur en benzine betalen) Maar ik weet dat van te voren en heb het geld er dus ook voor. Ik zie het als een leuk weekend met een vriendin en dan weet ik dat het geld kost.

Ga volgend jaar gewoon weer, HE is een geweldig evenement om te fotograferen. :j

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:18

Ik vond het vooral érg druk en onoverzichtelijk. Ook het clinic aanbod vond ik niet wat om vroeg te gaan. Ik mocht dit jaar mee rijden met een clinic en dat was de reden voor mij om te gaan, maar ik vond het in Deurne leuker, veel overzichtelijker en beter ingedeeld. Daar kon je ook gewoon een clinic volgen zonder dat je de herrie van een andere clinic hoorde en was de Penny piste niet echt in een loop pad. Vond de fokkerij wereld eerst ook altijd wel leuk om een kijkje te nemen maar in Ermelo mis ik toch wel die ''gezelligheid'' van al die rassen bij elkaar.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:59

Ik ga nooit naar het Horse Event, omdat ik het gewoon niet interessant vind. Maar als ik naar de clinicgevers kijk zou ik persoonlijk meer willen inventariseren welke echt interessant zijn. Er zitten er nu een paar tussen die gewoon te beperkt in kennis zijn, lekker door lessen met kreupele paarden en er niets van zeggen. Dat vind ik schandalig.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:43

cissy schreef:
Ik zou niet gaan dit jaar, vind de entree/parkeergeld veel te hoog. Toen had een bokker een chauffeur nodig om aan een clinic mee te kunnen doen. Uiteindelijk was haar paard ziek en kon ik in haar plaats meedoen. Schrok me rot van de stalprijs maar goed, was wel gratis binnen.
Was stervensdruk en stond in de file met trailer om binnen te komen. Stalmeester was erg behulpzaam waarvoor complimenten.
Had helaas ook hoefsmid nodig en dat was in no time geregeld waarvoor ook complimenten.
Weinig demo's gezien helaas en door de drukte niet echt kunnen shoppen.
Volgend jaar opnieuw bezien of ik ga.


Nu ben ik uiteraard nieuwsgierig naar de stal prijs. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:45

€35 toch?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:52

€35 idd! Ik ben later gegaan, half 2 was ik er pas. Ik heb hem op de wagen gelaten en tussendoor een x eraf gehaald om te stappen.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:03

naar mijn mening is het allemaal een grote reclame grap. Enige wat je krijgt is dat je volgepropt wordt met reclame folders en opdringerige verkopers die hun waar proberen te verkopen. Wat ook nog erg eenzijdig op dressuur is gericht. Geen koopjes of niks, gewoon de volle mep betalen terwijl je ook al entrée betaald.

De clinics en shows waren op een wel heel laag niveau. Leuk voor een manege ruiter die nog nooit van endurance heeft gehoord bijvoorbeeld, maar voor de serieus geinteresseerde te weinig info en te weinig diepgang.

Dan de organisatie, met bussen naar het terrein en dan ook nog 7 euro voor parkeren moeten betalen. Veel te druk, meer dan een uur moeten wachten voor wat te eten is gewoon niet leuk.