[HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:58

Ik heb reporters zien staan!
Vandaar mijn vraag,

Maar is kijken waar ik t terug kan vinden!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 13:59

Heerlijk! Wat hebben wij genoten van de Flash-a-Flash van Het Zesspan. Voor de oplettende bokker: we zijn bij de carrouselgroep op bezoek geweest, en hebben daarvan verslag uitgebracht. De Flash-a-Flash was nog wel helemaal nieuw voor ons.

De proef was echt een spektakel. Overal bonte shetlanders die door elkaar, langs elkaar, naast elkaar figuren rijden. En de ruiters deden het lachend! Maar één 'oepsje' toen een voorste pony ineens omdraaide, maar die was snel door trainster Mariejanne uit de brand geholpen. Ruiter kon vervolgens zó de proef weer oppakken.

We hebben de meiden nog even backstage gevolgd, daarvan zometeen foto's!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:39

Afbeelding

Ontmoeting met Jean Francois Pignon!
We hadden kort de tijd voor wat vragen.

We hebben je gisteren gezien, het was prachtig. Ik vraag me af, hoe voelt het voor jou om zo'n show te geven?
"Dankjewel, god zij gezegend. Het voelt goed om met mijn paarden te spelen. Het voelt als een droom om dit te doen."

Als iemand deze droom heeft, hoe moet hij of zij dan beginnen?
"Je moet niet naar een show komen om alleen maar te ontvangen. Je moet willen geven. Voordat ik in God geloofde, was ik een ander mens. Nu houd ik van jullie, van de mensen, en wil ik aan jullie geven. Dat is heel belangrijk."

We zien je werken met een kudde paarden in vrijheid. Begin je ook met een groep, of met de paarden apart?
"Je begint met ze allemaal individueel, en voegt ze dan één voor één bij de groep."

Welk paard was de eerste?
"Gazelle was mijn allereerste paard, en helaas nu overleden. De groep die ik nu heb, bestaat uit jonkies en oudere merries. De oudste merrie, de haflingerkruising, was de eerste van deze groep."

We vertellen Jean Francois dat we extra goed op de 'alfamerrie' zullen letten! "Dat is goed!" antwoordt hij lachend.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:43

Ik volg! Ik kon zelf dit jaar niet naar HE, maar volgend jaar ben ik er zeker bij! Het lijkt me zo ontzettend gaaf daar!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:49

Afbeelding
Afbeelding

Achter de schermen bij Het Zesspan. De pony's stonden even bij te komen, maar de ruiters moesten alweer vliegen. Er moest van pony, kostuum en tuig worden gewisseld voor de carrousel. Een mooie drukte bij elkaar!

Afbeelding

Ook nog op de foto geweest met Rieky Young, en gevraagd naar de clinic. Haar paard was tijdens het losrijden behoorlijk fris, maar heeft zich tijdens de show voorbeeldig gedragen. Wij hebben even snel een blik kunnen werpen, voor we door moesten naar de volgende clinic, en het zag er super uit.
Laatst bijgewerkt door Moondust op 11-09-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:50

Leuk dat jullie hem konden interviewen!

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:22

Helaas wil mijn laptop even geen verbinding maken met het internet, dus foto's van de clinic van Tim Lips en de flash-a-flash volgen later

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:09

Ook hier weer genieten bij de Lol met je Knol competitie in de KNHS-hal.

Eerste deelneemster stuurt haar knappe schimmel totaal ontspannen op een neckrope en zonder zadel over een springparcoursje. Als kers op de taart klinkt er Spirit-muziek door de speakers.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:10

Komen hier ook foto's van? Lijkt me erg leuk om te zien!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:15

De tweede deelneemster is een heul klein meisje op een heule grote tinker, die super voorzichtig met haar is. Schattig!

We horen dat de deelnemers elk 3 minuten krijgen om naar eigen inzicht te laten zien hoe ze plezier hebben met hun paard.

Binkie_Eline schreef:
Komen hier ook foto's van? Lijkt me erg leuk om te zien!


Jazeker! Amke is weer druk aan het klikken.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:15

Super!!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:23

We hebben net gekeken naar deelneemsters 3 en 4. Als eerste een eigenzinnige welsh x arabier. Ze kent de jambette, berggeit, een stukje horse agility, en zelfs de capriole. Haar baasje kan haar in vrijheid leiden en berijden. Bij het springen ging het even mis; een weigering en val. Gelukkig sprong de deelneemster er zo weer op. Stoer!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:30

Deelneemster 4 heeft een bijzondere pony; zij verloor door een oogziekte haar rechteroog, maar durft desondanks lekker door een volle KNHS-hal te scheuren. Ze kan ook nog eens indrukwekkend steigeren!

We kijken nu naar nummers 5, Hesther en Pelgrim, die grondwerk en vrijheidsdressuroefeningen laten zien. Alles gaat lekker op het gemakje temidden van de drukte en muziek. Het lijkt ons dat je daar een goede band voor nodig hebt!
Laatst bijgewerkt door Moondust op 11-09-16 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:32

Moondust schreef:
Deelneemster 4 heeft een bijzondere pony; zij verloor door een oogziekte haar rechteroog, maar durft desondanks lekker door een volle KNHS-hal te scheuren. Ze kan ook nog eens indrukwekkend steigeren!

We kijken nu naar nummers 5, Esther en Pelgrim, die grondwerk en vrijheidsdressuroefeningen laten zien. Alles gaat lekker op het gemakje temidden van de drukte en muziek. Het lijkt ons dat je daar een goede band voor nodig hebt!


Ah wat leuk! Deelnemer 4 ken ik persoonlijk en deelnemer 5 ken ik via Instagram (volgensmij heet ze Hester trouwens ipc Esther)

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:00

Eef01 schreef:
Ah wat leuk! Deelnemer 4 ken ik persoonlijk en deelnemer 5 ken ik via Instagram (volgensmij heet ze Hester trouwens ipc Esther)


Klopt, foutje hersteld, dankjewel!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:04

Leuk dit verslag!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:06

We pakken nog snel een lesje mee bij de Outdoor piste. Daar is een Bokt kennismakingsclinic gymnasticeren van Alice Zijlstra.

Alice leidt de clinic in door te vertellen hoe je je training afwisselend kunt houden. Alleen in een lege zandbak rijden wordt al snel saai. Je kunt een paard al veel alerter houden door bijvoorbeeld balken te gebruiken of je training naar het bos te verplaatsen. "Doe eens gek!" is haar advies.

De deelnemers zijn begonnen met balkwerk. De eerste overwinning is zelfs al geboekt, want één van de paarden was hier erg bang voor!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:13

Er wordt nu aandacht besteed aan het opdrukken van de buik en het rond maken van de rug. Op die manier is er ruimte om onder te treden, vertelt Alice. Je kunt je paard helpen zijn buik aan te spannen door in plaats van te 'porren', met je been een 'streepje omhoog te trekken'.

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:14

pien_2010 schreef:
Leuk dit verslag!


Dankjewel! Leuk dat je meeleest!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:45

Wat super leuk zo'n lol met je knol 'wedstrijd'! Ik ben benieuwd naar de foto's daarvan :D

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 18:11

Wauw, wauw, wauw! Wat een spectaculaire show van het Dutch Vaulting Team. Voltige is geen erkende Olympische sport, maar dat is wel de droom van dit voltigeteam. Vandaar de show geheel in Olympische stijl, met als titel The Dream of Equestrian Vaulting. Wij zeggen: Olympische spelen waardig! Wat een talent en lef hebben deze mensen!

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 18:15

Wij zijn na een zeer geslaagde afsluiting door Jean Francois Pignon op weg terug naar de Bokt lounge. Wat een dag! Bedankt voor het meelezen allemaal!

Van één van onze bezochte clinics verschijnt nog een uitgebreider verslag, en en we volgen natuurlijk nog heel veel foto's van Amke. Blijf het topic dus in de gaten houden!

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:20

Leuk dat we zo toch een beetje HE kunnen volgen.
Ben benieuwd naar de foto's!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HE] Dag 3, ga mee in de rugzak van de boktreporters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:05

Benieuwd naar de foto's ik zat op de tinker in de clinic van Alice!

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:39

Ah daar waren we bij ja shelly! vond hem een hele gave kleur hebben! Heeft dat nou nog een speciale naam? of was het gewoon bruin bont met vlekjes? :+
Die foto's ga ik allemaal morgen uitwerken want ben net thuis, en nu onwijs moe.

Deze foto's hadden jullie van vanmiddag nog tegoed:

De ruiters beginnen met een dubbelsprong op de gebroken lijn
Afbeelding

terwijl tim staat uit te leggen en tips geeft
Afbeelding

En de flash-a-flash groep van het zesspan:

Afbeelding

Hier zie je goed wat het nou inhoud, ruitertje op de achterste pony, terwijl ze de voorste stuurt aan lange lijnen!
Afbeelding

De aller jongste die bij het openen en sluiten van de show al eventjes mogen meeproeven van de sfeer

Afbeelding


De rest volgt morgen!