Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:01

Zo'n discussie heb ik ook op fb gezien inderdaad en heb er maar heel bot onder gezet dat het puur stemmingmakerij is en dat ze niet heen had moeten gaan als alles zo ooeeh aah zielig vind...volgens diegene (eigenaar van een stichting en een paardentandarts) liepen er de wereld aan wandelende kadavers rond...ze zijn echt puur heen gegaan om "het slechtste beeld" van de markt op fb te plaatsen...wij zagen ze namelijk in de ochtend met een kop op onweer tussen de paarden lopen en alleen maar foto's maken van de schrale/magere gevalletjes terwijl +-75/80% van alle paarden en ezels er gewoon redelijk goed gevult bij stond met water en hooi...dus ja, ik vind dat de meeste gewoon puur dat online zetten om mensen op te jutten hoe waardeloos en slecht de markt wel niet is en hoe zielig al die schrale, magere, ondervoede wandelende kadavers wel niet zijn...pfff _-:(

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:41

Ik vind wel het idee dat sommige paardjes een onzekere toekomst tegemoet gaan nogal treurig.Het is toch een soort slavenmarkt. Maar als ik een paard puur voor gezelschap zou zoeken,dan zou ik er gerust een kopen op de markt.Als de paarden voer en water krijgen en respectvol behandeld worden,dan kan het toch wel.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:43

Een paard dat je verkoopt gaat altijd een onzekere toekomst tegemoet. Via welke weg het ook gaat.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:50

Ik heb er net 1 op marktplaats gezet maar dat voelt echt niet beter aan dan een markt hoor :n Als je thuis een paard verkoopt moet je ook maar op de blauwe ogen van de koper vertrouwen.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:03

Djilna schreef:
Een paard dat je verkoopt gaat altijd een onzekere toekomst tegemoet. Via welke weg het ook gaat.

Jawel,maar het lijkt wat chiquer om van huis uit te verkopen.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:11

ik vond ook dat op een paar gevallen na de meeste paarden er goed uitzagen, ze stonden allemaal tevreden te eten aan het kuil dat er was neergelegd, en de kleintjes konden er ook in gaan liggen , ook stonden er emmers met water

Sprinkle kindness around like confetti <3

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:57

Wat ik vooral naar vond om te zien was dat sommige paarden en pony's echt vreselijk gestressd waren. Ook het trappen naar elkaar moet eigenlijk niet kunnen, vind ik.

Anderen stonden weer allerliefst tegen elkaar aan geplakt. Maar ook daar is het triest natuurlijk als dan een van de twee verkocht wordt.

Ik heb zelf toch wel de juiste beslissing gemaakt door het half blinde pony'tje niet mee te nemen. Heb wat opgezocht over oogproblemen en dat is toch niet mis.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:22

Zag die discussie idd ook op facebook.

Ik moet zeggen dat ik het gestress enzo eigenlijk ook wel mee vond vallen. Was nooit eerder naar een paardenmarkt geweest, en met al die heisa over de markten, had ik het eigenlijk erger verwacht. Mijn paard reageert nog heftiger als ik 2 meter van het terrein af loop dan de meeste die ik daar gezien heb :')

Ook waren de meeste (op een enkeling na) ook goed op gewicht. Die appie vond ik wel echt te dun en die slechte rug met die drachtige fries enzo, dat vind ik mindere dingen om te zien.. Maarja, die paarden zijn ook mager en slecht als ze niet op de markt stonden, alleen zie je het dan niet.

Moet zeggen dat ik wel verliefd was geworden op 2 paardjes op de markt
<3

Afbeelding
Afbeelding

Het is jammer(en misschien maar goed ook haha ) dat ik geen geld heb voor 1 erbij anders had ik er wel 1 mee willen nemen hihi

~Riding is the best solution to any problem~

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:12

Heeft iemand foto's gemaakt van de mini's? Ik alleen van de mini's naast de snert en koffie stand :+

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:14

DarkCupid schreef:
Zag die discussie idd ook op facebook.

Ik moet zeggen dat ik het gestress enzo eigenlijk ook wel mee vond vallen. Was nooit eerder naar een paardenmarkt geweest, en met al die heisa over de markten, had ik het eigenlijk erger verwacht. Mijn paard reageert nog heftiger als ik 2 meter van het terrein af loop dan de meeste die ik daar gezien heb :')

Ook waren de meeste (op een enkeling na) ook goed op gewicht. Die appie vond ik wel echt te dun en die slechte rug met die drachtige fries enzo, dat vind ik mindere dingen om te zien.. Maarja, die paarden zijn ook mager en slecht als ze niet op de markt stonden, alleen zie je het dan niet.

Moet zeggen dat ik wel verliefd was geworden op 2 paardjes op de markt
<3

[ [url=m/PQNu3c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Ms0Dz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is jammer(en misschien maar goed ook haha ) dat ik geen geld heb voor 1 erbij anders had ik er wel 1 mee willen nemen hihi

Ik vond het inderdaad ook echt reuze meevallen! :j En zelfs dat die meiden elke keer op die Zorse zaten. Een manegepony maakt meer rondjes denk ik dan.

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:19

Nog meer bokkers die iets gekocht hebben?

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:26

Wij hebben en 2. 5 jarige Welsh gekocht
Zo uit het land dus nog wat groen maar wel ontzettend lief dier
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:30

volbloedfan schreef:
Nog meer bokkers die iets gekocht hebben?


Wel aangeboden gekregen maar nog niet gekocht, pony was niet mee naar de markt.
Gaan eerst een keer proberen en kijken of het mooi spant met één van onze pony's *\o/*

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:41

Seven schreef:
Wij hebben en 2. 5 jarige Welsh gekocht
Zo uit het land dus nog wat groen maar wel ontzettend lief dier
[ [url=m/FKOZrx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow! Breed front zeg voor een 2,5 jarige! Leuk!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:42

Djilna schreef:
Hm dan lijken een hoop Facebookposts stemmingmakerij met vooral het ergste willen laten zien (of suggestieve foto's maken) door tegenstanders van markten?


Maar dat ís ook zo. Ik ben een echte dierenliefhebber, kan slecht tegen misstanden.
6 jaar geleden was een natte editie. Toen stonden de paarden naast de kermis, was er nog geen voorziening van water en hooi. Bar en boos.

Er staan altijd zielige diertjes en er zijn altijd horken die daar met stokken staan te prikken alsof ze een koe proberen weer in beweging te krijgen. Maar ik vind het de laatste jaren zoveel verbeterd. Zeker dat de paarden nu apart van de kermis staan en onbeperkt water en hooi.

Wat denken mensen nu? Nu is de handel openbaar, normaal zie je die handel niet en die gaat gewoon door hoor. Gelukkig zijn lang niet alle handelaren slecht voor hun paarden, of nou ja... ze gaan acceptabel met ze om.

Lees ik zo'n oprui-verhaal dat de paarden niet bij het voer kunnen (onzin!) en in de brandende zon stonden! Terwijl dat mens haar eigen paarden 24/7 zonder schuilstal buiten heeft staan, hoezo hypocriet?

Handelaren die paarden slecht behandelen moeten zeker hard aangepakt worden! Maar handelaren uitlokken en in een hoek drijven vind ik dan ook weer niet oké.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:46

Bij ons is er eentje vertrokken en eentje terug gekomen.
Al dat gezemel over die markten altijd, beter zo een volgende kans dan via de achterdeur verdwijnen of weg kwijnen.
Dat er ook slagers rondlopen is een feit, maar die kopen particulier evengoed dus wat is nou eigenlijk het verschil?
Ik had via de markt mijn vriendje niet gevonden ~~}>

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:43

Gekleurde beeldvorming is overal.
Is net zoals wakker dier. Een boer heeft 100 koeien en tja soms is er 1 ziek. En dan zetten ze net die op de foto.
Of kippen, die zitten graag dicht bij elkaar. Dan is de helft van de stal vol en de andere helft leeg. Maar maken ze zo'n foto dat je alleen één kant ziet waar ze allemaal zitten.

Zo zijn veel zielige foto's van de markt ook gemaakt...

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:45

Myrthe3 schreef:
Gekleurde beeldvorming is overal.
Is net zoals wakker dier. Een boer heeft 100 koeien en tja soms is er 1 ziek. En dan zetten ze net die op de foto.
Of kippen, die zitten graag dicht bij elkaar. Dan is de helft van de stal vol en de andere helft leeg. Maar maken ze zo'n foto dat je alleen één kant ziet waar ze allemaal zitten.

Zo zijn veel zielige foto's van de markt ook gemaakt...


Net als bij de foto van Trump. Enkel het voorste gedeelte fotograferen zodat het leek alsof alles vol was terwijl 4/5 deel van de foto er niet op stond waar dus niemand was :+

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:51

Djoena schreef:
Seven schreef:
Wij hebben en 2. 5 jarige Welsh gekocht
Zo uit het land dus nog wat groen maar wel ontzettend lief dier
[ [url=m/FKOZrx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow! Breed front zeg voor een 2,5 jarige! Leuk!


Ze staat daar behoorlijk wijd beens hahaha maar ze is mooi gebouwd voor zo'n jong dier, genoeg body al en fijn bewegen.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:16

zorro schreef:
Die heb ik ook gezien paard2013. Toen had ik mijn aanwinst al. Het was een leukerd, al vond ik die koten zo week. Leek een beetje griezelig. Maar het was een knapperd!

Afstamming van mijne is Epke x Uldrik.

Ik krijg allemaal pb's van mensen die willen weten wat ik betaald heb. Dat hou ik graag voor mezelf.


Hoe oud is die van jouw? En hoe groot? Ik heb namelijk een zelfgefokte epke x maurus dus ben heeel benieuwd :)

Roze schoentje

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:42

Ik ook heen geweest. Gewoon om te neuzen, niet om te kopen. Was persoonlijk helemaal verliefd op deze:

Afbeelding

Vond dit ook echt een leukerd. Als het een merrie was had het misschien een leuke aanwinst geweest... Maar nee, een ruintje. En ik moet... niks.. kopen...

Afbeelding

Mijn moeder heeft een zwak voor schimmel welshjes, waar er gelukkig genoeg van waren!

Afbeelding

Erg magere zogende merrie... :(

Afbeelding

En nog meer mini's. Vond het fijn dat sommigen in een hok stonden in plaats van aan het touw gebonden. Gaf ze wat meer bewegingsvrijheid.

Afbeelding

Afbeelding


Als ik zoekende was geweest naar een rijpony had ik die linker hier zo mee naar huis genomen. Ik was op slag verliefd. Helemaal wauw deze.

Afbeelding

3 gave tinkers

Afbeelding

Hele gave paint die ik wel wat vond hebben.

Afbeelding

En dit stel. <3 Die bonte was een ontzettende herrieschopper, maar wat hou ik daarvan. Dat karaktertje heeft me zo om zijn vinger gewonden. Hebben wel een kwartier staan kijken hoe hij zijn maatje aan het terroriseren was en hoe 'boos' hij was dat hij vast stond. Niks bang, timide. Gewoon gefrustreerd.

Afbeelding



Al met al een leuke dag om even rond te speuren, maar ik hoef dit niet te vaak. Had wel moeite met het hardhandige en de enkele magere, oude beestjes. Zaten wel wat mooie dieren tussen!

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:05

Mooie foto’s kimmsel! Echt knap gedaan, ik proef de sfeer gewoon door jouw foto’s terwijl ik er niet bij was. Dankjewel voor het delen! :)

Wat ik me wel oprecht afvraag zonder te willen oordelen.. trappen die pony’s elkaar niet helemaal lens? Daar moeten toch wel opstootjes ontstaan, zo dicht op elkaar gepropt :=

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:57

Achaiah schreef:
Mooie foto’s kimmsel! Echt knap gedaan, ik proef de sfeer gewoon door jouw foto’s terwijl ik er niet bij was. Dankjewel voor het delen! :)

Wat ik me wel oprecht afvraag zonder te willen oordelen.. trappen die pony’s elkaar niet helemaal lens? Daar moeten toch wel opstootjes ontstaan, zo dicht op elkaar gepropt :=


Klopt, er waren regelmatig opstootjes en strubbelingen. Zijn flink wat rake klappen uitgedeeld. Gelukkig staan er altijd mensen bij die een brul geven, wat meestal wel redelijk hielp. Maar niet prettig om te zien. Ze kunnen geen kant op als ze worden lastig gevallen door hun buurman. |(

Daarom was ik zo blij om 'hokken' met mini shetjes te zien, dan kunnen ze elkaar in ieder geval uit se weg en zijn ze ook even van de touwen verlost.

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:32

Francieen schreef:
Hoe oud is die van jouw? En hoe groot? Ik heb namelijk een zelfgefokte epke x maurus dus ben heeel benieuwd :)


2 jaar, van 03/2016. Nu al groot, maar nog niet gemeten. Komt al dicht bij de 1.60. Epke schijnt grote nakomelingen te hebben.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:00

Kimmsel schreef:
Ik ook heen geweest. Gewoon om te neuzen, niet om te kopen. Was persoonlijk helemaal verliefd op deze:

[ [url=m/DJWl6P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond dit ook echt een leukerd. Als het een merrie was had het misschien een leuke aanwinst geweest... Maar nee, een ruintje. En ik moet... niks.. kopen...

[ [url=m/JM8vNB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn moeder heeft een zwak voor schimmel welshjes, waar er gelukkig genoeg van waren!

[ [url=m/5KnUYw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg magere zogende merrie... :(

[ [url=m/0GBOsT.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog meer mini's. Vond het fijn dat sommigen in een hok stonden in plaats van aan het touw gebonden. Gaf ze wat meer bewegingsvrijheid.

[ [url=m/Ox1W5C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NnnjVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik zoekende was geweest naar een rijpony had ik die linker hier zo mee naar huis genomen. Ik was op slag verliefd. Helemaal wauw deze.

[ [url=m/cdwr34.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 gave tinkers

[ [url=m/yr0c6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele gave paint die ik wel wat vond hebben.

[ [url=m/JJVOPj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit stel. <3 Die bonte was een ontzettende herrieschopper, maar wat hou ik daarvan. Dat karaktertje heeft me zo om zijn vinger gewonden. Hebben wel een kwartier staan kijken hoe hij zijn maatje aan het terroriseren was en hoe 'boos' hij was dat hij vast stond. Niks bang, timide. Gewoon gefrustreerd.

[ [url=m/WQSYWR.jpg]Afbeelding[/url] ]



Al met al een leuke dag om even rond te speuren, maar ik hoef dit niet te vaak. Had wel moeite met het hardhandige en de enkele magere, oude beestjes. Zaten wel wat mooie dieren tussen!


Die kleine bonte donder heb ik nog van dichtbij gekeken. Tegen mij was hij heel vriendelijk, maar zodra dat veulen naast hem dichterbij kwam draaide hij meteen zijn kont naar dat vosje om uit te halen. Vraagprijs was €275,- euro ik durfte het niet aan. Ik heb nu een heel sociaal maar onderdanig clubje en zo'n terror-puber zal binnen notime de groep overnemen :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers

cron