Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:30

Ik stip ook, altijd leuk om de paardjes hier voorbij zien te komen.
Ik ga misschien heen, maar kom niet met paard terug haha.

xTinkertje

Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:32

Amber_ schreef:
Ben benieuwd of er fjorden staan. In Elst stond geen 1 fjord, vrij bijzonder haha. Ze worden ook steeds duurder en momenteel is er mee vraag dan aanbod.

er staan altijd wel fjorden, ik kom er al jaren en elk jaar weer fjorden

Strawberry2

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-06-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:33

Iemand vandaag nog bij rodermarkt geweest en wat gekocht toevallig? :D

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:36

Ook een stipje voor mij :D
Al een paar jaar niet meer geweest helaas.
Wie weet dit jaar wel weer, geen koopplannen maar vind altijd leuk om even rond te neuzen wat er zo al staat.

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:51

Ik ga nooit heen, maar vind het altijd in het topic wel heel leuk om mee te kijken waar iedereen weer mee thuis komt :P

Over Friezen gesproken, ik denk dat je geluk moet hebben als je een gezonde Fries van de markt poogt te halen. Een haflinger of fjord zou ik dan eerder aandurven. Tinkers zou ik ook nooit vertrouwen, maar dat komt omdat ik het ra niet zo leuk vind en er veel rommel uit Engeland hierheen komt.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:02

xTinkertje schreef:
Amber_ schreef:
Ben benieuwd of er fjorden staan. In Elst stond geen 1 fjord, vrij bijzonder haha. Ze worden ook steeds duurder en momenteel is er mee vraag dan aanbod.

er staan altijd wel fjorden, ik kom er al jaren en elk jaar weer fjorden


Ik kom er ook elk jaar ;). Het word elk jaar schaarser.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:05

Amber_ & xTinkertje waar parkeren jullie en hoe laat zijn jullie aanwezig?

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:36

Hier ook een stipje, ik twijfel nog of ik heen ga

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:50

Jespri schreef:
Even een stipje.

Ga dit jaar zelf niet, maar vind het altijd leuk om te zien waar bokkers mee thuis komen. :)


Ik kijk ook ieder jaar graag mee in dit topic :j

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:33

Oeh ik lees ook weer mee! Jaren terug mijn paard op de Zuidlaardermarkt gekocht en nog altijd super blij mee :)

Ik ben een paar weken terug op een veiling geweest, prijzen waar de paarden daar voor weg gingen vond ik niet hoog.. Maar je hebt daar natuurlijk het zelfde risico als op de markt, volwassen paarden kun je niet echt uitproberen en laten keuren.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:18

Debbie schreef:
Oeh ik lees ook weer mee! Jaren terug mijn paard op de Zuidlaardermarkt gekocht en nog altijd super blij mee :)

Ik ben een paar weken terug op een veiling geweest, prijzen waar de paarden daar voor weg gingen vond ik niet hoog.. Maar je hebt daar natuurlijk het zelfde risico als op de markt, volwassen paarden kun je niet echt uitproberen en laten keuren.

Bij veilingen worden de paarden en veulens wel degelijk gekeurd. Keuringsrapport kan je bij interesse dan ook opvragen.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:56

Anoeska27 schreef:
Debbie schreef:
Oeh ik lees ook weer mee! Jaren terug mijn paard op de Zuidlaardermarkt gekocht en nog altijd super blij mee :)

Ik ben een paar weken terug op een veiling geweest, prijzen waar de paarden daar voor weg gingen vond ik niet hoog.. Maar je hebt daar natuurlijk het zelfde risico als op de markt, volwassen paarden kun je niet echt uitproberen en laten keuren.

Bij veilingen worden de paarden en veulens wel degelijk gekeurd. Keuringsrapport kan je bij interesse dan ook opvragen.


Niet bij de veiling waar ik was...
Enkele paarden waren vooraf gekeurd, dit stond dan ook duidelijk in de brochure, maar het merendeel niet hoor. (En dan bedoel ik echt klinisch /röntgenologisch)

Maargoed, dat is een risico wat ik voor een jong paard, voor een leuke prijs best zou willen nemen hoor.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:01

Ik twijfel nog! Wel pony's te koop maar is een enorm eind rijden dus ik denk dat die via internet gaan. Mocht ik dus gaan zeer waarschijnlijk zonder trailer, dit ook omdat er eigenlijk niks bij kan voor de winter

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:39

Ik twijfel of ik heen ga. Het is zo druk altijd, met de auto en de bus is het verschrikkelijk. Ik twijfel of ik ga fietsen, het is niet heel ver..

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:47

Het is de grootste paardenmarkt van Europa, niet zo gek dus dat het er altijd druk is.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:30

Amber_ schreef:
Ben benieuwd of er fjorden staan. In Elst stond geen 1 fjord, vrij bijzonder haha. Ze worden ook steeds duurder en momenteel is er mee vraag dan aanbod.


Stond in roden nog een. Was een Staatsbosbeheer fjord. We hebben er even naar gekeken. 4 jarige ruin, 1.35/1.40 groot. We hadden er bijna op geboden toen de eigenaar zei dat de meiden er al wat opgezeten hadden. Direct teruggezet in de rij. Ze moeten groen zijn en niet geprobeerd dan koop je de ellende van een ander.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 02:27

Oh, misschien ga ik ook wel, even kijken of ik een slachtoffer kan vinden om mee te nemen.

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:46

hier ook een stipje! ben rond die tijd jammergenoeg niet thuis maar anders was ik zeker even wezen kijken.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:55

Amigo_stan schreef:
Hey Bokkers!

omdat ik nog geen topic kon vinden van 2018

Wie gaat er naar de Zuidlaardermarkt dit jaar op 16 oktober?

Hier kun je ervaringen delen, je aankoop showen, vervoer regelen of gewoon gezellig kletsen!

Houd het gezellig. Ja er is veel leed op de markt en dit topic is er niet voor bedoeld om vreselijke foto's te delen van dieren die mishandeld worden. Zet hier dan AUB een waarschuwing bij met een linkje maar geen rechtstreekse foto's!



Door deze markten te bezoeken en er weliswaar ook nog wat te kopen hou je mi deze misstanden in stand.
Bovendien vind dit soort evenementen niet meer van deze tijd en past het niet in het kader van dierenwelzijn.
Er zijn tegenwoordig zoveel moderne mogelijkheden om paarden te verhandelen waarbij het paard gewoon in zijn eigen omgeving kan blijven zonder onnodig vervoer en alle stres.
En sorry; hoe er hier over de paarden gesproken word, alsof het auto’s zijn

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 07:02

Clasical schreef:
Amigo_stan schreef:
Hey Bokkers!

omdat ik nog geen topic kon vinden van 2018

Wie gaat er naar de Zuidlaardermarkt dit jaar op 16 oktober?

Hier kun je ervaringen delen, je aankoop showen, vervoer regelen of gewoon gezellig kletsen!

Houd het gezellig. Ja er is veel leed op de markt en dit topic is er niet voor bedoeld om vreselijke foto's te delen van dieren die mishandeld worden. Zet hier dan AUB een waarschuwing bij met een linkje maar geen rechtstreekse foto's!



Door deze markten te bezoeken en er weliswaar ook nog wat te kopen hou je mi deze misstanden in stand.
Bovendien vind dit soort evenementen niet meer van deze tijd en past het niet in het kader van dierenwelzijn.
Er zijn tegenwoordig zoveel moderne mogelijkheden om paarden te verhandelen waarbij het paard gewoon in zijn eigen omgeving kan blijven zonder onnodig vervoer en alle stres.
En sorry; hoe er hier over de paarden gesproken word, alsof het auto’s zijn


Ik heb geen zin om een ruzie te starten. Maar met de hoeveelheid ijzerwaren op t paard waar jij foto's van hebt staan op je profiel. is ook een trieste bedoeling. Laat staan de afkomst en wat dit soort paarden hebben meegemaakt.

Iedereen heeft een mening. En ook wij gaan er naar toe om z'n beestje t huisje te bieden waar hij of zij nooit meer weg hoeft. Dat is mijn intentie. Helaas is het overgrote deel van de paardenwereld wreed.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:04

Het is ieder voor zich toch. Laat nu alsjeblieft een discussie (die al eeuwenlang gevoerd word..) achterwege op deze vroege ochtend. Nergens voor nodig.
En laten we het nu zeker niet op de man spelen.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:16

Het is maar hoe je de materialen gebruikt, ik train niet met druk, niet fysiek en ook niet mentaal.
Denk dat vooral de laatste ook een hele belangrijke is.
En verder, ik hou het algemeen, ik word niet persoonlijk.

Ik vind de intentie dat mensen gaan om een paard een beter leven te kunnen geven prima,
ik denk alleen dat je met diezelfde intentie ook een paard kan kopen op een andere wijze.

Muronia

Berichten: 19521
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:19

Classical dit is geen discussietopic. Dat mag je elders in een daarvoor bestemd topic gaan doen maar het gaat hier om de vraag wie er allemaal naartoe gaan. Jij niet denk ik, prima.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:24

Ja, Wij gaan ook! Waarschijnlijk met pony :)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:34

robert45 schreef:
Stond in roden nog een. Was een Staatsbosbeheer fjord. We hebben er even naar gekeken. 4 jarige ruin, 1.35/1.40 groot. We hadden er bijna op geboden toen de eigenaar zei dat de meiden er al wat opgezeten hadden. Direct teruggezet in de rij. Ze moeten groen zijn en niet geprobeerd dan koop je de ellende van een ander.


Ik had helaas een nachtdienst te paard daar. Ik wilde nog gaan kijken, maar je hebt groot gelijk :j

Misschien dat R. V. Egmond er staat met Zuidlaren met jonkies van Staatbosbeheer. Als goed is heeft die nog jaarlingen van mijn hengst