Bokt.nl op Horse Event

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:42

Natuurlijk kan dat! Leuk juist :j Indien er nog plaats is zou je misschien zelfs ter plekke nog aan kunnen sluiten :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:40

Afbeelding

Dit jaar is voor mij al weer de 11e keer Bokt op Horse Event. Voor de snelle teller: dat houdt inderdaad in dat ik er tot dusverre ieder jaar dat Bokt aanwezig was, bij ben geweest.
In 2008 startte dit project als een heel groot, nieuw en spannend iets. Een soort experiment, een 'meeting-spot', en vooral heel erg zoekende hoe dit concept vormgegeven zou worden. Naast meeting-spot moest de Bokt Lounge ook podium gaan geven aan 'live discussies'. Met de teamleden als live 'moderators' of, zoals we het toen maar noemden, discussie-leiders. Op die manier hebben we heel veel, hele interessante bekende namen uit de paardenwereld aan het woord gehad in de Bokt Lounge. De live-discussies werden vooral ontzettend boeiende 'vraag en antwoord'-sessies en geregeld stroomde de lounge vol met mensen die mee kwamen luisteren. In de loop der jaren hebben we het discussie-concept los gelaten en zijn we meer gaan denken aan lezingen en workshops, en niet te vergeten: kennismakingsclinics. Een concept wat ook dit jaar weer vorm heeft gegeven aan ons programma.

In 2008 stapte ik op vrijdagochtend in de trein van 6.45 uur vanaf mijn dorp in de Kop van Noord Holland richting Deurne. Geen idee wat me te wachten stond. Ik was zo'n twee jaar teamlid op dat moment maar ik had nog nooit een mede-teammie ontmoet. Daarbij had ik nog amper voorstelling van Horse Event, ik was überhaupt nog nooit naar een paardenevenement geweest. Met mijn weekendtas werd ik op Eindhoven station opgepikt door twee teamleden, ook nooit eerder ontmoet, en zo begon mijn Horse Event avontuur. Ik logeerde samen met onder andere bokker en destijds teamlid Olympia bij Bart thuis, allemaal wildvreemden op dat moment. Ik vond het dóódeng, maar het werd een geweldig weekend. Het Bokt Team was een warm bad en Horse Event was hard werken, mega veel indrukken, maar zo bijzonder en mooi om deel van uit te maken. Dat eerste jaar maakte ik kennis met Monty Roberts, en wat vond ik het bijzonder om deze grote paardenman live te aanschouwen. Daarnaast heb ik aan de lippen gehangen van vele ontzettend boeiende paardenmensen en ik was Hooked aan Horse Event. Als Bokt volgend jaar weer welkom was, was ik er zeker weten weer bij!

We zijn nu tien jaar ouder en wijzer, maar Horse Event in september is nog steeds vaste prik. De Lounge is groter en mooier geworden, we gingen van Deurne naar Ermelo en dit jaar voor het eerst naar Noord Holland (één keer raden wie er niet meer in Noord Holland woont ;) ). Het team is verandert maar nog steeds net zo enthousiast. Ook voor teamleden is het ieder jaar weer een bijzonder uitje, ook al is het hard werken: ieder jaar zijn er weer nieuwe teamleden bij om te ontmoeten, maar ook zie je weer oude bekenden terug. En ieder jaar is het weer hartverwarmend om met zoveel enthousiaste en mooie mensen het weekend door te mogen brengen en er weer een succes van te maken. Het is gek dat er dit jaar voor het eerst geen logeerpartij vast zit aan Horse Event: ik slaap gewoon in mijn eigen bed. Voor de oververmoeidheid en op het laatste tandvlees naar huis toe rijden, is dat misschien wel lekker ;)
Ver weg of dichtbij, Horse Event blijft een belevenis en vooral een heel gezellig weekend waar ik al vele hele leuke herinneringen aan heb. Met elkaar paardenbenen prepareren achter de Lounge, als voorbereiding op een clinic 'paardenbenen ontleden'. Het jaar dat de tapijttegels voor in de Lounge niet geleverd waren en we zand als bodembedekking hadden (vraag niet hoe dat er uit zag). Jauke van Amable die zijn kunsten in de Lounge kwam vertonen. Hoe ik op het podium wilde springen met mijn camera om dat vast te leggen, maar missprong en languit in de Lounge lag voor de neus van Tim Lips. Op de foto met Anky van Grunsven (want we zijn allemaal een beetje een Pennymeisje diep van binnen). Gesprekken met mensen die je in het dagelijks leven niet zo zou aanspreken of zelfs tegenkomen. Hoe vorig jaar de zaterdag afgelast werd wegens de zware regenval, en we met elkaar op het bed van Jessica alles zaten te regelen. Eigenlijk staat één gevoel altijd centraal: hoe fijn de samenwerking met elkaar is tijdens het weekend. Een warm nest, iedere keer weer.


Afbeelding
(Paardenbenen prepareren in 2016)


Mijn eigen rol in het geheel is gedurende de jaren ook veranderd. In 2014 werd ik voor het eerst gevraagd om voor de Bokt Reporters een Kick-off dag te helpen organiseren, en voor hen iets te vertellen over fotograferen op Horse Event. Dat eerste jaar werden we verwelkomd op de stal van niemand minder dan Tristan Tucker en gaf hij speciaal voor ons een demonstratie van zijn trainingsmethode. Wat was dat gewéldig om mee te maken. Ook in de jaren die volgden heb ik deze rol op me genomen, en heb ik achtereenvolgens mijn presentatie gegeven op de stallen van Anky van Grunsven, Rieky Young en Academy Bartels. Ik voelde me iedere keer weer bevoorrecht om voor mijn
vrijwilligerswerk op zulke plaatsen te komen.


Afbeelding
(Eerste Kick-off dag in 2014: op stal bij Tristan Tucker)

In 2014 zag ik voor het eerst mijn eigen naam op het programma van de Bokt Lounge staan: ik mocht een workshop Paardenfotografie geven. In de jaren die volgden heb ik die workshop meermaals gegeven. Hiermee ben ik over heel wat drempels van mezelf heen gestapt, want: publiekelijk praten is niet mijn ding. Desalniettemin ben ik nog altijd trots op dat ik daar heb gestaan voor een volle Bokt Lounge. Omdat de stress die het met zich meebracht, me toch wat te heftig werd, heb ik besloten om het mezelf niet meer aan te doen.

Afbeelding
(2014, toen nog in Deurne)

Afbeelding
(2015)

Dit jaar was, net als vorig jaar, mijn taak in de voorbereiding om de Bokt Reporters te werven en te begeleiden. Voor het eerst was het vrij lang onduidelijk of we dit jaar reporters zouden gaan inschakelen. Toen de kogel door de kerk was: we gaan het doen!- kregen we te maken met een uitdagende planning, met name met oog op de Kick-off dag, reeds geplande vakanties, etc. Uiteindelijk besloten we dit jaar geen verplichte Kick-off te doen, wat erg jammer was maar wel meer ruimte gaf. Toen begon het echte werk: het afstemmen hoeveel reporters we op pad gaan sturen, het schrijven van het Voorpagina artikel, het vormgeven van het concept voor 2018. We kregen op onze oproep overweldigend veel reacties dit jaar. Na de beperkte reacties in het voorgaande jaar, was dat echt ontzettend gaaf. Maar ook moeilijk, want ga er maar aanstaan om uit zoveel enthousiaste sollicitaties en zoveel talent een selectie te maken! Selecteren betekent namelijk mensen teleurstellen, helaas! Ik kon mijn keuze nog even uitstellen omdat ik eerst kon gaan genieten van mijn eigen vakantie, maar bij terugkomst moest ik er toch aan geloven.
Uiteindelijk hebben we dit jaar weer 6 talentvolle mensen geselecteerd om tijdens Horse Event voor ons verslag uit te brengen, en zal ik hen vooral op de achtergrond bijstaan indien nodig. Voor het zover is, moest er nog veel achter de schermen gewerkt worden om alles voor de reporters rond te krijgen.
Voor mij betekende dat: veel mailverkeer met onze contactpersonen vanuit Academy Bartels, onder andere over de toegangsbewijzen voor de reporters, afstemmen van wensen, het opstellen van een programma van verplichte clinics welke de reporters moeten bezoeken op hun dag en natuurlijk het informeren van de reporters en het beantwoorden van hun vragen. Omdat ik in het dagelijks leven werkzaam ben als Ergotherapeut, was ik hiervoor vooral aangewezen op de avonduren. Soms even lastig om na een drukke werkdag ook nog even de laptop aan te slingeren, maar inmiddels zijn we bíjna rond.
Door het missen van een Kick-off dag dit jaar, moest er ook een online Hand-out worden opgesteld om hen zo goed mogelijk voor te bereiden op het weekend. Voor fotograferen kan ik dat wel, schrijven is echter niet mijn kennisgebied. Gelukkig hebben we via Jessica gebruik mogen maken van de kennis en ervaring van Astrid Peters, die voor de reporters een aantal zeer bruikbare tips heeft opgesteld.

En dan nu, nu is het aftellen tot het echt zo ver is en ik voor de 11e keer het Bokt shirt aan kan trekken. Ik mag nog even de laatste hand leggen aan de puzzel die het programma per reporters-duo heet, zodat zij zich daar op hun beurt weer mee kunnen voorbereiden. Donderdag wordt de Bokt Lounge opgebouwd en vrijdag gaan we echt van start. We gaan er ongetwijfeld weer een prachtige editie van maken. We gaan uiteraard voor mooi en droog weer, geen herhaling van vorig jaar. Aan het programma in de Bokt Lounge zal het niet liggen. Kom vooral langs om een van de lezingen of workshops mee te beleven! Ik heb er zin in. Tot op Horse Event!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:55

Het is iig ruim Bart :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:38

Voor de organisatie is het nog even aanpoten om alles op de rol te krijgen, maar we zijn van start! Super gaaf om af te trappen met de workshop van Nikki! +:)+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:24

Dat hoor je morgen allemaal van mij :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:45

Nee dan komt dat bericht op de voorpagina. :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt.nl op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:19

Ja hebben we wegens veel klachten over onze vindbaarheid afgesproken met de organisatie. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:20

Ik heb niet veel foto's gemaakt dit weekend, maar tijdens de Horse Agility kennismakingsclinic heb ik wel wat plaatjes geschoten:
https://www.flickr.com/photos/marylonbr ... 5593961700

Edit:
Ook een paar foto's van de kennismakingsclinic Working Equitation van de vrijdag staan in dat album. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:59

Leo schreef:
Ik heb niet veel foto's gemaakt dit weekend, maar tijdens de Horse Agility kennismakingsclinic heb ik wel wat plaatjes geschoten:
https://www.flickr.com/photos/marylonbr ... 5593961700

Edit:
Ook een paar foto's van de kennismakingsclinic Working Equitation van de vrijdag staan in dat album. :)


Hier staan er een paar :j niet heel veel, kon er pas vrij laat aanschuiven. :o

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 25 bezoekers