[FOTO]Landbouwshow Opmeer in beeld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13040
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

[FOTO]Landbouwshow Opmeer in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 18:50

Vorige week maandag was ik naar de Landbouwshow in Opmeer geweest. Hieronder een kleine foto impressie.

De officiële opening met een Private-Coache (postkoets) getrokken door een vierspan paarden.
Afbeelding

Het concours éénspannen Hackney's, kleine maat ereklasse werd gewonnen door Anneke Huckriede met Sunbeam Look At Me.
https://c2.staticflickr.com/2/1773/4220 ... fd23_c.jpg

De winnaar bij het concours éénspannen Tuigpaarden Friese Ras, ereklasse.
Afbeelding

Bij de Tuigpaarden ereklasse was de winst voor Harry van Middelaar met Brandy.
Afbeelding

De winnares bij het concours éénspannen Hackney's gereden door dames.
Afbeelding

Britt Dekker gaf eeen dressuur clinic met haar Fries Vito. Ze werd tijdens haar clinic bijgestaan door Grand Prix amazone Petra Logger-Beers uit Opmeer. Ze gingen onder andere in op het rijden van overgangen van stap naar galop en van galop naar stap. Daarnaast liet Britt Vito wennen aan het applaus van het publiek.
Afbeelding

Afbeelding

Winnares bij de rubriek éénspannen Tuigpaarden gereden door dames was Anneke Huckriede met Imondro.
Afbeelding

Manon Veerman met Gentleman.
https://c1.staticflickr.com/1/852/30022 ... 37d1_c.jpg

Demi van Nispen won met Magic Eclipse Flash Dance het NK: éénspannen Hackney's, grote maat ereklasse.
Afbeelding

Het NK: tweespannen Tuigpaarden gereden in tandemaanspanning werd gewonnen door Leendert Veerman met Gentleman en Emerson.
Afbeelding

Derk Jan Mekkes.
Afbeelding

Ule Haarsma
https://c1.staticflickr.com/1/928/30147 ... cd25_c.jpg

Het hoogtepunt was de demonstratie vierspannen door IJsbrand Chardon. IJsbrand had zijn indoor vierspan meegenomen naar Opmeer. Zijn Outdoor span vertrekt vandaag naar Tryon voor de Wereldruiterspelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nadia op 15-08-18 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleine aanpassing in de tekst gedaan


lies_sparkle

Berichten: 6115
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [FOTO]Landbouwshow Opmeer in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:23

Die laatste foto! Mooi hoor!

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [FOTO]Landbouwshow Opmeer in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:22

Mooie foto’s Aniek! Je staat in “uitgelicht!”

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Iris82

Berichten: 39836
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:58

Gaaf hoor! Waarom heeft Ijsbrand een ander indoor als outdoor span? Waar zit het verschil in? Zijn deze wendbaarder en de anderen sneller oid?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:12

Wat een gave plaatjes van die dag - ik was er als bezoeker in de ochtend :j

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: [FOTO]Landbouwshow Opmeer in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:07

Whaa waarom mis ik altijd dit soort dingen, ben altijd op maandag vrij, had ik best leuk gevonden.

Mooie foto's! :) :)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:23

Mooie foto's.
Wel één opmerking, Brandy is een ruin en geen merrie :Y)

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13040
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 11:58

Foutje, bedankt voor het doorgeven. Ik vraag even of ze het kunnen aanpassen.

Bedankt voor de leuke reacties :j

Iris82 schreef:
Gaaf hoor! Waarom heeft Ijsbrand een ander indoor als outdoor span? Waar zit het verschil in? Zijn deze wendbaarder en de anderen sneller oid?

Hier weet ik het antwoord zo even niet op. Misschien dat iemand anders het weet

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:22

aniek1985 schreef:
Foutje, bedankt voor het doorgeven. Ik vraag even of ze het kunnen aanpassen.

Bedankt voor de leuke reacties :j

Iris82 schreef:
Gaaf hoor! Waarom heeft Ijsbrand een ander indoor als outdoor span? Waar zit het verschil in? Zijn deze wendbaarder en de anderen sneller oid?

Hier weet ik het antwoord zo even niet op. Misschien dat iemand anders het weet


Ik weet het niet helemaal zeker, maar dat is omdat de outdoor paarden in de winter dan een periode rust hebben en andersom met de indoorpaarden in de zomer.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:08

__elise__ schreef:
Mooie foto's.
Wel één opmerking, Brandy is een ruin en geen merrie :Y)

Ik heb het aangepast! :)

Toos Onderschriftloos :D

kally
Berichten: 5240
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:33

Outdoorspan is voor de wedstrijden buiten in het terrein en Indoor..zegt het al...paarden die makkelijker op meer snelheid en kortere wendingen aan kunnen en daar willen ze de paarden die outdoor lopen liever niet teveel aan blootstellen om rust te behouden voor de dressuur en vaardigheid...
Kort samengevat..

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [FOTO]Landbouwshow Opmeer in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:26

wat een vreselijk naar gezicht die tuigpaarden, hackney's en friezen in van die onnatuurlijke houdingen voor zo'n karretje. blegh

Jorex

Berichten: 9905
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:34

riegje schreef:
wat een vreselijk naar gezicht die tuigpaarden, hackney's en friezen in van die onnatuurlijke houdingen voor zo'n karretje. blegh

Hoezo onnatuurlijk, dit is een hackney veulen van pas een paar uren oud, beweging zit erin gefokt: https://www.youtube.com/watch?v=JlLzudfCkBE
Of het iets goeds is om dat erin te fokken is een andere vraag, maar mooi om te zien vind ik het wel.

Vind de tennessee walking horse wel schrijnend om te zien(die bewegen wel zo door pijniging), maar deze bewegers echt prachtig vastgelegd TS <3

Edit; ik kwam net een filmpje tegen van 1959 en tijdens een gewone draf gaan die benen niet zo hoog, verder kwamen ze daar in vrijheid en tijdens show al net zo hoog als nu.

Alex en Jorie <3


riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:27

Fennadev schreef:
riegje schreef:
wat een vreselijk naar gezicht die tuigpaarden, hackney's en friezen in van die onnatuurlijke houdingen voor zo'n karretje. blegh

Hoezo onnatuurlijk, dit is een hackney veulen van pas een paar uren oud, beweging zit erin gefokt: https://www.youtube.com/watch?v=JlLzudfCkBE
Of het iets goeds is om dat erin te fokken is een andere vraag, maar mooi om te zien vind ik het wel.

Vind de tennessee walking horse wel schrijnend om te zien(die bewegen wel zo door pijniging), maar deze bewegers echt prachtig vastgelegd TS <3

Edit; ik kwam net een filmpje tegen van 1959 en tijdens een gewone draf gaan die benen niet zo hoog, verder kwamen ze daar in vrijheid en tijdens show al net zo hoog als nu.



Dat is dus wat ik bedoel, het zo fokken dat er niets meer natuurlijks aan is.
De foto's van TS is niets mis mee. vind het alleen vreemd dat we het allemaal ''oke'' vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker