IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 09:48

Gisteren ging ik voor het eerst naar een wedstrijd voor IJslanders. Een vriendin van mij is helemaal into deze paardjes en rijdt ook wedstrijden daarin. Toen ze laatst eens begon over IceHorse en dat ze daarnaartoe wilde, bood ik dan ook aan om mee te gaan. Leek me absoluut geen straf en super leuk om weer eens een andere tak van onze sport te ontdekken! Uiteindelijk was het een beetje een straf want man wat was het koud! Dat mocht uiteindelijk de pret niet drukken want het was erg leuk om te zien. Vooral de telgangproeven vond ik persoonlijk heel tof en spectaculair om te zien! Daarbij is het toch echt weer eens wat anders dan al die gespierde dressuur- en springpaarden en dan lopen al die bolletjes wol ook nog eens over het ijs!

Ik had mijn camera bij en wil jullie enkele gave foto's toch niet onthouden ;-). Foto's maken was hier en daar wel een enorme uitdaging omdat je sowieso veel tegenlicht had en het ook nog een sneeuwde. Niet de meest makkelijke omstandigheden, maar persoonlijk ben ik toch wel heel blij met de resultaten ^^. Een mooie herinnering aan dit event.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Zijn jullie al wel eens bij IceHorse geweest?


Bagheera_206

Berichten: 25853
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:05

Gaaaaf! Ik kon er dit jaar helaas niet bij zijn. -O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Diane_

Berichten: 1982
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:12

Wat een mooie foto's! Vooral die ene van voren dat 'ie vliegt zeg maar :D
Kan me voorstellen dat het niet echt een pretje was met die kou. :brr:

Set_Elkol
Berichten: 14829
Geregistreerd: 06-06-06

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:34

Prachtig, wat zijn het toch heerlijke paardjes <3

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:37

Wat een gave foto's, ik kon er niet bij zijn, was aan het werk bij de buren van de Ijsbaan haha :')

Ties | Reu | Border Collie | 18.09.2020 | Tricolor
Teun | Reu | Boerenfox | 18.12.2022 | Tricolor
Thackery Binx | Kater | Europese Korthaar | 18.05.2022 | Zwart

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:16

Ik was er ook, het was echt smerig koud idd. Die foto van Siggi (alle vier de benen van de grond) is echt heel gaaf ja!

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"


Jennyxx

Berichten: 3032
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:21

Het ziet er koud uit, maar wat een prachtige foto's! En wat een hoog zweefmoment heeft dat bruine paard zeg :oo

Keandra
Berichten: 1171
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:08

Man, coole foto's.
Ziet er veel leuker en aangenamer uit dan sommige andere delen van de paardensport.

Hier in België nooit iets gehoord van een wedstrijd op het ijs.

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:31

Keandra schreef:
Hier in België nooit iets gehoord van een wedstrijd op het ijs.



Hier hebben we ook geen IJswedstrijden :D Amper al gewone IJslanderwedstrijden eigenlijk.. :D

Gave foto's zeg! Zeker omdat je blijkbaar niet helemaal thuis bent in IJslanders? Want je hebt wel echt netjes de goede momenten qua beenzetting eruit gekozen zeg!

If it's not an Icelandic, it's just a horse.
Lessen en training van IJslandse Paarden: https://raudidalur.weebly.com/

caddy
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-11-09

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:37

Geen foto van Narri?


Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:07

Gave foto's! :D

Was het een beetje te doen op de tribune vanwege de kou? Ik was ringmeester maar mijn God wat was het koud :brr:

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:33

Alle eerdere jaren was ik er nooit geweest omdat ik niet goed tegen kou kan maar omdat ik het toch eens mee wilde maken had ik VIP kaartjes gekocht, daar is de tribune verwarmd.........niet dus. Er stonden speciale gasbranders maar het gas daarin was bevroren waardoor ze niet goed brandde. We kregen een deken bij binnenkomst maar dat was bij lange na niet genoeg, ik ben naar de kraampjes gelopen en heb een prachtige wollen deken gekocht, een pet om de sneeuw in mijn nek tegen te houden, voetwarmers en nog heb ik ijzige kou geleden maar wát was het gaaf en wat deden de mensen van de bediening hun ongelooflijke best, onbeperkt thee, koffie en warme chocolade melk werd er rond gebracht met een glimlach op hun gezicht maar zij moeten het ook koud gehad hebben, de sneeuw vloog continu in het rond daarboven, mijn complimenten voor alle fantastische vrijwilligers. Ondanks de kou ben ik er volgend jaar weer bij !!

xxGáskixx
Berichten: 329
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: den bosch

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:52

Hele gave foto van Siggi zeg!
En wat was het koud!!
winteroverall 2 fleecedekens en een slaapzak en nog hadden we het koud.
maar wel weer erg leuk!

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:00

Ik was er ook, het was echt heel akelig koud. Als ze vragen hoe het was dan zeg ik 'Heel erg leuk maar niet zo fijn'. Vorig jaar was ik er ook, toen was het +12 graden en prima uit te houden de hele dag op de normale tribunes. Gisteren moest ik om 16:00 aftaaien, ik hield het niet meer uit, koud tot op het bot.
Als het weer een keer zo koud is kan ik beter later op de dag pas gaan, want dan zijn de meest spectaculaire wedstrijden.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:00

Mooie foto's trouwens!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 21:35

RavenIris schreef:
Gave foto's zeg! Zeker omdat je blijkbaar niet helemaal thuis bent in IJslanders? Want je hebt wel echt netjes de goede momenten qua beenzetting eruit gekozen zeg!


Nee ik ben inderdaad niet thuis in IJslanders, maar het juiste moment kiezen vind ik in foto's altijd heel belangrijk. Anders gaat het er zo enorm raar uitzien, haha.
Maar na gisteren ben ik er wel weer een beetje meer van gaan snappen in de zin van wanneer een tölt er dan ook goed uit ziet enzo. Ik had glad geen idee, maar nu wel een beetje :D

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 21:36

Naaoommii schreef:
Gave foto's! :D

Was het een beetje te doen op de tribune vanwege de kou? Ik was ringmeester maar mijn God wat was het koud :brr:


Het was bijna niet te houden, haha. We hadden echt wel warme kleding aan gedaan op zich maar we bevroren bijna levend xD We zijn heel vaak gaan opwarmen in het 'restaurant' en vaak stukje gaan lopen om te zorgen dat ons bloed weer even ging stromen. Half uurtje zitten, kwartiertje wat anders en zo telkens afwisselen, haha.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:44

Gave foto's Madelon! Ik heb ook nog getwijfeld om te gaan, maar vond het toch wel duur

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 22:33

NienkeV1994 schreef:
Gave foto's Madelon! Ik heb ook nog getwijfeld om te gaan, maar vond het toch wel duur

Dankjewel Nienke!

Monique1963

Berichten: 8522
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:48

Wat een leuk topic! Ik heb wat vraagjes. Rijden ze met ijzers met stiften of zo voor de grip, of hoe doen ze dat? En wat ik zo leuk vind van het IJslandse ras is dat er zoveel mannen op deze paardjes rijden. Prachtige foto's, die manen helemaal geweldig!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:17


"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:51

Heel gaaf, wat n actie! Al moet ik nog steeds wennen aan die soms echt lange mensen op zo'n ijslander.
Zou er zelf ook best eens op willen zitten om te kijken hoe dat voelt.

Monique1963

Berichten: 8522
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: IceHorse Eindhoven 2018 - Een koud spektakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:21

Dank voor de link. Wat een gave service dat dat bij de wedstrijdkosten zat inbegrepen. Keurig zeg. Maar betekent dat dan dat je niet blootsvoets mag of kunt deelnemen? Geen idee hoe blootsvoets gaat op ijs. Waarschijnlijk te glad. Maar hoe doen die paardjes het dan in hun natuurlijke omgeving in IJsland? Maar dat zal dan natuurlijk geen rennen over ijs vergen.

En ik heb het altijd apart (in de goede zin van het woord) gevonden, lange mannen op kleine ijslanders, maar als ze het niet zouden kunnen hebben, (die IJslanders bedoel ik, hahaha niet die mannen) zou het allang verboden zijn geweest. Mijn vriend vindt het maar gek. Hij vond zichzelf al te groot voor mijn E tinker.

Jullie kunnen dit ras wel aanmelden op bokt voor Ras van de maand of Ras van de week, ben even kwijt hoe het heet. Of heeft de ijslander daar al in gestaan?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:27

Monique1963 schreef:
Maar hoe doen die paardjes het dan in hun natuurlijke omgeving in IJsland? Maar dat zal dan natuurlijk geen rennen over ijs vergen.

Het heet daar niet voor niets IJsland. Er is daar ook gewoon vaste grond, en niet enkel bevroren water ;)

Schoentje, kerstmuts en [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker